Speltips: Naval Action är ute ur early access. (Open World 17-1800talsjöstrider online)

Medlem
Speltips: Naval Action är ute ur early access. (Open World 17-1800talsjöstrider online)

Tänkte bara dela med mig av ett tips för de som är förtjusta i 1700 och 1800talsstrider till sjöss (tidigt 1800tal dvs. Napoleoneran). Naval Action tog sig nyligen ur early access och det är riktigt mysigt: https://store.steampowered.com/app/311310/Naval_Action/

Spelet är open world online och har enligt mig de trevligaste sjöstriderna sen... jag vet inte, kan inte komma på något liknande förutom kanske Sea Dogs-spelen, precis lagom mängd realism. Finns både PVP och PVE-server så för de som vill slippa bli gankade av tätt sammansvetsade klaner kan PVE-servern vara att rekommendera, hoppade själv över till den brittiska nationen där efter sista wipen inför releasen då jag inte kände mig engagerad nog i PVP för att riktigt trivas på PVP-servern. Är man däremot förtjust i oförlåtande PVP så finns det nog väldigt mycket att hämta på PVP-servern.

Det jag kan varna lite för är väl att spelet är ganska grindigt, åtminstone om man vill upp och strida med stora linjeskepp och annat, om man däremot gillar mindre skepp och fregatter etc. är det inte såå fasligt tidskrävande att levla upp till de nivåerna. Om det är någon som är sugen på spelet kan jag försöka komma med lite nybörjartips etc. Om man dessutom kör som britt på PVE-servern och seglar upp till Nassau kan jag hjälpa till att fixa nåt handelsskepp och annat så att man kan tjäna lite cash.

Kan nämnas också att det har gnällts en hel del under early access-tiden på saker som ändrats etc. som folk har uppfattat som väldigt dåliga ändringar, men då jag aldrig varit så engagerad i PVP och Crafting och annat har jag egentligen inte märkt av så mycket av det, annat än att PVP-läget blev ännu mer oförlåtande och hardcore kanske. Personligen tycker jag spelet känns trevligare än någonsin.

Yarr

Obs: har ingen relation till spelföretaget, är bara förtjust i den här sortens sjöstrider sen man glodde på Hornblower och Master & Commander back in the days, och ja, både Surprise och "The Indy!" finns med för fans av dessa.

Medlem

Kul tips! Ska definitivt kika på det här, älskar Sea Dogs, Pirates! och fartygsspel i den här eran

Medlem
Skrivet av Renfis:

Kul tips! Ska definitivt kika på det här, älskar Sea Dogs, Pirates! och fartygsspel i den här eran

Gört! Tyvärr finns det ingen "gå in land och knata runt i tredjepersonvy"-del i spelet utan det är bara till sjöss som gäller. Man går ju iland i hamnar och sådär men det görs via en vy där skeppet ligger i hamnen och allt görs i menyer etc. All action sker till sjöss. Till skillnad från Sea Dogs etc.

1
Skriv svar