Vi har sett 45 minuter Cyberpunk 2077!

Redaktör
Skrivet av trickeh2k:

@Tomas Helenius: vaddå, hur funkar den där? slipper du flasha gubbfläsket och vifta med sprutor?

Nä, den mäter blodsockernivån löpande och man läser av med nobilen (eller mätare). Ger kontinuerlig blidsockerkurva och man slipper ta blodprov. Men sprutor tar man som förr så kontoret påminns om hur gubbfläsk ser ut.


signatur
NuZ
Testpilot
Skrivet av Laddemannen:

I orginalrollspelet Cyberpunk 2013 (tror jag det var) så dör Johnny när han tillsammans med Morgan Blackhand (skaparens spelkaraktär) stormar nått coreperation. Så han är nog ett VR-spöke eller liknanade. Det är min gissning iaf

Spelet är väl en reboot på Cyberpunk 2020 Så lär vara lika fast många år nyare med annan tolkning


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Gnällkuk
Skrivet av Tomas Helenius:

Nä, den mäter blodsockernivån löpande och man läser av med nobilen (eller mätare). Ger kontinuerlig blidsockerkurva och man slipper ta blodprov. Men sprutor tar man som förr så kontoret påminns om hur gubbfläsk ser ut.

Ahh, okey. Jag trodde man hade rätt bra koll själv på sin blodsockernivå. Är ju inte diabetiker själv, men tänkte att man lär sig att känna igen när det är dags utan hjälpmedel som detta, men du kanske inte levt med det så länge?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Ahh, okey. Jag trodde man hade rätt bra koll själv på sin blodsockernivå. Är ju inte diabetiker själv, men tänkte att man lär sig att känna igen när det är dags utan hjälpmedel som detta, men du kanske inte levt med det så länge?

Man måste ligga en hel del över den normala nivån för att märka av det. Sen vänjer kroppen sig vid det blodsocker man brukar ligga på så om man ofta ligger över blir det svårare att märka av.

Redaktör
Skrivet av trickeh2k:

Ahh, okey. Jag trodde man hade rätt bra koll själv på sin blodsockernivå. Är ju inte diabetiker själv, men tänkte att man lär sig att känna igen när det är dags utan hjälpmedel som detta, men du kanske inte levt med det så länge?

Haft det sen 1981. Det är komplext och väldigt individuellt. Man (jag) känner ofta lågt och högt blodsocker, men det räcker inte för att hålla bra nivåer, vilket är viktigt för att slippa följdsjukdomar.

Blev off-topic detta. PM:a mig om du vill veta något, svarar gärna.


signatur
Ase
Medlem

Jag hoppas de gör att det blir så pass valbart att man kan gå igenom utan att döda allt man ser e lite orolig över att det blir för tonårsaktigt har inte lyckats spela witcher 3 mer än 20 min totalt 1an var för hormonstinna tonåringar 2an & 3an har jag inte lyckats spela än fast jag e rollspelsnörd så lite orolig över tonårsfixering i berättande annars hypad max

Relik 📜
Skrivet av Ase:

Jag hoppas de gör att det blir så pass valbart att man kan gå igenom utan att döda allt man ser e lite orolig över att det blir för tonårsaktigt har inte lyckats spela witcher 3 mer än 20 min totalt 1an var för hormonstinna tonåringar 2an & 3an har jag inte lyckats spela än fast jag e rollspelsnörd så lite orolig över tonårsfixering i berättande annars hypad max

Enligt utvecklarna kan du klara hela spelet utan att döda en enda person.


signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Medlem

Vem får Recensions äran på FZ? Har ni utkämpat någon form av tvekamp ännu för att utse en värdig?


signatur

Nämen!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Struggle:

Vem får Recensions äran på FZ? Har ni utkämpat någon form av tvekamp ännu för att utse en värdig?

Brukar snarare bli tvärtom med sådana här spel. Red Dead 2 ville varken Tompa eller Jocke köra, de ville uppleva det utan stress.


signatur
Medlem

kommer aldrig sluta hoppas att det blir bästa spelet någonsin nångång Måste det ske!


signatur

//monster

Avstängd

Man vet inte vad man ska tro riktigt.. I en ny intervju frågar man om de vet hur lång tid det tar om man bara kör huvudstoryn. De svarar att det är alldeles för tidigt att svara på det eftersom de är så tidigt i utvecklingen ("it's too early in development").

För ett år sedan snart sa dom "du kan spela en ofärdig version av spelet från början till slut redan". Plötsligt är de alltså tillbaka på steg 1.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=DKOPkKmDi8I

https://www.pcgamer.com/cyberpunk-2077-is-now-playable-from-s...

10 månader är ju verkligen ingenting för ett stort projekt som detta. I det stadiet är man vanligtvis klar med quests osv och det som är kvar är tonvis med balansering och bugfixning, samt lite tweaks här och där, voice overs kanske man också gör.

Medlem

Finns det inga läckor från Cyberpunk? Ingen som smygfilmat?

12
Skriv svar