Mer gameplay och info om Final Fantasy VII Remake

Robot
Mer gameplay och info om Final Fantasy VII Remake

Direkt från Square Enix presskonferens på E3.

#Final-fantasy-7-remake, #Square-enix, #e3


Moderator | Testpilot

Gillar blandningen faktiskt. Det här kan bli riktigt bra!

Det enda som suger är att det ligger så tätt inpå Cyberpunk..


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Kunde inte varit lyckligare över deras design beslut. Ser perfekt ut!

Medlem

Ja detta ser bra ut

Medlem

Jag måste säga att Square Enix "vann" E3, om inte Nintendo kommer med något chockerande bra.

Ingen konferens har varit särskilt bra, men den här var bäst överlag!

Medlem

Så taggad inför spelet! Så snyggt det ser ut!

Medlem

De måste ha gjort midgar riktigt matigt för jag fattade det som att del ett av spelet "bara" är midgar. I originalet tog det ungefär 6 Tim att komma igenom den delen av spelet. Men hur som helst ett av få spel som införskaffas dag ett. 😊

Medlem

Detta stridssystemet gör mig försiktigt positiv till remaken. Kanske kan bli ett köp iaf

Medlem

Tack, men nej tack. Hypen är död för min del.
Kanske blir ett köp när det ligger i rea-backen.

Medlem
Skrivet av Dominus:

Tack, men nej tack. Hypen är död för min del.
Kanske blir ett köp när det ligger i rea-backen.

Hur hade du velat ha det? Själv tycker jag att detta är perfekt blandning av nytt och gammalt. Känns som man känner igen FFVII originalet i deras designval och samtidigt fått det att bli modernt vilket är vad man vill ha av en remake. Ser mycket lovande ut.

Medlem

Av det man såg så är jag positiv.
Jag gillade originalet men jag tror inte om man gjort ett nytt spel som spelas som originalet att det passat bra idag, speciellt inte för "stora massan" som dom ändå vill sälja för.

Hoppas det kommer till PC.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Hur hade du velat ha det? Själv tycker jag att detta är perfekt blandning av nytt och gammalt. Känns som man känner igen FFVII originalet i deras designval och samtidigt fått det att bli modernt vilket är vad man vill ha av en remake. Ser mycket lovande ut.

Jag föredrar det tidigare turordningssystemet.
Varför måste precis allting göras om till ett action rpg för att blidka ADHD-generationen?

Kul för er som inte har några problem med det, men jag sparar några hundra iallafall.

Skrivet av Molotov:

Av det man såg så är jag positiv.
Jag gillade originalet men jag tror inte om man gjort ett nytt spel som spelas som originalet att det passat bra idag, speciellt inte för "stora massan" som dom ändå vill sälja för.

Hoppas det kommer till PC.

Vilket är tråkigt för oss "riktiga" fans, som längtat efter detta hur länge som helst. Har försökt att ta mig till deras nya system i deras senaste släpp, men för mig faller det platt.
Förstår varför de gör det, de vill ju tjäna så mycket pengar som de bara kan, vilket ej är fel.

Medlem
Skrivet av Dominus:

Jag föredrar det tidigare turordningssystemet.
Varför måste precis allting göras om till ett action rpg för att blidka ADHD-generationen?

Kul för er som inte har några problem med det, men jag sparar några hundra iallafall.

Vilket är tråkigt för oss "riktiga" fans, som längtat efter detta hur länge som helst. Har försökt att ta mig till deras nya system i deras senaste släpp, men för mig faller det platt.
Förstår varför de gör det, de vill ju tjäna så mycket pengar som de bara kan, vilket ej är fel.

Men det är väl typ turordningsbaserat? Du har en ATB som fylls upp med tiden, du kan använda svaga attacker för att fylla upp den lite snabbare. När den är full är det din tur att göra en "vanlig" attack, kraftfullare än de svaga som fyller upp ATBn men svagare än t.ex. limit breaks. Tiden pausar till och med och du kan i en meny välja vilken fiende du ska anfalla. Såg du ens klippet? Det liknar ju gamla ff7 med skillnaden att du kan röra dig och uträtta svaga attacker medans ATBn laddar upp.

Själv tycker jag att de hittat en klockren kompromiss.

Medlem

Striderna ser blaha ut.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

det är snyggt som faan men de har ju gjort det till ett hack n slash spel vilket jag hatar. Varför vågade de inte satsa på turordningsbaserade strider.

Gen
Medlem

Tycker också det är bra att de gick över till detta systemet. Känns som en frisk fläkt.

Medlem
Skrivet av maaex:

Men det är väl typ turordningsbaserat? Du har en ATB som fylls upp med tiden, du kan använda svaga attacker för att fylla upp den lite snabbare. När den är full är det din tur att göra en "vanlig" attack, kraftfullare än de svaga som fyller upp ATBn men svagare än t.ex. limit breaks. Tiden pausar till och med och du kan i en meny välja vilken fiende du ska anfalla. Såg du ens klippet? Det liknar ju gamla ff7 med skillnaden att du kan röra dig och uträtta svaga attacker medans ATBn laddar upp.

Själv tycker jag att de hittat en klockren kompromiss.

Ja jag såg klippet, annars hade jag ju inte uttalat mig.
Står fast vid att det inte är något för mig.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Av det man såg så är jag positiv.
Jag gillade originalet men jag tror inte om man gjort ett nytt spel som spelas som originalet att det passat bra idag, speciellt inte för "stora massan" som dom ändå vill sälja för.

Hoppas det kommer till PC.

Jag kunde ha svurit på att jag läste att det skulle komma till PC för en herrans massa år sen när remaken blev officiell. Men som det ser ut nu är det bara PS4.

Medlem

Fy fan, såg ut som ett reskined final fantasy XV.........

Dom gjorde det alldeles för enkelt för sig.....


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Kontot avslutas

Ser ut som ett riktigt bra spel och jag tror att det kommer sälja riktigt bra.

Själv kommer jag inte att köpa det, jag ser direkt mina problem som jag skulle kunna få med spelet, om någon försöker prata med mig och jag bara kan pausa när mätaren är fylld.
Så för min del så kommer jag fortsätta att hålla mig till originalet men jag gillade det jag såg av remaken och jag hoppas att det kommer sälja bra.


signatur

ゼルダの城

Skribent

Jag tycker striderna ser helt okej ut (förhoppningsvis bättre än FFXV, som jag inte riktigt gillade, även om detta ser snarlikt ut), men det skulle inte vara helt fel med ett "Classic Mode" där man får de gamla klassiska turordningsbaserade striderna.

Det hade givetvis medfört en herrans massa mer arbete, och det kanske inte vore det bästa för det här projektet.

På det stora hela ser det dock mycket lovande ut. Nu får vi bara hoppas på att den eventuella PC-releasen inte dröjer alltför länge.

Medlem

Tror att de skjuter sig i foten med upplägget. En uppdaterad version av originalet med stridssystemet intakt hade troligen sålt bättre.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Tycker det ser riktigt bra ut! Striderna blir betydligt mer dynamiska än i orginalet så en blandning mellan realtid och turordningsbaserat är helt rätt väg att gå.

Skribent

Stridssystemet ser helt ok ut tycker jag. Dock är Jag nog mer orolig över det här med episod-formatet. Squnix är ju inte direkt kända för att vara snabba och om det dröjer år mellan episoderna (inkluderande då de sedvanliga förseningarna), så blir det en rätt tråkig upplevelse.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johlor:

Stridssystemet ser helt ok ut tycker jag. Dock är Jag nog mer orolig över det här med episod-formatet. Squnix är ju inte direkt kända för att vara snabba och om det dröjer år mellan episoderna (inkluderande då de sedvanliga förseningarna), så blir det en rätt tråkig upplevelse.

Agreed.
Tror jag väntar lite efter release av ep.1 så jag inte blir "hängandes" mellan episoder.

Medlem

Säger bara JAAAAAAAAAAAAAAAAAA. Kommer köpa PS4 enbart för detta fyfan vad jag längtar

Medlem

Garanterat köp! Combat systemet ser riktigt lovande ut. Turned based är utdaterat och halvt tråkigt, dom gjorde rätt val med att skapa en blandning.

Medlem
Skrivet av Dominus:

Jag föredrar det tidigare turordningssystemet.
Varför måste precis allting göras om till ett action rpg för att blidka ADHD-generationen?

Kul för er som inte har några problem med det, men jag sparar några hundra iallafall.

Vilket är tråkigt för oss "riktiga" fans, som längtat efter detta hur länge som helst. Har försökt att ta mig till deras nya system i deras senaste släpp, men för mig faller det platt.
Förstår varför de gör det, de vill ju tjäna så mycket pengar som de bara kan, vilket ej är fel.

Jag förstår var det kommer ifrån, men spel kommer att "utveckla sig" are vi vill eller ej. Ibland till det bättre, ibland till det sämre. Därför är vissa spel för vissa eller inte. Jag äslkar tex hela Dark Souls koncept, men jag är så uselt på detta spelsystem, jag kan glömma att komma igenom ett av de någonsin. Finns många sådana exempel, på gott och ont, så att säga.

Medlem

Började skratta inombords när jag funderade på hur kul det vore om Morgan Freeman var Barret

För övrigt blev jag jättehype på remaken igen. Med eller utan Freeman.

Medlem

Jag tycker att stridssystemet ser lysande ut. Jag hade inte velat ha de gamla turordningsbaserade striderna i denna remake. Men det verkar ju vara en bra blandning. Moderna actionstrider med ett fint inslag av äldre tiders mer taktiska strider. Summons, materia, limit breaks - allt finns ju med.

12
Skriv svar