Xboxchefen saknade Playstation: "E3 är inte lika bra när Sony inte är här"

Robot
Xboxchefen saknade Playstation: "E3 är inte lika bra när Sony inte är här"
Medlem

Jag saknade dem också, men det enda de hade kunnat visa upp som inte visats någon annanstans är ju i princip PS5, Ghost of Tsushima, The Last of Us 2 och (om de inte hade visat det helt random för ett par veckor sedan) Death Stranding. Det är inte jättemycket att bygga en presskonferens på.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Gnällkuk

Ja, det blir ju helt klart trist när det endast finns två stora aktörer och en av dem lämnar WO.
Får blicka framåt mot nästa år, det lär bli bananas! Jag hoppas verkligen att de kör riktigt bra marknadskampanjer också, hoppas på något i stil med den magiskt bra karaktären Kevin Butler!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Sonys icke-konferens var bättre än Microsofts sömnpiller.

Medlem

Åh jag är så hype! Vi är i desperat behov av den nya generationen. Höstens stor-spel var en klar indikation på att mjukvaran skriker efter ny hårdvara.

Medlem

Inte ens Sony kunde räddat detta årets skinntorra E3!

Medlem

Höjdpunkten var doom eternal. Inget scriptat bullshit utan dem visade verkligheten hur spelet såg ut.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Ja, det blir ju helt klart trist när det endast finns två stora aktörer och en av dem lämnar WO.
Får blicka framåt mot nästa år, det lär bli bananas! Jag hoppas verkligen att de kör riktigt bra marknadskampanjer också, hoppas på något i stil med den magiskt bra karaktären Kevin Butler!

https://www.youtube.com/watch?v=zmhG3VRao6w

We all serve one master, one king and his name is GAMING! Forever may he reign!


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Chiefen:

Åh jag är så hype! Vi är i desperat behov av den nya generationen. Höstens stor-spel var en klar indikation på att mjukvaran skriker efter ny hårdvara.

Tycker det varit så hela den här generationen, cpu-delen i Jaguar var ju ett skämt redan för 6år sedan.

Gnällkuk

@Fezk: jävla legendar till karaktär och tal! vore så episkt om de kunde lyckas återrekrytera honom tills ps5 börjar synas och höras nästa år


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Som flera redan antytt, så "vann" Sony utan att inte ens vara där.
Hade de varit där, så hade det räcket med ca 40 minuter konferens: 10 minuter nytt gameplay från Last of Us 2 + release date (sent 2019!); 10 minuter nytt gameplay från Death Stranding; 10 minuter gameplay från Ghost of Tsushima + release i år; sedan 5 minuter PS5 + release tidigt nästa år Och sluta med några minuter Horizon Zero Dawn 2, riktigt gameplay på en PS5 !

Medlem
Skrivet av Tröjan:

Sonys icke-konferens var bättre än Microsofts sömnpiller.

Tittade du ens?

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Tycker det varit så hela den här generationen, cpu-delen i Jaguar var ju ett skämt redan för 6år sedan.

Jag håller med. Men med tanke på att ingen aktör har en mastodont-konsol på marknaden så handlar det nog om produktionssvårigheter. De försöker ju bygga något de flesta ska ha råd med.

Om vi jämför ryktena om PS5, kontra vad vi hörde om Scarlett på E3, låter det onekligen som att något helt nytt tänk inom krets-bygget har fötts fram. Båda pratar om de nya konsolerna som att det lämnar det förflutna i backspegeln.

Medlem

Microsoft hade ett lysande tillfälle att riktigt skina. De kunda ha köp på sig studios (flera än en) och exklusiva spel. De kunda ha haft en prissänkning på alla modeller. De kunda ha haft CoD på scen igen. Bungie på scen. Men de hade inget av det som hade behövts. Indies i all ära. Men det är inte det som säljer konsoler utan AAA.

Medlem
Skrivet av Emsa:

Tittade du ens?

Ja, tyvärr gjorde jag det. Kunde ha använt de timmarna till något vettigare, typ sorterat müsli, känner jag.

Avstängd
Skrivet av Arzei:

Jag saknade dem också, men det enda de hade kunnat visa upp som inte visats någon annanstans är ju i princip PS5, Ghost of Tsushima, The Last of Us 2 och (om de inte hade visat det helt random för ett par veckor sedan) Death Stranding. Det är inte jättemycket att bygga en presskonferens på.

Microsoft hade inte heller så mycket nytt. Majoriteten av det dom visade var bara nytt material (inte gameplay) från tidigare kända titlar.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem

Xbox är så jäkla ointressant, alla exklusiva o bästa spel hittar man på ps4an.

Medlem

Tycker ändå om att relationen mellan de två företagen inte måste vara så giftig/konkurrerande utan att de kan bete sig så här också😊


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Inaktiv

Jag vet inte om de var så saknade i år. Det var ett svagt E3 ja men vad hade Sony egentligen tillfört? Deras exklusiva spel är sällan någonting att ha och PS5an är i likhet med Scarlett för långt borta för att vara intressant just nu.
Det hade nog tyvärr blivit ett ännu större sömnpiller än Microsofts konferens. 2019 ser i alla fall ut att bli ett bättre spelår än 2018 även om det inte heller är någon bragd.
Hade hoppats på den där utannonseringen av RDR2 PC på detta E3 men det är knäpptyst från Rockstar. Kanske är det Google som har fått tag på dem och de sitter i förhandlingar.

Medlem

Riktig usel E3 i år för övrigt, så Sony missade inget direkt.

Medlem
Skrivet av anon_319742:

Jag vet inte om de var så saknade i år. Det var ett svagt E3 ja men vad hade Sony egentligen tillfört? Deras exklusiva spel är sällan någonting att ha

Lol. Uppenbarligen tillräckligt mycket att ha för att sälja mer än dubbelt så mycket konsoler som huvudkonkurrenten.

Medlem

Dom kände väl att dom inte hade så mycket att visa upp. Kändes som mer spelföretag borde kört samma tillvägagångsätt eller iallafall inte bara visa upp fucking cinematic trailers. Riktigt dåligt E3, Sony hade väl kunnat göra det bättre med något mer spel att kolla på men hade inte gjort någon större skillnad på hela mässan.

Ambassadör
Xbox

Många tuffa internet-krigare här i tråden

Sony var saknade då dynamiken mellan de två stora saknades en del. De är båda som bäst när de pushar varandra. Med ett Sony på E3 så hade Xbox kanske visat Fable, Hellblade-teamets spel etc som de håller på med. Det hade varit skoj.

Xbox-konferensen var riktigt bra ändå. Det visades massor av spel, produktionen var tight, bra show, och tyngdpunkten låg på Xbox egna grejer. E3 är ju dessutom mycket mer än bara konferenserna, det har varit fantastiskt mycket info under veckan från alla håll o kanter; Paneler, intervjuer och djupare material. E3 var grymt trevligt i år också.


signatur

Jump in.

Inaktiv
Skrivet av Juel91:

Lol. Uppenbarligen tillräckligt mycket att ha för att sälja mer än dubbelt så mycket konsoler som huvudkonkurrenten.

Så du menar att det inte har någonting att göra med att PS4an var ca. 50% starkare än Xbox One samt Xbox One släpptes omkring ett år senare i t.ex Sverige? För mig var det helt och hållet avgörande och anledningen till att Xbox One "floppade".
Sedan så säger säljsiffror väldigt lite om spelens kvalitet. Ingenting alls faktiskt om vi ska tro majoriteten av FZ användarna.

Medlem

Dumt att medverka om man inte kan visa upp något som ändå inte redan visades upp. De har ju redan cyberpunk, Star Wars och de andra stora titlarna redan och med ett FF7 remake som grädden på moset så gjorde de ett rätt bra e3. De hade ju redan sagt allt Microsoft repeterade med Scarlett. Sen satsar de nog på en egen show när de väl är dags att dra fram stora bössan. Känns som både Microsoft och Sony är otroligt rädda för vad den andra kommer lägga sig i prestanda och prismässigt. Känns som ingen vill kasta första stenen även om jag tror Sony kommer visa deras konsol först. Även om den kommer bli lite mindre kraftfull kommer de förhoppningsvis visa upp att de har mjukvaran. Ska bli riktigt intressant kommande året.

Känns konstigt att Microsoft är bättre på hårdvaran än Sony och Sony på mjukvaran. Hoppas Microsoft städar upp sitt UI och behåller sin nuvarande kvalitet på hårdvaran. Sony måste verkligen bygga på sitt kylsystem för nästa konsol och lägga lite kvalitet på fläktarna. Min PS4 pro låter som en tornado i princip alla spel medan XboxX är nästan helt tyst oavsett vad som jag spelar.

Medlem
Skrivet av anon_319742:

Så du menar att det inte har någonting att göra med att PS4an var ca. 50% starkare än Xbox One samt Xbox One släpptes omkring ett år senare i t.ex Sverige? För mig var det helt och hållet avgörande och anledningen till att Xbox One "floppade".
Sedan så säger säljsiffror väldigt lite om spelens kvalitet. Ingenting alls faktiskt om vi ska tro majoriteten av FZ användarna.

Nej. För det första så är konsolerna praktiskt taget jämnstarka (kan garantera att PS4 inte är 50% starkare än XBone). För det andra så kollade jag på internationella säljsiffror inte bara Sverige (kan ju inte vara mer än någon % av hela marknaden) och jag tror utan tvekan att det är exclusives som har sålt så många PS4. Det är antagligen huvudanledningen till att PS3 sålde ikapp 360 också eftersom att efter 2008 så såg praktiskt varje 360 line-up svagare ut än PS3ans.

Medlem

Haha ja fan vad den låter... inte värre än min gamla ps4:a barnen fått ärva dock som låter som 8 tornados som kör gangbang på övervåningen 😅

Skrivet av BooliBoo:

Dumt att medverka om man inte kan visa upp något som ändå inte redan visades upp. De har ju redan cyberpunk, Star Wars och de andra stora titlarna redan och med ett FF7 remake som grädden på moset så gjorde de ett rätt bra e3. De hade ju redan sagt allt Microsoft repeterade med Scarlett. Sen satsar de nog på en egen show när de väl är dags att dra fram stora bössan. Känns som både Microsoft och Sony är otroligt rädda för vad den andra kommer lägga sig i prestanda och prismässigt. Känns som ingen vill kasta första stenen även om jag tror Sony kommer visa deras konsol först. Även om den kommer bli lite mindre kraftfull kommer de förhoppningsvis visa upp att de har mjukvaran. Ska bli riktigt intressant kommande året.

Känns konstigt att Microsoft är bättre på hårdvaran än Sony och Sony på mjukvaran. Hoppas Microsoft städar upp sitt UI och behåller sin nuvarande kvalitet på hårdvaran. Sony måste verkligen bygga på sitt kylsystem för nästa konsol och lägga lite kvalitet på fläktarna. Min PS4 pro låter som en tornado i princip alla spel medan XboxX är nästan helt tyst oavsett vad som jag spelar.

Inaktiv
Skrivet av Juel91:

Nej. För det första så är konsolerna praktiskt taget jämnstarka (kan garantera att PS4 inte är 50% starkare än XBone). För det andra så kollade jag på internationella säljsiffror inte bara Sverige (kan ju inte vara mer än någon % av hela marknaden) och jag tror utan tvekan att det är exclusives som har sålt så många PS4. Det är antagligen huvudanledningen till att PS3 sålde ikapp 360 också eftersom att efter 2008 så såg praktiskt varje 360 line-up svagare ut än PS3ans.

Nej, har nog aldrig sett någon ha så fel som du, och allting i samma inlägg till och med. Det måste vara någon form av rekord.

https://kotaku.com/report-ps4-is-50-faster-than-xbox-one-1308...

Vet inte vilken karta du kollar på men sist jag kollade så var Belgien, Danmark, Finland, Nederländerna, Norge, Ryssland och Schweiz inte svenska länder. Du får gärna dubbelkolla detta.
Personer som var helt ointresserade av specs generellt visste till och med att PS4an var mycket starkare än Xbox One. Detta tillsammans med Xbox svaga lansering i EU bidrog till en usel start för Xbox One.

Men som tidigare sagt, säljsiffror för spel har väldigt lite med kvaliteten på spelen att göra.

Medlem

Folk här verkar knappt diskutera Nintendo. Intressant med tanke på att Switch verkar sälja som smör i solsken.
Och på tal om exclusives så är ju Nintendo i klass med PlayStation där. Det de saknar är CoD,Fifa och andra multiplatforms storsäljare.

Medlem
Skrivet av Tröjan:

Ja, tyvärr gjorde jag det. Kunde ha använt de timmarna till något vettigare, typ sorterat müsli, känner jag.

Om man tycker sortera musli känns som en viktigt syssla så.

12
Skriv svar