Harry Potter: Wizards Unite-tråden

Skägg.
10 Chambers
Harry Potter: Wizards Unite-tråden

Hej!

Vilka har börjat lira? Har än så länge bara proxy-lirat genom barnen, drog runt i en timme i Örebro idag och kom till Level 5.

Här är vår förhandstitt om du är nyfiken på spelet.

https://www.fz.se/artikel/279276-harry-potter-wizards-unite


signatur
Moderator | Testpilot

Inte hunnit långt. När jag kommer in till scthan i morgon ska jag ge det ett ordentligt försök. Verkar inte så kul dock för min del. Kommer mest troligt fortsätta med Pokemon GO.

Med det sagt så är det kul med andra titlar som försöker ta efter Pokemon GO. Nu är det dessutom (På gott och ont) samma företag som jobbar på det som Pokemon GO så vi får se om de gör några märkbara förbättringar.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Har typ bara kört introduktionen än så länge. Bor ute i bushen så finns inte så mycket att göra här.
Har dock lite problem med "device not supported"-errors. Antar att det har med min root att göra.
Kör det på min OnePlus 3 som är rootad med Magisk Manager.

Moderator | Testpilot

Någon som vet hur man potentiellt får all text på Engelska?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Någon som vet hur man potentiellt får all text på Engelska?

Klicka på resväskeikonen, sen högst upp finns det kugghjulsikon och där inne tror jag att jag såg språk, om jag nu inte svamlar


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem

Jag har lirat en del, level 8 för tillfället. Betydligt roligare, enligt mig, än PGO. Känns som Niantic har lärt sig lite av tidigare misstag. Redan nu i början finns det en hel del att göra; allt från att hitta föremål, daily quests, forts, brygga drycker och portkeys som exempel.

Om ni vill lira, lägg till mig via vänskapskod:
7601 1673 8291


signatur

PC | Asus Rog Ally | PS5 | Switch

Medlem

Kan svara på min egna fråga från den tidigare tråden efter lite testande under gårdagen.

"Är det baserat på real world locations så att man kan glömma att spela spelet om man bor utanför stan?"

"Ja det är det, men plattformen använder sig av en algoritm som ser till så att man ska kunna spela i både stora och mindre städer (utan stora landmärken) Så det ska inte vara några problem enligt utvecklarna."

Tyvärr så är man körd om man bor utanför stan, likt pogo.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Managor:

Klicka på resväskeikonen, sen högst upp finns det kugghjulsikon och där inne tror jag att jag såg språk, om jag nu inte svamlar

Ska göra ett försök.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Var ute ett par timmar med sonen igår men är tveksam till att han kommer bli så värst hooked då hans intresse för HP inte är jättestort. Han alternerade mellan HP och PoGO men när vi kommit till lvl 6 var det i princip bara PoGO som var igång. Dottern är mer pepp iom att hon håller på och läser böckerna, men kunde inte hänga på igår under vår testsession. Återstår att se om hon plockar upp det.

Själv är jag lite kluven.
1. Det är inte alls samma typ av promenadspel som PoGO eftersom i alla fall jag tyckte det var svårt att få till spells samtidigt som man går, så det blir mer av att man spatserar än tar en powerwalk. Med andra ord får man välja mellan att spela aktivt eller att promenera i syfte att öppna sina Portkeys. Inget smygspelande samtidigt som man promenerar med frugan med andra ord.
2. Batteritjuv deluxe. Har insett att det finns en del tweakande att göra som förbättrar uthålligheten men fortfarande väldigt, väldigt hungrigt på min Samsung S8.
3. Gamnacke-enhancing. Hade lite svårt att urskilja ingredienser/items i och med att kartan är mörkare och inte lika tydlig/avskalad som för PoGO, i alla fall i fullt solsken. Detta kombinerat med att jag behövde fokusera mer och använda två händer gjorde att tre timmar igår känns av som f-n idag. Nu är jag dock lite skröpligare än your average tonåring så ...
4. Animationer och fräcka mellansekvenser som är charmiga i början tenderar att bli tröttsamma och irriterande efter ett tag.
5. Lite rörigare. Kanske lite högre tröskel för mindre barn.

Mvh
/Gunnar Spellböj

Medlem

Tycker HP har betydligt mer att göra, även vid ett tidigt stadie av spelet (då vi t.ex inte börjat se event ännu eller dueller).

Överlag tror jag detta spel har en, som ovan nämner, högre tröskel för mindre barn. Spelet känns mer riktat mot en "äldre" målgrupp jämfört med Pokemon Go. Sedan gillar jag mer hur spelet fungerar, saker att göra, samt de små detaljerna som att man åker på en kvast när man sitter i en bil. Spelet känns överlag mer levande och att Niantic har lärt sig från deras misstag vid releasen av Pokemon Go. Ett spel som inte tar överdrivet mycket tid och som tillåter spelaren att göra fler saker generellt.


signatur

PC | Asus Rog Ally | PS5 | Switch

Medlem

Började igår, verkar roligt. Man måste dock vara lite mer med i spelet än Pokemon när man är ute och går. Men verkar roligt hittills. Level 6.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Inte in kopp av choklad tyvärr så jag har redan avinstallerat det.
Det kommer knappast bli lika stort som Pokémon GO.


signatur

Halo kompis!

Moderator | Testpilot

Avinstallerade det tyvärr rätt så snabbt. Känne rinte att spelet bjöd på något nytt man inte sett tidigare tyvärr.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

1
Skriv svar