Den senaste TV-serien du såg klart?

Medlem

@Harakiri: Tack Har redan Netflix och HBO Nordic. Blir att torrenta denna


signatur

I drank what?

Testpilot

@Mirage: Grymt! Serien är den bästa som kommit sen Battlestar Galactica.

Vi plockade bort HBO Nordic och tog Prime istället. De har intressanta serier vi tittar på som: The Expanse , Jack Ryan , Homecoming , American Gods och Hanna. Snart kommer också Good Omens.

Inaktiv
Skrivet av Akronym:

Såg precis färdigt How I met your mother.

Är man på humör för en sitcom så är den helt OK.

Ger den tre av fem

Sett den två gånger med någta års mellanrum.
Mysig serie att slötitta på. Samma med Vänner.

Såg klart hela Game of Thrones en andra gång nu lagom till när sista säsongen kommer.

My body is ready! Kommer bli episkt:)

Gnällkuk

Såg klart Hanna häromdan, helt ok actiondrama. 6,5/10


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Inaktiv
Skrivet av trickeh2k:

Såg klart Hanna häromdan, helt ok actiondrama. 6,5/10

Har du sett The Killing? Var det liknande dynamik mellan Kinnaman och Enos?
Isåfall ser jag serien direkt

Gnällkuk
Skrivet av anon_326725:

Har du sett The Killing? Var det liknande dynamik mellan Kinnaman och Enos?
Isåfall ser jag serien direkt

Nope, inte sett. Kinnamans karaktär i denna var rätt svag dock.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Såg precis klart Punisher S2. Klart sämre än första, tyvärr. Sista avsnittet kändes krystat.


signatur

I drank what?

Medlem

Blue exorcist

Det finns bättre anime än det här. Intrigen är aningen tunn. Välgjord dock.

3 av 5 (Med nöd och näppe.)


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Inaktiv
Skrivet av Devan:

@AliceSvensson: Kul Att jag inte är den enda här som gillar Trollhunters och 3below.

Tyvärr tror jag serier där du har kvinnliga lönnmördare är ganska glest, kan inte tänka på nån annan än killing eve of the top of my head.
Men Kan rekommendera två andra som är riktigt bra med mördare i huvudrollen:

https://www.youtube.com/watch?v=YQeUmSD1c3g

Dexter var bra som fan i början. Sista säsongen och season finale kan vara det sämsta jag någonsin sett.
Blev förbannad av hur de förstörde en så episk serie med en så värdelös sista säsong :/

Releasehästryttare

Såg Netflix Black summer tyckte dock den va sådär, gillar The walking dead betydligt mer. 3/5

KoP
Medlem
Releasehästryttare

The Rookie

En fantastisk polisserie som blandar drama och humor på rätt sätt 5/5

Inaktiv

Såg klart After Life igår. Ricky Gervais är sjukt grym. Jävligt bra serie. Mörk humor. 9/10

Inaktiv

Jag har endast sista avsnittet kvar på senaste (tredje) säsongen av True Detective. Så jävulskt bra serie måste jag säga på alla sätt och vis, rekommenderar starkt. Andra säsongen var dock 3/5 men första och tredje är bland det bästa jag sett på länge.

Medlem

Såg klart Black Summer (Netflix "zombie" serie) vars första 4 avsnitt var riktigt bra, sedan var det som om serien sprang in i en vägg, fick en rejäl hjärnskada, men tvunget ville stappla i mål. Kortare och kortare avsnitt (sista två var 25 resp. 20 minuter långa) och fler och fler logikhål i manus. Vid ung ep. 6 (finns 8) kändes det som om manuset skippat ett avsnitt och bara körde på en plotline som aldrig riktigt förklarades. Karaktärsutvecklingen var bedrövlig och manuset var nog värre. Som vanligt har ingen i hela världen någonsin sett en zombie film och har ingen aning om hur man dödar en. 1 av 5 zombie-wannabe's.


signatur

I drank what?

Medlem

Såg klart S3 av Fargo igår. Kände tyvärr att den inte alls höll samma nivå som S1 och S2 gjorde. De föregående säsongerna är fantastiska. Här blir det dock en svag 3/5 från mig.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Gnällkuk

Sett en hel del serier senaste tiden, sjukdom blandat med långledighet

Homecoming 3/5
Jack Ryan 4/5
The man in the high castle 4/5
Bosch 4/5 (har iofs bara sett klart första och sett halva andra typ).


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Releasehästryttare

Till er som vägrar kolla på ducktales rebooten för ni inte gillar hur karaktärerna ser ut, första bilden från chip'n'dale rebooten har nu släppts.

Min reaktion=

Medlem
Skrivet av Devan:

Till er som vägrar kolla på ducktales rebooten för ni inte gillar hur karaktärerna ser ut, första bilden från chip'n'dale rebooten har nu släppts.

https://www.joblo.com/assets/images/joblo/news/2019/06/chipda...

Min reaktion=

https://i.imgur.com/bYnp1h0.gif

Men det är väl inte rescue rangers, utan vanliga chip and dale. Dock älskar jag nya Ducktales. Så himla episk bra.

Inaktiv
Skrivet av Devan:

Till er som vägrar kolla på ducktales rebooten för ni inte gillar hur karaktärerna ser ut, första bilden från chip'n'dale rebooten har nu släppts.

https://www.joblo.com/assets/images/joblo/news/2019/06/chipda...

Min reaktion=

https://i.imgur.com/bYnp1h0.gif

Hjälp! Ser ut som en sån där budget-tecknad som gick på CN när man var liten. Inga röster ingenting. Bara tecknat och ljud.

Aja.. vi kan alltid titta på räddningspatrullen när vi vill

Medlem

Chernobyl - Intressant och informativ om man inte har koll på den olyckan .


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem
Skrivet av Ctrl:

Chernobyl - Intressant och informativ om man inte har koll på den olyckan .

Det känns rätt galet att serien med högst betyg av alla serier någonsin på IMDB regisserats av Stakka Bo.

https://www.imdb.com/chart/toptv/?ref_=nv_tvv_250


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av jonis:

Det känns rätt galet att serien med högst betyg av alla serier någonsin på IMDB regisserats av Stakka Bo.

https://www.imdb.com/chart/toptv/?ref_=nv_tvv_250

Det har tagits en del friheter med faktan, men jag förstår varför. Det förklaras också efter filmen, i eftertexterna. Dvs vilket som avikit från verkligheten.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Frequency

Serie på Netflix om en snut som upptäcker att hennes kortvågsradio av någon anledning kan kommunicera med sig själv för tjugo år sedan.
Mordmysterium som utspelar sig parallellt i två olika årtionden.

Ger den en mycket svag 3 av 5

Trailer


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

De senaste serierna jag har sett är redan här i listan, Altered Carbon, Black Summer, Punisher mm..

Så jag tänkte nämna en serie som jag inte sett i listan än där jag sett allt utom den nyaste säsongen som precis kommit ut:

Strike Back
Riktigt trevlig serie med många svängar och sköna karaktärer. Handlar om en grupp
soldater i 'Section 20' en hemlig spec. Ops enhet i brittiska underrättelsetjänsten.
Just nu så är 6 säsonger tillgängliga på HBO Nordic. 4.5 av 5 enligt mig.

Medlem

Netflix har underpresterat på sistone tycker jag. Har inte sett något vettigt därifrån sedan andra säsongen av Ozark eller tredje säsongen av Daredevil. HBO levererar ju som vanligt på högsta nivå. Följer Killing Eve och Big Little Lies säsong 2 i nuläget, och har även avnjutit Chernobyl och The Act tidigare under våren.

Inaktiv

Såg nyss klart "Its Always Sunny In Philadelphia" inför den nya säsongen som är på gång. Utan tvekan en av de bästa komediserierna någonsin. Längtar till nästa säsong.

Releasehästryttare

@Tröjan: Jessica jones s3 finns nu på netflix.

Releasehästryttare

Sett halva Jessica jones s3 nu, tycker det är bedrövligt hittills.

-

2 3 nya animerade serier har börjat som är bra so far:

Medlem

Såg klart The Expanse (3 säsonger hittills) innan i veckan (igen). Jävligt bra science fiction serie, säsong 4 kommer senare i år.

Skriv svar