Ryktet stämde! Zelda: Link's Awakening släpps i september – pussla ihop dungeons

Robot
Ryktet stämde! Zelda: Link's Awakening släpps i september – pussla ihop dungeons

Även 26 år gamla spel kan få nya inslag.

#nintendo, #zelda-links-awakening


Inaktiv
Medlem

Spontant låter det som en kul idé. Men samtidigt som något som man tröttnar på snabbt. Kul vilket som.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Kontot avslutas

Ja, det låter faktiskt lite små roligt, håller med om att det kan vara kul för stunden men annars är det ett bra spel som är värt att återuppleva.


signatur

ゼルダの城

Medlem

Rolig idé, kanske en zelda maker i framtiden.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Börjar klia ordentligt i köpfingret nu att köpa en switch...


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Rolig idé, kanske en zelda maker i framtiden.

Önsketankar, det hade varit riktigt coolt om man kunde göra sina egna puzzel i a link to the past miljö typ. Med massa items från de olika topvy spelen

Inaktiv
Skrivet av Winzi:

Önsketankar, det hade varit riktigt coolt om man kunde göra sina egna puzzel i a link to the past miljö typ. Med massa items från de olika topvy spelen

Det hade varit coolt!

Gillar inte alls den plastiga designen på karaktärerna även om miljöerna ser ganska nice ut. Kan nog bli ett köp hursomhelst då Zeldaspelen i regel är väldigt bra

Inaktiv

@Nyhet Klippet startar inte automatiskt för mig på Zeldatiden, har provat både MS Edge och Chrome.

Tiden är 11:40 i klippet för er som vill kika och inte orkar leta

Medlem

En trevlig nyhet då man älskade Zelda 3 till SNESén när det begav sig. Då får vi hoppas det vansinnigt höga priset på konsolen går ner lagom mot Black Friday, annars inget köp. Men de bord det göra, konkurrensen är stentuff och nya konsoler är på ingående.

Medlem
Skrivet av magma:

Börjar klia ordentligt i köpfingret nu att köpa en switch...

Köp.
Förutom alla Nintendos godbitar så alla andra spel som man kan spela.
Switch är också konsolen men ska ha om man gillar indiespelen perfekt både dockat och bärbart

Finns bara ett minus och det är väll priset på fler kontroller mm


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Börjar luta åt en switch för mig med..

Kontot avslutas
Skrivet av devilrat:

En trevlig nyhet då man älskade Zelda 3 till SNESén när det begav sig. Då får vi hoppas det vansinnigt höga priset på konsolen går ner lagom mot Black Friday, annars inget köp. Men de bord det göra, konkurrensen är stentuff och nya konsoler är på ingående.

Hoppas att ryktet på en mindre, billigare och helt bärbar Switch stämmer och att den släpps lagom till julhandeln.
Skulle vara perfekt att lira spel som detta på.


signatur

ゼルダの城

eld
Medlem
Skrivet av ZeldasCastle:

Hoppas att ryktet på en mindre, billigare och helt bärbar Switch stämmer och att den släpps lagom till julhandeln.
Skulle vara perfekt att lira spel som detta på.

spoiler: switch är redan helt bärbar

Kontot avslutas
Skrivet av eld:

spoiler: switch är redan helt bärbar

Hehe. Jo helt sant. Men jag tror nog att du vet vad jag menar om du följt ryktena kring mini Switch och den mer kraftfulla versionen.


signatur

ゼルダの城

eld
Medlem
Skrivet av ZeldasCastle:

Hehe. Jo helt sant. Men jag tror nog att du vet vad jag menar om du följt ryktena kring mini Switch och den mer kraftfulla versionen.

Absolut! historiskt sett så har det alltid kostat lite mer att köpa de slimmade varianterna, men min egen gissning är att det skulle kunna handla om bättre batteritid eller performance-läge portabelt med en 1080p skärm.

Vet inte ifall nintendo är redo att droppa switch-funktionen ännu, kanske en "2ds" där kontrollerna sitter fast men som fortfarande kan docka och köras med en separat gamepad?

Kontot avslutas
Skrivet av eld:

Absolut! historiskt sett så har det alltid kostat lite mer att köpa de slimmade varianterna, men min egen gissning är att det skulle kunna handla om bättre batteritid eller performance-läge portabelt med en 1080p skärm.

Vet inte ifall nintendo är redo att droppa switch-funktionen ännu, kanske en "2ds" där kontrollerna sitter fast men som fortfarande kan docka och köras med en separat gamepad?

Jag tror dock mycket på det med den mindre varianten av Switch, något som jag har trott på i stort sett sedan jag såg Switch från början eftersom det knappt gjordes några nya spel till Nintendo 3DS längre, men sen Nintendo 3DS har börjat säljas så mycket mindre så har jag känt att det inte borde vara så långt kvar tills vi får en billigare version av Nintendo Switch.

Som ryktet säger så ska ju det inte finnas några joy-con till konsolen alltså att kontrollerna på något vis sitter ihop med konsolen, ingen HD vibrator eller vad den nu kallas och heller ingen dockningsstation.
Jag hoppas och tror att om ryktet stämmer så borde det gå att synka joy-con till konsolen, annars finns det ju spel som man inte kan spela och jag hoppas även att, men vågar inte hoppas lika mycket på att det i så fall kommer någon form av dockningsstation som man kan köpa till den men som även ska gå att använda till sin vanliga Switch.

Hur skulle utseendet se ut på denna Switch? Jag skulle hoppas att den ser ut som GameBoy Advance SP, DS och 3DS att den är ihopvikbar och att skärmen sitter på den övre delen av konsolen. På detta vis kan man skydda skärmen mer när man är på resande fot.


signatur

ゼルダの城

1
Skriv svar