Marvel's Avengers – trailer och släppdatum

Robot
Marvel's Avengers – trailer och släppdatum

Spana in trailern från Square Enix presskonferens.

#Crystal-dynamics, #Eidos-montreal, #Marvels-avengers


Medlem

Var inte riktigt vad jag hoppades på tyvärr.


signatur

Burn in the light.

Medlem

Såg ut som riktigt dåliga stuntdoubles i någon fan-made C-film...
Är det här någon olicensierad skit eller hade ingen i designteamet överhuvudtaget sett filmerna/skådespelarna, då ingen liknade originalförlagorna...

Till slut gick det inte ens att titta färdigt trailern pga detta.

Skräp.

Releasehästryttare

Ja , detta kommer bli en flopp, hade de anställt film skådespelarna så hade det varit betydligt mer intressant.

Medlem

Är folk på riktigt? Ni tror att det kommer floppa för att det inte är samma röstskådespelare som till fimerna?

Jag förmodar att ni tycker att Marvel's Spider man är en flopp för att inte Tom Holland/Andrew Garfield/Tobey Maguire är med, och att Batman Arkham-spelen är katastrofala som inte har Christian Bale? >_<

Hör ni er själva, hur ni låter?

Det är inte direkt några icke-kändisar som gör rösterna. Nolan North är ju med, alltså han som gör rösten till bl.a Nathan Drake. Han om någon passar i Avengers som är en serie med många one liner-skämt.

Medlem
Skrivet av Hapl0:

Såg ut som riktigt dåliga stuntdoubles i någon fan-made C-film...
Är det här någon olicensierad skit eller hade ingen i designteamet överhuvudtaget sett filmerna/skådespelarna, då ingen liknade originalförlagorna...

Till slut gick det inte ens att titta färdigt trailern pga detta.

Skräp.

Med tanke på att spelet inkluderar "Avengers högkvarter i San Fransisco", när filmvärldens högkvarter ligger i New York (Avengers Tower), och senare utanför Washington DC, så är detta högst troligen inte baserat på MCU. Man känner ändå igen karaktärerna, även om dom inte ser ut som Chris Evans, Robert Downey Jr osv.

Och Cap dog inte i filmerna, så detta har inget med MCU att göra.

Om man kan se spelet som ett eget universum (finns många parallella universum i både DC Comics och Marvel), så såg det faktiskt helt okej ut.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av Meurik:

Med tanke på att spelet inkluderar "Avengers högkvarter i San Fransisco", när filmvärldens högkvarter ligger i New York (Avengers Tower), och senare utanför Washington DC, så är detta högst troligen inte baserat på MCU. Man känner ändå igen karaktärerna, även om dom inte ser ut som Chris Evans, Robert Downey Jr osv.

Och Cap dog inte i filmerna, så detta har inget med MCU att göra.

Om man kan se spelet som ett eget universum (finns många parallella universum i både DC Comics och Marvel), så såg det faktiskt helt okej ut.

Kapten Amerika lär väl knappast ha dött, eller? Han lär ju vara en av de mest spelade karaktärerna tänker jag.

Senr dolk sjukt fåniga i sitt tänk. Nej, vi fick inte samma lista skådeapelare som i filmerna men än sen? Det är inte direlt nägra nobodies som gör rösterna. Det är bokstavligen spelvärldens A-kändisar som gör rösterna i Nolan North och Troy Baker >_<

Som jag skrev ovan, de tycker väl att Spiderman och Batman-spelen också är floppar eftersom att de inte har filmernas röstskådespelare...

Medlem

@Nihenna: Tror inte han dog heller, men så som trailern syftade verka det som han kanske "försvann" (likt att bli frusen i isen i 70 år typ). Poängen var iallafall att, det som hände på helicarriern i den här trailern, hände aldrig i MCU (närmast jämfört med Captain America: Winter Soldier, men det var över DC, inte San Fransisco).

Så det gör absolut noll att karaktärerna inte ser ut som filmvärldens Avengers, och att rösterna inte görs av skådespelarna från filmerna. Kan mycket väl vara ett bra spel ändå.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Det ser ju, likt Spider-Man till PS4 ut att utspela sig i The Uglyverse där figurerna inte ser ut som sina tecknade förlagor utan vanliga tråkiga personer. Avengers West Coast är ju rent klassiskt B-laget så jag hoppas att mani alla fall får spela lite kul hjältar så småningom tex Bullseye i Hawkeye förklädnad från Dark Avengers.

Medlem
Skrivet av Nihenna:

Kapten Amerika lär väl knappast ha dött, eller? Han lär ju vara en av de mest spelade karaktärerna tänker jag.

Captain America dog i serietidningens Civil War 2007.

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Captain America dog i serietidningens Civil War 2007.

Det vet jag, men det vore ju lite märkligt att en av de mest ikoniska hjäktarna skulle vara död från start i ett upphajpat spel.

Sen vill jag minnas att han kommer tillbaka på precis samma sätt som alla andra hjältar som dör i serietidningar gör, genom comic magic?

Medlem

Gud vilket skämt. Lika dåligt och oinspirerat som filmerna.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Smått besviken över att vi inte kommer spela som Chris Evans, Robert Downey Jr etc men är extremt taggad för på det här. Som ett stort fan av Marvel och Avengers är det omöjligt att hoppa över ett köp av detta spel

Medlem

Varför alla dessa jämförelser med skådisarna och karaktärsdesignerna från filmerna när det helt klart syns att man tagit inspiration från serierna?

Den enda jag blev lite skeptisk till var Captain Americas dräkt som ser mer ut som en polis väst med lite andra färger. Men väntar gameplay innan jag bestämmer mig för köp eller inte

Medlem

Är det där Thor med en massa teflonpannor fastlimmande på kroppen? Ah, nä, det är bara en kinesisk farmare som heter DragonKnight2944...

Nä, det som oroar mig mest i detta spelet är att spelet verkar vara byggt kring mtx och annat mög. Bara det inte blir ett Anthem med Avengers-stuk för då är det dödsdömt...

Tycker också de skulle låtit originalkaraktärerna vara kvar som ospelbara karaktärer och vara del av storyn medans alla andra spelar som sidekicks osv till respektive "klass"... och då även tagit med originalrösterna osv... hade känts betydligt mer originellt då och närmare filmerna som alla är bekanta med nu. För just nu känns detta tyvärr bara som B-rulle-kopia på en stor franchise men där de inte orkade gå hela vägen med att värva originalskådisarna för röster osv... Alla kommer flyga runt som en Ironman-kopia och inget kommer ha något med film-Avengers att göra än till namnet...

Jag är ett stort fan av filmerna men detta känns bara fattigt och billigt.

Medlem
Skrivet av Nihenna:

Det vet jag, men det vore ju lite märkligt att en av de mest ikoniska hjäktarna skulle vara död från start i ett upphajpat spel.

Sen vill jag minnas att han kommer tillbaka på precis samma sätt som alla andra hjältar som dör i serietidningar gör, genom comic magic?

Han kommer vara en spelbar karaktär vilket dom sa i streamen.

Medlem
Skrivet av mrpijey:

Är det där Thor med en massa teflonpannor fastlimmande på kroppen?

Nä, det som oroar mig mest i detta spelet är att spelet verkar vara byggt kring mtx och annat mög. Bara det inte blir ett Anthem med Avengers-stuk för då är det dödsdömt...

Tycker också de skulle låtit originalkaraktärerna vara kvar som ospelbara karaktärer och vara del av storyn medans alla andra spelar som sidekicks osv till respektive "klass"... och då även tagit med originalrösterna osv... hade känts betydligt mer originellt då och närmare filmerna som alla är bekanta med nu. För just nu känns detta tyvärr bara som B-rulle-kopia på en stor franchise men där de inte orkade gå hela vägen med att värva originalskådisarna för röster osv... Alla kommer flyga runt som en Ironman-kopia och inget kommer ha något med film-Avengers att göra än till namnet...

Jag är ett stort fan av filmerna men detta känns bara fattigt och billigt.

Det kommer inte finnas några lootlådor och pay2win.

Sen verkar du missförstå vad spelet är. Det är inget MMORPG där du kommer se femtioelva Ironman, utan min gissning är att när du väl teamar upp online, så är det en begränsad session med säg... 4-5 andra personer? Det är alltså bara en person som kommer att spela varje karaktär. Det är redan bekräftat att du kommer kunna spela igenom det fint fint singleplayer.

Sen får ni som runkar så mycket till filmcastet förklara varför det är så viktigt att det är samma skådespelare? Kunde ni inte njuta av Marvel's Spiderman? Batman: Arkham <undertitel>? De hade ju inte samma skådespelare som i filmerna, menar jag. Varför skulle det vara viktigare med Avengers?

Det är ju inga B-kändisar vi pratar om heller... Nolan North och Troy Baker är spelvärldens svar på Robert Downey Junior, keanu Reeves eller andra A-kändisar inom spelvärlden.

Medlem

Ser riktigt jävla B ut. Usch och tvi.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Hapl0:

Såg ut som riktigt dåliga stuntdoubles i någon fan-made C-film...
Är det här någon olicensierad skit eller hade ingen i designteamet överhuvudtaget sett filmerna/skådespelarna, då ingen liknade originalförlagorna...

Till slut gick det inte ens att titta färdigt trailern pga detta.

Skräp.

Det är ju inte direkt så att filmerna avspeglar alla diverse serier om Avengers.

Jag trodde ingen ville att detta skulle vara ett trött licensspel?

Medlem

Inga vidare bra röstskådisar.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Läser man lite här och var(Reddit, chatten till streamen etc.) börjar man undra... Folk kan ju inte på allvar trott att man skulle spela Avengers baserat på filmen med de skådisarna och rösterna. Spelet hade behövt ha lootboxes för typ allt om man kulle kunna täcka upp kostnaderna för det.


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Inga vidare bra röstskådisar.

Du anser inte att Nolan North och Troy Baker är kompetenta och kvalificerade röstskådespelare?

Medlem
Skrivet av Nihenna:

Du anser inte att Nolan North och Troy Baker är kompetenta och kvalificerade röstskådespelare?

Kanske dom är, men dom låter då inget vidare bra här i alla fall.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Svårt att avgöra utifrån den här story-trailern hur det är att spela, men efter Spider-Man vill jag gärna ha mer superhjältespel. Hoppas det blir bra, och hoppas på lite gameplay snart.

Jag bryr mig inte så mycket om ifall det är skådisarna från filmerna eller inte. Det är oviktigt för mig. Det här är trots allt inte ett filmlicensspel, vilket vi alla borde vara glada för. Mer kreativ frihet med både design och story.

Medlem

Jag är totalt ointresserad av superhjältefilmer och har inte sett någon av Avengersfilmerna. Jag måste dock säga att det här ser riktigt bra ut. Jag kommer nog inte köpa det, men produktionen ser väldigt påkostad ut.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

Tror dom ser marvel fans som riktiga fanatiker
"Any true believers?!"
Kult varning litegrann


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Efter typ 10 år med Avengers filmer, så är det svårt att se och höra de som icke-film personer.
Antar annan röst, annat utseende (eller helt enkelt pengar....).
Hellre "animerat" istället för "verkligt" då, är det lättare att köpa ideen kanske?
Story tycker jag är "meh". Vill dock se gameplay innan jag kastar bort detta.

Medlem

Är det bara jag som tycker att det ser ganska lovande ut? Ungefär lika behagligt tanklöst men snygg-roligt som filmerna. Gissar på att det blir en ganska solid 4/5 i slutändan.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Såg inte så bra ut men man ska tänka på att allt är "in-game footage" kommer se annorlunda ut när man spelar det. Tror dom försökte få det att se realistiskt ut men blev bara uncanny valley.

Sen har Marvel sagt att dom ska behandla alla deras spel som ett AAA spel så är förmodligen bra.

Medlem

Serietidningarna och de animerade filmerna/serierna har i min värld företräde gentemot live action-filmerna. Att spelet skulle floppa för att det inte är samma skådespelare som de senaste storfilmerna kan nog vara det dummaste jag någonsin har hört.

Det är alldeles uppenbart att spelet är baserat på just de animerade serierna och INTE filmerna som många verkar tro är det enda som gäller.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

12
Skriv svar