Ännu inte bestämt hur många delar Final Fantasy VII delas upp i

Robot
Ännu inte bestämt hur många delar Final Fantasy VII delas upp i
Medlem

Här kommer det jag såg i min spåkula här på kvällskvisten:

De vill mjölka ut den i så många delar de kan. Tyvärr kommer det inte sälja så ofantligt bra som de tror. De har inte ens börjat arbetet på resten av spelet. Med tanke på att del 1 tog fyrtioelva år att färdigställa kommer del 2 komma ut runt 2025. Den kommer motsvara skiva två. Den blir bara släppt i Japan. Sen går de i konkurs eller bara hittar på nåt de tycker är roligare, och vi får en HL3 igen, fast vi vet ju iaf hur storyn slutar, så det är ju positivt.

Medlem

Är absolut ett tecken på att de inte börjat jobba mycket med restrerande delar så det kommer säkert ta väldigt lång tid mellan delarna tyvärr. Hoppas verkligen inte vi behöver vänta 2-3 år mellan varje del.

Medlem

Blir sur, otaggad och besviken när man hör sånt här. Det betyder att när vi har hela spelet med alla delar släppta så har det gått många många år är jag rädd för...

Medlem
Medlem
Skrivet av Lasrod:

Är absolut ett tecken på att de inte börjat jobba mycket med restrerande delar så det kommer säkert ta väldigt lång tid mellan delarna tyvärr. Hoppas verkligen inte vi behöver vänta 2-3 år mellan varje del.

Skulle nog gissa mer att det beror på att de vill sälja delarna för minst 39.99€ och sedan släppa 4-5 delar. Ser ingen annan anledning att släppa spelet i delar än att skinna spelarna på mer pengar.

Inaktiv

Usch så sniket! Detta är lika illa som Blizzards uppdelade releaser av Starcraft 2.
Jag har aldrig kört ett Final Fantasy (förutom 6:an som var trist) och en remake på den extremt hyllade 7an är väl möjligtvis det jag hade kunnat tänka mig köra. Men detta får ju en att tappa det lilla intresset som fanns för spelet.

Medlem

Folk som gnäller kan man skratta gott åt. 2 St blu-ray skivor första delen. Förmodligen lika många andra delen, 3e delen m.m Crybabies Själv är jag glad att jag får så mycket speltid som möjligt av ff7. Låt säga 100h + del 1. sedan 100h+ del 2 osv. Riktigt nice Men ni kan gråta bäst ni vill :=)

Medlem
Skrivet av erson:

Folk som gnäller kan man skratta gott åt. 2 St blu-ray skivor första delen. Förmodligen lika många andra delen, 3e delen m.m Crybabies Själv är jag glad att jag får så mycket speltid som möjligt av ff7. Låt säga 100h + del 1. sedan 100h+ del 2 osv. Riktigt nice Men ni kan gråta bäst ni vill :=)

Folk som tycker det är rimligt att Square Enix gör FF7 till ett episodbaserat spel, istället för att färdigställa det helt och hållet.
De har ju för tusan inte ens en aning om hur många episoder det kommer att bli. Känns det tryggt för dig? Fanboys finns överallt.

Skribent
Skrivet av anon_319742:

Usch så sniket! Detta är lika illa som Blizzards uppdelade releaser av Starcraft 2.
Jag har aldrig kört ett Final Fantasy (förutom 6:an som var trist) och en remake på den extremt hyllade 7an är väl möjligtvis det jag hade kunnat tänka mig köra. Men detta får ju en att tappa det lilla intresset som fanns för spelet.

Skulle ändå säga det där aningen värre än SC2 för där fick man ju ändå multiplayerdelen med första spelet (det alla ville spela), sen var kampanjkapitlen så långa att de faktiskt kändes som alla kunde vara enskilda delar. Plus att Blizzard hade en plan när allt skulle släppas, att göra tre delar. Sen lite förseningar, men de släppte allt ändå inom en rimlig tidsram.

Men det är det här som oroar mig när det gäller FF7-remaken, när de inte ens själva vet hur många delar...och sen med tanke på hur lång tid deras spel tar nu för tiden. Blir det fyra delar så känns det som det finns risk de sista delarna hamnar på konsoler två generationer bort från nu.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Men om de gjort Midgar så pass mycket större så är frågan hur de gjort med resten, större, mindre? Om originalet är runt 40-45tim långt om man inte gör allt och midgar är 6tim av dem....... då har vi en del att se framemot. Man vill ju se den öppna världen och hur de byggt upp den.

Medlem

Med tanke på hur bra lämpad Luminous-motorn är för enorma öppna miljöer så tror jag att post-Midgar kommer vara fokuserat på resan över världskartan, i ny fräsch version.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Har slutat att vänta på FF spelen. Gav nog upp vid 13 tror jag på Riktigt. Från att FF spelen varit på absoluta 1 plats så har dom sjunkit till en osäker 3a..

Avstängd

Återigen visar FZ-"läsarna" att de själva inte läst tidigare nyheter på sidan. Det har sedan länge varit ett faktum att spelet kommer släppas i minst tre delar. Om det blir en eller två fler känns knappast som en överraskning med den budget som numera läggs på Final Fantasy-titlarna.

Medlem

@Arzei: FF7R görs i Unreal

Medlem

@Johlor: FF7R har ju dock inte tagit lång tid. Tvärtemot är det väldigt imponerande att de fått ihop såpass mycket på fyra år. Första releasen är ca två blurays enligt dem själva. Midgar-storyn är alltså 100gb. Väldigt bra jobbat av dem, samt värt 600 spänn i min åsikt.

FF7 är ett helt otroligt stort spel som var görbart i den blockiga grafik, animation och ljud man hade då. Nu är detaljnivån hundra gånger högre. Trodde inte ens att det skulle vara möjligt att göra FF7 med rätt tyngd i realistisk grafik, men det ser ut att gå riktigt bra.

Tror det är bäst att se detta som ett Midgar-spel och inte koppla det för hårt till de följande spelen. Midgar är väldigt annorlunda från resten av spelet, och jag tror de följande spelen kommer vara ganska annorlunda från denna första delen.

Medlem

2 delar sa Square-Enix själva för mindre än en månad sedan. Att dom nu inte vet känns ju betryggande.

Medlem

Kanske egentligen var meningen att del ett skulle bli längre men att de väljer släppa nu för att få in pengar och se intresset för spelet. Går det dåligt kanske de släpper originalet i 4k som fortsättning.

Medlem

Kommer ändå vänta tills allt är släppt, även om det tar 10 år. Känns segt att behöva avbryta efter Midgar.

Skribent
Skrivet av Spoonfish:

@Johlor: FF7R har ju dock inte tagit lång tid. Tvärtemot är det väldigt imponerande att de fått ihop såpass mycket på fyra år. Första releasen är ca två blurays enligt dem själva. Midgar-storyn är alltså 100gb. Väldigt bra jobbat av dem, samt värt 600 spänn i min åsikt.

Tror det är bäst att se detta som ett Midgar-spel och inte koppla det för hårt till de följande spelen. Midgar är väldigt annorlunda från resten av spelet, och jag tror de följande spelen kommer vara ganska annorlunda från denna första delen.

Fast vet vi det? Det är svårt att mäta hur "långt" spelet är på gigabyte och vi vet ju inte exakt hur mycket som faktiskt har lagts till från grundspelet förrän vi spelat det. Poängen är den att jag har svårt att säga om något är "bra jobbat" bara bedömt av det som visats upp nu. Det ser bra ut rent detaljmässigt och grafiskt, men oklart om det kommer vara en episod värd 600 kr. Proof is in the pudding, vilket vi får se när spelet släpps i höst. Så rain check på den diskussionen.

Problemet jag ser med Squenix är det interna inom företaget och hur de verkar jobba. De tycks alltid ha någon form av problem de senaste åren med producenter och annat som hoppar av projekt eller byts ut mitt under utvecklingen av någon anledning. Final Fantasy 12, Final Fantasy 15, Kingdom Hearts 3 och även remaken av 7an verkar ju redan haft en del bumps in the road. Jag tvivlar inte på kvalitén i spelen, och har egentligen inget emot episod-formatet, men oroar mig att just detta kommer bli långdraget när de själva inte ens vet hur många episoder spelet blir på. Det för mig säger att de inte har någon direkt "plan" och det tycker jag verkar oroväckande.

Klart man kan se Midgar-spelet som något separat och resten av spelet blir annorlunda. Men då hamnar vi lite i hur MGS5 lanserades och Ground Zeros, som var ett "eget" spel som såldes något år innan, men egentligen var början på MGS5.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Min hype försvann för typ 2 år sedan, allt jag ville ha var original FF7 i typ den grafik vi har sett, egentligen kunde det vara snyggare. Men det var tvungna att byta ut det klassiska stridssystemet till denna styggelse. Har inte gillat något FF sedan FF10 (ogillade 8 lite också).

Skrivet av BadMrBox:

2 delar sa Square-Enix själva för mindre än en månad sedan. Att dom nu inte vet känns ju betryggande.

Fast det har de ju aldrig sagt. Det var en läcka för en månad sen som sa att det skulle vara i 2 delar ifrån en människa som inte ens jobbar på SE.
SE har aldrig utalat sig om det där, det du säger är fel. Det var en läcka. En snabb googling på det så ser du ju själv.

Medlem
Skrivet av Johlor:

Fast vet vi det? Det är svårt att mäta hur "långt" spelet är på gigabyte och vi vet ju inte exakt hur mycket som faktiskt har lagts till från grundspelet förrän vi spelat det.
---
Det för mig säger att de inte har någon direkt "plan" och det tycker jag verkar oroväckande.

@Johlor: Det är visserligen sant; 98gb kan ju typ vara dialoginspelningar och 8k-texturer, men av vad intervjuer och testspelare sagt så verkar allting vara mer fleshed out. Dyker djupare i varje karaktär. Hoppas det är över 10 timmar i genomsnitt bara, då är jag typ nöjd. 15 timmar Midgar så är jag supernöjd.

Jag är ganska säker på att de har någon vag ide om hur många delar det kan bli, och att de har skrivit det mesta av storyn, men inte kan döma exakt förrän de börjat riktig produktion och kan känna på ovanliga system som world map, snowboard-minigames och summons. Därav vill de inte säga något, eller ens kan säga något säkert. Tror inte de är helt vilsna. Förutom Tetsuya Nomura, han är vilsen som fan. Hoppas inte han har så mycket influens på story och dialog.

Största problemet jag ser med att släppa Midgar i vår är att de sedan inte kan gå tillbaka och ändra eller lägga till saker som kanske kan klaffa bättre med saker de skapar senare. Men jag är glad att de släpper Midgar ändå, annars får vi nog vänta sex år till, om inte mer.

Medlem

En del eller tio delar - det gör mig inget. Bara jag får Final Fantasy VII. Ju mer desto bättre. Läste en nyhet i går på en annan site att det inte kommer att ta så lång tid mellan varje del heller.

1
Skriv svar