Oh my Hyrule! Nintendo gör uppföljare till Zelda: Breath of the Wild

NuZ
Testpilot
Skrivet av CARTMAN:

Eller hur. Jag höll på att bli "loco" på dessa förbannade vapen som ramlade isär efter 7 hugg. Vet inte hur mycket jag svor åt detta..

Sedan skulle jag önska en svårighetsgrad att ställa in. Spelet var på tok för svårt för egen del. (i suck)
Och grafiken, där massor av texturer såg rent gräsligt ut. Nu byggs det iofs upp från grunden till Switchen o inte Wii U. Sedan var det ju inget stort kliv i prestanda de konsoler emellan. Nej, jag var riktigt besviken på Zelda faktiskt.
Skulle önska röstskådisar också istället för alla textrader men det lär knappast hända. Det verkar vara tradition i serien. Ähh, jag passar väl helt enkelt inte för denna "legendariska" serie.

Håller med. Botw var inget höjdarspel. Snyggt och estetiskt tilltalande för mig. Men gud vad repetitivt. Tråkigt med vapensystemet också. Hoppas på bättre i uppföljaren.

Betydligt mer taggad på Links awakening <3


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Grejen är att det borde inte förekomma i första början, iaf inte i den utsträckningen det händer.
Regn och åska + Fiender på skärmen, gud vad det kan tanka.
Givetvis man får mer tanketid hur man ska lösa fighten när spelet sackar efter haha

Jo, men det är väll å andra sidan en ganska klen hårdvara som får jobba på rätt bra ändå


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Hoppades på att de skulle lämna BotW-konceptet men trodde inte att det skulle hända med tanke på vilken succé det var. Jag vet att jag är rätt ensam om denna åsikten men jag tyckte BotW sög jämfört med gamla Zelda-titlar. Så mycket av känslan, magin, storytelling och allt som fick de gamla att vara unika har ersätts med ett random open world-spel med överdraget Zelda-skin. RIP Zelda (nya Link's awakening ser dock riktigt nice ut).

Medlem

Zelda - Breath Of The Dark

Gen
Medlem
Skrivet av Maxa89:

Zelda - Breath Of The Dark

Breath of the Tame

Medlem
Skrivet av Gen:

Breath of the Tame

Zelda - Morning breath of the wild

Kontot avslutas
Skrivet av Dudinkalv:

Hoppades på att de skulle lämna BotW-konceptet men trodde inte att det skulle hända med tanke på vilken succé det var. Jag vet att jag är rätt ensam om denna åsikten men jag tyckte BotW sög jämfört med gamla Zelda-titlar. Så mycket av känslan, magin, storytelling och allt som fick de gamla att vara unika har ersätts med ett random open world-spel med överdraget Zelda-skin. RIP Zelda (nya Link's awakening ser dock riktigt nice ut).

Jag håller med dig när det kommer till att jämföra med äldre Zelda titlar, då föredrar jag tidigare spel i serien.

Men jag brukar försöka tänka så här istället.
Tidigare spel har ju varit uppbyggda med en början och ett slut och däremellan måste man göra vissa saker i handlingen för att ta sig till slutet, ofta måste man följa storyn och göra saker för att kunna få saker som hjälper till så att man kan ta sig vidare till nästa del av storyn.

Breath of the Wild är någonting helt annat. Det känns inte riktigt som samma typ av spel.
Här kan man mer bestämma själv om man ska följa uppdragen och vilka uppdrag man ska följa eller om man så fort som man kan lämna platån vill ta sig till Hyrule Castle för att rädda Zelda så får man det, bara att det inte är att rekommendera.

Så därför är Breath of the Wild ett väldigt bra Zelda spel i en öppen värld men det är inte som de äldre titlarna där jag själv tycker att A Link to the Past är det bästa spelet och Tri Force Heroes är det sämsta enligt mig.


signatur

ゼルダの城

Gen
Medlem
Skrivet av arreboy:

Zelda - Morning breath of the wild

Där har vi den

Zelda - Bad breath of the wild

Skribent
Skrivet av ZeldasCastle:

.
Tidigare spel har ju varit uppbyggda med en början och ett slut och däremellan måste man göra vissa saker i handlingen för att ta sig till slutet, ofta måste man följa storyn och göra saker för att kunna få saker som hjälper till så att man kan ta sig vidare till nästa del av storyn.

Egentligen började ju serien som ett open world också, där storyn fick ta baksätet och världen fick tala för sig själv. Tänkte då på Zelda 1 på NES. Nu är det ett spel av sin egen tid förstås, där story överlag satt i baksätet när vi pratar om i princip alla spel. Men Zelda 1 handlade om att utforska och upptäcka, snarare än story...så de backade i mång och mycket tillbaka till rötterna med BOTW.

Men ser gärna en mer fokuserad story i nästa spel, men det går att få in även om de köra med ett liknade open world-koncept. Så jag tycker det är smart att bygga vidare på BOTW, tror nästa spel kan bli riktigt bra..även om det kanske blir ett BOTW 2.0.


signatur

"Writer and Fighter"

När jag först lade vantarna på BotW så fick jag kämpa med det här att vapnen konstant går sönder och att det mesta smiskar en till döds. Men efter några 100 timmar i spelet så inser jag att det bara har varit en fördel. Plötsligt testar jag nya taktiker, testar olika vapen för att hitta de som passar min spelstil, nyttjar aktivt runorna och jag utforskar mer än vad jag annars hade gjort.

Men jag förstår att vissa tycker att det blir tråkigt när det blir svårt för dem.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skribent
Skrivet av hannes.theorell:

När jag först lade vantarna på BotW så fick jag kämpa med det här att vapnen konstant går sönder och att det mesta smiskar en till döds. Men efter några 100 timmar i spelet så inser jag att det bara har varit en fördel. Plötsligt testar jag nya taktiker, testar olika vapen för att hitta de som passar min spelstil, nyttjar aktivt runorna och jag utforskar mer än vad jag annars hade gjort.

Men jag förstår att vissa tycker att det blir tråkigt när det blir svårt för dem.

Alltså, jag tror det är lite så här utvecklarna tänkte runt vapensystemet. Att man ska måsta hitta andra taktiker än att det bara blir ett hack'n'slash-system. En idé som jag uppskattar. Det som fäller systemet i BotW är just balansen i hur mycket vapnen tål. Ett stålvapen ska kunna ta mycket mer stryk än det gör i spelet (om du nu inte slår det i stenar och annat). De hade även kunna lagt in ett system att laga vapnen när de ändå redan har en survival-aspekt i spelet, sen att man inte kan laga vapnet helt så det ändå bryts ned över tid, men att laga dem gör att du kan hålla dem "aktiva" längre.

Men jag tror också att det är sånt här som de kommer fixa till uppföljaren. Jag tror väldigt mycket av energin och tiden gick åt till spelmotorn och att bygga själva världen i BotW, nu har de alla de delarna på plats och kan lägga högre fokus på anda saker. Tänker lite hur skillnaden blev mellan Assassin's Creed 1 och Assassin's Creed 2.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Vampir:

Ett spel med förhoppningsvis vapen som inte går sönder och fiender som inte tar död på en stup i kvarten för dom är så mycket starkare än link och gärna riktiga tempel

Du kanske ska spela något annat! Typ Super Mario. Det är en utmaning att vapen går sönder. Man får planera sina slagsmål helt enkelt.

12
Skriv svar