Mike Pondsmith är "breathtaking"!

Medlem
Mike Pondsmith är "breathtaking"!

Har lite bråttom här på morgonen så länkar till YongYeas video som detaljerar hela tramset men i korta drag så har Rock Paper Shotgun lagt upp en artikel där CDPR och Cyberpunk anklagas för rasism och hur dåligt och hemskt spelet representerar svarta.
Mike Pondsmith, skaparen av Cyberpunk rollspelet och själv svart, har kommenterat det hela! XD


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Gnällkuk

Mike är en riktigt skön snubbe och vilken jävla röst han har dessutom, haha! Finns ju andra hysteriska kontroverser också, det är som att folk vaknar upp varje dag och känner sig kränkt av att bara finnas till.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

några quotes från rockpapershotgun artikeln (animals, ett gäng i cp2077):

"a man comes at us with superhuman speed, but we grab hold of him and advance on a turret as it riddles his body with bullets. Then – because again, we’re very strong – we rip the turret off its base and turn it on the Animals. At this point, I feel increasingly uncomfortable that we’re shooting at predominantly black people labelled as animals."

"We punch that man to the floor, then stab another Animal many times with a broken bottle as they try to run away from us. It’s horrible."

"Once our cover’s blown, we start hacking people’s robo-arms, making them prematurely pull grenades or shoot themselves in the head. It is, again, horrible."

ja nä, dom kanske skulle skippa spelet helt och hållet. verkar ju inte vara deras grej. horrible!

Frilansare

Ja alltså, de där passagerna i RPS text var ju ovanligt krystade.

Medlem

Rock, Paper, Shotgun (RPS) är oftast en riktigt bra sajt som helt fokuserar på spel till PC. Men den här artikeln var ett bottennapp.

Gnällkuk
Skrivet av quadratis:

några quotes från rockpapershotgun artikeln (animals, ett gäng i cp2077):

"a man comes at us with superhuman speed, but we grab hold of him and advance on a turret as it riddles his body with bullets. Then – because again, we’re very strong – we rip the turret off its base and turn it on the Animals. At this point, I feel increasingly uncomfortable that we’re shooting at predominantly black people labelled as animals."

"We punch that man to the floor, then stab another Animal many times with a broken bottle as they try to run away from us. It’s horrible."

"Once our cover’s blown, we start hacking people’s robo-arms, making them prematurely pull grenades or shoot themselves in the head. It is, again, horrible."

ja nä, dom kanske skulle skippa spelet helt och hållet. verkar ju inte vara deras grej. horrible!

Det är liksom som att man låter en person recensera ett mario kart som sedan sitter och klagar på hur orealistiskt det är med powerups och arkadstyrning


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Riktigt synd att pondsmith inte blir ett alternativ till keanu, hade mycket hellre haft hans röst i min skalle.

Medlem
Skrivet av superlim:

Riktigt synd att pondsmith inte blir ett alternativ till keanu, hade mycket hellre haft hans röst i min skalle.

Jag blir förvånad om hans röst inte dyker upp! Men tyvärr förmodligen inte så mycket.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:

Jag blir förvånad om hans röst inte dyker upp! Men tyvärr förmodligen inte så mycket.

absolut, vore nästan kriminellt att inte ha den rösten i spelet.

Skägg.
10 Chambers

Diskutera detta sakligt och utan generaliserande, tack!


signatur
Inaktiv

@trickeh2k vet inte jättemycket om Anita förutom att hon varit i en och annan kontrovers för sina uttalanden men snacka om självgod narcissist att skriva sådär som om hon sitter på den absoluta sanningen och är ett orakel man kan rådfråga angående sexism.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

@trickeh2k vet inte jättemycket om Anita förutom att hon varit i en och annan kontrovers för sina uttalanden men snacka om självgod narcissist att skriva sådär som om hon sitter på den absoluta sanningen och är ett orakel man kan rådfråga angående sexism.

hon "konsulterade" vad jag vet på mass effect: andromeda, battlefield v och anthem.

jag säger inte att hon är orsaken till dessa spels "ljumma mottaganden", och hon förtjänar definitivt inte alla galningar som kommer efter henne med dödshot och liknande idioti, men sättet hon stångar sig in på hos olika utvecklare tror jag inte har någon direkt positiv påverkan på spelen heller.

Gnällkuk

@anon_119148: hon är en klassisk "skrika högt över inget"-fenomen. var ofta på tapeten för några år sedan men efter att hon fortsatte driva något märkligt häckeltåg men snedvriden agenda slutade större medier att ge henne så mycket uppmärksamhet. hon gjorde ett tappert försök här där hon visade "oroväckande" statistik över att antalet kvinnliga karaktärer var det fjärde lägsta någonsin på e3... under de fem år hon fört statistik.

Hon valde däremot inte att göra någon poäng att även manliga karaktärer hade minskat och att andelen där man kunde välja kön själv hade ökat markant. Så, ja. Det roliga är ju också att det alltid (nästan) är vita personer som är kränkta åt andra minoriteter. De målar upp problem och skriver alarmerande krigsrubriker när minoriteterna själva inte ens uppfattat det som ett problem, eller känner sig kränkta.

Därmed inte sagt att det inte behöver diskuteras eller uppdatera folk kanske att tänka lite mer inkluderande eller dylikt, men samtidigt måste man ju ändå kunna skilja på ett spel som är ren fiktion som Cyberpunk 2077 mot t ex ett nytt spel i Sims-serien.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av superlim:

Riktigt synd att pondsmith inte blir ett alternativ till keanu, hade mycket hellre haft hans röst i min skalle.

Fast Pondsmith är inte alls lik Silverhand. När jag spelade CP2020 och gick efter min egen fantasi och litteraturen/bilderna så hade jag alltid en Hasselhoff-liknande människa i tankarna. Kurt Russel i Flykten från New York och Tango & Cash

Medlem

som jag förstått det så var keanu från början en av de 3 influenser man kunde välja i char creator, de andra blackhand och någon corp-tant

Gnällkuk
Skrivet av superlim:

som jag förstått det så var keanu från början en av de 3 influenser man kunde välja i char creator, de andra blackhand och någon corp-tant

Nu tror jag du blandar ihop origin story som gick att välja på street kid, corporate och något mer. Johnny Silverhand har en central del i hela spelet och storyn, oavsett vilken bakgrund du väljer som endast är till för att ge din karaktär fördelar, eller nackdelar beroende på scenarion.

Teorin är att han lever vidare, troligtvis genom chippet som V har som är nyckeln till evigt liv. Han är ju annars död och avliden sedan spelet 2077 baserar sig på. Eller, det är väl inte heller helt glasklart... Mike sa att han medvetet lämnade det öppet, eftersom det aldrig var någon som gick fram till hans kropp och faktiskt bekräftade att han var död, så who knows


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

@trickeh2k: https://youtu.be/vjF9GgrY9c0?t=61 uppe till höger.

tror även de kommenterat att det valet är borta nu i någon e3-intervju.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av superlim:

@trickeh2k: https://youtu.be/vjF9GgrY9c0?t=61 uppe till höger.

tror även de kommenterat att det valet är borta nu i någon e3-intervju.

I vår intervju, bland annat


signatur
Medlem

Oklart om det är seriöst menat el någon slags satir, det är ju inte ovanligt att folk trollar så att säga, mycket vanligt förekommande. Den där artikeln känns nästan som någon slags satir, men oklart som sagt.

Medlem

@Carl Johansson-Sundelius: självklart är det fz som ställer de viktiga frågorna 💪

Medlem
Skrivet av Soulless:

Har lite bråttom här på morgonen så länkar till YongYeas video som detaljerar hela tramset men i korta drag så har Rock Paper Shotgun lagt upp en artikel där CDPR och Cyberpunk anklagas för rasism och hur dåligt och hemskt spelet representerar svarta.
Mike Pondsmith, skaparen av Cyberpunk rollspelet och själv svart, har kommenterat det hela! XD

https://youtu.be/v79CPm1ehRo

Tydligen fortsatte detta genom att grundaren av RPS, John Walker, twittrade några idiotiska tweet. Det kommenteras av YongYea i en ny video. Observera att Walker inte längre är kvar på RPS sen tidigare i år.

Skribent
Skrivet av trickeh2k:

Det är liksom som att man låter en person recensera ett mario kart som sedan sitter och klagar på hur orealistiskt det är med powerups och arkadstyrning

"I en sekvens kastar Mario ett skal fullt av vassa taggar mot en försvarslös Bowser. Skalet träffar honom med full kraft bakifrån och ett rus av obehag går genom publiken. En utslagen Bowser kör av banan och hans kart stannar i det vildvuxna gräset. Det är fasansfullt."

Medlem
Skrivet av Fulci:

Tydligen fortsatte detta genom att grundaren av RPS, John Walker, twittrade några idiotiska tweet. Det kommenteras av YongYea i en ny video. Observera att Walker inte längre är kvar på RPS sen tidigare i år.

https://www.youtube.com/watch?v=vDUTcFCdPpw

Detta är ju för fan sinnessjukt...Den där John Walker verkar ju vara sjuk i huvudet på riktigt, någon borde ta ifrån honom internet...
Vita män som försöker lära svarta vad de ska bli förolämpade av och inte...Om inte DET är rasism så vet jag inte XD

Känns mer som de bara försöker få uppmärksamhet genom att skapa kontroverser gällande något populärt, i detta fall Cyberpunk och CDPR.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Inaktiv

@Soulless: Är det samma person som recenserade det där vapenspelet i VR och sa att han fick typ PTSD av det?

Gnällkuk
Skrivet av Jonny Myrén:

"I en sekvens kastar Mario ett skal fullt av vassa taggar mot en försvarslös Bowser. Skalet träffar honom med full kraft bakifrån och ett rus av obehag går genom publiken. En utslagen Bowser kör av banan och hans kart stannar i det vildvuxna gräset. Det är fasansfullt."

"Det tydliga hatet för försvarslösa sköldpaddor äcklar mig och jag känner mig riktigt illa till mods. Fem minuter efter avslutad spelsession donerar jag snabbt 500 kronor till PETA och beger mig därifrån för att stärka med med en kanna barkte."


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av anon_119148:

@Soulless: Är det samma person som recenserade det där vapenspelet i VR och sa att han fick typ PTSD av det?

Jag har ingen aning vem han är eller vad han gjort, annat än som nämns ovan att han tydligen startade RPS.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:

Känns mer som de bara försöker få uppmärksamhet genom att skapa kontroverser gällande något populärt, i detta fall Cyberpunk och CDPR.

Ja, eller som det här;

phi
Medlem
Skrivet av Soulless:

Detta är ju för fan sinnessjukt...Den där John Walker verkar ju vara sjuk i huvudet på riktigt, någon borde ta ifrån honom internet...
Vita män som försöker lära svarta vad de ska bli förolämpade av och inte...Om inte DET är rasism så vet jag inte XD

Ett perfekt exempel på så kallat de låga förväntningarnas rasism. Det blir som att säga till svarta:

"Ni måste lyssna på oss vita för ni förstår ju inte själva varför ni borde bli kränkta".

Precis som om svarta är för dumma för att fatta att de måste känna sig kränkta.

1
Skriv svar