Super Mario Battle Royale

Skribent
Skrivet av uberpwnage2.0:

Charmen med att spela försvann med DMCA från Nintendo

Onekligen. Fast det var tyvärr väldigt väntat. Nu ska väl Nintendo sitta på den här idén något år innan de släpper en version med mikrotransaktioner.

Kontot avslutas
Skrivet av Shadee:

Onekligen. Fast det var tyvärr väldigt väntat. Nu ska väl Nintendo sitta på den här idén något år innan de släpper en version med mikrotransaktioner.

Uppdatera gärna huvudinlägget med en förklaring vad det kommer sig att den fick byta namn till DMCA , vad det är för skillnad mellan Super Mario Battle Royal och DMCA Battle Royal, med mera så att man slipper leta bland övriga inlägg.

Blev lite nyfiken.


signatur

ゼルダの城

Inaktiv
Skrivet av Shadee:

Onekligen. Fast det var tyvärr väldigt väntat. Nu ska väl Nintendo sitta på den här idén något år innan de släpper en version med mikrotransaktioner.

Som är så vanligt bland alla deras spel då menar du?

Skribent
Skrivet av ZeldasCastle:

Uppdatera gärna huvudinlägget med en förklaring vad det kommer sig att den fick byta namn till DMCA , vad det är för skillnad mellan Super Mario Battle Royal och DMCA Battle Royal, med mera så att man slipper leta bland övriga inlägg.

Blev lite nyfiken.

Jag vet faktiskt inte. Någon FZ-skribent som uppdaterat rubriken. Såg inte att han som skapat spelet lagt upp något nytt Youtube klipp heller.

Skribent
Skrivet av anon_326725:

Som är så vanligt bland alla deras spel då menar du?

Inte om du ser på fullstora spel som släpps till konsoler men bland deras mobilspel ja. Dessutom är väl hela marknaden (tyvärr?) på väg ditåt oavsett plattform. Skulle Nintendo göra något på det här konceptet så tror jag det blir något åt free to play med mikrotransaktioner.

Å andra sidan så hade de kunnat låta det här ligga uppe som Mario Royale, som goodwill typ. Vi kan ju fortfarande spela Mega Man Maker t.e.x.

Skribent
Skrivet av ZeldasCastle:

Uppdatera gärna huvudinlägget med en förklaring vad det kommer sig att den fick byta namn till DMCA , vad det är för skillnad mellan Super Mario Battle Royal och DMCA Battle Royal, med mera så att man slipper leta bland övriga inlägg.

Blev lite nyfiken.

Kort och gott: en snubbe gör ett battle royale-spel med gameplay, sprites, bakgrunder, etc. direkt taget från Super Mario Bros. Efter någon dag tvingar Nintendo honom att ta ned spelet med hänvisning till upphovsrättsintrång. Han tar då bort alla referenser till och allt material från Super Mario Bros. och döper om det till DMCA Royale.

Medlem

Men varför är rubriken som länkar hit DMCA royale, men tråden heter super Mario battle royale? Och varför lyfts den till framsidan nu igen? Ska vi bråka nu?
Edit: Ah såg nu underrubriken. Men hursom, bråk från mig hej hopp


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Låt oss njuta av detta och se hur länge detta får vara aktivt på webben innan Nintendo få nys om det.


signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Inaktiv
Skrivet av DJ-SAAB:

Låt oss njuta av detta och se hur länge detta får vara aktivt på webben innan Nintendo få nys om det.

Du har inte läst tråden va?

12
Skriv svar