Omröstning: Keanu i Cyberpunk?

Geeks Gaming

@Nomman: Personligen tror jag att folk gillar Keanu som människa först och skådespelare i andra hand. Han är ju beryktad som en väldigt ”normal” och ödmjuk människa trots att han är multimiljonär och Hollywood-kändis.
Sen tycker jag han hanterar genren väldigt bra, dvs han tar jobben på allvar, till skillnad från andra sci-fi/spel/licensfilmer/-skådespelare gjort.

Men jag kan hålla med att han inte är en Al Pacino rent skådespelarmässigt

Medlem
Skrivet av anon_319742:

Större? Definitivt.
Bättre? Cyberpunk är inte ens släppt ännu så vi vet absolut ingenting om huruvida det spelet är bra. Däremot så blev Fortnite utsett till årets spel 2018, så det är ju bevisligen väldigt bra. Därför är det extremt osannolikt att Cyberpunk skulle bli bättre än det.
Cash grab-spel? Fortnite: Battle Royale är helt och hållet gratis. Det är därför helt omöjligt att det kan vara ett "cash grab spel". Cyberpunk är automatiskt en större cash grab redan nu såvida inte CDPR beslutar sig för att släppa spelet helt gratis vid releasen.
Med din logik har därför Cyberpunk ingenting att göra på förstasidan.

"Gratis", dom drar in miljoner på danser och emotes ect.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

@NordhNet Ah, då förstår jag. Har noll koll på honom som person. Men Hollywoodfolk som klarar av att hålla fötterna på jorden får helt klart ett stort plus i kanten.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Geeks Gaming
Skrivet av Vileoxe:

"Gratis", dom drar in miljoner på danser och emotes ect.

Nja, miljarder är mer korrekt

Medlem

Är inte så jätte förtjust att man tar in kändisar i spel på det här sättet men samtidigt så när det gäller Keanu så verkar han sannerligen ha hamnat i rätt spel iaf då han ofta gör sci-fi filmer


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

SoL
Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Föredrar att inte köra med tama marknadsförings knep framför egenskapade kompanjoner.
Om trailern ska ha någon sanning i sig så hoppas jag för allt i världen att de inte tar livet av Jackie, blev stormförtjust i han som karaktär från förra årets 45min kavalkad. Där är en polare och kumpan man ville ha vid sin sida spelet igenom.

Dont do it cdpr, dont you fucking do it!

Kännde mer tvärtom, hoppas han försvinner fort från spelet för hade väldigt svårt han haha

Medlem

Konstigt att ingen nämt detta tidigare? Likheterna är slående. Kan det vara Sean Gunn dom använt? Ännu en Hollywood kändis. Nån som kan bekräfta?

Medlem
Skrivet av Nomman:

Njae, jag tillhör väl dem som inte riktigt förstår hypen kring honom. Matrix var ju bra, men det skulle den ha varit med vilken annan skådis som helst också. Och Wick-filmerna? Kanske är jag för gammal och grå, men är de inte lite pajiga (och inte på det bra sättet)?

Därmed inte sagt att han är dålig. Inte alls. Men när hajptåget går för något jag inte riktigt är med på kan jag inte låta bli att fingra på nödbromsen.

Edit: OnT, om han används bra kan det säkert bli trevligt. Men allt handlar ju om spelet blir bra eller inte. För egen del har jag inte sett tillräckligt för att säga bu eller bä än.

Inte hans rollprestationer som gör honom till kung. Han är en genuint snäll person.

Skrivet av anon_319742:

Nej det är verkligen inte okej om man vill ägna sig åt journalistik i någon form. Med tanke på vilken enorm faktor Fortnite är i spelbranschen så borde det på alla respektabla spelsajter vara en given artikel om man har skrivit så många artiklar om Keanu Reeves i Cyberpunk. Även om "karaktären" i Fortnite knappast har något djup så kommer långt fler personer uppleva det.

Cyberpunk kommer aldrig komma i närheten av Fortnites siffror vad gäller t.ex. inkomster, antal spelare etc. Det är ett mycket större spel på alla sätt och vis och förtjänar en plats i rampljuset. Sen att redaktionen har personliga favoriter som de kanske skriver något inlägg extra om är en annan sak. Eller är detta "CD Project FZ" jag har råkat halka in på?

Nej, du har "halkat" in på en sajt där man tycker att det är OK att skriva lite mer om ett speciellt spel då nyheten om Keanu släpptes ganska nyligen. Det är inte hela världen att CP2077 får lite extra rampljus, de är ju när allt kommer omkring; mycket älskade i spelbranschen.

Det är uppenbart att du har mycket kritik att framföra, varför inte författa ett personligt brev till redaktionen och få kontakt med dem den vägen?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Tycker personligen att ta med etablerade skådisar i spel får/tar med sig alldeles för mycket bagage vad det gäller tidigare produktioner och karaktärer. Tycker också samtidigt att han är en bedrövlig skådespelare om man ser till "att kunna spela någon annan" som den stora skådespelarprestationen, han gör i princip en fåordig och tafflig roll om och om igen. Men det kan samtidigt vara rätt genre, roll och plats för honom, så är ändå försiktigt optimistisk.


signatur

"There are a few way we can do this and the choice is yours"

Medlem

tycker om Keanu som skådis men att han är med i ett spel säger mig inte ett dugg om spelet i sig

Inaktiv
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag har arbetat med FZ heltid i tio år, och tio frilans. Man utvecklar en hyfsat bra känsla för vad som funkar på sajten och inte. Generellt med titlar som Fortnite, CS och COD är att de drar en ung publik och personer som bara spelar de spelen, och är därför inte den typiska bredintresserade FZ-läsaren. Möjligen att vi skulle kunna bygga upp en mer trogen läsarskara kring dessa titlar men det är inte värt det om vi måste prioritera annat som folk här faktiskt är intresserade av.

Det har inget att göra med betyg i recensioner. Där väljer vi såklart den bäst lämpade för uppdraget.

Att jag nämner betyg har att göra med trovärdighet. Om recensenterna saknar objektivitet, hur mycket är då recensionerna värda? Det blir lite som att fråga om vilket MMO som är bäst på World of Warcraft-forumet.

Skrivet av Vileoxe:

"Gratis", dom drar in miljoner på danser och emotes ect.

Helt gratis ja, kostar inte ett öre. Att folk sedan väljer att kasta pengar på dem för att de tycker att spelet är så bra är en annan sak. Du behöver heller inte betala någonting för allt nytt content som läggs till varannan vecka. Man har alltid ett val till skillnad från t.ex. Cyberpunk 2077 där du måste betala för att få spela spelet. Oavsett om du gillar det eller inte. Så nej, du kan inte ha mer fel.

Skrivet av Walter S.A. Iego:

Nej, du har "halkat" in på en sajt där man tycker att det är OK att skriva lite mer om ett speciellt spel då nyheten om Keanu släpptes ganska nyligen. Det är inte hela världen att CP2077 får lite extra rampljus, de är ju när allt kommer omkring; mycket älskade i spelbranschen.

Det är uppenbart att du har mycket kritik att framföra, varför inte författa ett personligt brev till redaktionen och få kontakt med dem den vägen?

Vad är forumet till om inte för diskussion? Här på FZ blir man alltid kallad troll om det man tycker ej passar i åsiktskorridoren. Väldigt låg nivå på diskussionerna från flertalet personer här. Jag tycker absolut Cyberpunk förtjänar lite tid i rampljuset nu, det är efterlängtat av många. Men sätta på skygglapparna för allt annat som sker i spelvärlden är det jag har synpunkter på.

Medlem

Keanu Reeves som grönsak: Keanu Wheels ..

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av anon_319742:

Att jag nämner betyg har att göra med trovärdighet. Om recensenterna saknar objektivitet, hur mycket är då recensionerna värda? Det blir lite som att fråga om vilket MMO som är bäst på World of Warcraft-forumet.

Fast nyhetsbevakning och recensioner är två helt olika saker.


signatur
Geeks Gaming
Skrivet av anon_319742:

Då är följdfrågan om det låga intresset beror på att ni skriver så lite om det?
Dessutom, om man vill att betygen i sina rececensioner ska ha någon form av vikt, borde man då inte försöka vara lite mer objektiv i valet av artiklar?

Skrivet av anon_319742:

Att jag nämner betyg har att göra med trovärdighet. Om recensenterna saknar objektivitet, hur mycket är då recensionerna värda? Det blir lite som att fråga om vilket MMO som är bäst på World of Warcraft-forumet.

Så med andra ord menar du att den bästa recensionssidan borde vara antingen en som inte skriver några nyheter alls, inte går på några mässor och lever sina dagar i ett svart rum utan några intryck från omvärlden, eller, en sida som enbart och uteslutande använder bottar för att pusha nyheter?

Du kan ju aldrig, oavsett sida, komma undan att där är en människa bakom recensionerna. En människa med vissa preferenser som kanske inte alltid är i samklang med dina egna.
Lite kul att du även länkar till polygon i ditt tidigare inlägg

Quake-konnässsör

@NordhNet: Dock kan man välja en som är mindre opartisk, men det tycker jag både Jocke och Calle har varit relativt tydliga med i deras live shower när de berättar om vilka spel som kommer att recenseras. Därför som Jocke inte fick rescencera Witcher 3 och förmodligen inte Cyberpunk 2077 heller. Calle får förmodligen kanske inte recensera Doom Erternal heller. Men i slutändan är det ändå tidningen / hemsidan som tar beslut 8m detta.

Sedan om man saknar en nyhet som ingen skriver om / vill skriva om är forumet alltid öppet för att skapa inlägg, självklart om man följer reglerna.

Jag saknade någon form av inblick i FF14, och bestämde mig så att skriva om det. Även om vissa specifika hårdvaror bestämde jag mig att dela med mina synpunkter, men eftersom jag köpte varor som jag förmodligen skulle tycka om är man inte heller opartisk i det betänkandet.

Men nu börjar diskussionen bli en helt annan än vad första inlägget handlar om så jag tänker sluta

Inaktiv
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Fast nyhetsbevakning och recensioner är två helt olika saker.

Absolut, men om personerna som skriver artiklarna också skriver recensionerna så anser jag att en uppvisad partiskhet påverkar trovärdigheten. Man kan också börja undra om en sajt har en specifik agenda om vissa artiklar är extremt överrepresenterade sett till marknaden i stort. Inte för att dra några politiska paralleller till er på något vis, men jag tror t.ex. inte man hittar så mycket kritik mot regimen i Kina på deras största tidning t.ex.

Olika recensenter har naturligtvis olika preferenser och man kan ju alltid hoppas att ni inte sätter någon som avskyr t.ex. JRPG på att spela igenom Final Fantasy VII remaken. Men själva anledningen till att folk kollar på recensioner från stora sajter framför användarrecensioner är för att det görs av professionella speltestare vilka har någon form av objektivitet. Personer som inte sätter antingen 10 eller 1 i betyg beroende på om de gillar spelet eller inte. Personer som har större erfarenhet och kunnande om spel än den genomsnittlige gamern.

Inaktiv
Skrivet av NordhNet:

Så med andra ord menar du att den bästa recensionssidan borde vara antingen en som inte skriver några nyheter alls, inte går på några mässor och lever sina dagar i ett svart rum utan några intryck från omvärlden, eller, en sida som enbart och uteslutande använder bottar för att pusha nyheter?

Du kan ju aldrig, oavsett sida, komma undan att där är en människa bakom recensionerna. En människa med vissa preferenser som kanske inte alltid är i samklang med dina egna.
Lite kul att du även länkar till polygon i ditt tidigare inlägg

Nej, men åtminstone en som t.ex. rapporterar om stora händelser i spelvärlden trots att det ligger långt ifrån deras eget intresseområde. Som jag sa tidigare så är det helt okej med några extra artiklar om den personliga favoriten, det kommer alltid finnas preferenser och det ska det göra. Annars blir alla sajter likadana.
Men jag upplever att t.ex. giganter som Fortnite och League of Legends har fått extremt lite uppmärksamhet på FZ sett till deras avtryck i branschen. Däremot kan det skrivas spaltmeter om mycket mindre spel inom samma genre. Lite objektivitet är vad jag saknar.

Men nu börjar denna diskussion bli så långt off-topic att jag låter denna tråd vara.

Dex
Medlem
Skrivet av anon_319742:

Nej, men åtminstone en som t.ex. rapporterar om stora händelser i spelvärlden trots att det ligger långt ifrån deras eget intresseområde. Som jag sa tidigare så är det helt okej med några extra artiklar om den personliga favoriten, det kommer alltid finnas preferenser och det ska det göra. Annars blir alla sajter likadana.
Men jag upplever att t.ex. giganter som Fortnite och League of Legends har fått extremt lite uppmärksamhet på FZ sett till deras avtryck i branschen. Däremot kan det skrivas spaltmeter om mycket mindre spel inom samma genre. Lite objektivitet är vad jag saknar.

Men nu börjar denna diskussion bli så långt off-topic att jag låter denna tråd vara.

Det är ju väldigt konstigt att jämföra Cyberpunk som förmodligen är det mest hypade spelet i branschen just nu med 2 gamla spel som Fortnite (inte så gammalt) och LoL. Det kommer mycket nyheter nu om Cyberpunk att rapportera om, medans LoL och Fortnite mest "rullar på" utan några större nyheter.

Och tycker definitivt inte att FZ har recensenter som inte är objektiva i sina recensioner. Förstår inte riktigt var du får det ifrån.

Och angående artikel som denna tråden handlar om så brukar jag inte heller vara glada för att "slänga in" skådespelare i spel på detta viset, men det känns verkligen som det funkar med Keanu i detta spelet. Ska bli väldigt intressant att se.

Det har redan skapat en otrolig hype att han är med i spelet då det skrivs om det på "vanliga" hemsidor också som i vanliga fall inte hade skrivit om spelet överhuvudtaget. Bara där har dom vunnit mycket på att ha med honom i spelet.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag har arbetat med FZ heltid i tio år, och tio frilans. Man utvecklar en hyfsat bra känsla för vad som funkar på sajten och inte. Generellt med titlar som Fortnite, CS och COD är att de drar en ung publik och personer som bara spelar de spelen, och är därför inte den typiska bredintresserade FZ-läsaren. Möjligen att vi skulle kunna bygga upp en mer trogen läsarskara kring dessa titlar men det är inte värt det om vi måste prioritera annat som folk här faktiskt är intresserade av.

Det har inget att göra med betyg i recensioner. Där väljer vi såklart den bäst lämpade för uppdraget.

håller helt med dig Calle, det finns väldigt liten demografi skulle jag vilja påstå på denna sida som är intresserad av spel som just Fortnite. Jag har varit en trogen FZ hängare sedan länge och jag tycker FZ gör ett helt underbart jobb I att ge mig nyheter som jag kanske kan vara intresserad av att läsa och jag skulle nog aldrig söka mig till en annan sida för min dagliga dos av spel nyheter etc.

Jag vill faktiskt ge beröm för att ni på redaktionen håller en sådan fin sida rullande och det jag är inne på sidan fler gånger per dag och finns alltid något som gör mig intresserad.

Medlem
Skrivet av anon_319742:

Nej, men åtminstone en som t.ex. rapporterar om stora händelser i spelvärlden trots att det ligger långt ifrån deras eget intresseområde. Som jag sa tidigare så är det helt okej med några extra artiklar om den personliga favoriten, det kommer alltid finnas preferenser och det ska det göra. Annars blir alla sajter likadana.
Men jag upplever att t.ex. giganter som Fortnite och League of Legends har fått extremt lite uppmärksamhet på FZ sett till deras avtryck i branschen. Däremot kan det skrivas spaltmeter om mycket mindre spel inom samma genre. Lite objektivitet är vad jag saknar.

Men nu börjar denna diskussion bli så långt off-topic att jag låter denna tråd vara.

stora spel behöver inte betyda bra spel, utan bara lättillgänglighet.
Ingen som bryr sig om LoL eller Fortnite utav alla gamers jag känner men kan lova t,ex som i denna tråd att Cyberpynk eller andra nyheter som kommer upp på denna sida är bra mycket mer läsvärda än att läsa att Fortnite har fått en ny dans som Klas p10 kan dansa på sina raster i skolan.

Medlem

Tillhör tydligen minoriteten men gillar inte alls att Keanu eller någon annan verklig person ska medverka i Cyberpunk, vill ha en helt ny person som sidekick, bra spel är lite som att läsa en bok på något sätt, man skapar sig en egen uppfattning om personerna efter de givna förutsättningarna som man får sig tilldelade. Skådespelare och speciellt någon så endimensionell som Keanu är redan "klara". Förväntningarna sjönk faktiskt efter E3 från 100% hype till kanske 80%. Nog sunt iofs.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av anon_319742:

Men jag upplever att t.ex. giganter som Fortnite och League of Legends har fått extremt lite uppmärksamhet på FZ sett till deras avtryck i branschen.

Tack och lov, skulle flödet koncentreras runt dessa spel som jag har noll intresse av så skulle jag personligen lämna. Känns som det är en generationsfråga.


signatur

7900XTX
7800X3D

Quake-konnässsör

@alias: samtidigt ska man inte ignorera dessa nyheter bara för att det är en generationsfråga Spel som spel.

Medlem
Skrivet av almblad:

@alias: samtidigt ska man inte ignorera dessa nyheter bara för att det är en generationsfråga Spel som spel.

Ja men det beror väl på det, alla siter behöver ju nödvändigtvis inte täcka allting? Spelbranchen är ju ganska vid nuförtiden.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Om jag bortser helt från att detta är smart ur ett PR perspektiv har jag svårt att se hur de hade kunnat välja en skådis som är bättre lämpad. Redan när VR var något som många, inklusive mig själv, bara kunde drömma om så var han med i en film baserad på kanske den mest kända författaren inom genren Cyberpunk, William Gibson (filmen är givetvis Johnny Mnemonic).

Även om hans kändiskap ger en hel del PR för spelet tror jag inte det är främsta anledningen till att de valde honom, utan snarare för att han har en hel del erfarenheter av att agera i Cyberpunk filmer (Matrix filmerna på senare år).

På tal om just kändisar i spel, Sacrifice var ett av de första spelen som hade många kändisar som gjorde rösterna till karaktärerna. Personligen så skulle jag nog säga att Sacrifice hamnar på topp 5 när det kommer till just hur bra dessa är. Så om något visar Sacrifice att det inte handlar om kända skådisar i sig, det handlar mer om att dessa ska passa spelet och som sagt jag kan inte komma på många, om ens någon, som är bättre lämpad för en sådan roll i Cyberpunk 2077.

Medlem

@anon_319742: Du nämner pengar och spel väldigt mycket. Cigaretter drar in bra mycket mer deg men det är ju knappast en bra produkt. Att mätta marknaden med skit gör att folk köper din skit. Fortnite och LoL är inga undantag, dom är heller inga "nyheter" Det har inte hänt något omfattande i dom spelen på väldigt länge. Dom säljer enormt mycket men det har ingenting med spelsystemen att göra.

Att jämföra klickbait som "kolla senaste john wick i fortnite" med en massa artiklar om Keanu Reeves inblandning som en stor del av storyn i ett av nästa års stora släpp och ännu större frågetecken är väll inget annat än bra journalistik?

Medlem
Skrivet av almblad:

@alias: samtidigt ska man inte ignorera dessa nyheter bara för att det är en generationsfråga Spel som spel.

FZ har väl vid ett flertal tillfällen fastställt att deras läsare har en rätt hög medelålder och därmed kanske inte så konstigt att de inte följer Fortnite och LoL då intresset för dessa spel är lägre bland 25-30+ eller till och med 30-40+ folket. Rätt korkat att skriva om en massa esport och nya skins om ingen är intresserad.

Medlem

De där 25% i denna omröstning visar på det största fatala felet med demokratier 😆😆😆 Finns alltid folk som inte fattar nåt eller inte vet sitt eget bästa!

P. S skojar lite innan det kommer någon lättkränkt.

Medlem

Så länge spelet är bra får de ha med vilka kändisar de vill. Känns som helt fel sak att lägga fokus på.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Skriv svar