Vilken låt lyssnar du på nu?

Skrivet av SunShine:

@hoppalängdhopp: Ja de är otroligt bra. Nya DarkThrone plattan är nog den bästa de släppt på flera år och tack för länken till Opeth låten där. Mkt bra!

Darkthrone är aldrig fel. Transylvanian hunger i all ära, men nog är det A blaze in the northern sky som skall spelas då man ska komma i rätt stämning

Just nu som uppvärmning inför krogrundan!

Medlem

Lyssnar på Teho Teardo & Blixa Bargeld - A Quiet Life i förberedelse inför säsong 2 av Dark imorgon. :')


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

Darkthrone är aldrig fel. Transylvanian hunger i all ära, men nog är det A blaze in the northern sky som skall spelas då man ska komma i rätt stämning

https://www.youtube.com/watch?v=WDi99nXhObs

Just nu som uppvärmning inför krogrundan!

Jag minns så väl när jag hörde den här plattan i min ungdom. Det var obeskrivligt. Sanslöst bra musik, tyckte jag.

Det finns så mkt bra låtar på den här skivan det är inte klokt.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Poppy - Scary Mask

Medlem

Man får ju gåshud deluxe av denna <3


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem
Medlem

Älskar Louis Armstrong. Brukar kunna lyssna på en av "The complete hot five & hot seven" skivorna när jag vill varva ner och bara finnas. Ella är fin också.

Medlem
Medlem

Spelar Bloodstained så jag lyssnar på den sköna musiken när man befinner sig i Livre Ex Machina

Medlem

@Maysay: Riktigt bra är han och hon. Jag gillar att lyssna på det när jag kodar.

Medlem

<3


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Medlem
Medlem

I den eviga jakten på den bästa versionen av "Popcorn" så har jag idag hittat denna. (Från någon gång på 90-talet troligen)

Tycker dock fortfarande att Jarres version är bättre.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Medlem

Tubular Bells - Mike Oldfield.

Medlem
Medlem

Apparat - Goodbye


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Helt fantastisk låt, går alltid att dra på denna på hög volym och göra en dag liiite bättre.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

En låt från en ny lista jag jobbar på, tänk GTA San Andreas/Far Cry 5/Classic Rock/Country/Blues

Medlem

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Mirage:

Jag beslöt mig för att traumatisera min fru (invandrad och förskonad från svensk 80-tals pop) och spelade upp denna för henne:
https://www.youtube.com/watch?v=8ynqmJScvok

Jag är inte poppis i detta hushållet just nu.

Orsak till skilsmässa det där!

Själv lyssnar jag på denna, en pärla bland de mer kända låtarna från Music for the Jilted Generations som fyllde 25 år i veckan.


signatur
Medlem

Opeths nya verkar bli riktigt bra!

Medlem

Kan man tröttna på denna, är frågan?


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Såg detta underbara Karlstadsband igår på en festival Härlig upptäckt!

Medlem

Låt: Beggar's Need
Artist: Electric Citzien
Album: Sateen
År: 2014

Stoner Rock är, trots all black metal som jag delat genom tiderna, en av mina stora favorit stilar. Och för några år sedan, ja 2014, kom det en platta (Sateen som ni ser ovan) som jag tyckte va lite si så där men den innehöll stoner som fasen fick mig o hoppa ur underkläderna av glädje.

En av låtarna var just beggar's need som fick mig att hoppa i bara skinnet.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Skriv svar