E3 2019 – Rösta fram bästa presskonferensen!

Robot
E3 2019 – Rösta fram bästa presskonferensen!
Medlem

Ingen Devolver?

Medlem

Microsoft hade öppet mål, men slarvade bort chansen. De skulle ha visat fler intressanta fler exklusiva spel och visat mer info om nästa konsol. De visade upp två intressanta spel i form av 12 minutes och Cyberpunk, och ett av dem kommer kunna spelas på PS4 också. Ingen speciellt stark konferens av Microsoft helt enkelt.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Gnällkuk

Saknades ju alternativ på första frågan, rätt svar och alternativ hade givetvis varit "Alla livesändningar med FZ som täckte konferenserna". Är som ett stort hål nu... inget att se fram emot eller att sitta och hetshypa varandra och diskutera vad som visas på skärmen.

Blir ju FragZone-fredag... men det är ju 15:00 när man fortfarande är på jobbet, plus att det inte är en timmes försnack, eller eftersnack *snyft*

Nåja, hatten av för er fantastiska prestation! över 1600 tittare och porrbottar, vilka milstolpar! :>


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

röstade på ea av misstag, +1 på microsoft

Gnällkuk
Skrivet av lampis:

Microsoft hade öppet mål, men slarvade bort chansen. De skulle ha visat fler intressanta fler exklusiva spel och visat mer info om nästa konsol. De visade upp två intressanta spel i form av 12 minutes och Cyberpunk, och ett av dem kommer kunna spelas på PS4 också. Ingen speciellt stark konferens av Microsoft helt enkelt.

Håller med, verkligen missed opportunity. Saknade dessutom gameplay från t ex Gears som gick fyra timmar efter konferensen(?!). Var överlag för lite gameplay och för mycket cinematiska trailers. Det absoluta höjdpunkten som dessutom enligt mig vinner hela E3 var ett spel som inte ens var exklusivt för plattformen...


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Ambassadör
Xbox
Skrivet av lampis:

Microsoft hade öppet mål, men slarvade bort chansen. De skulle ha visat fler intressanta fler exklusiva spel och visat mer info om nästa konsol. De visade upp två intressanta spel i form av 12 minutes och Cyberpunk, och ett av dem kommer kunna spelas på PS4 också. Ingen speciellt stark konferens av Microsoft helt enkelt.

Men alltså... De visade 14 spel från Xbox Game Studios och 60 spel totalt. Var det verkligen inget av intresse där?

Avtäckandet av Scarlett var precis som förväntat, en teaser. Exakt som med Project Scorpio (one X). Den släpps liksom inte i år.


signatur

Jump in.

Medlem

game pass ultimate blev ett jävligt snabbt köp för mig.
Hade vanliga gamepass innan och detta va ju inte mycket dyrare.

Medlem

Blev inte blown away som förra året. Jag somnade ifrån Bethesda

Microsoft var nog bäst men annars var det ganska jämnt stabilt runt en 3a. 4 för MS

Releasehästryttare

devolver va bäst

phi
Medlem

E3 i allmänhet var ganska kasst i år men Microsoft tog hem det.

Medlem

Tycker detta E3 överlag var rätt boring. Mest nytt footage på spel vi redan kände till var på G. Kände verkligen noll hype hela helgen. Dom enda som släppte någon slags major announcement var Nintendo med att det är ett nytt Zelda på gång.

Medlem

Beror väl lite på vad i shown som man skall betygsätta. Är det själva spelen, hur de presenterades, show-värdarna, ljud&bild osv osv eller är det ett samlat intryck av allt? Ta t ex PC Gaming Show; där var jag inte speciellt imponerad av spelen, men presentationerna var Ok och värdarna (speciellt Frankie) var jättebra. Totalt? 3/5 kanske. Jag tryckte "Avstå röst" på alla för att jag inte kände att jag kunde ge ett betyg. (Sedan såg jag inte alla heller.)


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Moderator | Testpilot

För mig vann Nintendo och Square. Final Fantasy 7 Remake såg fantastiskt ut samtidigt som de visade upp många älskade titlar som kommer som inte släppts utanför Japan innan. Där fanns också diverse nyheter som var intressanta också.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Höjdpunkten för mig var Microsoft med Cyberpunk, Keanu, glimt av ny konsol-generation och Xbox for PC.

Det sämsta var Bethesda när Todd gick upp på scen till dundrande applåder, slängde upp Fallout 76 på skärmen och applåderna fortsatte.

Medlem

Microsoft var överlägsen vinnare i år. Scarlett, Flight Simulator, Cyberpunk, Game Pass för PC, Halo, The Outer Worlds, Psychonauts 2, Elden Ring och mycket mer. Som tvåa hamnar Nintendo, och mest för uppföljaren av BOTW, som var en rejäl överraskning. Tredjeplatsen får nog Ubisoft, med Square i täten. EA var överlägset sämst.

Medlem

Det var ganska ljummet detta år.

Watch Dogs 3 och FF7 lyckades sticka ut för att man faktiskt vågade visa spelsekvenser vilket många andra verkade vara för fega för att göra.

MS måste ha haft den spelkonferens med minst gameplay någonsin? Visst förekom det lite gameplay i vissa trailers men oftast av varianten där det som mest är några sekunder åt gången utan klipp. Jag tror inte man visade någonting alls av typen "så här ser det ut när någon spelar en eller flera minuter.

Gears 5 kommer snart ut och i tre separata videoklipp var det noll gameplay. Man visade dock tre wrestling-snubbar som skulle spela. Halo Infinite var där för andra året i rad utan att man egentligen fått se något.

Bethesda hade lite för lite nytt att visa.

Ubisoft hade en del höjdare men också en del djupa dalar.

Nintendo var ganska bra och vågade också visa hur många av spelen ser ut.

Square Enix var också bra även om det blev en hel del saker som såg likartade ut.

PC showen var ok men det var lite för mycket snack.

Det var nästan så att Devolver och Kinda Funnys Showcase var de som var bäst.

Medlem

Nintendo, både vad gäller presentation och innehåll. Jag gillar hur de är rakt på rödbetan, med trailer efter trailer.

Sedan är det svårt att toppa Collection of Mana, Trials of Mana, Link's Awakening, Animal Crossing, Banjo-Kazooie i Super Smash, Dragon Quest XI och i Super Smash, Luigi's Mansion 3, Witcher 3, Fire Emblem, Astral Chain, Ni No Kuni: Wrath of the White Witch, Hollow Knight: Silk Song, DOOM Eternal, Wolfenstein Youngblood, Alien Isolation, Dauntless, och Pokémon Sword/Shield.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Flakmonkey

Ska jag försöka vara objektiv så skulle jag säga att Nintendo "vann". Det är lite tråkigt med uppföljare på kända spelserier, remakes från andra konsoler och nya karaktärer till Smash Bros men det är fantastiskt många där ute som går bananas när de ser sånt, speciellt när en uppföljare till Zelda BotW presenteras. Sen så tycker jag att Square Enix gjorde väldigt bra ifrån sig om man ser till förutsättningarna. Även där är det ju trist med mycket remakes men jag ryktes också med i FFVII-hypen.

Microsoft var lite av en besvikelse, inte för att den i sig var dålig utan för att det som andra påpekat kändes lite trist med tanke på förutsättningarna. Det verkar snarare som att deras reaktion på Sonys frånvaro var att pusta ut och ta det lite lugnt eftersom de skulle vinna på walkover när jag kan tycka att de då skulle skruvat upp tempen ytterligare. Sen verkar det också som att Sony tog musten ur det lite också med sitt drag att presentera specsen för PS5 i en lite lågmäld intervju, att MS då sen ska slå på stora trummen för samma sak (inte exakt samma förstås men i stora drag) hade verkat lite lätt löjligt.

På det personliga planet vann Square Enix tack vare FFVII

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Jag tyckte bäst om Microsoft och Nintendos presentationer. Vilken av dem som var bäst har jag svårt att avgöra. Båda hade innehåll som tilltalade mig.


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Testpilot

Square och Nintendo i topp för mig med EA och Betheseda i botten. Förstår inte hur FZ resonerade när man prioriterade livesändningarna. Betheseda hade... Doom? Medan Square hade FF 7 remaken, vilket var mycket mer efterlängtat. Nåväl, jag tyckte att E3 var rätt bra sett till lågt ställda förväntningar.

Medlem

Sämsta E3 jag nånsin sett, lite gameplay, få överraskningar, känns som storhetstiden för mässan är förbi. Gissar att fler och fler hoppar över för att istället ha egna visningar likt EA och Nintendo i framtiden. Eftersom nästan allt avslöjas eller ryktas på förhand så dör lite av magin. Tråkigt men sant.

Inaktiv

Microsoft och Nintendo hade bäst presskonferenser även om de inte var någonting märkvärdigt. EA och Bethesda hade lika gärna låtit bli att komma dit, deras var ett skämt.

Över lag ett dåligt E3 tyvärr.

Medlem

Final fantasy VIII Det var min höjdpunkt och att 7 släpps nästa år. Ett nytt masd effect hade ju inte varit fel 🙂

Medlem

@Mortaigne: De satsade på kvantitet framför kvalitet, precis som förra året. 12 minutes såg riktigt bra ut, Ori har underbar musik (men är kraftigt överskattat som spel betraktat) och Flight Simulator såg väl lite mysigt (men segt) ut. Annars var det inte mycket som jag blev sugen på, nej. Halo såg inget vidare ut, de visade inget nytt Fable och Gears 5 ser ofantligt enformigt och tråkigt ut. Utöver det har vi ju en hel hög med magplask som Battletoads, Bleeding Edge och Minecraft Dungeons, Sen visade de också en ny handkontroll för 2200:- (!). Microsoft hade ingen vidare bra presskonferens. Tur att Cyberpunk räddade dem.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

Microsoft hade den bästa trailern på hela E3 - Elden Ring! Det höjer deras konferens ett snäpp.

Utöver det så var en del guldkorn här och där på konferenserna, men inget som gjorde att man verkligen flög av stolen.
Det kändes verkligen som ett mellanår när det kom till utannonseringar och att visa gameplay.(Främst att visa gameplay)
Jag tror att det kommer slås på den stora trumman nästa år, och då får vi även hoppas på att Sony kommer tillbaka så hela E3-cirkeln blir sluten återigen.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Ambassadör
Xbox

@lampis: Ok, to each their own!

Då det är sista E3 innan alla går fullt ös inför next-gen så tyckte jag att det var riktigt bra trots allt. Vi fick se ett Xbox med självförtroende, fokus och offensiv satsning på gaming generellt, med ett växande eget material. Xbox Game Pass är fullständigt fenomenalt dessutom.
Personliga favoriter: The Outer Worlds, Minecraft Diab...Dungeons, MS Flight Sim, Halo Infinite, Forza Horizon 4 Expansionen, Ori WotW.

De kunde dock visat mer gameplay från Gears 5, det tycker jag var lite kass!

Projekt Scarlett-teasern var enligt förväntningarna och helt i linje med Project Scorpio vid motsvarande tidpunkt. Att vi inte fick se allt som kommer till next-gen i spelväg är inte heller något konstigt. Fable hör dit tex.


signatur

Jump in.

Gnällkuk
Skrivet av Fezk:

Microsoft hade den bästa trailern på hela E3 - Elden Ring! Det höjer deras konferens ett snäpp.

Utöver det så var en del guldkorn här och där på konferenserna, men inget som gjorde att man verkligen flög av stolen.
Det kändes verkligen som ett mellanår när det kom till utannonseringar och att visa gameplay.
Jag tror att det kommer slås på den stora trumman nästa år, och då får vi även hoppas på att Sony kommer tillbaka så hela E3-cirkeln blir sluten återigen.

Det här tycker jag är intressant, hur höjer det här en konferens? Vi fick en kort cinematisk trailer som inte sa ett jäkla dugg om vad det är för spel, vilken setting det är eller egentligen nånting. Här är världens långsammaste författare som slagit sig ihop med världens minst förlåtande utvecklare! Här får ni svepande bilder på... nåt. Vi tar inte ansvar för om det går att koppla till slutprodukten eller ej.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Mutumba:

Förstår inte hur FZ resonerade när man prioriterade livesändningarna. Betheseda hade... Doom? Medan Square hade FF 7 remaken, vilket var mycket mer efterlängtat.

Den enkla förklaringen kan vara att de streamade Ubisoft fram till midnatt, och sen började Square Enix klockan 03.00, vilket inneburit att de fått streama mellan 21.00 på måndagen till cirka 06.00 på tisdagen (om vi räknar med lite eftersnack efter SquareEnix). De är trots allt bara människor.

Redaktör
Skrivet av omgponies:

Ingen Devolver?

De känns rätt mycket satir så vi stod över dem.


signatur
12
Skriv svar