Castlevania-lika Bloodstained är släppt och verkar riktigt, riktigt bra

Robot
Castlevania-lika Bloodstained är släppt och verkar riktigt, riktigt bra
Medlem

”cp-op” 😂

Medlem
Skrivet av caelestis:

”cp-op” 😂

Man kan också säga "sjukt bra".


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Blev ett köp


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Tyckte tyvärr spelet var sjukt tråkigt. Alldeles för svårt. Första bossen var bara RNG om man klara av den eller inte. Fick springa runt och grinda för att levla upp ett tag för att klara av den.

Du måste in i menyn för att kunna använda healing. Och healing är snålt på första banan. Därför jag fick grinda.

Crafting och shard systemet är dåligt infört.

Långa tråkiga cutscenes. Med trist dialog och riktig tråkig och medioker voice acting.

Dålig kontroller support. Min Logitech kontroller funkade inte.

Massa andra småsaker som jag inte gillade. Fienderna, Karaktärs designen. Känns för speligt och Inte som en mystisk värld man vill utforska. Grafiken, storyn och världen.

Och allt detta under bara en timme. Tur att det finns refund.


signatur

Den som vet vet.

Medlem
Skrivet av Earthscum:

Tyckte tyvärr spelet var sjukt tråkigt. Alldeles för svårt.

Git....gud?

=D


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Detta ska spelas när det kommer till Switch om några dagar!

Symphony of The Night och Aria of Sorrow är två av mina favoritspel i genren samt överlag på respektive plattform. Gillar Iga's spel helt enkelt!


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem

Blir ett köp, har dock lite svårt att välja till vilken plattform. Switch eller Ps4.. Eller båda?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Körde lite igår kväll, och jag gillar't! Känns som ett spel som hade vart underbart med co-op


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Gen
Medlem

Är backer och fick min nyckel i förrgår. Testade det då på 4K TVn och tyckte det var helt okej. Mysig grafik, bra musik och helt okej känsla. Det enda dåliga är något klumpiga menyer ("B" ska ju vara "Cancel" eller "Back" överallt tycker man). Första bossen var lite utmanande men det var bara att lära sig de få patterns som fanns så var saken biff.

Lär bli ett av de spel jag kör under FZ Summer Challenge.

Nån som vet hur co-op kommer fungera? Hela kampanjen med en vän eller bara några enstaka missions?

Medlem
Skrivet av Earthscum:

Tyckte tyvärr spelet var sjukt tråkigt. Alldeles för svårt. Första bossen var bara RNG om man klara av den eller inte. Fick springa runt och grinda för att levla upp ett tag för att klara av den.

Du måste in i menyn för att kunna använda healing. Och healing är snålt på första banan. Därför jag fick grinda.

Crafting och shard systemet är dåligt infört.

Långa tråkiga cutscenes. Med trist dialog och riktig tråkig och medioker voice acting.

Dålig kontroller support. Min Logitech kontroller funkade inte.

Massa andra småsaker som jag inte gillade. Fienderna, Karaktärs designen. Känns för speligt och Inte som en mystisk värld man vill utforska. Grafiken, storyn och världen.

Och allt detta under bara en timme. Tur att det finns refund.

Folk säger att det är en spirituell uppföljare till Symphony of The Night, och det är ju verkligen ett skräp spel. 😆😆😆😆😆

Medlem

Blir ett självklart köp, men jag får vänta till den 25:e då jag vill ha det på Switch.

Medlem

Är lite förvånad att vi inte fått en recension på detta. Enligt mig största släppet i år!

Medlem
Skrivet av kaealy:

Folk säger att det är en spirituell uppföljare till Symphony of The Night, och det är ju verkligen ett skräp spel. 😆😆😆😆😆

Vad spelar det för roll? Man kan väl inte avgöra kvalitén på ett spel genom att kika andra spel?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Har spelat det i 11 timmar hittills och är grymt nöjd! Så himla glad att Iga valde att göra detta!

Edit: Läste att det va en del som tyckte första bossen va för svår. Ursäkta?
Jag satt framför munnen och attackerade konstant. Ingen taktik där o klara det på första försöket. Jag spenderade inte timmar i första området heller, gick metodiskt igenom varje rum för att spana efter hemligheter

Medlem

Väldigt bra spel, gillar att dom har tagit delar från tidigare CV spel.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av orkamera:

Har spelat det i 11 timmar hittills och är grymt nöjd! Så himla glad att Iga valde att göra detta!

Edit: Läste att det va en del som tyckte första bossen va för svår. Ursäkta?
Jag satt framför munnen och attackerade konstant. Ingen taktik där o klara det på första försöket. Jag spenderade inte timmar i första området heller, gick metodiskt igenom varje rum för att spana efter hemligheter

Älskar spelet redan. Har spelat cirka 8timmar. Har bara kört stövlar. Så man kan köra igenom spelet flera ggr. Ända kritiken jag har är att cutscene modellerna kunde ha lite bättre antialiasing och att på normal så är spelet lite för enkelt. Vissa skills är för op. Welcome Party (poltergeist) upp och man facerollar igenom varje rum så jag slutade använda den. Och man får den väldigt tidigt.

För folk som har Castlevania Symphony of the Night som favvo spel bör spela detta. Man kan nästan säga att detta skulle vara en väldigt sen newgame+ med en tredje karaktär (Sotn hade 2 spelbara). Guldspel. Kommer nog köpa det på One X med men de släpps ju imorgon och allt e stängt

Medlem
Skrivet av Freakon:

Vad spelar det för roll? Man kan väl inte avgöra kvalitén på ett spel genom att kika andra spel?

Spelet är i princip en reskin av Symphony of The Night och hyllas som en sån av stora delar av internet och hyllas även som en framgångsrik kickstarter som levererade vad de lovade. Så visst fan kan du kolla på Symphony of The Night och avgöra om detta är bra eller inte. Till och med samma gubbe som bidrog mycket till båda spelen.

Medlem
Skrivet av kaealy:

Spelet är i princip en reskin av Symphony of The Night och hyllas som en sån av stora delar av internet och hyllas även som en framgångsrik kickstarter som levererade vad de lovade. Så visst fan kan du kolla på Symphony of The Night och avgöra om detta är bra eller inte. Till och med samma gubbe som bidrog mycket till båda spelen.

Jag håller med om att de går att jämföra. Jag håller dock inte med om att det försämrar spelet på nåt sätt. SOTN är ett spel majoriteten tycker är bra. Vet inte hur det på nåt sätt skulle vara "skräp". Vad är det som är så kass med SOTN tycker du?

Medlem
Skrivet av Earthscum:

Tyckte tyvärr spelet var sjukt tråkigt. Alldeles för svårt. Första bossen var bara RNG om man klara av den eller inte. Fick springa runt och grinda för att levla upp ett tag för att klara av den.

Du måste in i menyn för att kunna använda healing. Och healing är snålt på första banan. Därför jag fick grinda.

Crafting och shard systemet är dåligt infört.

Långa tråkiga cutscenes. Med trist dialog och riktig tråkig och medioker voice acting.

Dålig kontroller support. Min Logitech kontroller funkade inte.

Massa andra småsaker som jag inte gillade. Fienderna, Karaktärs designen. Känns för speligt och Inte som en mystisk värld man vill utforska. Grafiken, storyn och världen.

Och allt detta under bara en timme. Tur att det finns refund.

Hur ska man svara på detta ? Herregud
Säger jag bara.

Medlem

Efter bossens byst nerf är det ett icke-köp för mig

Medlem
Skrivet av kaealy:

Spelet är i princip en reskin av Symphony of The Night och hyllas som en sån av stora delar av internet och hyllas även som en framgångsrik kickstarter som levererade vad de lovade. Så visst fan kan du kolla på Symphony of The Night och avgöra om detta är bra eller inte. Till och med samma gubbe som bidrog mycket till båda spelen.

Vad hade du väntat dig? Spelet Kickstartades specifikt för dom som gillar Koji Igarashis spel och Castlevania: Symphony of the Night i synnerhet, har man missat det under dom 4 år sedan Kickstartern startades så har man verkligen satt på skygglapparna och bott under en sten.
Spelet har aldrig presenterats som att vara något annat än en spirituell uppföljare för just C:SotN, och i stort sett alla som fundat det har gjort det just för att det är precis det, det finns ju tyvärr i stort sett inga spel i den stilen nuförtiden (och det skulle tyvärr aldrig kunna få funding utanför Kickstarter tror jag).
Jag älskar spelet totalt iaf, och kommer lägga ner mycket tid på det framöver.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

det här är inte castlevania för mig, för mycket skämt, konstiga fiender, alldeles för hög kontrast överlag på hela spelet.
det enda skälet jag tänker ge det en chans är att gameplay mechanics verkar vara väldigt nära castlevanias som jag tyckte om.

jag kanske kan stå ut med alla konstigheter eller kanske till o med lär mig o tycka om det, vi får se.

Medlem
Skrivet av b_bob:

det här är inte castlevania för mig, för mycket skämt, konstiga fiender, alldeles för hög kontrast överlag på hela spelet.
det enda skälet jag tänker ge det en chans är att gameplay mechanics verkar vara väldigt nära castlevanias som jag tyckte om.

jag kanske kan stå ut med alla konstigheter eller kanske till o med lär mig o tycka om det, vi får se.

Det tycker jag verkligen du ska, själv har jag nu lagt ner ca 12 timmar på dom senaste två dagarna på spelet och har knappt 45% av kartan utforskad.
Frågan är nu bara, går det att få mer än 100% i detta också som i C:SotN? ^^


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

@Dave Lister: stött på konstiga monster ännu? t.ex jätte katten?

Medlem
Skrivet av Earthscum:

Tyckte tyvärr spelet var sjukt tråkigt. Alldeles för svårt. Första bossen var bara RNG om man klara av den eller inte. Fick springa runt och grinda för att levla upp ett tag för att klara av den.

Du måste in i menyn för att kunna använda healing. Och healing är snålt på första banan. Därför jag fick grinda.

Crafting och shard systemet är dåligt infört.

Långa tråkiga cutscenes. Med trist dialog och riktig tråkig och medioker voice acting.

Dålig kontroller support. Min Logitech kontroller funkade inte.

Massa andra småsaker som jag inte gillade. Fienderna, Karaktärs designen. Känns för speligt och Inte som en mystisk värld man vill utforska. Grafiken, storyn och världen.

Och allt detta under bara en timme. Tur att det finns refund.

Vad är de som skulle vara svårt?
Vilken Logitech controller är de?
Känns lite som du inte läst tutorials utan bara hammrat på next.
Första bossen sänker man ju med bara skorna. Prova olika shards. Vissa är starkare än andra och de blir sjukt starka när uppgraderar dom. De tar inte många kills att få fram en shard från demonerna. Nästan alla fiender har även vapen och armor, accessoarer som drops.
Man kan ju inte ge upp efter en timme för man dör. Hur spelar du andra spel eller är det bara Minecraft saveworld dom gäller?

Medlem
Skrivet av Pholiage:

Vad är de som skulle vara svårt?
Vilken Logitech controller är de?
Känns lite som du inte läst tutorials utan bara hammrat på next.
Första bossen sänker man ju med bara skorna. Prova olika shards. Vissa är starkare än andra och de blir sjukt starka när uppgraderar dom. De tar inte många kills att få fram en shard från demonerna. Nästan alla fiender har även vapen och armor, accessoarer som drops.
Man kan ju inte ge upp efter en timme för man dör. Hur spelar du andra spel eller är det bara Minecraft saveworld dom gäller?

Det låter som att ingen höll hen i handen..

Medlem

Jag har väntat på att ni skulle skriva någonting om detta, trodde ni missat det helt 😅 Hursomhelst älskar jag spelet! 👍

Medlem
Skrivet av b_bob:

@Dave Lister: stött på konstiga monster ännu? t.ex jätte katten?

Katt som dött och blivit demon, tycker inte den är konstig alls faktiskt.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

12
Skriv svar