Destiny 2 har över en miljon spelare varje dag

Robot
Destiny 2 har över en miljon spelare varje dag

Och då är det inte ens gratis än.

#bungie, #destiny-2


Gnällkuk

Vilken statistikbot är denna och hur tillförlitlig är den? Märks att senaste säsongen har lockat människor, vänlistan har alltid minst 4-5 personer inloggade som spelar det varje dag i princip.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Riktigt fina miljöer, fruktansvärt tråkigt gameplay och lootsystem.

Edit: glömde laddningstiderna, holy jesus.

Gnällkuk

@Parabellum87: antar att du spelar på konsol? sett att det tom är lagg när man öppnar inventoryt. tycker det verkligen fått till det mesta faktiskt. vad är det du tycker är dåligt med gameplayet idag?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av trickeh2k:

Vilken statistikbot är denna och hur tillförlitlig är den? Märks att senaste säsongen har lockat människor, vänlistan har alltid minst 4-5 personer inloggade som spelar det varje dag i princip.

https://warmind.io/


signatur
Gnällkuk
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Aha, trodde det var någon som trackade saker utöver Destiny :/ Tack ändå


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Parabellum87:

Riktigt fina miljöer, fruktansvärt tråkigt gameplay och lootsystem.

Edit: glömde laddningstiderna, holy jesus.

Låter som att du blandar ihop det med Anthem : ]

Inaktiv

Antalet laddskärmar och speciellt laddtiderna är helt extrema i Destiny-spelen.

Spelens största brist är dock brist på content. Hade lätt kunnat vara det största MMOt idag om de satsade på content och lite fler spelare på samma plats.

Gnällkuk
Skrivet av anon_319742:

Antalet laddskärmar och speciellt laddtiderna är helt extrema i Destiny-spelen.

Spelens största brist är dock brist på content. Hade lätt kunnat vara det största MMOt idag om de satsade på content och lite fler spelare på samma plats.

Brist på content? Låter som du inte spelat Destiny på väldigt länge eller har Forsaken. Laddningstider är inte heller något jag tycker är i närheten av extremt, men jag spelar på PC.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Spelat Destiny 2 sedan release. Tog pause en månad eller så efter Forsaken kom ut och har nu skaffat annuel pass när det var 50% och spelat kanske 10ish timmar.

Jag har inget i mot grinding och tycker det är roligt att springa runt och hitta saker och skaffa nytt. Och har spelat lite FPS här och där men Destiny 2 gun play känns väldigt tillfredsställande. ljudet som vapnen gör, time to kill på fiender, olika typer av vapen och hur vapnen känns unika

Kan hålla med om att mycket av det man gör är springa runt på ställen man varit på innan och gör bounties och liknande men med all dlc och expansioner finns det mycket områden och mycket story och content att göra. Och fortfarande hittar jag nya ställen även fast man varit i det området ett flertal gånger tidigare plus att gun play känns bra gör det inte så mycket

Medlem

Jag installerade Destiny 2 och spelade till level 20+ innan jag blev riktigt uttråkad. Destiny 2 känns som ett nerbantat Warframe med MYCKET mindre innehåll. Allt jag kunde tänka på när jag spelade Destiny 2 var hur mycket mer utvecklat Warframe var.

- De olika öppna världarna var pyttesmå.
- PvP fungerade som så att alla hade en sniper dominerade när de sköt 360 1-shot i huvudet och vann.
- Public quests i världarna var exakt samma sak om och om igen och alla var extremt lika varandra.
- Jag fick ett svärd jag ville använda, men det krävde heavy ammunition. ???
- Laddningstiderna var långa, först ska man ladda ut från en värld och sedan ska man ladda in i en annan.
- Man kunde inte ens styra sitt skepp under laddningstiderna, SOM MAN KAN I WARFRAME..

Jag fick ingen känsla alls som sade till mig att jag skulle fortsätta spela. Det enda jag ''typ'' såg fram mot var att få ett fordon, men världarna var så pass små och hade checkpoints överallt så att man inte behövde fordon. I Warframe farmar man grejer genom hela spelet och byter/säljer det man hittar med andra, man ser även fram mot att experimentera med nya frames och vapen, jag upplevde inget sådant i Destiny 2.

Gen
Medlem
Skrivet av Ozbaab:

Låter som att du blandar ihop det med Anthem : ]

Gameplay är ju skoj i Anthem, gillar att flyga runt och hålla på. Det värsta med spelet är den totala bristen på innehåll, att alla fiender är på marken och att lootsystemet suger.

Skrivet av Jeehao:

- Laddningstiderna var långa, först ska man ladda ut från en värld och sedan ska man ladda in i en annan.
- Man kunde inte ens styra sitt skepp under laddningstiderna, SOM MAN KAN I WARFRAME..

Lirar du på konsol eller PC? Jag kör på PC och tycker generellt att de är korta (10-15 sekunder). Dock har det hänt att någon laddningsskärm av oförklarliga skäl är superlång men det känns som något tillfälligt nätverksproblem hos dem när en server inte kan ladda en värld.

Medlem

Vägrar ge Forsaken en chans. Redan betalat fullpris + seasonpass för D2 och blev grymt besviken på innehållet vid max level. Att seasonpassets innehåll var så otroligt vekt gav mig inte heller någon extra lust att ge dem mer för något som spelet borde varit vid start.
Allt fuffens de höll på med i början och känslan av att det var avskalat och att de inte hade lärt sig ett dugg från D1.

Spelet må vara bra nu men jag lade det på hyllan och där får det stanna.

Medlem

@Winzi: Köpte Forsaken typ 2 veckor innan detta blev känt. känner mig halv lurad fan.


signatur

Allätare

Medlem
Skrivet av gonzo247:

@Winzi: Köpte Forsaken typ 2 veckor innan detta blev känt. känner mig halv lurad fan.

Varför?
Du måste ändå köpa Forsaken för att spela de questarna etc.

Medlem

@Ichabod: Ja men nu blire ju gratis. juuu


signatur

Allätare

Medlem
Skrivet av gonzo247:

@Ichabod: Ja men nu blire ju gratis. juuu

Nej inte Forsaken.

Inaktiv
Skrivet av trickeh2k:

Brist på content? Låter som du inte spelat Destiny på väldigt länge eller har Forsaken. Laddningstider är inte heller något jag tycker är i närheten av extremt, men jag spelar på PC.

Ja, extrem brist på content. Har spelat till och med Forsaken och det är verkligen tunt med content, precis samma fel som i 1'an. Spelserien är ju ökänd för sin brist på just detta. Detta trots att man köpt grundspelet plus två(!) expansioner.
Laddtiderna är extremt långa oavsett plattform.

Medlem

@Ichabod: safe då ju! ska ba döda lite cabal nu ttyl


signatur

Allätare

Gnällkuk
Skrivet av anon_319742:

Ja, extrem brist på content. Har spelat till och med Forsaken och det är verkligen tunt med content, precis samma fel som i 1'an. Spelserien är ju ökänd för sin brist på just detta. Detta trots att man köpt grundspelet plus två(!) expansioner.
Laddtiderna är extremt långa oavsett plattform.

Tycker inte det är brist på content, speciellt inte sen season of oplulence. Laddtiderna är ju typ 10s.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Jag tycker att spelet började bra men efter ett halvår så tappade jag intresset. En sak är på grund av att jag inte får ut något av att få exotiskt skräp. I 1an så var en sparrow från en raid eller spöke något man suktade efter groft. I 2an så har det absolut inget värde. Så tycker jag iaf. Vapnen mm blev så tråkiga och jag tycker fortfarande inte att dom är vid samma nivå som 1an på en del saker. Kommer kanske börja att spela det igen i höst när några sociala från klanen spelar. För just nu är vi bara några få och vi diskuterar absolut inget med varandra om något. Får se om ens klanen kan fixa att det här spelet är spelbart. Så länge spelar jag andra bra spel. Dok inte Warframe som jag tyckte var alldeles för rörigt. Efter att dom införde att man sitter i ett rymdskepp och styr menyerna från den.

Medlem
Skrivet av gonzo247:

@Winzi: Köpte Forsaken typ 2 veckor innan detta blev känt. känner mig halv lurad fan.

Fast så vitt jag kunnat se (fortfarande lite diffust) så det enda som ingår i Free 2 Play delen är DLC från första året. D.v.s Osiris och Warmind, Forsaken ingick ju inte i det första season passet.

Jag kanske missat något men jag kan inte se Forsaken bland de som innefattar varken New Light eller Shadowkeep, dock deluxe säger sig innehålla allt som finns att ha + kommande season passens innehåll.

Medlem

Blir det gratis till konsoler också? Eller gäller det bara PC versionen?

Moderator | Testpilot
Skrivet av Jeehao:

Jag installerade Destiny 2 och spelade till level 20+ innan jag blev riktigt uttråkad. Destiny 2 känns som ett nerbantat Warframe med MYCKET mindre innehåll. Allt jag kunde tänka på när jag spelade Destiny 2 var hur mycket mer utvecklat Warframe var.

- De olika öppna världarna var pyttesmå.
- PvP fungerade som så att alla hade en sniper dominerade när de sköt 360 1-shot i huvudet och vann.
- Public quests i världarna var exakt samma sak om och om igen och alla var extremt lika varandra.
- Jag fick ett svärd jag ville använda, men det krävde heavy ammunition. ???
- Laddningstiderna var långa, först ska man ladda ut från en värld och sedan ska man ladda in i en annan.
- Man kunde inte ens styra sitt skepp under laddningstiderna, SOM MAN KAN I WARFRAME..

Jag fick ingen känsla alls som sade till mig att jag skulle fortsätta spela. Det enda jag ''typ'' såg fram mot var att få ett fordon, men världarna var så pass små och hade checkpoints överallt så att man inte behövde fordon. I Warframe farmar man grejer genom hela spelet och byter/säljer det man hittar med andra, man ser även fram mot att experimentera med nya frames och vapen, jag upplevde inget sådant i Destiny 2.

Level 20, alltså har du typ inte spelat sedan release.

Förlåt. Men jag avskyr verkligen folk som delar sina åsikter om ett spel som uppdateras hela tiden med DLC, expansioner, patches och annat när man inte testat det efter allt det där släppts. Mycket av det du klagar på, PVP, laddningstider och content har varit fixat sedan länge. Hoppar man in nu, och för snart över ett år sedan, har man hur mycket som helst att göra.

Då kan man väl hellre vara ärliga att säga "jag har inte spelat sedan release, men" och så kan man dela med sig av sin åsikt. Du får det ju låta som att allt det där är problem nu när så faktiskt inte är fallet. Givetvis kan det vara så att ändringarna inte är nog för just dig och många andra (det är fortfarande "Destiny"), men för oss som fortsatt spela så har uppdateringarna varit väldigt bra.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Välförtjänt! Jag var inte med från början så jag vet inte hur pass dåligt det var då. Jag fick det gratis och installerade det för typ 1 månad sedan. Det slutade med att jag köpte expansionerna och season pass, och jag loggar in varje dag i princip och spelar. Och jag tycker fortfarande det är kul! Vilket få spel idag lyckas med, i dess nuvarande form är Destiny 2 det bästa lootershooter spelet på marknaden. Med råge!


signatur

"I don't know how many years on this earth I got left. I'm gonna get real weird with it."

Medlem
Skrivet av Jeehao:

Jag installerade Destiny 2 och spelade till level 20+ innan jag blev riktigt uttråkad. Destiny 2 känns som ett nerbantat Warframe med MYCKET mindre innehåll. Allt jag kunde tänka på när jag spelade Destiny 2 var hur mycket mer utvecklat Warframe var.

- De olika öppna världarna var pyttesmå.
- PvP fungerade som så att alla hade en sniper dominerade när de sköt 360 1-shot i huvudet och vann.
- Public quests i världarna var exakt samma sak om och om igen och alla var extremt lika varandra.
- Jag fick ett svärd jag ville använda, men det krävde heavy ammunition. ???
- Laddningstiderna var långa, först ska man ladda ut från en värld och sedan ska man ladda in i en annan.
- Man kunde inte ens styra sitt skepp under laddningstiderna, SOM MAN KAN I WARFRAME..

Jag fick ingen känsla alls som sade till mig att jag skulle fortsätta spela. Det enda jag ''typ'' såg fram mot var att få ett fordon, men världarna var så pass små och hade checkpoints överallt så att man inte behövde fordon. I Warframe farmar man grejer genom hela spelet och byter/säljer det man hittar med andra, man ser även fram mot att experimentera med nya frames och vapen, jag upplevde inget sådant i Destiny 2.

Hahahahah så det är ett minus att man inte kan flyga upp och ner och åt sidorna litegrann till ingen nytta? Ja makes sense,,,,, med den logiken är det ett plus att man med piltangenterna kan "styra" loggan på laddskärmen i Division 2? Right on haha....
Jag har 250 timmar eller mer i Destiny 2 och jag har fortfarande inte gjort klart alla quests, och inte heller alla raids, exotics har jag kanske 25st av över 250st. Visst önskar jag att trading fanns i spelet men inget jag ser som avgörande. Och även efter du gjort main och sido quests finns det ungefär 50 gömda quests som poppar upp när rare drops droppar. Jag har liknande antal spelade timmar i Warframe och jag kände mycket mer av grindet i det spelet, man kunde sitta en hel dag och göra samma saker för att levla upp en frame eller vapen. Du har rätt till din åsikt självklart, men att ge plus i ett spel för att du kan "styra" ditt skepp i laddskärmen är fan löjligt enligt mig.

Med det sagt är jag glad att du gillar Warframe. Det är ett bra spel, just not for me.


signatur

"I don't know how many years on this earth I got left. I'm gonna get real weird with it."

Gnällkuk

@uberpwnage2.0: ja, lite intressant när folk såger spelet vid fotknölarna och sen har de inte spelat sedan y1. jag har däremot full förståelse för att känner sig brända och inte köpt forsaken. med det sagt, det är ett så otroligt annorlunda spel mot hur det var under första året. när allt innehåll från y1 blir tillgängligt gratis i höst tror jag att fler kommer ge det en chans och sen kanske köpa forsaken (som antagligen kommer vara ganska billigt) och upptäcka att det faktiskt är rätt skoj numer


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

1
Skriv svar