Kalkondags? Första glimten från Monster Hunter-filmen har läckt

eld
Medlem
Skrivet av Bennii:

@eld: Jag tror han syftar på att Uwe Bolls filmer är lågbudget.

Jag biter:

Alone in the dark, $20 miljoner

dungeon siege, $60 miljoner

Bloodrayne, $25 miljoner

Medlem
Skrivet av eld:

Resident evil: $32 miljoner
Resident evil 2: $43 miljoner
Resident evil 3: $45 miljoner
Resident evil 4: $60 miljoner
Resident evil 5: $65 miljoner

Blair witch project: $0.06 miljoner

28 dagar senare: $8 miljoner

Pans 3 jävla oscar vinnare's labyrint: $19 miljoner

Försökte hitta ett exempel på att han riktar in sig på en bredare publik med enklare filmer, men hela MCU innehåller ju bättre filmer så det stämmer inte. PWA gör helt enkelt dåliga filmer som råkade göra pengar för att de hakar på ett känt IP.

https://www.rottentomatoes.com/celebrity/paul_ws_anderson

Det är en ganska safe bet att monster hunter kommer vara kalkon, ibland får man inse att man gillar dåliga filmer.

Du måste missuppfattat mig? Eller vad är din poäng? Paul andersson är en dålig regissör för att det finns andra som gjort bättre filmer med lägre budget med "ynka" 19 000 000$ som till och med fått 3 fucking oscars?

Du nämner Blair witch för du tycker den är skitbra film, till och med ett mästerverk kanske eller för den har inbringat mycket pengar till förhållande kostnad att göra filmen. Är det ett bevis på bra film? Vad är poängen?

"Ganska safe" att Monster filmen blir kalkon för att Paul andersson tidigare gjort inkomstbringade filmer för den breda massan.
Har jag förstått dig rätt?

Medlem
Skrivet av eld:

Jag biter:

Alone in the dark, $20 miljoner

dungeon siege, $60 miljoner

Bloodrayne, $25 miljoner

3 dåliga filmer so? Guillermo del Toro, Steven Spielberg etc har alla gjort dåliga filmer. Sen som du kanske förstår så tycker jag inte att Uwe är nån jävla mästerregissör det finns det nog ingen som gör

Medlem

Kollar på Rotten tomatoes. Kan ju verkligen inte hålla med om den låga rating som Resident Evil rullarna har, och event horizon var jävligt nice och AvP var även den bra. Kollar man på user rating så får filmerna bättre betyg.

eld
Medlem

Det sista jag någonsin trott att jag skulle se var folk som försvarade PWA och Uwe Boll samtidigt, nu har jag sett allt, vet inte vad jag ska göra med livet längre.

Medlem
Skrivet av eld:

Det sista jag någonsin trott att jag skulle se var folk som försvarade PWA och Uwe Boll samtidigt, nu har jag sett allt, vet inte vad jag ska göra med livet längre.

Hahaha, good one.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av eld:

Det sista jag någonsin trott att jag skulle se var folk som försvarade PWA och Uwe Boll samtidigt, nu har jag sett allt, vet inte vad jag ska göra med livet längre.

Du kan ju alltid se Blairwitch2. Sett den? Dum fråga klart du har. du tyckte ju första var ett mästerverk så du har väl sett den 100x.
Och nu ska ju spelet komma på det.

Medlem

Att Anderson regisserar tror jag inte är något problem, att han däremot också skriver manus är en annan femma.

Inaktiv
Skrivet av Dimuman:

Vadå Paul W.S. Anderson har ju gjort många bra filmer.
Uwe är dessutom bättre regissör än medel regissören i Hollywood, problemet är att hans filmer är lågbudget filmer. Han kan göra bra filmer med rätt budget, se tex Rampage.

Sen den där trailen så förstår jag inte riktigt hur man kan skaffa sig en uppfattning om filmen är B eller inte. Det enda som man uppfatta i trailen att det ser ut som en random hollywood film. Skulle princip lika gärna kunna vara nån LOTR film.

Men rubriken talar om, styr er hur ni ska uppfatta trailen som tex nämns"Kalkon" saltat med lite sarkasm "Eller tänk om den faktiskt blir bra...?"
Genast ser ni trailen som B, trots att man inte , går knappt få sig en uppfattning om Filmen är B eller inte. Däremot om rubriksätten hade skrivit "Grymt snygg trailer ell liknande" Så kan jag lova så det hade låtit helt annorlunda i tråden.
Fantastiskt hur lätt det är att styra folk.....

100%! Kolla bara fåren som röstat fram nuvarande regering.

Medlem
Skrivet av Dimuman:

Du kan ju alltid se Blairwitch2. Sett den? Dum fråga klart du har. du tyckte ju första var ett mästerverk så du har väl sett den 100x.
Och nu ska ju spelet komma på det.

Jag har inte sett den men den är sämre än första.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

eld
Medlem
Skrivet av Dimuman:

Du kan ju alltid se Blairwitch2. Sett den? Dum fråga klart du har. du tyckte ju första var ett mästerverk så du har väl sett den 100x.
Och nu ska ju spelet komma på det.

Nu projicerar du, det var inte jag som gillade dåliga filmer.

Medlem
Skrivet av eld:

Nu projicerar du, det var inte jag som gillade dåliga filmer.

Klart jag "projicerar" du nämde ju själv den filmen. Har du glömt bort det? "Blair witch project: $0.06 miljoner" Fick intrycket av du var Mäkta imponerad av BW.
Eller vad var din poäng med att nämna den filmen? Nej förstår ingenting vad du skriver,

eld
Medlem
Skrivet av Dimuman:

Klart jag "projicerar" du nämde ju själv den filmen. Har du glömt bort det? "Blair witch project: $0.06 miljoner" Fick intrycket av du var Mäkta imponerad av BW.
Eller vad var din poäng med att nämna den filmen? Nej förstår ingenting vad du skriver,

Blair witch project? en klassiker, står på 87% på rotten tomatoes, känd som en dundersucce på liten budget.

Du drog upp en dålig uppföljare av någon anledning, det är ingen bra film, jag försöker inte säga att det är en bra film.

Paul W.S. Anderson är ett missförstått geni!
I
I
I
I
I
V
Nej, inte i närheten, men han lockar nog till sig ett segment filmtittare som bara vill slötitta bort en eftermiddag. När de har sett filmen är den redan bortglömd.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

12
Skriv svar