Kalkondags? Första glimten från Monster Hunter-filmen har läckt

Robot
Kalkondags? Första glimten från Monster Hunter-filmen har läckt

Eller tänk om den faktiskt blir bra...?

#monster-hunter


Medlem

Luktar som en B-film

Fragtjuv

Verkar bli en film som blir så dålig att den blir underhållande! Hilariocity!


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Ser lagom ostig ut, blir underhållande.. men förmodligen inte på det bättre sättet.

Avstängd

Säkert asball om man är 10-12 år och lirar Monster Hunter.

Medlem
Skrivet av NiceAsBice:

Säkert asball om man är 10-12 år och lirar Monster Hunter.

Jag är 40+ och har lirat Monster hunter world.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Hoppas den blir lika bra som Resident Evilrullarna. Jag gillar Milla Jovovich, hon är en av alldeles för få kvinnliga actionskådisar.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av Snabeltorsk:

Jag är 40+ och har lirat Monster hunter world.

40 om två dagar och har lirat Monster hunter world och nu även Dauntless.

Men visst, det är lättare att bli underhållen av skräpfilmer om man är 10-12 år gammal. Mycket skitfilmer har man sett under åren.

Medlem

OMG!!!!! Och inte på det positiva sättet.

Avstängd
Skrivet av Snabeltorsk:

Jag är 40+ och har lirat Monster hunter world.

Jaha? Vad har det med saken att göra? Eller menar du att du tycker att det verkar vara en bra film?
Att du lirat MHW är inget märkvärdigt, eftersom det är ett bra spel.

Medlem

Alltså, Paul W.S. Anderson suger donkey balls. Rejält rutten director. Han mosar på med på tok för mycket braindead action. Mycket Sunkig regissör.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Releasehästryttare

@Blackwolfe: Grattis i förskott!

Ti.
Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Alltså, Paul W.S. Anderson suger donkey balls. Rejält rutten director. Han mosar på med på tok för mycket braindead action. Mycket Sunkig regissör.

Amen.

Medlem

Milla Jovovich = Automatisk B film


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Milla Jovovich = Automatisk B film

Ey, hon är grym i Det femte elementet!

Denna ser inte att bli någon höjdare dock.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Ey, hon är grym i Det femte elementet!

Denna ser inte att bli någon höjdare dock.

Mjo, där var hon bra
Men det beror nog mycket på att
1. Hon var inte huvudkaraktären
2. Det fanns andra stora skådespelare som lyfte upp det
3. Hon må ha fått rollen då också pga sin make (Nu Ex-make), men det var inte Paul W.S. Anderson (Nuvarande Make) och anledningen varför hon vart stjärnan i Resident Evil t.ex.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av NiceAsBice:

Jaha? Vad har det med saken att göra? Eller menar du att du tycker att det verkar vara en bra film?
Att du lirat MHW är inget märkvärdigt, eftersom det är ett bra spel.

Så som du skrev ditt inlägg "tyckte jag" att det verkar som du tycker det bara är småglin som spelar Monster hunter.
Kanske missförstod


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

FM-guru
F.d. Sisyr

Den första Resident Evil-filmen, med samma regissör och huvudrollsinnehavare, är en av få trivsamma spel-som-film-rullar jag sett, så förstår inte riktigt varför "kalkondags?"-rubriken plockas fram. Kan säkert bli en underhållande om än lättglömd popcornrulle.

Skribent

Bara Tony Jaa gör den värd att se. Ong Bak for life!

Medlem

Soldier med Kurt Russell var förjävla härlig, en av få filmer från 2000-talet som jag fått lust att se mer än en gång. Så jag har ändå ett visst förtroende för regissören!

Edit: Oj, den var förvisso inte från 2000-talet

Medlem

Lite synd att se på såna här läkta trailers med pisskvalite. Oavsett filmen blir dålig eller ej så förstör man allt med sån här kvalite.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av NiceAsBice:

Säkert asball om man är 10-12 år och lirar Monster Hunter.

Jag tror att du är spot on.

Lätt att glömma att vi (troligtvis de flesta här i alla fall) inte är målgruppen.

Medlem

Jag har svårt att smälta taniga små karaktärer med en järnbalke till vapen som de svingar runt med lätthet.... i spel.
I film blir det ju bara ännu töntigare, men jag misstänker att filmen inte riktar sig till sådana som mig.

Medlem

Jag hade vågat sätta stora pengar på att detta blir totalt skit.

Medlem

Måste varit tomt i biografen... inte ens en golfapplåd


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Att den här snubben får göra film. Han är ju som Uwe Boll...

Medlem
Skrivet av PontusT:

Att den här snubben får göra film. Han är ju som Uwe Boll...

Vadå Paul W.S. Anderson har ju gjort många bra filmer.
Uwe är dessutom bättre regissör än medel regissören i Hollywood, problemet är att hans filmer är lågbudget filmer. Han kan göra bra filmer med rätt budget, se tex Rampage.

Sen den där trailen så förstår jag inte riktigt hur man kan skaffa sig en uppfattning om filmen är B eller inte. Det enda som man uppfatta i trailen att det ser ut som en random hollywood film. Skulle princip lika gärna kunna vara nån LOTR film.

Men rubriken talar om, styr er hur ni ska uppfatta trailen som tex nämns"Kalkon" saltat med lite sarkasm "Eller tänk om den faktiskt blir bra...?"
Genast ser ni trailen som B, trots att man inte , går knappt få sig en uppfattning om Filmen är B eller inte. Däremot om rubriksätten hade skrivit "Grymt snygg trailer ell liknande" Så kan jag lova så det hade låtit helt annorlunda i tråden.
Fantastiskt hur lätt det är att styra folk.....

eld
Medlem
Skrivet av Dimuman:

problemet är att hans filmer är lågbudget filmer.

Resident evil: $32 miljoner
Resident evil 2: $43 miljoner
Resident evil 3: $45 miljoner
Resident evil 4: $60 miljoner
Resident evil 5: $65 miljoner

Blair witch project: $0.06 miljoner

28 dagar senare: $8 miljoner

Pans 3 jävla oscar vinnare's labyrint: $19 miljoner

Försökte hitta ett exempel på att han riktar in sig på en bredare publik med enklare filmer, men hela MCU innehåller ju bättre filmer så det stämmer inte. PWA gör helt enkelt dåliga filmer som råkade göra pengar för att de hakar på ett känt IP.

https://www.rottentomatoes.com/celebrity/paul_ws_anderson

Det är en ganska safe bet att monster hunter kommer vara kalkon, ibland får man inse att man gillar dåliga filmer.

Medlem

@eld: Jag tror han syftar på att Uwe Bolls filmer är lågbudget.

12
Skriv svar