Flera nya remasters och återlanseringar från Square Enix

Robot
Flera nya remasters och återlanseringar från Square Enix

Final Fantasy VIII, Romancing Saga 3, The Last Remnant m.fl. kommer i nya utföranden.

#Final-fantasy, #Romancing-saga, #Square-enix, #The-last-remnant, #e3


Medlem

Åh, äntligen en remaster på åttan! Ett av mina absoluta favoritspel i serien.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Kontot avslutas

Aha! Det var därför Final Fantasy VIII inte fanns med bland spelen sist när de skulle släppas till Switch.

Nu får man bara hoppas, som jag har läst att det finns andra fans som också hoppas, att de släpper en offline version av Final Fantasy XI.
Så är det inte långt kvar sen tills alla Final Fantasy spel går att spela på Switch (förhoppningsvis) i alla fall på Nintendo's egna konsoler genom tiderna.
Till Famicom/NES, Super Famicom/SNES och Switch. (alla spelen i nummerföljd sen finns det ju massor med sido spel också)


signatur

ゼルダの城

Quake-konnässsör
Skribent

Väntat på 8:an nu hur länge som helst, men anat det är på väg då Square inte ens gjort en omrelease av spelet, vilket de gjort med alla andra spelen i FF-serien.

Är nyfiken på CC också. Jag tyckte det var småmysigt på GC men det sög ju att man behövde en massa GBA plus kablar för att spela co-op. Så det ska bli kul nu att kunna spela med vännerna utan en massa trassel.


signatur

"Writer and Fighter"

Gnällkuk

Oh wow, last remnant! Synd att remaken inte kommer till PC också


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Testpilot

Äntligen får FF 8 lite kärlek! Det är ju trots allt 20 års jubileum för spelet. Största överraskningen för mig på E3 i år

Så då stämde inte de ihärdiga rykten som länge cirkulerat om att Square Enix inte längre hade kvar FF VIII källkod och att den var puts väck.

FF VIII verkar ju vara lite av en vattendelare, men fan vilket stört bra och underskattat soundtrack det har.

Skribent
Skrivet av CatacularCataclysm:

Så då stämde inte de ihärdiga rykten som länge cirkulerat om att Square Enix inte längre hade kvar FF VIII källkod och att den var puts väck.

FF VIII verkar ju vara lite av en vattendelare, men fan vilket stört bra och underskattat soundtrack det har.

Skulle nog säga att det är ett FF-spel som blivit mer uppskattat med tiden också. Var ju efter det (eller egentligen 9:an) som FF-spelen blev mer strömlinjeformade äventyr, utan direkt världskarta att utforska och zoner som var mer som korridorer.

Sen är det ett experimentellt spel, junction-systemet tog mig två genomspelningar för att bemästra och jag gillar nog fortfarande inte det här att man måste "draw" magic från fienderna. Även att summons tar en halv evighet att titta på är frustrerande, speciellt då de används så ofta i spelet.

Egentligen är det en naturlig utveckling på FF7, men föll platt på några punkter tack vare de lite mer experimentella delarna.


signatur

"Writer and Fighter"

1
Skriv svar