Mer gameplay och info om Final Fantasy VII Remake

Testpilot

Mycket nöjd med det vi fick se. Kommer bli grymt men två bluray skivor och bara Midgar? Spelet kommer bli sjukt stort när allt är klart.

Medlem
Skrivet av Rh3nium:

Jag förstår var det kommer ifrån, men spel kommer att "utveckla sig" are vi vill eller ej. Ibland till det bättre, ibland till det sämre. Därför är vissa spel för vissa eller inte. Jag äslkar tex hela Dark Souls koncept, men jag är så uselt på detta spelsystem, jag kan glömma att komma igenom ett av de någonsin. Finns många sådana exempel, på gott och ont, så att säga.

Visst är det så.
Tycker bara det är tråkigt att de gör en remake som är mer lik deras nya spel i Final Fantasy-serien, istället för att hålla sig till strids-systemet som fanns i originalet.
Kul för de som gillar det, men det är inte för mig.

Tur att det finns andra JRPG:s som inte är gjort för action-generationen.

Medlem
Skrivet av Johlor:

Stridssystemet ser helt ok ut tycker jag. Dock är Jag nog mer orolig över det här med episod-formatet. Squnix är ju inte direkt kända för att vara snabba och om det dröjer år mellan episoderna (inkluderande då de sedvanliga förseningarna), så blir det en rätt tråkig upplevelse.

Ja det är ju en annan grej... varför episoder i ett spel som detta? Skämmes.

Medlem

Tror jag håller mig till gamla FF7 (Som för övrigt finns till ps4 )

Medlem

Har varit väldigt anti sedan jag läste om förändrade stridssystemet men detta såg förvånansvärt bra ut. Jag gillar Crisis Core tbh så detta ska nog vara helt ok.

Medlem

Ser helt okej ut men hade de behållt stridssystemet hade det varit mycket bättre

Medlem

Har vart skeptisk till stridssystemet men börjat svänga över mer och mer, tycker det dom sa lät bra och jag gillade ju crisis core :).

Vill dock veta hur dom tänkt sig med episoderna helt innan jag bestämmer mig.

Säljer episode 1 dåligt finns väl risken att dom bara lägger ner?


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem

Jag är betydlig vänligare inställd till fightingsystem nu än innan. Gamla systemet hade varit att föredra dock.

Kontot avslutas
Skrivet av Verdurakh:

Har vart skeptisk till stridssystemet men börjat svänga över mer och mer, tycker det dom sa lät bra och jag gillade ju crisis core :).

Vill dock veta hur dom tänkt sig med episoderna helt innan jag bestämmer mig.

Säljer episode 1 dåligt finns väl risken att dom bara lägger ner?

Skulle det sälja dåligt som jag inte tror att det kommer göra så ser jag ingen mening med att de ska fortsätta göra nya delar till spelet. Det skulle kosta de alldeles för mycket.


signatur

ゼルダの城

Medlem

Var är den klassiska FF7-musiken?

Kontot avslutas

Är det fortfarande PlayStation 4 den ska komma till eller finns det någon chans pga förseningar att den kommer till PlayStation 5 istället?


signatur

ゼルダの城

Medlem
Skrivet av ZeldasCastle:

Är det fortfarande PlayStation 4 den ska komma till eller finns det någon chans pga förseningar att den kommer till PlayStation 5 istället?

Kommer nog bara till PS4 skulle jag tro. Sen blir ju PS5 bakåtkompatibel så det går ju bra att spela på PS5 också.

Medlem
Skrivet av ZeldasCastle:

Skulle det sälja dåligt som jag inte tror att det kommer göra så ser jag ingen mening med att de ska fortsätta göra nya delar till spelet. Det skulle kosta de alldeles för mycket.

Det tror jag inte heller det kommer göra, men vet inte om jag vågar commita till spelet innan jag vet hur och när jag kommer få uppleva fulla spelet


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Skribent
Skrivet av Verdurakh:

Det tror jag inte heller det kommer göra, men vet inte om jag vågar commita till spelet innan jag vet hur och när jag kommer få uppleva fulla spelet

Jag känner väl också lite så här.

Risken att det säljer dåligt är väl minimal kanske, men jag hade gärna fått höra mer om episodtänket och en tidsplan. Vi pratar om ett spel som blivit försenat en hel generation och kommer efter ett annat FF-spel som även det blev försenat en hel generation. Ambitionerna är höga, men något i SquarEnix som företag känns väldigt trögflytande, och det oroar mig när de börjar prata om episoder utan att ens ha gett en preliminär tidsplan.


signatur

"Writer and Fighter"

Kontot avslutas
Skrivet av Lasrod:

Kommer nog bara till PS4 skulle jag tro. Sen blir ju PS5 bakåtkompatibel så det går ju bra att spela på PS5 också.

Jo, det vore ju inte kul för de som har köpt sig en PlayStation 4 för att få spela Final Fantasy VII remake och sen att det inte skulle komma till den konsolen.

Men jag känner mig tveksam till att de andra episoderna kommer utvecklas till PlayStation 4 eftersom nästa generation konsoler från Sony och Microsoft är så nära hörnet.


signatur

ゼルダの城

Medlem
Skrivet av ZeldasCastle:

Är det fortfarande PlayStation 4 den ska komma till eller finns det någon chans pga förseningar att den kommer till PlayStation 5 istället?

Detta kommer till PS4 men det är nog inte omöjligt att det kommer en PS5-patch när den konsolen släpps.

Kontot avslutas
Skrivet av Margy:

Detta kommer till PS4 men det är nog inte omöjligt att det kommer en PS5-patch när den konsolen släpps.

Jo men det har du ju rätt i.
Det skulle ju vara ganska smart ifall man köper detta till PlayStation 4 och resterande delar kommer till PlayStation 5 så är det bara att patcha över den första delen till sin PlayStation 5 med.


signatur

ゼルダの城

Medlem

När de gör en mix såhär mellan det gsmla och det nya så ser det verkligen magiskt bra ut. Har sällan känt en sådan hype för ett spel förut som nu. Älskade orginalet när det var nytt. Det här kommer antagligen få en plats i mitt nördhjärta också

Avstängd

Detta är ju exakt samma system som i Final Fantasy XV och jag gillade det. Där kunde man ju också växla mellan karaktärer. Hade antagligen blivit ett mycket tråkigare spel om det var turordningsbaserat som vissa vill ha det. Då kan man ju lika gärna spela om det gamla FF7 för det finns på PS4.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Tycker det ser bra ut. På något sätt lite likt Xenoblades Chronicles 2 med fri rörelse, attack och guard, fast med en "cooldown mätare" med 2 delar istället för cooldowns per "skills". Lite osäker på vad spammandet av attack tillför. Skulle lika gärna kunna vara auto-attack så blir det mer likt orginalet, bara stå där observera, planera och vänta. Är positionen något som man bör tänka på så är ju att få in träffar för att snabbare öka atb-mätaren en del av utmaningen, funkar ju både med auto-attack och spammande. Förstod inte riktigt om position kommer ha betydelse. Det ser iaf ut som de verkat fått till en vettig och mer aktiv variant av det klassiska systemet. Spelar inte så stor roll för mig, gillar både det klassiska och de mer åt Xenoblades hållet. Man får också känslan av att detta faktiskt skulle kunna vara så här som Final Fantasy 7 hade kunnat se ut om de hade dagens teknologi då originalet gjordes. Ser fram emot att få spela detta.

Medlem

Ser ut att kunna bli en remake gjord på rätt sätt.


signatur

- pixelfantast

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Hur hade du velat ha det? Själv tycker jag att detta är perfekt blandning av nytt och gammalt. Känns som man känner igen FFVII originalet i deras designval och samtidigt fått det att bli modernt vilket är vad man vill ha av en remake. Ser mycket lovande ut.

Jag vill kunna styra alla mina karaktärer, sedan ff12 har spelserien varit död för mig, jag HATAR att jag inte har kontroll fucking pissig ai, ville jag ha det kunde jag köra kingdom hearts

Medlem
Skrivet av Gullet:

Garanterat köp! Combat systemet ser riktigt lovande ut. Turned based är utdaterat och halvt tråkigt, dom gjorde rätt val med att skapa en blandning.

hmm själv blev jag sjukt uttråkad av striderna dom visade upp spamma en jävla knapp och bara kunna kontrollera en karaktär åt gången.

gäsp såg dötrist ut

Medlem
Skrivet av pippen1001:

hmm själv blev jag sjukt uttråkad av striderna dom visade upp spamma en jävla knapp och bara kunna kontrollera en karaktär åt gången.

gäsp såg dötrist ut

Man kan byta karaktär, precis som originalspelen. Turnbased är ju om något ett sömnpiller enligt mig.

Testpilot

Square vet inte hur många delar spelet kommer bli... känns ju sådär!

https://twitter.com/jasonschreier/status/1138538061686378496?...

Medlem

Tycker det är självklart att det ska vara turbaserat, annars är det inte FF7, samma sak om Larian skulle göra Baldurs Gate 3 till ett actionsspel, det skulle inte vara Baldurs Gate.

Sen fattar jag inte vad de menar med "delar", FF7 är ett spel, eller blir det någons sorts FF7-2?

Skrivet av xpanterx:

Tycker det är självklart att det ska vara turbaserat, annars är det inte FF7, samma sak om Larian skulle göra Baldurs Gate 3 till ett actionsspel, det skulle inte vara Baldurs Gate.

Sen fattar jag inte vad de menar med "delar", FF7 är ett spel, eller blir det någons sorts FF7-2?

Det är väl det som är hela poängen eller? Att det inte ska vara samma sak. Vad sjutton är meningen med remaken om det är samma spel?
Fattar inte varför vissa folk är så upprörda om jag ska va helt ärlig. Originalet ska ingenstans och det kommer fortsätta att finnas för folk att njuta av. Den här remaken är inte en ersättning, det är ett tillskott.
Bara njut, du/ni påverkas ju lika mycket av remaken som den är såhär som om den aldrig hade funnits.
Hade ju inte funnits något att klaga över om den inte fanns.
Eller hur?

Och för att vara lite extra jobbig så finns det Baldur's Gate spel som är hack 'n' slash och inte DnD Rollspel. Och det är fortfarande Baldur's Gate spel som är omtyckta av många. Till exempel BG: Dark Alliance.

Folk kan sitta och vänta på en säsong av en serie i ett år för en fortsättning på en story men när det kommer till spel så är det ofattbart. Jag förstår verkligen inte den logiken. Det är ju hyckleri så det bara skriker om det. När gamla filmer gjorts till serier osv. Ingen som tar fram stridsyxan då, iaf inte lika många.

Tycker bara det känns som att folk gillar att klaga på saker ibland, utan någon som helst bra argument för det.
"Men originalet var inte så" Nej, kanske inte. Men vem vet om originalet var det bästa det kunde va? Ingen.

Medlem

Fattar heller inte riktigt folks gormande om att det är episodformat. Om nu varje episod är som stort som ett normalstort rpg så har man att göra i många månader. Och släpps det i t ex tre episoder med kanske ett års mellanrum så har man tre år på raken ett nytt Final Fantasy VII att njuta av. Och hellre att det släpps i mars i form av en episod än att det tar ännu fler år innan det kommer.

12
Skriv svar