Switch-Witcher 3 körs i 540p i bärbartläge – är "ungefär" 32 GB stort

Robot
Switch-Witcher 3 körs i 540p i bärbartläge – är "ungefär" 32 GB stort

Av en del att döma slipper du extra nedladdningar.

#cd-projekt-red, #e3, #switch, #the-witcher-3


Medlem

540p
Oh my
Så lite som Digital Foundry förutspådde


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Skribent

Det känns som den här versionen blir optimerad för att spelas just bärbart. Vilket är helt ok, tänker om man vill se spelet i sin högupplöstaglans på TV:n finns andra versioner för det.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Haha, tillbaks till år 2000 och PS2. Nintendo når nya lågvattenmärken varje år med sin hårdvara.

Ambassadör
Xbox

Hehe ja inte är det för grafiken man spelar på Nintendo i alla fall

Det här blir nog trevligt i bärbart.


signatur

Jump in.

Avstängd
Skrivet av Mortaigne:

Hehe ja inte är det för grafiken man spelar på Nintendo i alla fall

Det här blir nog trevligt i bärbart.

Synd att det är så urusel combat bara. Orkade inte spela det länge alls men hann iaf testa bärbart på vitan och visst var det trevligt.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem

Jag vet inte, grafiken är ju en stor del av upplevelsen med Witcher 3. Skall helst upplevas med en större högupplöst skärm med >60 FPS

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

540p
Oh my
Så lite som Digital Foundry förutspådde

Så jävla träffsäkra

Inaktiv

Oväntat att det skulle gnällas. Hade ni föredragit om de inte släppt spelet alls på Switch eller vad är problemet?

Medlem
Skrivet av Johlor:

Det känns som den här versionen blir optimerad för att spelas just bärbart. Vilket är helt ok, tänker om man vill se spelet i sin högupplöstaglans på TV:n finns andra versioner för det.

Ja verkligen. Om jag köper denna version är det endast för det bärbara läget. Annars bör det liras på PC. Eller på PS4/Xbox ONE om PC saknas. Kul att hela spelet får plats på kortet. Mycket bra. Ska åka på en resa till Kanarieöarna den 14 november och hoppas att spelet har släppts innan dess.

Hur är det att lira med 540p bärbart? Har aldrig testat det. Märker man av det kraftigt eller?


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Förstår inte gnället. Hade ni tänkt att köpa spelet på Switch eller? Tvivlar på det.
För de grafik-kåta finns ju redan PC-versionen.

eld
Medlem
Skrivet av kebbe:

Haha, tillbaks till år 2000 och PS2. Nintendo når nya lågvattenmärken varje år med sin hårdvara.

Witcher 3 på en handhållen konsol.

Lågvattenmärke.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Haha, tillbaks till år 2000 och PS2. Nintendo når nya lågvattenmärken varje år med sin hårdvara.

540p på en 6.2” display är dubbelt så skarpt än 4K på en 55”, så jag fattar inte vad du klagar över.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Haha, tillbaks till år 2000 och PS2. Nintendo når nya lågvattenmärken varje år med sin hårdvara.

Enligt mig är det en bragd.

Skrivet av CARTMAN:

Ja verkligen. Om jag köper denna version är det endast för det bärbara läget. Annars bör det liras på PC. Eller på PS4/Xbox ONE om PC saknas. Kul att hela spelet får plats på kortet. Mycket bra. Ska åka på en resa till Kanarieöarna den 14 november och hoppas att spelet har släppts innan dess.

Hur är det att lira med 540p bärbart? Har aldrig testat det. Märker man av det kraftigt eller?

Jämfört med 1080p på en 24 tums skärm så har 540p på en 6 tums skärm ungefär dubbelt så hög ppi så det lär fungera.

Skribent
Skrivet av DrAg00nEn:

Synd att det är så urusel combat bara.

Nu vet jag inte när du spelade det. Men de har fixat till combaten rejält och byggt om den med en patch sen spelet släpptes. De kollade på någon mod som gjorts på PC för att fixa stridssystemet och tog inspiration därefter.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

Jämfört med 1080p på en 24 tums skärm så har 540p på en 6 tums skärm ungefär dubbelt så hög ppi så det lär fungera.

Blanda inte in logik och fakta i det hela!
Allt under 4k upplösning är värdelöst såklart, oavsett skärmstorlek.... för det kan ju inte vara så att utvecklarna tänkt på att switchens lilla bärbara skärm gör det ypperligt lämpad för att spela W3 med lägre upplösning eftersom det inte behövs högre.

Medlem

Det kommer bli en fröjd att spela på wc och resor.
Ni som klagar kan försöka ta med allt på wc och spela. Själv behöver jag bara min switch.
Intressant att minnet ligger på 32g.
Hoppas att Nintendo tillåtet mer tillverkare att använda just 32g.

Medlem

Denna version är verkligen inte för mig, men det är helt OK. Jag är glad att fler får chansen att spela spelet och så länge spelet håller god fps så ser jag inga problem med att släppa det till Switch.

Men jag måste medge, spela Witcher bärbart låter inte fel

Medlem

Bättre än Xenoblade 2 som ibland kommer under 360p i handheld mode

jbx
Medlem
Skrivet av Varmkorv:

Det kommer bli en fröjd att spela på wc och resor.
Ni som klagar kan försöka ta med allt på wc och spela. Själv behöver jag bara min switch.
Intressant att minnet ligger på 32g.
Hoppas att Nintendo tillåtet mer tillverkare att använda just 32g.

Vi som klagar kanske kan slita oss från 4k versionen medan vi tömmer rektum i porslinstronen.
Alternativt har en snabbare förlossnings-process än dig.

Spela Switch på toa skulle aldrig falla mig in, på sin höjd kan jag kolla på fz.se dessa få minuter arbetet kräver.


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem

nä usch hur kan man vilja spela ett sånt höjdarspel på sån sketen upplösning.. det är ju som att gå bakåt i tiden, klarar inte switch ens 720p, då får det fan vänta tills det kommer en uppdaterad switch istället!

förstår mig heller inte på folk som kommer säkert skriva men jag ska ändå spela spelet på toa osv.. oj va kul lol....

Medlem
Skrivet av Bojkott:

540p på en 6.2” display är dubbelt så skarpt än 4K på en 55”, så jag fattar inte vad du klagar över.

Sitter du normalt 4m från din Switch?

Medlem

Fy fan vad glad jag är att jag kan lira ett spel och leva in i det totalt och älska det till tusen trots att det inte är senaste grafiken. Jag har haft så himla mycket glädje av mitt switch, kommer köpa detta så fort det bara går, blev aldrig något köp på pcn pga bristen på tid att sitta stationärt. Mina käraste spelminnen har kommit från spel som aldrig var det snyggaste, eller nyttjade den senaste tekniken, titta på breath of the wild t.ex, inte världens snyggaste om du hårdskådar varenda pixel men överlag är det ett otroligt vackert spel med levande grafik.

Tycker också att ett riktigt snyggt spel kan vara häftigt, men utan riktig spelglädje förlorar spelet sin charm oerhört fort.

Alla gillar olika såklart men direkt när jag läser forumet här så blir jag nästan euforisk över att jag besitter förmågan att kunna spela spel med fulare grafik, helvete vilka superspel jag hade missat då!

Medlem
Skrivet av MrMadMan:

Sitter du normalt 4m från din Switch?

Nej, varför skulle jag? Jag har den ca: 30cm från ögonen, vilket är det optimala avståndet för den storleken och upplösningen, medan en 4K-TV på 55" har sin sweet spot på ca: 1.5m. Pixlarna på Switchs display är lika stora som på en 20" 4K-skärm. Så om du tycker att en 27" 4K-skärm ser bra ut 30cm avstånd så är det ännu bättre på Switch.

Skrivet av DrDoom:

Blanda inte in logik och fakta i det hela!
Allt under 4k upplösning är värdelöst såklart, oavsett skärmstorlek.... för det kan ju inte vara så att utvecklarna tänkt på att switchens lilla bärbara skärm gör det ypperligt lämpad för att spela W3 med lägre upplösning eftersom det inte behövs högre.

Säger bara som det är.

Sen tycker jag personligen att allt under 8k är värdelöst oavsett skärmstorlek.

Medlem

Tycker att ett spel som witcher 3 ska avmjutas på en stor skärm med hög upplösning, komfortabel sittplats med ett glas valfri dryck och valfritt tilltugg en sen fredagkväll, inte när man sitter på bussen när man hinner typ prata med en npc sen ska du kliva av... Visst, kul för switch ägare som inte har någon annan möjlighet än att spela på switch, men jag tycker switch är bäst lämpad för spel som man kan spela 10-15 minuter och få en tillfredställande spelsession så som super mario eller dylikt.

Inaktiv

@McRaoul: Jag håller inte med. Switch är inte en telefon, även om den är bärbar, och jag förstår att det kan vara olika för alla men jag fattar inte det här snacket om buss och toalett. Personligen är det stunder där telefonen kikar fram, inte Switchen. Jag kan hålla med delvis att det kan finnas en poäng att spela Witcher 3 med så bra grafik som möjligt för att på bästa sätt uppleva den vackra världen men jag tycker inte man ska utesluta den bra storyn bara för det. Jag spelar mycket Switch i sängen vilket är väldigt bekvämt.

Medlem

Jag spelar bara spel som kan köras handheld I 4k, 60+fps, HDR etc. Annars är det objektivt sett för fult.
För övrigt: kan vi inte officiellt börja säga Switcher?

Medlem

Ett till suveränt spel till switch biblioteket.
Hade helt klart skaffat spelet själv om jag inte hade det på PC redan.
Switc console nr #1


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

12
Skriv svar