Hands-on – Calle är mördartant i Watch Dogs Legion

Robot
Hands-on – Calle är mördartant i Watch Dogs Legion
Tråddemonen
Testpilot

Tycker FZ ska tävla ut spelet vid release, där medlemmarna får komma på alternativa kodnamn till granny.

Redaktör
Skrivet av Zimpan:

Tycker FZ ska tävla ut spelet vid release, där medlemmarna får komma på alternativa kodnamn till granny.

Tycker priset ska vara att vinnaren får klä ut Calle och Emil till tanter.

(Snälla tanter. Inte mördartanter.)


signatur
Medlem

Gjutet köp.

Tyvärr är det EPiC exklusivt (EDIT:::: ej exklusivt). Ligger uppe där redan. Kommer handla det till Uplay iaf. Hade helst valt Steam men UBIsoft har flytt Valves plattform nu.

Bra att det finns skjutvapen att använda så inte det där ryktet stämde om endast tillhyggen. Bilkörningen ser som vanligt "crappy" ut. UBIsofts "Reflections" studio som verkar göra all bilkörning i deras olika spel var ju bra på 90-talet med Driver. Sedan utvecklades alla andra studior medans Reflections stannade kvar i 90-talet, nöjda o belåtna.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

FM-guru
F.d. Sisyr

En positiv överraskning från E3 för min del, helt klart. Lagom releasedatum också så man får en månad på sig innan Cyberpunk (förutsatt att datumen förblir desamma, då).

Inaktiv

@CARTMAN: Hur kan det vara EGS-exklusivt om det finns på Uplay också? Eller är alla spel som inte finns på Steam exklusiva?

Medlem

Var det någon skillnad på tanten förutom utseende? Röst? Dialog?

Tråddemonen
Testpilot

@Tomas Helenius: En dröm du gärna vill uppfylla?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av powerbuoy:

Var det någon skillnad på tanten förutom utseende? Röst? Dialog?

Min tant var indier, till att börja med


signatur
Medlem

@CARTMAN:

Nej, det är Ubisoft så du kan/får (måste?) köra med U-Play, som förvisso inte är något att hänga i granen jämfört med STEAM när det kommer till funktioner det heller, men det är ändå resor bättre än det kinesiska spionprogrammet.

Var själv lite smått negativt inställd till spelet när jag hörde om det först, trodde de skulle köra på någon slags - brexit är en katastrof och alla andra som inte håller med är fascister, typ. Men trailern gav mersmak och när jag lyssnade på er (Calle och Emil) fick jag bra vibbar, blir något att se fram emot trots allt, för tvåan var överraskande roligt, speciellt som jag gav upp efter bara ett par timmars spelande av den överhypade, innan släppet, första delen som inte levde upp till någons förväntningar.

En snabb fråga. WD2 kan ha varit det mest hipsterironiska spel jag någonsin spelat, kan man se samma tendenser här? Det funkade i det förra spelet men i ett framtida dystopiskt London med kraftiga 1984 vibbar så känns det inte riktigt stabilt för att parafrasera Dr. Alban.

Medlem
Skrivet av Chomag:

@CARTMAN:

Nej, det är Ubisoft så du kan/får (måste?) köra med U-Play, som förvisso inte är något att hänga i granen jämfört med STEAM när det kommer till funktioner det heller, men det är ändå resor bättre än det kinesiska spionprogrammet.

Var själv lite smått negativt inställd till spelet när jag hörde om det först, trodde de skulle köra på någon slags - brexit är en katastrof och alla andra som inte håller med är fascister, typ. Men trailern gav mersmak och när jag lyssnade på er (Calle och Emil) fick jag bra vibbar, blir något att se fram emot trots allt, för tvåan var överraskande roligt, speciellt som jag gav upp efter bara ett par timmars spelande av den överhypade, innan släppet, första delen som inte levde upp till någons förväntningar.

En snabb fråga. WD2 kan ha varit det mest hipsterironiska spel jag någonsin spelat, kan man se samma tendenser här? Det funkade i det förra spelet men i ett framtida dystopiskt London med kraftiga 1984 vibbar så känns det inte riktigt stabilt för att parafrasera Dr. Alban.

Du vet att samma kinesiska ägare som är i Epic finns i Ubisoft också.
Dom bla "räddade" Ubisoft från att bli upptagna av Vivendi om jag inte minns fel 👍
Så du bör nog bojkotta det kinesiska spionprogrammet också


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Gen
Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Gjutet köp.

Tyvärr är det EPiC exklusivt. Ligger uppe där redan. Kommer handla det till Uplay iaf. Hade helst valt Steam men UBIsoft har flytt Valves plattform nu.

Bra att det finns skjutvapen att använda så inte det där ryktet stämde om endast tillhyggen. Bilkörningen ser som vanligt "crappy" ut. UBIsofts "Reflections" studio som verkar göra all bilkörning i deras olika spel var ju bra på 90-talet med Driver. Sedan utvecklades alla andra studior medans Reflections stannade kvar i 90-talet, nöjda o belåtna.

Som tur var kan man skaffa det på Uplay och tror nog majoriteten kommer att göra så Ubi har flytt Steam för längesedan (Alla minns väl The Division 1?), däremot fick de ju den dumma idén att inleda ett samarbete med Epic. Men men, så länge spelet inte är exklusivt till Epic har man åtminstone ett val (Uplay).

Skrivet av Molotov:

Du vet att samma kinesiska ägare som är i Epic finns i Ubisoft också.
Dom bla "räddade" Ubisoft från att bli upptagna av Vivendi om jag inte minns fel 👍
Så du bör nog bojkotta det kinesiska spionprogrammet också

En liten inflikning är att Tencent bara äger 5% av Ubisoft jämfört med 40% av Epic Games.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

@CARTMAN: Hur kan det vara EGS-exklusivt om det finns på Uplay också? Eller är alla spel som inte finns på Steam exklusiva?

Hohoho. Du vet vad jag menar. EPiC har köpt till sig en exklusivitet (EDIT::::: ej exklusivitet). Jag vet att Uplay behövs.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Redaktör
Skrivet av CARTMAN:

Hohoho. Du vet vad jag menar. EPiC har köpt till sig en exklusivitet. Jag vet att Uplay behövs.

Men då får man skriva att "Det finns inte på Steam" eller vad som nu gäller. "Exklusivitet" betyder ensamrätt, och finns spelet i fler än en butik är det inte exklusivt.


signatur
Medlem
Skrivet av Gen:

Som tur var kan man skaffa det på Uplay och tror nog majoriteten kommer att göra så Ubi har flytt Steam för längesedan (Alla minns väl The Division 1?), däremot fick de ju den dumma idén att inleda ett samarbete med Epic. Men men, så länge spelet inte är exklusivt till Epic har man åtminstone ett val (Uplay).

En liten inflikning är att Tencent bara äger 5% av Ubisoft jämfört med 40% av Epic Games.

Japp med andra ord. Ingen majoritet i nån av bolagen
Den här "Kina rädslan" som blossat upp på senaste är märklig men jag antar att det är svallvågor av trumpen i USA.
Jag menar Kina har varit del av den globala marknaden länge nu och det borde inte vara nån överraskning för dom flesta att dom växt sig stora.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Min tant var indier, till att börja med

Ja ok, tolkar det som att hon hade indisk dialekt då också?

Känns osannolikt att varenda NPC kommer vara helt unik och ändå ha så detaljerad dialog som de visade på E3. Isf måste de ju spelat in hundratusentals varianter på varenda uppdrag.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Men då får man skriva att "Det finns inte på Steam" eller vad som nu gäller. "Exklusivitet" betyder ensamrätt, och finns spelet i fler än en butik är det inte exklusivt.

Trodde alla visste att Uplay krävs för UBIsoft spel. De flesta skriver exklusivitet när EPiC köper spelet. Vet vad det betyder o var väl lite för snabb på tangenterna. Men ska försöka skriva korrekt nästa gång.

Fuck , ser att jag skrev det på andra inlägget också, brainfreze, hehe. Aja korrekt nästa gång.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Spelet ser definitivt intressant ut. Har väldigt svårt att tänka mig att det lever upp till vad man kan tro är möjligt från presentationen dock.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av powerbuoy:

Ja ok, tolkar det som att hon hade indisk dialekt då också?

Känns osannolikt att varenda NPC kommer vara helt unik och ändå ha så detaljerad dialog som de visade på E3. Isf måste de ju spelat in hundratusentals varianter på varenda uppdrag.

Kan ändå tänka mig att de spelat in ett 20-tal röster, och pitchat dem åt lite olika håll.


signatur
1
Skriv svar