Klassikern Commandos 2 får HD-remaster, och Desperados blir med trea!

Robot
Klassikern Commandos 2 får HD-remaster, och Desperados blir med trea!

Militär-stealth och cowboys med humor och rå svårighetsgrad.

#commandos-2-hd, #desperados-III, #e3-2019, #stealth, #strategi, #trailer, #nyhetstips


Medlem

Fina nyheter.
Minns att jag gillade båda Commando och desperado (ej spelat 2an) även fast dom för mig var i svåraste laget då vad jag vill minnas:)


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Bah..min första tanke var Commandos (arkadet,C64)...fast Commando 2 funkar med


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Läste om det igår, Commandos 1 är ett bra men svårt spel och Commandos 2 tog detta ett steg längre med förbättrad grafik och allt annat som en bra uppföljare ska ha. Frågan är om spelet inte är för svårt för många av dagens spelare, hur som helst så är det bara kul om fler spelar det. Kanske leder det till att de gör Commandos 4 och då menar jag en uppföljare som gör de äldre spelen rättvisa=).

Medlem
Skrivet av Ankh:

Bah..min första tanke var Commandos (arkadet,C64)...fast Commando 2 funkar med

Det spelet heter Commando, baserat på filmen, inte lätt att hålla reda på alla spel speciellt inte när de nästan har samma namn (lättare när man är ett fan av filmen Commando med Arnold dock=), som Ikari Warriors.

Gnällkuk
Skrivet av PcGamer:

Läste om det igår, Commandos 1 är ett bra men svårt spel och Commandos 2 tog detta ett steg längre med förbättrad grafik och allt annat som en bra uppföljare ska ha. Frågan är om spelet inte är för svårt för många av dagens spelare, hur som helst så är det bara kul om fler spelar det. Kanske leder det till att de gör Commandos 4 och då menar jag en uppföljare som gör de äldre spelen rättvisa=).

Jag tror också det kan vara lite som du säger, att det känns lite för svårt för att vi som spelat orginalet ska ha samma tålamod som när man var 16 bast och spelade det. Blev lite som när jag i nostalgins charm var eld och lågor över att det skulle komma ett nytt megaman, köpte det glad i hågen och gav upp efter att ha startat spelet fyra gånger och som max spelat det en timme åt gången.

Man har helt enkelt inte samma tålamod och har nog inte spelat plattformsspel sedan jag hade en Megadrive.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Wow, det här trodde jag aldrig att jag skulle få se. Jag köpte Commandos 2 till Steam men fick inte igång det på windows 10. Commandos 2 gick även att spela coop med en kompis, hoppas det finns i remasterd. Första spelet var betydligt svårare än andra då man kunde kasta och distrahera fiender i C2.

Medlem

Jag har Commandos på Steam som jag har kört en del. Svårt och kul, men inte lika kul som när det begav sig.

Medlem

Commandos 2 är ett så jävla bra spel, med sjukt bra grafik och ljud/musik. Så nu vet alla det.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skribent
Skrivet av PcGamer:

Läste om det igår, Commandos 1 är ett bra men svårt spel och Commandos 2 tog detta ett steg längre med förbättrad grafik och allt annat som en bra uppföljare ska ha. Frågan är om spelet inte är för svårt för många av dagens spelare, hur som helst så är det bara kul om fler spelar det. Kanske leder det till att de gör Commandos 4 och då menar jag en uppföljare som gör de äldre spelen rättvisa=).

Alltså, jag tror det beror på hur man närmar sig spelen. Commandos-serien är i princip pusselspel och går man in med den inställningen tror jag folk idag kan uppskatta det. Shadow Tactics är ju i princip Commandos med Ninjor och det har sålt relativt bra på PS4.

Däremot Commandos 1 är dumsvårt på senare levlar, blev intvingad trial and error på en nivå som man ville kasta ut datorn genom fönstret. Detta fixade de till i Commandos 2, som var svårt, men inte på samma nivå som vissa banor i 1an.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Det spelet heter Commando, baserat på filmen, inte lätt att hålla reda på alla spel speciellt inte när de nästan har samma namn (lättare när man är ett fan av filmen Commando med Arnold dock=), som Ikari Warriors.

Jag vet vilket spel det är - men jag håller inte med om att Ikari Warriors är samma kvalite Jag spelade Commando (c64) senast igår.

Både spelet och filmen kom ut samma år - men att den skulle vara baserad på filmen har jag faktiskt inte sett något som tyder på.
Varken i spelet eller på utsidan av fodralet (jag har originalet).

Jag håller dock med om att den klassiska filmen är underhållande. Minns fortfarande hur alla snackade om sågklingan

Edit: Förövrigt är Rob Hubbards soundtrack till spelet legendarisk och ett stående inslag i mina högtalare


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Åhhh.. älskade första desperados men gillade inte alls tvåan. Trean ser sweet ut!

Medlem

Den här nyheten slog det mesta från E3

Medlem

Commandos 2 lirade jag pirat back in the day på 90-talet och visst tusan var det svårt. Vet inte om jag klarade hela spelet. Är grafiken tillräckligt bra så blir det ett köp. Desperados har jag aldrig lirat men 3an ser riktigt fin ut.

Skrivet av PcGamer:

Det spelet heter Commando, baserat på filmen, inte lätt att hålla reda på alla spel speciellt inte när de nästan har samma namn (lättare när man är ett fan av filmen Commando med Arnold dock=), som Ikari Warriors.

Haha, Ikari Warriors till NES 8-Bit glöms aldrig. Hade as kul med det spelet som liten i början på 90-talet med polare i co-op. ABBA användes massor. hehe. Koden för att återuppstå.

Skrivet av nils45:

Wow, det här trodde jag aldrig att jag skulle få se. Jag köpte Commandos 2 till Steam men fick inte igång det på windows 10. Commandos 2 gick även att spela coop med en kompis, hoppas det finns i remasterd. Första spelet var betydligt svårare än andra då man kunde kasta och distrahera fiender i C2.

Drygt. Jag har fått igång mitt Commandos 2 till Steam på Windows 10 dator. Spelet har dock åldrats som en mögelost så det blev endast 20 minuter spelande.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Varför inte en remake på det klassiska c64 spelet Commando Libya?

Medlem

Kul med en Desperados 3. Måste ha varit runt 11-12 när den första kom och jag fick spelet för jag köpte någon PCGamer tidning eller liknande, något sådant var det i alla fall haha. Blir kul att spela 3:an!

Medlem

Ingen multiplayer i Remastern? Vad tänkte dom på där? Co-op var ju det roligaste med hela spelet.

Medlem

Vilken härlig nyhet, men finns inte redan Desperados 3? Trean hette väl Helldorado? Alla tre finns på GoG:

https://www.gog.com/game/desperados_wanted_dead_or_alive
https://www.gog.com/game/desperados_2
https://www.gog.com/game/helldorado

Medlem

Yes sir! Understood sir! Coming right over sir! That’s impossible sir! Man klickade ihjäl sig av nervositet för att få dem och springa och skynda på haha.

Medlem

Riktigt taggad på båda dessa! Spelade aldrig commandos men Desperados: wanted dead or alive spelades flitigt när jag var yngre.

@LordOlaus Det har du rätt i, jag spelade aldrig det men ändå skumt att de inte döper det nya till Desperados 4. Vill minnas att Helldorado fick ett rätt svalt motagande, så de kanske inte låtsas om det. Det var en ganska direkt uppföljare på 2an tror jag.

Själv spelade jag aldrig ens klart hela spel nummer 2. Var liksom inte samma charm.

Också: @Joakim Bennet, angående utannonseringen av Desperados 3 så var det redan innan E3 2019. Finns gameplay från Gamescom 2018

Medlem

@Millen Tack för klargörandet. Jag klarade av tvåan, men kommer inte ihåg annat än att det inte var lika bra som ettan. Hoppas nya trean kan leverera likt ettan.

Medlem

Hidden & dangerous vill jag ha.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Oh Commandos 😍

Medlem

Ahhh Desperados, vilka minen

Medlem

Såg Desperados III trailern..... *Slår bankkortet mot skärmen i ett desperat försök att blippa det*

TAKE MY MONEY!!!!!

Medlem

Det här gjorde min dag, har länge försökt lira commandos 2 från tid och otid men alltid stött på massa skit pga operativsystemet, upplösning, yidayada.

Grym musik i det spelet är det också.

1
Skriv svar