E3 2019 – Rösta fram bästa presskonferensen!

Testpilot
Skrivet av Bennii:

Den enkla förklaringen kan vara att de streamade Ubisoft fram till midnatt, och sen började Square Enix klockan 03.00, vilket inneburit att de fått streama mellan 21.00 på måndagen till cirka 06.00 på tisdagen (om vi räknar med lite eftersnack efter SquareEnix). De är trots allt bara människor.

Ja, det är möjligen en rimlig förklaring. Synd bara att just den hamnade mellan stolarna. Tyckte det var bra annars, men Betheseda såg jag inte för det kändes på förhand redan dött.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

De känns rätt mycket satir så vi stod över dem.

Devolver lyckades ju vara de enda som hade ett nytt arkadspel!

De är nog också de första som gör "klonversioner" av sina egna spel med Devolver Bootleg. Jag är lite sugen på att prova Hotline Milwaukee.

Medlem

E3 har inte varit såhär svagt sedan 2007/2008 när det knappt existerade. Bland värdelösa affärsmodeller, Epic-exklusiviteter och remake-hysteri blir intrycket att branschen är döende trots att den blomstrar. Square Enix framstår i efterhand som den starkaste konferensen, det säger dock inte mycket då jag personligen knappt orkade hålla mig vaken för det oinspirerade innehållet ens där.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Det här tycker jag är intressant, hur höjer det här en konferens? Vi fick en kort cinematisk trailer som inte sa ett jäkla dugg om vad det är för spel, vilken setting det är eller egentligen nånting. Här är världens långsammaste författare som slagit sig ihop med världens minst förlåtande utvecklare! Här får ni svepande bilder på... nåt. Vi tar inte ansvar för om det går att koppla till slutprodukten eller ej.

Det höjer konferensen för jag är ett FromSoft-fanboy, ta inte mitt påstående så seriöst. ;P Skulle det varit något annan konferens som visa trailern skulle det höjt den ett snäpp också! Överlag var alla konferenser mediokra i år för mig personligen. En del kanske tyckte att det var ett fantastisk E3 år då spelen och annonseringarna dom fick se tilltala dom.

Och trailern i sig sa inte så mycket direkt nej, men det är också så FromSoft brukar avslöja sina spel, episka, mörka och atmosfäriska cinematics man får gissa sig till lite, så det är inget nytt. Men som tur är så fick man mer info från en intervju med Miyazaki. "Världens långsammaste författare" går väl att diskutera, men enligt mig och många andra är båda två genier i respektive fält och att dom går ihop för att skapa en helt ny värld och mytologi är bara det extremt spännande.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Avstängd

Tycker personligen att detta års e3 var det sämsta hittills. Det enda som drog upp det lite var uploadvrs stream med mycket VR godis för oss VR entusiaster. Synd bara att ingen spelsida hade koll på det.

Att Microsoft hade bäst konferens kan jag heller inte hålla med om då det nästan var en repris på flojårets. Väldigt lite nytt tyvärr. Scarlett var ju dock intressant. Bara lite för lite specs och för mycket säljsnack. Och som vi vet från tidigare så måste man ta Microsofts säljsnack med en stor nypa salt.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Gnällkuk
Skrivet av Fezk:

Det höjer konferensen för jag är ett FromSoft-fanboy, ta det inte mitt påstående så seriöst. ;P Skulle det varit något annan konferens som visa trailern skulle det höjt den ett snäpp också! Överlag var alla konferenser mediokra i år för mig personligen. En del kanske tyckte att det var ett fantastisk E3 år då spelen och annonseringarna dom fick se tilltala dom.

Och trailern i sig sa inte så mycket direkt nej, men det är också så FromSoft brukar avslöja sina spel, episka, mörka och atmosfäriska cinematics man får gissa sig till lite, så det är inget nytt. Men som tur är så fick man mer info från en intervju med Miyazaki. "Världens långsammaste författare" går väl att diskutera, men enligt mig och många andra är båda två genier i respektive fält och att dom går ihop för att skapa en helt ny värld och mytologi är bara det extremt spännande.

Okey, du har en poäng där iofs :> Själv så har jag svårt att bli pepp på speciellt mycket nu för tiden. Bra AAA-spel kommer ju så sällan och det lovas guld och gröna skogar där de lever upp till det rätt hyfsat, ett år efter släpp.

Men det är klart, så länge vi naivt förlåter och glömmer som en förälskad tonåring som blivit bedragen av sin partner och glad i hågen köper nästa AAA-spel på releasedagen så kommer ju utvecklarna ha samma inställning som Tim Howard, för folk köper ju ändå...


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Okey, du har en poäng där iofs :> Själv så har jag svårt att bli pepp på speciellt mycket nu för tiden. Bra AAA-spel kommer ju så sällan och det lovas guld och gröna skogar där de lever upp till det rätt hyfsat, ett år efter släpp.

Men det är klart, så länge vi naivt förlåter och glömmer som en förälskad tonåring som blivit bedragen av sin partner och glad i hågen köper nästa AAA-spel på releasedagen så kommer ju utvecklarna ha samma inställning som Tim Howard, för folk köper ju ändå...

Jag är med dig, jag har svårt att bli hypad för spel alls nu för tiden. Men just FromSoft har, enligt mig, inte levererat ett hittills dåligt spel och är ett av få företag som kan ge mig hype-känsla just nu, och så har det varit ett tag. Vilket är fruktansvärt tråkigt kan man tycka, men så är verkligheten för mig just nu hehe.

Men även om jag älskar FromSoftware så väntade jag med att t.ex. köpa Sekiro direkt för att läsa diverse recensioner och kolla så att spelet fungerar som det ska, vilket fler kanske borde göra kan man tycka. ;p


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Röstade på MicroSoft som vinnaren. De var bra men trodde på ett ännu bättre event. Detta E3 har annars varit mycket svalt måste jag säga. Men det är klart så här i slutet av generationen så sparas mycket krut till nästa E3 2020 som ligger precis före uppskjutningen av PlayStation 5 och Xbox 2 på hösten 2020.

Skrivet av omgponies:

Ingen Devolver?

Nein!
Inget indie crap här.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Gnällkuk
Skrivet av Fezk:

Jag är med dig, jag har svårt att bli hypad för spel alls nu för tiden. Men just FromSoft har, enligt mig, inte levererat ett hittills dåligt spel och är ett av få företag som kan ge mig hype-känsla just nu, och så har det varit ett tag. Vilket är fruktansvärt tråkigt kan man tycka, men så är verkligheten för mig just nu hehe.

Men även om jag älskar FromSoftware så väntade jag med att t.ex. köpa Sekiro direkt för att läsa diverse recensioner och kolla så att spelet fungerar som det ska, vilket fler kanske borde göra kan man tycka. ;p

Jo, men jag förstår samtidigt dig. Älskar man en viss utvecklare så är det svårt att inte kasta pengar på skärmen, som Cyberpunk 2077 och Baldurs Gate III, kommer inte vänta på betyg eller recensioner där, blir förhandsbokning som gäller även om det finns liten vits med det egentligen :>


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Ganska ljum E3 i år om jag bortser från Nintendo som jag tyckte var bäst. Annars tycker jag både Square och Microsoft gjorde bra ifrån sig. Bethesda tog enkelt sistaplatsen för min del.

Men Square ska ha beröm för bästa comebacken, för ni kommer väl ihåg hur det gick ifjol?

Medlem

Låt oss vara ärliga här. Största och i många fall enda anledningen till att folk brydde sig om Microsoft presentation i år och förra året var pga Cyberpunk 2077. Jag tycker dock med tanke på utvecklarens bakgrund och vad det är för slags titel, hade det egentligen passat bättre in på PC Gaming show. Kan förstå dock om CD Projekt Red helst visar upp sin titel på en storscenen, och då verkar det inte finnas mycket till alternativ tyvärr, vilket är synd.

För CD Project Red är just en sådan utvecklare man inte får under bolag som Microsoft, Sony, EA och Activision. En stor anledningen till CD Project Red överhuvudtaget kan göra ett sådan här "risk projekt" som Cyberpunk 2077, ett djupt, massivt, renodlat singelplayer spel utan microtransaktioner, är just pga de inte är direkt beroende av några av dessa parasit-bolag.

Därför skär det sig mest att se spel som Cyberpunk 2077 på en Microsoft presentation. Känns bara som köpt hype från ett själlöst storbolag som själva aldrig skulle kunna producera något i närheten lika ambitiöst.

Avstängd

Allt var egentligen dåligt då inte Sony var där. Jävlar vad E3 förlorade på det kan jag tro.

Men jag tycker Ubisoft var klart bäst.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Tyckte Square Enix och Nintendo var bäst. Final Fantasy VII Remake ser jag mest framemot och de hade många andra bra nyheter.


signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

Medlem

Är inte Rockstar på E3?
Hade förväntat mig ett releasedatum för RDR2 på pc och VR.
GTA V VR, Och kanske en hint om att VI är under utveckling

Medlem

@Patrik1975: De brukar aldrig vara med på E3.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

@Mortaigne: Ja, det märktes att de sparar en del till generationsskiftet. De känner säkerligen att de behöver ha lite vapen att fäktas med mot Sony framöver. Angående The Outer Worlds och Minecraft Dungeon så är ju de multiformatsspel som bl.a. kommer till PS4 också. Deras exklusiva spel övertygade inte enligt mig.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem
Skrivet av lampis:

@Patrik1975: De brukar aldrig vara med på E3.

Gamescon?

Medlem

SquareEnix var överlägset bäst i och med att de visade upp så mycket från FF VII Remake. Microsoft hade ett gyllene tillfälle, men deras konferens var en mycket blek historia.

12
Skriv svar