Emil och Calle sammanfattar E3 2019 – Cyberpunk, Sony och Xbox-ångvälten

Robot
Emil och Calle sammanfattar E3 2019 – Cyberpunk, Sony och Xbox-ångvälten

Trendspaningar, saknade företag och personliga favoriter.

#e3, #e3-2019


Medlem

Detta året kändes extremt mediokert. Inget direkt överraskande.
Trist när fler och fler väljer att inte komma på E3. En den al charmen försvinner.
Men bra jobbat FZ!

Testpilot

Mkt bra bevakning. Skulle behöva nån typ av en större översiktsvy med alla artiklar från E3.
Att scrolla under FZ E3 menyn ger inte nån bra översikt.

Antalet artiklar är ju helt galet många

Medlem

Riktigt bra & mysig cover av E3 med Fz.

Testpilot

Inte ett ord om Square eller Final Fantasy

Medlem

Tack för bra bevakning Calle och Emil! Synd bara att årets E3 var lite som att ta med ungarna till Kolmården. Titta på inhägnader som ska innehålla djur men som är inne och sover just nu medan ungarna frågar när de ska få se de coola djuren och man får svara kanske nästa gång...

Medlem

FIck inte höra något om Age o Empires? Är väl dags att visa lite gameplay nu!

Moderator | Testpilot
Skrivet av Mutumba:

Inte ett ord om Square eller Final Fantasy

Vilket är lite synd. Många på red med omnejd är väldigt öppen och ärlig med att de inte har koll på de spelen, men samtidigt är det väldigt stora titlar som visades på Square som borde täckas.

Man kan givetvis inte ha bra koll på alla titlar och serier, men att inte täcka och nämna något om FF7 är ju lite som att man inte täcker och gör något med Cyberpunk, nytt Asscred eller Splinter Cell för att man "inte är intresserad/kunnig". Så stort är det spelet liksom. Blir bara konstigt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Testpilot
Skrivet av uberpwnage2.0:

Vilket är lite synd. Många på red med omnejd är väldigt öppen och ärlig med att de inte har koll på de spelen, men samtidigt är det väldigt stora titlar som visades på Square som borde täckas.

Man kan givetvis inte ha bra koll på alla titlar och serier, men att inte täcka och nämna något om FF7 är ju lite som att man inte täcker och gör något med Cyberpunk, nytt Asscred eller Splinter Cell för att man "inte är intresserad/kunnig". Så stort är det spelet liksom. Blir bara konstigt liksom.

Kan inte hålla med mer.

Förstår det, och jag har mina områden med. Det var därför jag skrev inlägget för att höja min högaffel för det hehe. Se det här som konstruktiv kritik FZ

Medlem

E3 var mediokert som sagt. Men ni på FZ och alla ni andra på försnack gjorde ändå E3 roligt!

Moderator | Testpilot
Skrivet av Mutumba:

Kan inte hålla med mer.

Förstår det, och jag har mina områden med. Det var därför jag skrev inlägget för att höja min högaffel för det hehe. Se det här som konstruktiv kritik FZ

Helt klart! Folk kallar mig biased ibland för jag är mod, men skulle inte vara förvånad om jag är den som skrivit om det här mest på Discord och i chatten Vill bara de ska göra ett så bra jobb som möjligt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Vilket är lite synd. Många på red med omnejd är väldigt öppen och ärlig med att de inte har koll på de spelen, men samtidigt är det väldigt stora titlar som visades på Square som borde täckas.

Man kan givetvis inte ha bra koll på alla titlar och serier, men att inte täcka och nämna något om FF7 är ju lite som att man inte täcker och gör något med Cyberpunk, nytt Asscred eller Splinter Cell för att man "inte är intresserad/kunnig". Så stort är det spelet liksom. Blir bara konstigt.

Folket på FZ-redaktionen är inte så mångsidiga i sina spelgenrer kan man väl påstå.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Fezk:

Folket på FZ-redaktionen är inte så mångsidiga i sina spelgenrer kan man väl påstå.

Tyvärr är det så. Samtidigt som jag nämnde innan har de alltid varit öppna om det.

I samma veva har @Gustav Höglund: och @Joakim Bennet: pratat om att de tagit åt sig av kritiken, och att man till nästa år får försöka göra något i stil med Nintendo-directen att man kan ta in lite fler folk som skulle kunna täcka dessa. Dels för att de själva inte har bästa kunskapen om spelen, och om konferenserna har väldigt obekväma tider.

Med allt det sagt så har täckningen varit fenomenal ändå, den hade bara potential att bli ännu bättre. Och vi skriver ju bara allt det här för att vi gillar det FZ gör och att det ska bli så bra som möjligt <3


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Alltså är bara jag som tyckte eller håller någon med, va Calle var like Romeon ? Fast kortare hår dock. Men ni vara väldigt lik. Skulle tro att ni är syskon.


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Harakiri:

Mkt bra bevakning. Skulle behöva nån typ av en större översiktsvy med alla artiklar från E3.
Att scrolla under FZ E3 menyn ger inte nån bra översikt.

Antalet artiklar är ju helt galet många

Bara cirka 160+ stycken... Vi har lite tankar på hur vi ska kunna kurera innehållet lite.


signatur
Medlem

Tack för reportaget, det uppskattas. Bra jobbat, Calle är media-van och kollar in i kameran (bra), medans Emil verkar vara lite mer försiktigare =),

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿

@uberpwnage2.0 @Mutumba jag har skrivit av mig om mina tankar om FFVII Remake, som mycket riktigt är ett av årets största händelser!

https://www.fz.se/kronika/280166-nagra-tankar-om-final-fantasy-vii-remake


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Loevet:

@uberpwnage2.0 @Mutumba jag har skrivit av mig om mina tankar om FFVII Remake, som mycket riktigt är ett av årets största händelser!

https://www.fz.se/kronika/280166-nagra-tankar-om-final-fantasy-vii-remake

Riktigt bra! Hade varit kung om du sitter med för Square och Nintendo nästa år om de dyker upp i någon form


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Det var riktigt mysigt att kolla på i år med! När blir ni Julvärdar? 😁


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem

fantastisk bevakning, precis som sist.

hoppas ni kör nästa år också!

Varje gång jag hör "FZ på E3" introt känner jag att jag måste ta tag i RDR2 och köra igenom det för en gångs skull!

Medlem

Sveriges överlägset bästa E3-bevakning! Ni får konkurrenterna att framstå som praktikanter.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

Tycker ni gjorde ett strålande jobb, som vanligt.

Medlem

Ursäkta grabbar. Jag satte en 2a utan att ha läst klart. Trodde först det var betyg för hur bra E3 var. Skulle ha gett en 5a annars om jag läst korrekt. Perkele.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av CARTMAN:

Ursäkta grabbar. Jag satte en 2a utan att ha läst klart. Trodde först det var betyg för hur bra E3 var. Skulle ha gett en 5a annars om jag läst korrekt. Perkele.


signatur
Gnällkuk

Tycker det varit riktigt prima, som vanligt! Den enda negativa kritiken är nog kring intervjuerna där det kändes i vissa av dem var lite stolpigt och nervöst emellanåt utan något riktigt bra flyt. Romero-intervjun undantagen, där jag ändå tycker Calle skötte det 100ggr bättre än vad jag hade lyckats göra om jag mötte min idol

Fö blev ju bilden skitbra! Antar att du har den som låsbild på telefonen nu och att det kommer utskrivet porträttfoto strax framför barnen på skrivbordet :>


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Tycker det varit riktigt prima, som vanligt! Den enda negativa kritiken är nog kring intervjuerna där det kändes i vissa av dem var lite stolpigt och nervöst emellanåt utan något riktigt bra flyt. Romero-intervjun undantagen, där jag ändå tycker Calle skötte det 100ggr bättre än vad jag hade lyckats göra om jag mötte min idol

Fö blev ju bilden skitbra! Antar att du har den som låsbild på telefonen nu och att det kommer utskrivet porträttfoto strax framför barnen på skrivbordet :>

Tyckte intervjuerna var riktigt bra, så klart satt de bakom en viss tid det får ta och andra journalister i kö vilket lätt blir pressande. Intervjuerna var ändå stora behållningen för mig, hade det inte varit för Calle så skulle t.e.x. cyberpunk intervjun lätt kunnat bli en enda lång försäljar monolog.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Det var helt klockrena streams! Bara att se fram emot nästa fredag när man får se er i rutan igen.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Mellanår eller mellangeneration?

2012: -ZOMG! Vänta bara på nextgen då jäklar!
2015: -Okej de första spelen var usla men det är ju förväntat, nu kommer de riktigt bra spelen!
2017: -Okej merparten var besvikelser men nu sista åren kommer de riktiga liren!
2019: -Okej de spelen leverera inte heller men vänta bara nästa generation, då jäklar!

Avstängd

Satte en 3a på grund av att ni helt missade uploadvrs e3 stream. Annars bra jobbat


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

12
Skriv svar