Platinum-chefen inte så upphetsad över Scarlett och PS5: "Mer av samma"

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Varför ska allt vara så jädra innovativt är min fråga då? De flesta gamers efterfrågar väl ändå kraftfullare hårdvara. Iof behöver väl inte det ena utesluta det andra men satsa istället på innovativa spel då vettja. Sen att streaming är så värst innovativt det vetikatten.

Jag tycker det var helt fantastiskt när PC:n utvecklades som mest. Att gå från PC-speaker till ljudkort, CGA->EGA->VGA->3d-kort på relativt kort tid eller dubbelt så många mhz nästan varje år gjorde att spelen förändrades otroligt mycket. Just nu blir allt bara långsamt något bättre vilket inte ger de stora stegen som vi hade förut. Det tycker jag är tråkigt. Samma med mobiltelefoner. För 10 år sedan var det riktigt roligt att följa utvecklingen eftersom det hände så mycket. Nu är det mest "meh". Innovativt är inte heller samma sak som gimmick, men det behöver vara något som gör det möjligt att göra spel som inte gick att göra förut. Det har jag inte upplevt sen 3d-korten kom om jag ska vara helt ärlig.

Medlem

Jag hade önskat grundkontrollerna på konsol inte sög sunkig skabbräv, utan istället kunde matcha eller helst prestera bättre än mus/tangentbord.

Medlem
Skrivet av KimiKiwi:

Vad är innovativt med den då? Jämfört med ex PS vita eller 3ds så är det väl bara att den går koppla in till extern skärm och att handkontrollerna är löstagbara.

Visst det är dagens bästa bärbara konsol men inget innovativt.

Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Visst det är dagens bästa bärbara konsol men inget innovativt.

Tror inte du förstår ordet..

Medlem

Han kan ju alltid ta och göra VR spel om han nu vill göra något rikigt annorlunda istället för att gnälla.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Inte upphetsad? Like sexually? haha sorry for perving out


signatur

"I don't know how many years on this earth I got left. I'm gonna get real weird with it."

Medlem
Skrivet av Vamp:

Tror inte du förstår ordet..

Det gör jag. Nyskapande=innovativ. Switch är en en bärbar spelkonsol inget nytt förutom handkontrollerna som är en utveckling av de på Wii. Eller vad missar jag?
Wii var innovativ i mina ögon i alla fall.

Medlem

Hur kan man påstå att en supersnabb SSD som utvecklarna kan räkna med som minsta gemensamma nämnare med inte är innovativt?

Det möjligör ju inte enbart snabbare laddtider utan tillåter även utvecklare att streama detaljerade spelvärldar lika snabbt som superman flyger. Lycka till att porta ett sådant spel till PC!

Medlem

Sony är på banan iOmed sin satsning av VR så att säga att dom inte är innovativa tycker jag är fel.
Jag ser med spänning fram emot vad den nya hårdvaran kan göra för nästa generations VR.
En sak som är säker är att det kommer bli bättre inte bara visuellt
utan bättre headset, tracking, tillbehör.

Viva La Vr!

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Jag hade önskat grundkontrollerna på konsol inte sög sunkig skabbräv, utan istället kunde matcha eller helst prestera bättre än mus/tangentbord.
https://i.kym-cdn.com/photos/images/original/000/941/900/9f2....

Det håller jag med dej om, kontrollen har inte utvecklats särskilt mycket.
Vi behöver en liknande förändring som när man gick över från d-pad till dual analog stick,
en snabbare och mer precis kontroll.
Att slå musen när det kommer till precision och snabbhet är en riktig utmaning.
I VR har man tycker jag lyckats med det, även om det är sisådär med trackingen (psvr) men det är bara en tidsfråga innan det löser sig.

Medlem
Skrivet av zhapp:

Jag tycker det var helt fantastiskt när PC:n utvecklades som mest. Att gå från PC-speaker till ljudkort, CGA->EGA->VGA->3d-kort på relativt kort tid eller dubbelt så många mhz nästan varje år gjorde att spelen förändrades otroligt mycket. Just nu blir allt bara långsamt något bättre vilket inte ger de stora stegen som vi hade förut. Det tycker jag är tråkigt. Samma med mobiltelefoner. För 10 år sedan var det riktigt roligt att följa utvecklingen eftersom det hände så mycket. Nu är det mest "meh". Innovativt är inte heller samma sak som gimmick, men det behöver vara något som gör det möjligt att göra spel som inte gick att göra förut. Det har jag inte upplevt sen 3d-korten kom om jag ska vara helt ärlig.

Jag är helt med dig där, tyckte det var lika kul jag men kan inte riktigt se att samma typ av utveckling kommer ske inom en snar framtid nu när allt redan utvecklats så pass mycket. Jag har mer än gärna fel dock. Känns just nu som att babysteps med desto mer finjusteringar är en rätt bra väg ändå.
Sen tycker jag det är spännande att Mark Cerny från Sony pratade om att de vill "omdefiniera" ljudupplevelsen till nästa generation. Känns gött att det inte bara är grafiskt lull och pixlar/flyt de lägger resurser på (även om jag personligen älskar sånt också).
Vr börjar jag dessutom bli ganska intresserad av och hoppas att en bra portion av krutet läggs även där.

12
Skriv svar