They Are Billions släppt på riktigt, med rykande färsk kampanj

Robot
They Are Billions släppt på riktigt, med rykande färsk kampanj
Medlem

Ser trevligt ut.
Inte hört talas om tidigare.
Nån som spelat och kan ge en beskrivning?
Är det typ som civ, RTS eller xcom?
Tyckte som det var lite blandat


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skribent
Skrivet av Molotov:

Ser trevligt ut.
Inte hört talas om tidigare.
Nån som spelat och kan ge en beskrivning?
Är det typ som civ, RTS eller xcom?
Tyckte som det var lite blandat

Ett ganska klassiskt RTS modell svårare. Snarare än fiendefraktioner som har ungefär samma villkor som en själv slåss man mot zombier som finns utströsslade över kartan, i speciella hus eller kommer i vågor som man får varning om i förväg så att man ska hinna förbereda sig.

Tidigare fanns bara ett "våg-läge" där man skulle överleva en viss mängd dagar mot progressivt svårare och större zombiehorder, men i den nysläppta kampanjen är det mer fokus på olika typer av uppdrag.

Helt klart varmt rekommenderat om man inte har något emot att slita håret ur skalpen för att man missat att säkra ett hörn av basen, varpå ett par zombier tar sig in och infekterar hela bygget

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Ett ganska klassiskt RTS modell svårare. Snarare än fiendefraktioner som har ungefär samma villkor som en själv slåss man mot zombier som finns utströsslade över kartan, i speciella hus eller kommer i vågor som man får varning om i förväg så att man ska hinna förbereda sig.

Tidigare fanns bara ett "våg-läge" där man skulle överleva en viss mängd dagar mot progressivt svårare och större zombiehorder, men i den nysläppta kampanjen är det mer fokus på olika typer av uppdrag.

Helt klart varmt rekommenderat om man inte har något emot att slita håret ur skalpen för att man missat att säkra ett hörn av basen, varpå ett par zombier tar sig in och infekterar hela bygget

Tack för ett bra svar, ska hålla koll på spelet kanske blir ett köp


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Började spela det igår efter jobbet. Har haft det på early access ett bra tag. Jag som är gammal rts spelare är nöjd😁 att man får tänka o se vart ska ja bygga? Hur ska ja bygga? Var kommer dom ifrån? Fast man får panik när man har glömt ett litet hål i muren pga man har slut på matrial o fokuserar på annat o o hör you are under attack! O ser 1 zombie bli 4 & 4 blir sen 16😋

Medlem

Gillar inte kampanjen, de har inte gjort ett bra jobb här alls, först så är första uppdragen absurd, vist inte svårt men gör det bara inte roligt, senare så går det inte respecca skill trädet och spenderar du fel i början så kommer du fastna totalt, ännu värre är vissa uppdrag som är otroligt galet tråkiga, springa runt i en karta under en timme och bara vänta här och var, jätte kul, Seriöst de bör fixa det då jag inte kan rekommendera kampanjen till någon just nu.

Aja med det sagt resten av spelet är bra, men kampanjen är under all kritik.

Avstängd

Frågade på Steam om det var värt ett köp om man vill spela kampanjen.. typ 30 pers svarade "absolut inte", "undvik" , "köp inte!" Ingen var positiv till kampanjen.

Spelet verkar vara mer pussel än RTS, ingen flexibilitet i hur du kan spela utan det gäller mest bara att spela om allt från början (går inte att spara) tills man hittar pusselbiten som gör att man kan klara det. Verkar svårt, samt tråkigt.

Medlem

Rätt kass kampanj faktiskt, trodde man skulle få köra en kampanjkarta där man fick göra egna egna cities som man försvarar medans man gör vissa objectives för att föra framåt storyn ungefär.
Men det är fasta platser man för upp städer på och i stort sett varje uppdrag är likadant, gå till uppdrag -> bygg försvar och håll ut ett viss antal dagar .

Inte dåligt egentligen, men jag har redan 300 timmar i spelet sen innan kampanjen och förväntade mig något mer..

Medlem
Skrivet av Wattem:

Rätt kass kampanj faktiskt, trodde man skulle få köra en kampanjkarta där man fick göra egna egna cities som man försvarar medans man gör vissa objectives för att föra framåt storyn ungefär.
Men det är fasta platser man för upp städer på och i stort sett varje uppdrag är likadant, gå till uppdrag -> bygg försvar och håll ut ett viss antal dagar .

Inte dåligt egentligen, men jag har redan 300 timmar i spelet sen innan kampanjen och förväntade mig något mer..

Jag har väntat på att spelet skulle komma ut från early access så jag har inte spelat spelet tidigare. Jag tycker spelet och kampanjen verkar riktigt bra än så länge.

Vist hade de kanske kunnat ha ännu fler objektivets men tycker det som finns är helt ok. Är ju ändå en hel del variation med att spela hero karaktären.

Spelet har den där "bara lite till" känslan som gör att man bara vill spela mer.

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Jag har väntat på att spelet skulle komma ut från early access så jag har inte spelat spelet tidigare. Jag tycker spelet och kampanjen verkar riktigt bra än så länge.

Vist hade de kanske kunnat ha ännu fler objektivets men tycker det som finns är helt ok. Är ju ändå en hel del variation med att spela hero karaktären.

Spelet har den där "bara lite till" känslan som gör att man bara vill spela mer.

Jag gillar också kampanjen. Jag ser det som att det är samma spel som vanligt bara ett annat sätt att spela det på. Vissa behöver story och styrning för att spela ungefär samma spel som tidigare.

Öht är det ett bra spel. Även om man inte spelar kampanjen och bara det "vanliga spelet".

Inaktiv

Är nog fett som fan om man gillar tower defence-spel. Eller ja.. blir väl wall defence istället

Medlem

Läste recensioner på Steam och spelet ser ut att ha blivit lite smått recensionsbombat för att de bannar folk och tar bort inlägg med kritiskt innehåll och för att många är besvikna på det som nämnts tidigare i tråden här.

Vart lite sugen först men efter läst mer var jag mindre sugen. Kan vara kul med svåra spel men om en viss skill i skillträdet är ett måste, och du inte kan specca om trädet så är det inte OK. Spela om hela kampanjen från början för att du gjorde ett fel val vid ett tillfälle? Nja....


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem
Skrivet av Milky_81:

Läste recensioner på Steam och spelet ser ut att ha blivit lite smått recensionsbombat för att de bannar folk och tar bort inlägg med kritiskt innehåll och för att många är besvikna på det som nämnts tidigare i tråden här.

Vart lite sugen först men efter läst mer var jag mindre sugen. Kan vara kul med svåra spel men om en viss skill i skillträdet är ett måste, och du inte kan specca om trädet så är det inte OK. Spela om hela kampanjen från början för att du gjorde ett fel val vid ett tillfälle? Nja....

Jag kan tänka mig att det kan vara extremt viktigt med val i skillträdet om man kör på svår svårighetsgrad. Än så länge har jag inte stött på problem med det men det kanske kommer.

Medlem

Fått medelmåttiga recensioner både av journalister och från själva spelare efter release.
Avvaktar ett tag tills det är patchat ytterliggare innan eventuellt köp tror jag.

Backloggens befriare

Äntligen kan det åka in på listanav spel jag vill köpa! Varit sugen bra länge!


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Spenderat väldigt många timmar på They Are Billions men aldrig förstått varför det snackats så mycket om kampanjen. Det här spelet gör sig bäst som ett Tower Defense-spel med vågor efter vågor av fiender. Förväntade mig ingenting av kampanjen och tycker de borde fokusera på originalläget med uppdateringar, nya maps, units och byggnader.

Jag älskar RTS men hatar att attackera så den här typen av spel är perfekt för mig. Vill bara bygga en fet bas med ett fett försvar och inte behöva oroa mig över att jag lämnar något oförsvarat som det alltid blir i andra RTS.

Medlem

Har 400 timmar på detta spelet på samma karta !!!! Underbart

1
Skriv svar