The Outer Worlds – Calle och Emil spanar nytt gameplay!

Robot
The Outer Worlds – Calle och Emil spanar nytt gameplay!

Kan Obsidians nästa spel locka Fallout: New Vegas-älskare?

#e3, #obsidian, #the-outer-worlds


Medlem

Kort svar
Nej, bara pga deras val av utgivare.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

@Godofcheese:
Kan inte historien här, men är det någon speciell anledning att du inte gillar Private Division? För att det är T2 som ligger bakom?

Medlem

Fortfarande taggad på The Outer Worlds. Stabil 3/5 på hype-skalan.

Medlem
Skrivet av Lepr:

@Godofcheese:
Kan inte historien här, men är det någon speciell anledning att du inte gillar Private Division? För att det är T2 som ligger bakom?

Yep, dom är en subsidiary av take 2
Men Private Division skapades exklusivt för att leverera spel till EGS


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Hm, har ändå väldigt svårt att fördra den visuella stilen. Varenda del av miljön ser ut som ett giftigt korallrev och karaktärerna känns Borderlands-overkliga.

Medlem

Ett Obsidian spel är faktiskt värt att vänta på ytterligare ett år så de hinner fixa alla buggar lol.

Ambassadör
Xbox

Det kommer till Xbox Game Pass direkt på release. Till både konsol och PC.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Yep, dom är en subsidiary av take 2
Men Private Division skapades exklusivt för att leverera spel till EGS

Nej. De skapades definitivt INTE för att "leverera spel till EGS". De grundades 2017, långt innan Epic lanserade sin affär, faktiskt bara någon månad efter Epic släppte sitt Fortnite Battle Royale, så du har helt fel.

De har inte gjort särskilt mycket alls än, annat än tagit över Kerbal Space Program (som, sist jag kollade, inte är exklusivt till Epic Game Store), och nu det där ap-spelet Humankind samt detta.

Och "subsidiary", verkligen? Dotterbolag...

Medlem
Skrivet av Fiddi:

Nej. De skapades definitivt INTE för att "leverera spel till EGS". De grundades 2017, långt innan Epic lanserade sin affär, faktiskt bara någon månad efter Epic släppte sitt Fortnite Battle Royale, så du har helt fel.

De har inte gjort särskilt mycket alls än, annat än tagit över Kerbal Space Program (som, sist jag kollade, inte är exklusivt till Epic Game Store), och nu det där ap-spelet Humankind samt detta.

Och "subsidiary", verkligen? Dotterbolag...

De nya spelen som har blivit släppta av dem har enbart gått till EGS.
Sen när det kommer till Kerbal så är Private Division enbart utgivare utav Enhanced Edition, Squad gav ut det först.

Sen använder jag ordet subsidiary istället för dotterbolag för jag tycker det låter bättre
Varför stör du dig på ord


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

De nya spelen som har blivit släppta av dem har enbart gått till EGS.
Sen när det kommer till Kerbal så är Private Division enbart utgivare utav Enhanced Edition, Squad gav ut det först.

Sen använder jag ordet subsidiary istället för dotterbolag för jag tycker det låter bättre
Varför stör du dig på ord

Vadå då? Du sa att de skapades exklusivt för att släppa spel på Epics plattform, vilket uppenbarligen inte är sant, alls. Och ja, men Enhanced Edition finns inte på Epic Game Store heller, finns inte ens på PC.

Fråga om smak, antar jag, att byta språk mitt i en mening.

Medlem
Skrivet av Fiddi:

Vadå då? Du sa att de skapades exklusivt för att släppa spel på Epics plattform, vilket uppenbarligen inte är sant, alls. Och ja, men Enhanced Edition finns inte på Epic Game Store heller, finns inte ens på PC.

Fråga om smak, antar jag, att byta språk mitt i en mening.

Kanske jag ska ändra lite

Private Division gjordes för att hjälpa indie devs
Sen kom EGS in i bilden så private division bestämde sig för att släppa alla framtida spel där för att maximera vinsten.

Enhanced edition finns inte på PC nej
Så det styrker ju lite mer att dom är nuvarande EGS exklusiva på PC


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Kanske jag ska ändra lite

Private Division gjordes för att hjälpa indie devs
Sen kom EGS in i bilden så private division bestämde sig för att släppa alla framtida spel där för att maximera vinsten.

Enhanced edition finns inte på PC nej
Så det styrker ju lite mer att dom är nuvarande EGS exklusiva på PC

Har du källa på att de specifikt sagt att de endast ska sälja sina PC-spel på Epics plattform?

För Outer Worlds släpps även på Microsofts egna affär, och sist jag kollade så är det inte Epic.

Vi sammanfattar, Private Division har tre spel, just nu, i sin katalog, varav endast ett är exklusivt till Epics affär, dvs. Ancestors: The Humankind Odyssey.

Medlem
Skrivet av Witchfinder:

Hm, har ändå väldigt svårt att fördra den visuella stilen. Varenda del av miljön ser ut som ett giftigt korallrev och karaktärerna känns Borderlands-overkliga.

Jag kunde inte sätta det i ord, men som du sammanfattar det ganska bra.

Man skulle ju förstås resonera att "äntligen ngt annorlundare än gammalt skåpmat".... Får kolla lite mera game-play på YT eller Twitch när den har släpts.

Medlem

Är det creation engine? Eller någon egen motor? Ser precis lika stelt och onaturligt ut som new vegas... synd.

Gnällkuk

Jag gillar att spelet känns ganska bananas, samtidigt har jag aldrig förstått tjusningen med Fallout-serien och jag har svårt att se vem detta ska tilltala som inte har varit ett Fallout-fan. Nu är kanske den skaran tillräckligt stor, men det känns svårt att locka in nya till ett spel som grafiskt sett ser ut som Fallout 4. Men, det kanske räcker att törsta behovet hos fansen tills det kommer en femma som förhoppningsvis har bytt motor och inte är en trasig buggfest i olika nyanser av brunt.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Dom kunde lika gärna kalla spelet Fallout.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Fiddi:

Har du källa på att de specifikt sagt att de endast ska sälja sina PC-spel på Epics plattform?

För Outer Worlds släpps även på Microsofts egna affär, och sist jag kollade så är det inte Epic.

Vi sammanfattar, Private Division har tre spel, just nu, i sin katalog, varav endast ett är exklusivt till Epics affär, dvs. Ancestors: The Humankind Odyssey.

Med vissa nyheter så har det börjat visa sig att det är en "No Steam och gog" deal som dom skriver på med sina kontrakt.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

@knoxudg: Det är unreal engine sist jag hörde något

Medlem

Jag är ett enormt fan av Fallout: New Vegas (och 3 och 4) men det här ger liksom inget utslag på radarn. Jag tycker det ser ut som vilken shooter som helst för yngre tonåringar. Kanske om de visade lite mer dialogval och RPG-element osv, i stället för sprudlande skjuteffekter.

Men inte heller många dialogval och RPG-element hjälper om det är så att spelets stämning bara känns "tossig".

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Med vissa nyheter så har det börjat visa sig att det är en "No Steam och gog" deal som dom skriver på med sina kontrakt.

Jaha, men det är rätt irrelevant i det här fallet, dels för att det bara är rykten (om du nu inte har en konkret källa, förstås, med verkliga bevis, tex. en kopia av ett kontrakt), men även för att det inte alls är någon indikation på att ALLA deras spel kommer vara exklusiva eller specifikt exkludera en viss plattform som du säger. Visst, det kanske slutar med att det blir så men tills dess är det inget annat spekulation och felaktig information.

Tycker det är löjligt att hoppa över pga. vilken plattform spelet släpps på, de är alla värdelösa ändå, däremot 2Ks vidriga arbetsmoral och inställning till mikrotransaktioner vore en jävligt mycket mer rimlig ursäkt för att "bojkotta".

Skrivet av Witchfinder:

Jag är ett enormt fan av Fallout: New Vegas (och 3 och 4) men det här ger liksom inget utslag på radarn. Jag tycker det ser ut som vilken shooter som helst för yngre tonåringar. Kanske om de visade lite mer dialogval och RPG-element osv, i stället för sprudlande skjuteffekter.

Men inte heller många dialogval och RPG-element hjälper om det är så att spelets stämning bara känns "tossig".

Om jag minns rätt så var "förhandsmaterial" till New Vegas också liknande, de visade inte riktigt upp djupet på spelet i diverse trailers och sånt. Förhoppningsvis är det här något liknande. Och om vi ska vara helt ärliga, mycket av New Vegas var "tossigt" också, eller hur? (Typ hela Old World Blues )

Medlem

Blev lite snopen, men detta känns betydligt mer "meh" än vad jag trodde... Hoppas att de polerar det rejält innan release.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem
Skrivet av Fiddi:

Har du källa på att de specifikt sagt att de endast ska sälja sina PC-spel på Epics plattform?

För Outer Worlds släpps även på Microsofts egna affär, och sist jag kollade så är det inte Epic.

Vi sammanfattar, Private Division har tre spel, just nu, i sin katalog, varav endast ett är exklusivt till Epics affär, dvs. Ancestors: The Humankind Odyssey.

Kerbal Space Program: Enhanced Edition är EGS exklusiv på PC så det är 2. Sen så är Outer Worlds EGS exklusiv på PC så det är 3. I.e. alla du nämnde.

Ambassadör
Xbox

@Juel91: The Outer Worlds släpps på Xbox Game Pass på PC.

Det är en hel drös med "Epic-exklusiviteter" som har dykt upp, och kommer att dyka upp på Xbox Game Pass: Metro Exodus, Operencia: The Stolen Sun, Phoenix Point, Afterparty och The Outer Worlds på rak arm.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Juel91:

Kerbal Space Program: Enhanced Edition är EGS exklusiv på PC så det är 2. Sen så är Outer Worlds EGS exklusiv på PC så det är 3. I.e. alla du nämnde.

Kerbal Space Program Enhanced Edition finns inte ens på PC så det kan omöjligen vara EGS exklusivt. The Outer Worlds släpps även på Microsofts affär, som nämnt ovan, så det är ett spel, i.e. precis vad jag sa. Tänk om.

Medlem
Skrivet av Fiddi:

Kerbal Space Program Enhanced Edition finns inte ens på PC så det kan omöjligen vara EGS exklusivt. The Outer Worlds släpps även på Microsofts affär, som nämnt ovan, så det är ett spel, i.e. precis vad jag sa. Tänk om.

Lol lyckades se fel på båda. Inte säker på hur jag lyckades se fel på Kerbal men när jag kollade MStore för Outer Worlds så missade jag att dom hade suttit upp 2 separata listings för dom olika versionerna istället för visa alla konsoler i en listing. My bad sorry.

1
Skriv svar