Square Enix ger sig inte förrän alla deras gamla titlar är tillgängliga idag

Robot
Square Enix ger sig inte förrän alla deras gamla titlar är tillgängliga idag

Funderar på både streaming- och prenumerations-tjänst.

#remake, #remaster, #square-enix


Medlem

"Square Enix tvingas söka upp en gammal utvecklare som har ett exemplar av spelet på sin pc. Japp, just detta inträffade faktiskt – dock oklart vilket spel det handlade om."

Det var säkert Final Fantasy VIII, de andra två finns ju i hd som säkert alla vet. Varför VIII tog sådan tid kanske beror på just detta

Testpilot
Skrivet av PontusT:

"Square Enix tvingas söka upp en gammal utvecklare som har ett exemplar av spelet på sin pc. Japp, just detta inträffade faktiskt – dock oklart vilket spel det handlade om."

Det var säkert Final Fantasy VIII, de andra två finns ju i hd som säkert alla vet. Varför VIII tog sådan tid kanske beror på just detta

Tack till denna okände hjälte!

Medlem

Hoppas de lyckas damma av Terranigma. Hörde till Enix innan, så borde fortfarande ha rätten till det.

Medlem
Skrivet av Spoonfish:

Hoppas de lyckas damma av Terranigma. Hörde till Enix innan, så borde fortfarande ha rätten till det.

My god, Terranigma på Switch skulle vara underbart. Grovt underskattat spel, IMO. Att de nu äntligen har översatt Seiken Densetsu 3 tyder ju på att det tar sitt legacybibliotek på lite större allvar, vilket är lovande.

Jag skulle även vilja se officiellt översatta releaser av SNES-versionerna av Star Ocean och Tales of Phantasia. GBA-versionerna håller inte måttet alls.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Radiata stories skulle jag vilja ha till ps4 Square har ju släppt rätt många Tri-Ace spel till ps4 🙂

Medlem

Jag hade inte blivit ledsen över möjligheten att få spela igenom Brave Fencer Musashi eller Threads Of Fate igen.

Medlem

@Arzei:

Fastän de halvt dåligt översatta spelen som man spelade på emulator i början av 2000-talet, var så charmiga... när man laddade ner en ny rom när de hade översatt 10% till av spelen..

Vissa översättningar tror jag inte var korrekt översatta, fans en del ska vi säga vuxna konversationer och aktiviteter beskrivna, som jag tvivlar fanns med på japanska...

Medlem

Jag skulle gärna se Chrono Trigger eller om det var Chrono Cross till switch. Detta spelade jag mycket någon gång på 90-talet och skulle gärna besöka den världen igen.

Medlem

Hoppas på Xenogears på pc snart då

Medlem

@Arzei: Just det, Tales of Phantasia. Originalet var otroligt bra. Terranigma och ToP nästa E3, tack!

Medlem

Chrono Trigger på konsol tack! Och skulle gärna se en remaster av Chrono Cross.

1
Skriv svar