Shenmue III blir "exklusivt på Epic Games Store" – ny trailer

Medlem

Nå, ett spel till man slipper köpa.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Vill vara sugen på det här men för varje gång de släpper nytt material så tror jag mer och mer att det bästa valet är att låta minnet av Shenmue och Shenmue II vila i frid. Har backat men kommer invänta recensioner innan jag öppnar spelet.

Gen
Medlem
Skrivet av McNord:

Finns spelen ingen annanstans så är det exklusivt. Tonvis med spel som bara finns på Steam men inte andra plattformar.
Hade spelen släppts bara på Epic Store utan att få några fördelar överhuvudtaget så hade folk gormat på exklusivitet ändå.

Jag håller inte alls med dig. Att tonvis med spel bara finns på Steam beror på att det inte funnits någon liknande plattform tidigare. Nu på senare tid har ju GoG dykt upp och nu EGS. Origin/Uplay/Glyph med mera räknas inte eftersom de nästan bara släpper sina egna spel.

Så nu snackar vi Metro Exodus som bara fanns på Steam, inte för att de tvingade konkurrenter att inte släppa det på andra plattformar utan det berodde helt enkelt på utgivaren. Sen kom Epic med en påse pengar och sa att "Nu ska spelet endast finnas på EGS - vilket plötsligt blev exklusivt (det försvann trots allt från Steam).

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Deepsilver

För Shenmue 1 och 2 ägs av SEGA.

Inaktiv

Bra att det inte blir exklusivt denna gång utan släpps både till PC och konsol. Så här borde alla spel ges ut.

Testpilot

Riktigt fult av Deep Silver.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

För Shenmue 1 och 2 ägs av SEGA.

Dom gav bort rättigheterna för shenmue 3.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Spelet drivs av UE4 och Deep Silver är utgivare. Var ju bara en tidsfråga innan detta skulle ske. Tror inte att Yu Suzuki gillade detta för fem öre. Står trots allt "it was decided together with Deep Silver after much discussion" på Kickstarter. Hade Yu Suzuki gillat Epic-exklusivitet så hade det inte varit en lång diskussion om det. Deep Silver tvingade honom, inget snack om saken.

Yep. Blev lite av en "red wedding"-stund där för mig. Alla pusselbitarna ramlade ner när Yu kom ut på scenen när man tydligt sett hur EGS-tungt event det varit. Men man hoppades ändå in i det sista att det inte skulle hända, tills kniven kom.

Medlem
Skrivet av kaealy:

På huvudsidan för Kickstartern så specificerar dom nu "Windows PC Physical Copy" så antar att denna uppdatering av huvudsidan måste skett ganska nyligen.

Den där uppdateringen är från 2015. Stod aldrig något om att det specifikt var Steam under själva kampanjen, men i efterhand så har de bekräftat att det är Steam som gäller för PC. Och det är väl mest de som backat spelet genom deras egna crowdfunding (som öppnade efter Kickstarter), när det var bekräftat att PC-versionen kommer till Steam, som har blivit lurade. De som backade under Kickstarter antog bara att det var Steam, eftersom att det inte fanns några andra alternativ 2015.

För mig är det slutköpt med spel som Deep Silver är inblandade i. De saknar integritet och tänker bara på pengar. De bryr sig inte om utvecklarna och hur deras beslut kan påverka dem, utan är beredda att slänga dem under en buss för pengar, utan att ens tänka på saken.

Medlem

signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

12
Skriv svar