Omröstning: Keanu i Cyberpunk?

Medlem
Skrivet av Evilof:

Försiktigt skeptisk. Vissa kändisar är för kända liksom . Har inget emot karln ,men ta Sagan om Ringen t.ex. därjag är väldigt glad attde inte castade Sean Connery som Gandalf,utan en duktig,men relativt okänd skådis.

Vet inte riktigt om man får kalla Ian McKellan okänd. 119 actor poster på imdb. Om man räknar bort Sagan om ringen inkl spel så kanske det landar på runt 100 filmer han medverkat i, och en stor del av dessa var innan Sagan om ringen.

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Finns det risk för att det floppar? Absolut.

Finns det risk för att man använder Keanu som en smokescreen/hypemaskin för att flytta fokus från själva spelet? Absolut

Men sen kommer jag ihåg att det inte är bioware/bethesda/ubisoft/EA som gör spelet och mår genast lite bättre

Det är detta jag oroar mig mest för? Men hoppas innerligt att spelet kommer att blåsa bort oss från stolen långt innan vi blir introducerade Keanu Reeves i spelet.

Inaktiv
Skrivet av anon_319742:

Tycker hypen runt Keanu är rätt fjantig faktiskt, helt okej skådis men inte så mycket mer. Jag upplevde hans framträdande på E3 som rätt dåligt förberett och "awkward". Han verkar inte ha någon koll eller bry sig om spel heller utifrån det han sa på E3, upplevdes lite som en billig reklam.

Däremot så bryr jag mig inte nämnvärt om han medverkar. Det viktigaste är att hans karaktär är intressant. Gällandes kända personer i spel så tycker jag lite som ett av de första inläggen, det kan förstöra lite av inlevelsen. Men det viktigaste är att CDPR lyckas göra en trovärdig karaktär av han som passar in i spelet. Om de vill använda någon kändis för att marknadsföra spelet, fine by me.

Däremot så vill jag anmärka på FZ'as nivå på speljournalistiken. Hur många artiklar har ni nu skrivit om Keanu Reeves i Cyberpunk?
Jag har däremot inte sett en enda på hans framträdande i Fortnite. Ni får gärna rätta mig om jag har fel, kanske har missat det, men hittar inga artiklar när jag söker på det heller.

https://www.youtube.com/watch?v=8046Zzu5Gfk

De får väl skriva om precis vad de vill? Cyberpunk är nytt och spännande.
Därav artiklar om Cyberpunk och keanu?
Ser inte det konstiga och anser VERKLIGEN inte att det finns något att anmärka på.

Inaktiv
Skrivet av anon_326725:

De får väl skriva om precis vad de vill? Cyberpunk är nytt och spännande.
Därav artiklar om Cyberpunk och keanu?
Ser inte det konstiga och anser VERKLIGEN inte att det finns något att anmärka på.

Nej det är verkligen inte okej om man vill ägna sig åt journalistik i någon form. Med tanke på vilken enorm faktor Fortnite är i spelbranschen så borde det på alla respektabla spelsajter vara en given artikel om man har skrivit så många artiklar om Keanu Reeves i Cyberpunk. Även om "karaktären" i Fortnite knappast har något djup så kommer långt fler personer uppleva det.

Cyberpunk kommer aldrig komma i närheten av Fortnites siffror vad gäller t.ex. inkomster, antal spelare etc. Det är ett mycket större spel på alla sätt och vis och förtjänar en plats i rampljuset. Sen att redaktionen har personliga favoriter som de kanske skriver något inlägg extra om är en annan sak. Eller är detta "CD Project FZ" jag har råkat halka in på?

Inaktiv
Skrivet av anon_319742:

Nej det är verkligen inte okej om man vill ägna sig åt journalistik i någon form. Med tanke på vilken enorm faktor Fortnite är i spelbranschen så borde det på alla respektabla spelsajter vara en given artikel om man har skrivit så många artiklar om Keanu Reeves i Cyberpunk. Även om "karaktären" i Fortnite knappast har något djup så kommer långt fler personer uppleva det.

Agree to disagree

Medlem
Skrivet av Superfly74:

@Bennii: det är sant det du säger. Keanu är ett proffs, och han vet vad han gör. Han kommer att ge mer än ta, och att han spelar Johnny Silverhand som är ett hjärnspöke med mera, kan vara riktigt coolt. Jag känner att CD Project vet vad de pysslar med.

Yup!


signatur

Niet.

Medlem

För mig hade de inte spelat någon roll men om dom skall ta en kändis så passar han nog bäst in här. så jag är glad dom gick med honom. Och de möjligt att dom just använder han för han som någon sa förknippas med just cyberpunk så är de lättare kanske att sälja in spelet till annan målgrupp också.

Medlem
Skrivet av anon_319742:

Nej det är verkligen inte okej om man vill ägna sig åt journalistik i någon form. Med tanke på vilken enorm faktor Fortnite är i spelbranschen så borde det på alla respektabla spelsajter vara en given artikel om man har skrivit så många artiklar om Keanu Reeves i Cyberpunk. Även om "karaktären" i Fortnite knappast har något djup så kommer långt fler personer uppleva det.

Cyberpunk kommer aldrig komma i närheten av Fortnites siffror vad gäller t.ex. inkomster, antal spelare etc. Det är ett mycket större spel på alla sätt och vis och förtjänar en plats i rampljuset. Sen att redaktionen har personliga favoriter som de kanske skriver något inlägg extra om är en annan sak. Eller är detta "CD Project FZ" jag har råkat halka in på?

Kanske dags att börja skriva lite om PUBG igen?


signatur

Niet.

Skägg.
10 Chambers

Hörrni, det är helt ok att tycka olika i den här frågan.


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av anon_319742:

Nej det är verkligen inte okej om man vill ägna sig åt journalistik i någon form. Med tanke på vilken enorm faktor Fortnite är i spelbranschen så borde det på alla respektabla spelsajter vara en given artikel om man har skrivit så många artiklar om Keanu Reeves i Cyberpunk. Även om "karaktären" i Fortnite knappast har något djup så kommer långt fler personer uppleva det.

Cyberpunk kommer aldrig komma i närheten av Fortnites siffror vad gäller t.ex. inkomster, antal spelare etc. Det är ett mycket större spel på alla sätt och vis och förtjänar en plats i rampljuset. Sen att redaktionen har personliga favoriter som de kanske skriver något inlägg extra om är en annan sak. Eller är detta "CD Project FZ" jag har råkat halka in på?

Svaret är enkelt. Intresset för Fortnite är minimalt på FZ (även om vi får duglig SEO-trafik på det) medan Cyberpunk är högintressant.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Hörrni, det är helt ok att tycka olika i den här frågan.

Bra! Då vågar jag sticka ut hakan och skriva här också att jag tycker Keanu är den mest stela och karaktärslösa skådisen sen Jesus gick i kortbyxor. 😉

Edit: men dom kanske får liv i honom med lite polsk animering.

Medlem

Har ingen åsikt om det hela, skådespelare har varit med i spel i decennier, så varför bry sig nu?

Inaktiv
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Svaret är enkelt. Intresset för Fortnite är minimalt på FZ (även om vi får duglig SEO-trafik på det) medan Cyberpunk är högintressant.

Då är följdfrågan om det låga intresset beror på att ni skriver så lite om det?
Dessutom, om man vill att betygen i sina rececensioner ska ha någon form av vikt, borde man då inte försöka vara lite mer objektiv i valet av artiklar?

FM-guru
F.d. Sisyr

Egentligen vet jag inte om jag bryr mig särskilt mycket, men lite kul är det väl.

Skrivet av anon_319742:

Tycker hypen runt Keanu är rätt fjantig faktiskt, helt okej skådis men inte så mycket mer. Jag upplevde hans framträdande på E3 som rätt dåligt förberett och "awkward". Han verkar inte ha någon koll eller bry sig om spel heller utifrån det han sa på E3, upplevdes lite som en billig reklam.

Däremot så bryr jag mig inte nämnvärt om han medverkar. Det viktigaste är att hans karaktär är intressant. Gällandes kända personer i spel så tycker jag lite som ett av de första inläggen, det kan förstöra lite av inlevelsen. Men det viktigaste är att CDPR lyckas göra en trovärdig karaktär av han som passar in i spelet. Om de vill använda någon kändis för att marknadsföra spelet, fine by me.

Däremot så vill jag anmärka på FZ'as nivå på speljournalistiken. Hur många artiklar har ni nu skrivit om Keanu Reeves i Cyberpunk?
Jag har däremot inte sett en enda på hans framträdande i Fortnite. Ni får gärna rätta mig om jag har fel, kanske har missat det, men hittar inga artiklar när jag söker på det heller.

https://www.youtube.com/watch?v=8046Zzu5Gfk

Reeves är inte med i Fortnite, så det är ju inte så konstigt. Karaktären John Wick är med, men Keanu Reeves har inte något med produktionen att göra mer än att man har rätten att använda hans "likeness" för Wick. Det var samma sak när karaktären kom med i Payday 2...

Medlem
Skrivet av anon_319742:

Då är följdfrågan om det låga intresset beror på att ni skriver så lite om det?
Dessutom, om man vill att betygen i sina rececensioner ska ha någon form av vikt, borde man då inte försöka vara lite mer objektiv i valet av artiklar?

Fortnite? Vad är det för Pokémon?

Förstår helt och hållet intresset för Cyberpunk 2077.För det första hoppas vi på en succé och att det ska tillföra nått nytt till spelarna. Efter succén med Witcher 3 så är det ju klart att intresset är stort för deras nya spel. Visst att fortnite hur konstigt det än är så är det populärt, men finns väl inte så mycket att skriva om där? Ett battle royal med lite nya karaktärer men ingen story eller nått spännande. Är ju mer ett lir som jag kan tänka mig att folk slö spelar lite då och då. Med Cyberpunk finns det ju en hype nu och i spelet finns det en story att se fram emot. Och förmodligen en massa nya element vi aldrig sett i spel förut. Sen för att svara på frågan så tycker jag att Neo passar utmärkt i Cyberpunk!

Medlem

Keanu kommer att göra ett grymt jobb. Svårt att se någon annan än han gestalta Silerhand nu när man endast har sett honom på trailern.

Det blir bra detta, eller hur Leif😁


signatur

Banksy

Medlem
Skrivet av Evilof:

Försiktigt skeptisk. Vissa kändisar är för kända liksom . Har inget emot karln ,men ta Sagan om Ringen t.ex. därjag är väldigt glad attde inte castade Sean Connery som Gandalf,utan en duktig,men relativt okänd skådis.

Ian McKellan okänd... 😂😂

I och med hans roll i Johnny Mnemonic så passar väl Reeves bäst till genre av någon skådis.

Medlem

Kändes lite B först, tog bort lite utav unikheten CyberPunk hade, men man måste låta själva karaktären få en chans när väl spelet utspelar sig. Om karaktären är bra implementerad och får sitt eget liv så att folk inte längre ser Neo eller John Whick under spelets gång så kan det bli väldigt bra.

Inaktiv
Skrivet av Sisyr:

Egentligen vet jag inte om jag bryr mig särskilt mycket, men lite kul är det väl.

Reeves är inte med i Fortnite, så det är ju inte så konstigt. Karaktären John Wick är med, men Keanu Reeves har inte något med produktionen att göra mer än att man har rätten att använda hans "likeness" för Wick. Det var samma sak när karaktären kom med i Payday 2...

Och Wick spelas av Reeves

Högst upp på Imgur frontpage just nu

https://imgur.com/gallery/UUOhY0I

"Kids won’t stop coming up to Keanu Reeves to call him ‘Fortnite guy’"

"the run-ins with kids got frequent enough that Keanu and Epic Games decided to actually make an official John Wick skin happen"

https://www.polygon.com/e3/2019/6/11/18662194/keanu-reeves-fo...

Fortnite är ett bra mycket större fenomen än Cyberpunk, även i detta nu. Detta är förstasidestoff på en seriös spelsajt.
Det är ändå ganska häftigt att Cyberpunk 2077 kommer ha "Fortnite guy" med i spelet. CD Project Red får helt enkelt buga inför Epic

Medlem
Skrivet av anon_319742:

Fortnite är ett bra mycket större fenomen än Cyberpunk, även i detta nu. Detta är förstasidestoff på en seriös spelsajt.
Det är ändå ganska häftigt att Cyberpunk 2077 kommer ha "Fortnite guy" med i spelet. CD Project Red får helt enkelt buga inför Epic

Större kanske, ett bättre spel? Knappast. Cash grab spel har inget på första sidan att göra.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Svaret är enkelt. Intresset för Fortnite är minimalt på FZ (även om vi får duglig SEO-trafik på det) medan Cyberpunk är högintressant.

Bra svar, Calle.
Och jag menar det, hur många spel är inte voiceacting av kändisar, låt en skådis få ta en roll, blivit trött på "Luke Skywalker" röster i diverse spel, låt oss nu få the real deal, hoppas det går bra.

Medlem
FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av anon_319742:

Och Wick spelas av Reeves

Högst upp på Imgur frontpage just nu
https://i.imgur.com/anLXEiy.jpg

https://imgur.com/gallery/UUOhY0I

"Kids won’t stop coming up to Keanu Reeves to call him ‘Fortnite guy’"

"the run-ins with kids got frequent enough that Keanu and Epic Games decided to actually make an official John Wick skin happen"

https://www.polygon.com/e3/2019/6/11/18662194/keanu-reeves-fo...

Fortnite är ett bra mycket större fenomen än Cyberpunk, även i detta nu. Detta är förstasidestoff på en seriös spelsajt.
Det är ändå ganska häftigt att Cyberpunk 2077 kommer ha "Fortnite guy" med i spelet. CD Project Red får helt enkelt buga inför Epic

Uppmanar dig att läsa mitt inlägg igen, då du inte tycks ha begripit vad som stod.

Å andra sidan verkar du mest trolla, så meh.

Inaktiv
Skrivet av Vileoxe:

Större kanske, ett bättre spel? Knappast. Cash grab spel har inget på första sidan att göra.

Större? Definitivt.
Bättre? Cyberpunk är inte ens släppt ännu så vi vet absolut ingenting om huruvida det spelet är bra. Däremot så blev Fortnite utsett till årets spel 2018, så det är ju bevisligen väldigt bra. Därför är det extremt osannolikt att Cyberpunk skulle bli bättre än det.
Cash grab-spel? Fortnite: Battle Royale är helt och hållet gratis. Det är därför helt omöjligt att det kan vara ett "cash grab spel". Cyberpunk är automatiskt en större cash grab redan nu såvida inte CDPR beslutar sig för att släppa spelet helt gratis vid releasen.
Med din logik har därför Cyberpunk ingenting att göra på förstasidan.

Inaktiv
Skrivet av Sisyr:

Uppmanar dig att läsa mitt inlägg igen, då du inte tycks ha begripit vad som stod.

Å andra sidan verkar du mest trolla, så meh.

Trollet är väl ändå du, eller så saknar du läsförmåga. Prova läs vad jag skrev igen.

Medlem

Kan väl bli OK eller till och med jättebra med Keanu. Det jag funderar på är kanske VARFÖR. Keanu har som någon sa en massa erfarenhet från genren på film, men jag upplever honom inte som särskilt creddig längre. Där Matrix var vansinnigt cool när det begav sig är den snarare lite ostig idag. Lite samma med Keanu, men det kanske bara är jag som har blivit gammal. Cdpr erkände själva i samband med diskussionen om kvinnosyn i framför allt Witcher 1 att Polen/östra Europa ligger något årtionde efter väst i känsla för smak och takt. Så... om cdpr använder Keanu för credd på ett lite onyanserat sätt medan resten av världen upplever honom som lite ostig, om det nu är så, så kan det bli dagen när alla vi förundrade spelbarn inser att mamma och pappa (cdpr) inte är ofelbara.
Vem vet, kanske slutar med ett första dlc som tar bort en karaktär 😀

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av anon_319742:

Trollet är väl ändå du, eller så saknar du läsförmåga. Prova läs vad jag skrev igen.

Snyggt argumentationsfel. Tu quoque, om jag inte missminner mig. Nädu, ditt trollande faller jag inte för (igen). Blir inget mer gluttande i denna tråd.

Medlem

Ta ett djupt andetag och låt inte diskussionen spåra ur. FZ skriver mycket om Cyberpunk för att vi helt enkelt vill läsa om Cyberpunk.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av anon_319742:

Då är följdfrågan om det låga intresset beror på att ni skriver så lite om det?
Dessutom, om man vill att betygen i sina rececensioner ska ha någon form av vikt, borde man då inte försöka vara lite mer objektiv i valet av artiklar?

Jag har arbetat med FZ heltid i tio år, och tio frilans. Man utvecklar en hyfsat bra känsla för vad som funkar på sajten och inte. Generellt med titlar som Fortnite, CS och COD är att de drar en ung publik och personer som bara spelar de spelen, och är därför inte den typiska bredintresserade FZ-läsaren. Möjligen att vi skulle kunna bygga upp en mer trogen läsarskara kring dessa titlar men det är inte värt det om vi måste prioritera annat som folk här faktiskt är intresserade av.

Det har inget att göra med betyg i recensioner. Där väljer vi såklart den bäst lämpade för uppdraget.


signatur
Medlem
Skrivet av robbis:

Everybody loves Keanu. Han e ju kung.

Njae, jag tillhör väl dem som inte riktigt förstår hypen kring honom. Matrix var ju bra, men det skulle den ha varit med vilken annan skådis som helst också. Och Wick-filmerna? Kanske är jag för gammal och grå, men är de inte lite pajiga (och inte på det bra sättet)?

Därmed inte sagt att han är dålig. Inte alls. Men när hajptåget går för något jag inte riktigt är med på kan jag inte låta bli att fingra på nödbromsen.

Edit: OnT, om han används bra kan det säkert bli trevligt. Men allt handlar ju om spelet blir bra eller inte. För egen del har jag inte sett tillräckligt för att säga bu eller bä än.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Skriv svar