Snabbguide till kvällens Nintendo Direct

Robot
Snabbguide till kvällens Nintendo Direct

Uppsnack på FZ klockan 17, streamen börjar en timme senare.

#e3, #nintendo


Medlem

Haha funderade precis på när Nintendo skulle köra sin Direct och ser denna tråd skapad nästan samtidigt=). Så klockan 18 alltså, Switch blir bara mer och mer intressant, Nintendo har lärt sig en hel del efter misstagen med Wii.

Moderator | Testpilot
Skrivet av PcGamer:

Haha funderade precis på när Nintendo skulle köra sin Direct och ser denna tråd skapad nästan samtidigt=). Så klockan 18 alltså, Switch blir bara mer och mer intressant, Nintendo har lärt sig en hel del efter misstagen med Wii.

"Misstag"? Wii var ju en av de bäst säljande konsolerna någonsin.

Givetvis betyder inte det att det var en bra eller ens perfekt konsol. En bättre liknelse hade nog varit Wii U som de failade totalt med, men som ändå hade bra spel!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Presenteras en Switch PRO ikväll tro?

Kontot avslutas
Skrivet av uberpwnage2.0:

"Misstag"? Wii var ju en av de bäst säljande konsolerna någonsin.

Givetvis betyder inte det att det var en bra eller ens perfekt konsol. En bättre liknelse hade nog varit Wii U som de failade totalt med, men som ändå hade bra spel!

Skrev nyss en blogg här på FZ där jag tog upp "misslyckandet" med Wii.
Men den sålde väldigt bra så om Nintendo hade gjort mer som sina konkurrenter när det kommer till konto system med mera så hade Wii varit en ännu bättre konsol än vad det blev. Men det betyder inte att den skulle ha sålt bättre än vad den gjorde.


signatur

ゼルダの城

Kontot avslutas
Skrivet av Lasrod:

Presenteras en Switch PRO ikväll tro?

Nintendo har tyvärr redan bekräftat att deras Nintendo Direct bara kommer handla om kommande spel, inga nya konsoler.


signatur

ゼルダの城

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

"Misstag"? Wii var ju en av de bäst säljande konsolerna någonsin.

Givetvis betyder inte det att det var en bra eller ens perfekt konsol. En bättre liknelse hade nog varit Wii U som de failade totalt med, men som ändå hade bra spel!

Precis och vad skedde? Nintendo började mer och mer fokusera på "mainstream", ja det var i mina ögon ett stort misstag, ett misstag som säkerligen ledde till att Wii U "floppade" eftersom många helt enkelt inte längre hade förtroende för Nintendo. Men som sagt de lärde sig av det och visade med handling, inte bara ord, att de förstått varför det gick som det gick med Wii U.

Att se till så att Bayonetta 2 blev en verklighet var ett smart drag, varken Sony eller Microsoft var intresserade av denna IP eftersom första spelet inte sålde tillräckligt bra för att det skulle vara värt det. Men det visade en sak, att Nintendo var beredda att satsa på något som de redan från början visste skulle sälja mindre än många av deras andra titlar. Att Bayonetta 2 däremot mer blev lite av en "konsol säljare" var nog inte något de hade haft med i beräkningen.

Kontot avslutas

Jag hoppas att det kommer någon trevlig överraskning som man inte hade räknat med, exempelvis Super Mario 3D World till Switch som släpps i början av december 2019.


signatur

ゼルダの城

Medlem

Det har ju inte varit överraskningarnas E3 direkt så jag hoppas att Nintendo har något kul i bakfickan, men med tanke på att fokus är spel som kommer i år är inte förväntningarna superhöga. Hoppas jag har fel.

Medlem

Vilken spelserie dyker Terminator upp i?

Moderator | Testpilot
Skrivet av PcGamer:

Precis och vad skedde? Nintendo började mer och mer fokusera på "mainstream", ja det var i mina ögon ett stort misstag, ett misstag som säkerligen ledde till att Wii U "floppade" eftersom många helt enkelt inte längre hade förtroende för Nintendo. Men som sagt de lärde sig av det och visade med handling, inte bara ord, att de förstått varför det gick som det gick med Wii U.

Det du beskriver är bara påhitt då många faktiskt tyckte om konsolen. Wii U floppade på grund av dålig marknadsföring och för att folk inte förstod vad det var för något. Många trodde det var "Wii 2", men det var det ju inte och såg sedan inte poängen med att köpa konsolen. Den hade "samma namn", men fortsatte inte i samma anda så allt blev jätte konstigt.

Därför blev det problem och inte något fjantigt som att "De blev mainstream så därför failade nästa konsol".


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skribent
Skrivet av Margy:

Vilken spelserie dyker Terminator upp i?

Smash!


signatur

"Writer and Fighter"

Kontot avslutas
Skrivet av uberpwnage2.0:

Wii U floppade på grund av dålig marknadsföring och för att folk inte förstod vad det var för något. Många trodde det var "Wii 2", men det var det ju inte och såg sedan inte poängen med att köpa konsolen. Den hade "samma namn", men fortsatte inte i samma anda så allt blev jätte konstigt.

Du har helt rätt i att det var dålig marknadsföring som fick Wii U att floppa.
Men jag skulle mer ha sagt så här istället:
Många som såg Nintendo's reklam för Wii U trodde att det var själva Gamepaden som var Wii U och ville inte betala så mycket pengar för ett tillbehör.
Hade Nintendo istället fokuserat mer på själva konsolen så tror jag att de skulle ha kunnat sälja mer.

De skulle istället enligt mig ha släppt två versioner vid realise, en med GamePad och en utan. På så vis så skulle det ha märkts mer att Wii U var en ny konsol och inte ett tillbehör till Wii.


signatur

ゼルダの城

Moderator | Testpilot
Skrivet av ZeldasCastle:

Du har helt rätt i att det var dålig marknadsföring som fick Wii U att floppa.
Men jag skulle mer ha sagt så här istället:
Många som såg Nintendo's reklam för Wii U trodde att det var själva Gamepaden som var Wii U och ville inte betala så mycket pengar för ett tillbehör.
Hade Nintendo istället fokuserat mer på själva konsolen så tror jag att de skulle ha kunnat sälja mer.

De skulle istället enligt mig ha släppt två versioner vid realise, en med GamePad och en utan. På så vis så skulle det ha märkts mer att Wii U var en ny konsol och inte ett tillbehör till Wii.

Det stämmer också! Många trodde att plattan var själva konsolen, vilket hör till med det jag nämnde innan om dåliga marknadsföring.

Hela konsolen sålde som skräp just för att Nintendo på något skumt sätt inte kunde förklara för sina kunder vad det var för typ av konsol.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Testpilot

Vad tror ni vi får se för ny Smash karaktär? Sora från Kingdom Hearts vore trevligt.

Kontot avslutas
Skrivet av uberpwnage2.0:

Det stämmer också! Många trodde att plattan var själva konsolen, vilket hör till med det jag nämnde innan om dåliga marknadsföring.

Hela konsolen sålde som skräp just för att Nintendo på något skumt sätt inte kunde förklara för sina kunder vad det var för typ av konsol.

Jo, det kändes för mig som att Nintendo väldigt snabbt hade givit upp hoppet om Wii U och satsade istället bara på att hålla konsolen vid liv tills en ny konsol var färdig istället för att rätta till sina fel med Wii U.

Nintendo 3DS började också sälja dåligt men där satsade Nintendo mer på att åtgärda problemen.


signatur

ゼルダの城

Kontot avslutas
Skrivet av Mutumba:

Vad tror ni vi får se för ny Smash karaktär? Sora från Kingdom Hearts vore trevligt.

Jag vill se Banjo och Kazooie som ny karaktär. Tror inte att Microsoft skulle ha något emot det.


signatur

ゼルダの城

Medlem

En hårdvara som Wii blir inte populär utan att fansen köper den först. Jag är övertygad om att Wii blev så populär som den blev för att folk kunde testa den hos någon de kände och att den var enkel att använda.

Wii U vände sig alltså till "mainstream"? Verkar inte som Nintendo själva ansåg att den gjorde det, är rätt säker på att de till och med påpekade detta när de visade upp den.

Hur som helst detta handlar om framtiden, varför Wii U inte sålde lika bra spelar egentligen igen roll så länge Nintendo själva förstår varför. Ser fram emot att se vad de har för planer för de kommande månaderna, kanske blir det en Switch innan jul=).

Kontot avslutas

Lade även märke till att Spyro remaken skulle väl komma till Switch?! Kommer bara inte ihåg vad det stod om när, det gick så snabbt i den snabb genomgången av spel.


signatur

ゼルダの城

Kontot avslutas
Skrivet av ZeldasCastle:

Jag vill se Banjo och Kazooie som ny karaktär. Tror inte att Microsoft skulle ha något emot det.

Inte varje dag som ens önskan går i uppfyllelse


signatur

ゼルダの城

1
Skriv svar