Kändes "rimligt" för Bungie att här och nu ta bort Destiny II från Battle.net

Robot
Kändes "rimligt" för Bungie att här och nu ta bort Destiny II från Battle.net

Steam blir nya pc-hemmet för Destiny 2.

#bungie, #destiny-2, #steam


Medlem

Får den som köpt bas-spelet något extra tro?


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem
Skrivet av korvmos:

Får den som köpt bas-spelet något extra tro?

Möjligheten att ha spelat spelet sen du köpte det?


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem
Skrivet av korvmos:

Får den som köpt bas-spelet något extra tro?

En liten sketen cosmetic item för den som köpt bas-spelet tycker man ju att de kan bjuda på. Jag har dock inte hört något om det än.

Medlem

Jag må vara grinig när jag säger det här, men drömmen för mig hade varit om dom la ner Battle.net, Origin, uPlay & Epic Games Launcher och förde över alla "exklusiva" titlar till Steam.

Medlem
Skrivet av rewoX:

Jag må vara grinig när jag säger det här, men drömmen för mig hade varit om dom la ner Battle.net, Origin, uPlay & Epic Games Launcher och förde över alla "exklusiva" titlar till Steam.

Så du gillar i Steams monopol i praktiken?


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Inaktiv

Så med andra ord så blir PC versionen av Destiny 2 exklusiv till Steam. Var är all rage? Dubbelmoral?

Medlem

@anon_319742: Finns ingen anledning för rage, ingen har betalt Bungie för att släppa på steam, Eller för att inte släppa på andra platformar.

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Så du gillar i Steams monopol i praktiken?

Har nog mer med att vilja ha allt samlat på ett ställe att göra.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Free-to-play på steam säger de.
Men hur kommer det vara med expansioner man köpt till och så? Fattar den vad man äger när man loggar in i spelet? Någon som har koll?


signatur

- pixelfantast

Medlem
Skrivet av skymf:

Free-to-play på steam säger de.
Men hur kommer det vara med expansioner man köpt till och så? Fattar den vad man äger när man loggar in i spelet? Någon som har koll?

Med tanke på att hela kontot kan föras över till steam så blir det nog inga problem. Och blir det problem så lär steam fixa det.


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem

Kan ju hoppas på att alla som har något samröre med Activision flyr från eländet.

Medlem
Skrivet av anon_319742:

Så med andra ord så blir PC versionen av Destiny 2 exklusiv till Steam. Var är all rage? Dubbelmoral?

Alla som var upprörda grät ut när det låg på Battlenet.

Medlem
Skrivet av anon_319742:

Så med andra ord så blir PC versionen av Destiny 2 exklusiv till Steam. Var är all rage? Dubbelmoral?

Ragen har ju oftast kommit ur faktumet att spel har flyttat från steam till sunkiga launchers och splittat biblioteket som grädde på moset. Nu är ju inte bnet lika usel som epics men steam är ju ändå bättre.

Medlem
Skrivet av Managor:

Med tanke på att hela kontot kan föras över till steam så blir det nog inga problem. Och blir det problem så lär steam fixa det.

Blir inte expansionerna också F2P?

ELF
Medlem

Det tas alltså bort från Battle.net helt och hållet och man måste flytta till Steam?
Måste vi själva initiera flytten?


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av rewoX:

Jag må vara grinig när jag säger det här, men drömmen för mig hade varit om dom la ner Battle.net, Origin, uPlay & Epic Games Launcher och förde över alla "exklusiva" titlar till Steam.

Det vore nice för att få allt samlat. Annars vore det bästa att spelen släpptes på de alla olika launchers så att vi användarna kan bestämma till vilken favorit klient vi vill ha spelet på. I mitt fall vill jag ha allt på Steam för statistik, gemenskapen, bilder, smidigheten.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av powerbuoy:

Blir inte expansionerna också F2P?

Grundspelet och allt innehåll från första året blir gratis, så expansionerna måste köpas


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem
Skrivet av Managor:

Grundspelet och allt innehåll från första året blir gratis, så expansionerna måste köpas

Aha ok.

Gnällkuk

Äger du Forsaken och Season pass kommer dessa hänga med till Steam. Som tidigare sagt så kommer innehållet från första året hänga med gratisversionen, den kommer även få tillgång till fler spellägen än vad som ingår i basspelet.

Utöver det så kommer det gå att föra över sina gubbar från konsol till PC t ex, däremot måste du köpa expansionen Forsaken igen till PC, även om du äger den på konsol. Idag finns inga planer på cross plattform play mellan PC och konsol och Bungie har inga planer på att införa det heller.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av anon_319742:

Så med andra ord så blir PC versionen av Destiny 2 exklusiv till Steam. Var är all rage? Dubbelmoral?

Detta är ju på sätt och vis värre än att spel blir Epic-exklusiva.

Här tvingas folk som kanske spenderat tusentals kronor att installera en annan launcher och skapa ett Steam-konto för att kunna spela vidare.

Gnällkuk
Skrivet av Margy:

Detta är ju på sätt och vis värre än att spel blir Epic-exklusiva.

Här tvingas folk som kanske spenderat tusentals kronor att installera en annan launcher och skapa ett Steam-konto för att kunna spela vidare.

Håller inte med, exklusivitet är inte bra oavsett plattform eller spel, men den stora anledningen till att folk är bittra på EGS är ju att det är en så undermålig plattform som bara har en handfull funktioner som konkurrenterna har. Valve är knappast några myskompisar, tvärtom - men de har haft Steam väldigt länge och utvecklat den till den ledande plattformen.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Margy:

Detta är ju på sätt och vis värre än att spel blir Epic-exklusiva.

Här tvingas folk som kanske spenderat tusentals kronor att installera en annan launcher och skapa ett Steam-konto för att kunna spela vidare.

Håller med dig i sak, men sannolikheten att en spelare har ett konto på Battlenet och samtidigt inte har ett Steam-konto är väl inte superhög. Skillnad om de hade startat Bungie Games Store som allt hade flyttats till.

Medlem
Skrivet av ghosts:

Håller med dig i sak, men sannolikheten att en spelare har ett konto på Battlenet och samtidigt inte har ett Steam-konto är väl inte superhög. Skillnad om de hade startat Bungie Games Store som allt hade flyttats till.

Självklart har de flesta som spelat på en PC i modern tid ett Steam-konto.

Det hade dock varit intressant (eller kanske inte) att se hur kommentarsfälten sett ut om ett populärt spel flyttat från Steam till en annan launcher och tvingat spelarna att följa med om de vill fortsätta med ett spel de betalat för.

Gen
Medlem
Skrivet av rewoX:

Jag må vara grinig när jag säger det här, men drömmen för mig hade varit om dom la ner Battle.net, Origin, uPlay & Epic Games Launcher och förde över alla "exklusiva" titlar till Steam.

Räknade antal launchers jag har installerade idag och hur många spel jag har installerat:
Steam (många spel)
Origin (ett spel)
Uplay (två spel)
Battle.net (ett spel)
EGS (ett spel)
Bethesda Launcher (noll spel, varvade precis Rage 2)
Xbox PC Beta (noll spel än så länge)

Så såg det inte ut för tre-fyra år sedan

Skrivet av xdrive:

@veckans: Finns ingen anledning för rage, ingen har betalt Bungie för att släppa på steam, Eller för att inte släppa på andra platformar.

Notera den stora skilladen här, det är varken tidsexklusivt eller betald exklusivitet (=Epics affärsmodell), Bungie valde helt enkelt den mest kompletta och tillgängliga PC communityn och då blev det Steam.

Skrivet av ELF:

Det tas alltså bort från Battle.net helt och hållet och man måste flytta till Steam?
Måste vi själva initiera flytten?

Jag är rätt säker på att du måste initiera flytten, hur ska B.net annars veta vilket Steamkonto det ska flyttas till? Sen tror jag inte att speldata försvinner helt, man lär kunna flytta ett bra tag. Däremot lär möjligheten att installera spelet på B.net försvinna inom kort.

Inaktiv
Skrivet av rewoX:

Jag må vara grinig när jag säger det här, men drömmen för mig hade varit om dom la ner Battle.net, Origin, uPlay & Epic Games Launcher och förde över alla "exklusiva" titlar till Steam.

Lägga ner battle net? Bästa klienten av dem alla. Dream on

Medlem

Hur fungerar den här flytten från Battle.net till Steam för den som vill spela via Stadia? Spelar man genom sitt Steam-konto då, eller hur fungerar det?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

@StrongBad: Jag tycker steam är den bästa launchern som erbjuder allt man behöver och lite till. Har haft det sen... jadu, lanseringen? Alla mina vänner och spelvänner har jag där, tycker det är trist att man måste installera en till launcher för att man är intresserad av t.ex Battlefield (Origin) eller Call of Duty (Battle net)

Medlem
Skrivet av Ankh:

Har nog mer med att vilja ha allt samlat på ett ställe att göra.

Exakt.

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Hur fungerar den här flytten från Battle.net till Steam för den som vill spela via Stadia? Spelar man genom sitt Steam-konto då, eller hur fungerar det?

Stadia är en egen plattform. Vill du spela där får du köpa det där

12
Skriv svar