EA:s vd inser att Anthem har problem, men de tänker inte ge upp

Robot
EA:s vd inser att Anthem har problem, men de tänker inte ge upp
Medlem

Problem var det ja...


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

"spelvärlden har ändrats, och EA (och Bioware) måste ändras med den". Bioware är verkligen dött då alltså.. rip

Gnällkuk

”I did not have sexual relations with that woman”. Typ den nivån vi börjat närma oss nu.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Citat:

"I feel like that team is really going to get there with something special and something great, because they've demonstrated that they can.

Det är väl precis tvärtom. Dåligt spel, dålig release, ingen ny content, en roadmap som man bara skjuter på, dålig kommunikation med spelarna och man tycks heller inte lyssna på den lilla skara som finns kvar. The list goes on...
Vad exakt är det de demonstrerat att de kan?

Det här spelet och allt som hör till måste ju gå till historien.

Medlem

är det någon som spelar det ?

Medlem
Skrivet av KeyserSoze:

är det någon som spelar det ?

Jag kikar in efter varje patch. Gameplayet är fortfarande bland det roligaste jag spelat. Så jag hoppas dom löser detta. Det skulle ju inte vara första gången katastrof blir grymt tillslut.

Medlem

@KeyserSoze: Japp! tycker det är väldigt trevligt. Som destiny fast med mechs

Medlem

Spelet i sig är riktigt roligt men är ju bristen på content som är problemet enligt mig.


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Inaktiv

Spel har ju vänt förut som Destiny 1, Division 1 och Sea of Thieves hade alla problem i början med lite content och sedan kommit tillbaka och blivit riktigt bra spel. Det gäller ju dock att utvecklarna kommunicerar med spelarna och lyssnar på vad som efterfrågas.

Medlem

Jag håller inte helt med honom i att spelvärlden ändras och då måste de ändras med den.

Det är bara att titta på vad Larians gjort. Klass består alltid. Bg3 kommer visa det igen.

Medlem
Skrivet av Marsmetroid:

"spelvärlden har ändrats, och EA (och Bioware) måste ändras med den". Bioware är verkligen dött då alltså.. rip

Vad Andrew wilson säger är att det inte är tillräckligt lönsamt att släppa ett singleplayerspel då och då för att det inte ger utdelning till aktieägarna. Det är då bättre att släppa ett games as a service spel som ska hålla i 10 år fullproppat med mickrotransaktioner så aktieägarna får jämn utdelning och pengarna tickar in permanent. Tyvärr så är spel oftast mer för "men in suits" än för gamers.

Medlem

EA skulle behöva ett köpförbud av studios.

Inaktiv
Skrivet av robbis:

Jag kikar in efter varje patch. Gameplayet är fortfarande bland det roligaste jag spelat. Så jag hoppas dom löser detta. Det skulle ju inte vara första gången katastrof blir grymt tillslut.

Intressant, jag tyckte själva gameplayet var bland det sämsta med spelet. Fundamentala saker som att hoppa, sikta, skjuta och flyga var en katastrof. Det var därför jag visste att spelet skulle bli en ordentlig flopp 4 månader innan release. Sen att det saknades content och var buggigt är bara detaljer i katastrofen.

eld
Medlem

Den stora frågan är ju ifall de tilltalar aktieägare eller spelarbasen.

Medlem

Spelade när det kom ut i ca 10 innan jag gav upp..
Fortfarande installerad, och uppdaterar sig emellanåt..
Får väl ge det en chans igen så småningom.

Inaktiv
Skrivet av AxxT:

Spelade när det kom ut i ca 10 innan jag gav upp..
Fortfarande installerad, och uppdaterar sig emellanåt..
Får väl ge det en chans igen så småningom.

10 minuter?

Medlem

Tycker spelet kan bli free2play. Kanske där kan man börja med att återfå folks förtroende?

Problemet med Anthem för mig är att det inte lever upp till den kvalitet som bioware tidigare spel. Det är för många osammanhängande delar som tillsammans bidrar till att spelet som helhet inte går hela vägen in i mål.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

"I en lång intervju med Gamedaily.biz hymlar inte EA:s vd Andrew Wilson med problemen. Att föra samman två vitt skilda spelargrupper – de som vill ha fylliga Bioware-rollspel, och de som vill ha ständigt pågående onlineskjutare – menar Wilson är något som "inte funkar så bra" i slutändan."

Varför behöver man föra samman dessa två grupperna öht? Det finns folk som gillar glass, och de som gillar surströmming, men inte fan behöver man kombinera dessa utan det går alldeles utmärkt att äta dem för sig.... Ni kunde ha gjort en styck hjärndöd loot-shooter á la Anthem, och ett bra äventyrsspel med djup story och stora val, nåt som ni varit bra på förut. Och så kan ni sluta ljuga så in i helvete, de Anthem-videos ni presenterade var ju bedrägeri så det skvätte om det, och både ni och EA borde ha gått till domstol över det och chefer borde ha sparkats eller fängslats för bedrägligt beteende. Tyvärr så är allt detta helt och hållet acceptabelt i spelvärlden idag och ingen gör nåt åt det.

Gå till Audi-affären och säg att du är sjukt taggad på den nya sportbilen som Audi släpper om 6 månader. Du får se en grym video som visar allt, den nya snygga skinnklädseln, den fullt utrustade elektroniken, 0-100 på 3,5sek, sportbågar, lågprofildäck, du får t.om provsitta en prototyp som de tagit fram. Du förbeställer och tycker att det kommer bli grymt. 8 (!) månader går och bilen levereras. Det är inte samma bil. Det är en ommärkt Skoda i fel färg med diskret Audi-logga på. Den har ful beige tygklädsel, standarddäck, ingen utrustning inuti förutom ett kassettdäck (!), manuella fönsterhissar och det kommer en kemisk lukt från bilen som får nederdelen av högra ögat att börja rycka okontrollerat. Bilen går igång direkt när du startar den, men även i nedförsbacke så har den svårt att få upp hastigheten fort efter en ca 15 sekunder så har du kommit upp i 100km/t men du känner att bilen börjar bli väldigt svajig. Men det är lugnt, Audi kan fixa det i efterhand, men du kan ev få betala lite mer för modifikationen.....

Skulle du bara tacka och ta emot och köra hem, glad i hågen att nu jäklar har du fått en bil? För det var ju en bil som du beställde, skitsamma ifall de ändrade lite saker på vägen från beställningen du gjorde, du fick ju trots allt bilen. Och den fina presentationen du fick se 8 månader visar inte alls samma bil som du fått levererad, men det är OK....

Så funkar kunderna idag. Och utgivarna vet om det. Och mellan releasen och nästa utlovade spel så har de glömt allt igen och förbeställer igen.... för nu kommer Anthem 2.0! Med dubbelt så bra grafik! Se denna feta trailern NUUUUU!...............

ridå.

Förbeställ aldrig spel! Ge inte ut pengar på mtx och dravel. Och acceptera aldrig ett spel som inte är vad de utlovat! Låt företagen känna att de inte kan lura kunderna i all evighet och att de måste börja leverera sånt de lovat av en mer än god kvalitet.

Medlem
Skrivet av KeyserSoze:

är det någon som spelar det ?

Spelar det lite då och då, inte så mycket som i början. Tycker fortfarande det är ett bra spel som lämnar en del att önska.

Medlem

Man kanske borde beta testa spelet först? hummm

jkw
Medlem

Synd att de insåg så sent att Frostbite inte fungerar. Det kommer bita dem i hälen hela spelets livstid.

Medlem
Skrivet av jkw:

Synd att de insåg så sent att Frostbite inte fungerar. Det kommer bita dem i hälen hela spelets livstid.

Frostbite fungerar om man kan använda den

Medlem
Skrivet av anon_319742:

Intressant, jag tyckte själva gameplayet var bland det sämsta med spelet. Fundamentala saker som att hoppa, sikta, skjuta och flyga var en katastrof. Det var därför jag visste att spelet skulle bli en ordentlig flopp 4 månader innan release. Sen att det saknades content och var buggigt är bara detaljer i katastrofen.

Dom flesta håller dock med mig i det angående gameplayet om man kollar runt på nätet.

Medlem

När släpps det?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

jkw
Medlem
Skrivet av robbis:

Frostbite fungerar om man kan använda den

Om du följt Anthem sedan release, så förstår du att Frostbite inte är gjort för projekt som dessa. Många begränsningar i motorn de har fått jobbat runt, med mera.

Inaktiv
Skrivet av jkw:

Om du följt Anthem sedan release, så förstår du att Frostbite inte är gjort för projekt som dessa. Många begränsningar i motorn de har fått jobbat runt, med mera.

Finns det några andra pålitliga källor för detta än BioWare? Förtroendet och ryktet för den utvecklaren är långt ifrån vad det har varit.
Tänkte så att de inte bara skyller på något som bottnar i deras egen inkompetens.

Medlem
Skrivet av kanshira:

Vad Andrew wilson säger är att det inte är tillräckligt lönsamt att släppa ett singleplayerspel då och då för att det inte ger utdelning till aktieägarna. Det är då bättre att släppa ett games as a service spel som ska hålla i 10 år fullproppat med mickrotransaktioner så aktieägarna får jämn utdelning och pengarna tickar in permanent. Tyvärr så är spel oftast mer för "men in suits" än för gamers.

Detta!..

Medlem
Skrivet av jkw:

Om du följt Anthem sedan release, så förstår du att Frostbite inte är gjort för projekt som dessa. Många begränsningar i motorn de har fått jobbat runt, med mera.

Om du kan något om spelmotorer så vet du att det är antagligen okompetens som ligger bakom och inte motorns begränsningar. Dom hade sagt samma sak om dom använt UE, CryEngine eller Unity. Bioware har jobbat med Frostbite i snart 10 år och har support från hela EAs crew med Frostbite så det är bara en ursäkt ifrån okompetenta Bioware arbetare, kör jag av vägen i en Honda Civic Type-R så är det Hondas fel.

Medlem

@robbis: Nu förstörde du hela hans världsbild.

12
Skriv svar