Shenmue III blir "exklusivt på Epic Games Store" – ny trailer

Robot
Shenmue III blir "exklusivt på Epic Games Store" – ny trailer

Steam verkar inte finnas i planerna.

#e3, #pc-gaming-show, #shenmue-iii


Medlem

Tur att jag valde att få det till PS4 då.

Medlem

Pass på PC då.
Lite tråkigt när vi äntligen fick Shenmue 1-2 på PC och sen gör dom en sån här grej.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

När jag såg Yu komma upp på scenen var detta det första jag blev rädd för. Kollar Kickstarter direkt efter och så klart har de gjort det Epic Store exklusivt.

"FUuUUuUUUUuuUUUUUUUuuuuUUuu!", mer eller mindre.

Avstängd

haha hur länge har dom hållit på med detta, måste väl närma sig 5 år? ser fortfarande förskräckligt ut.

Man kan säkert stämma dom ifall de inte uppfyller kickstarterkraven om Steamsläpp (om det finns), vore inte mer än rätt.

Medlem
Skrivet av skewie:

När jag såg Yu komma upp på scenen var detta det första jag blev rädd för. Kollar Kickstarter direkt efter och så klart har de gjort det Epic Store exklusivt.

"FUuUUuUUUUuuUUUUUUUuuuuUUuu!", mer eller mindre.

Får väll hoppas på att man kan få en refund om dom har ändrat sånt efteråt.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av skewie:

När jag såg Yu komma upp på scenen var detta det första jag blev rädd för. Kollar Kickstarter direkt efter och så klart har de gjort det Epic Store exklusivt.

"FUuUUuUUUUuuUUUUUUUuuuuUUuu!", mer eller mindre.

Spelet drivs av UE4 och Deep Silver är utgivare. Var ju bara en tidsfråga innan detta skulle ske. Tror inte att Yu Suzuki gillade detta för fem öre. Står trots allt "it was decided together with Deep Silver after much discussion" på Kickstarter. Hade Yu Suzuki gillat Epic-exklusivitet så hade det inte varit en lång diskussion om det. Deep Silver tvingade honom, inget snack om saken.

Medlem

Det där var inge vidare snyggt...


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Harmond:

haha hur länge har dom hållit på med detta, måste väl närma sig 5 år? ser fortfarande förskräckligt ut.

Man kan säkert stämma dom ifall de inte uppfyller kickstarterkraven om Steamsläpp (om det finns), vore inte mer än rätt.

Helt säker på att när jag kickstarta det att det stod att det skulle gå att välja på en PS4 nyckel och en steamnyckel, nu har de uppdaterat sin sida på kickstarter vad jag kan se och nu står det:

"Update News:
PS4 physical copy now a platform choice! All tiers $60 and above will include your choice of the following:

PS4 Physical Copy
PS4 Digital Copy
Windows PC Physical Copy
Windows PC Digital Copy"

Så ja, de gick helt klart ut med att det skulle finnas Steam som alternativ när det kickstartades. Men nu ändrat det i informationen, riktigt fult även om de i alla fall hade kuk nog att inkludera att de faktiskt har uppdaterat deras kickstartersida i efterhand.

Medlem

"But most importantly, in looking for the most enjoyable experience on PC, it was decided together with Deep Silver after much discussion that the Epic Games Store would be the best distribution platform option."

Hahaha kan inte säga att detta har varit det intryck jag fått av det lilla jag använt EPIC store i alla fall. PR-speech at its finest.

Medlem
Skrivet av kaealy:

"But most importantly, in looking for the most enjoyable experience on PC, it was decided together with Deep Silver after much discussion that the Epic Games Store would be the best distribution platform option."

Hahaha kan inte säga att detta har varit det intryck jag fått av det lilla jag använt EPIC store i alla fall. PR-speech at its finest.

Va snackar du om. EPiC har ju fantastiska funktioner på sin feta launcher...


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Skumt, jag har inte fått någon sån information och jag är ändå backer. Enda jag har lyckats läsa mig till är att det kommer komma en fysisk PC version men den kommer inte innehålla en steam nyckel.

Medlem
Skrivet av kaealy:

Skumt, jag har inte fått någon sån information och jag är ändå backer. Enda jag har lyckats läsa mig till är att det kommer komma en fysisk PC version men den kommer inte innehålla en steam nyckel.

Dom kanske har minimerat mängden av backer saker som kommer bli gjorda och har informerat de personer som har blivit drabbade, inklusive denna snubbe.

Lite surt att inte ens backerna får en steam nyckel liksom.

Deep Silver är avskum.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Dom kanske har minimerat mängden av backer saker som kommer bli gjorda och har informerat de personer som har blivit drabbade, inklusive denna snubbe.

Lite surt att inte ens backerna får en steam nyckel liksom.

Deep Silver är avskum.

Tror han mer överreagerar och inte riktigt förstått vad informationen innebär som kommit ut, har väldigt svårt att se att de skickar ut olika info till sina backers och speciellt precis när nyheten kommer ut på scenen.

Medlem
Skrivet av kaealy:

Tror han mer överreagerar och inte riktigt förstått vad informationen innebär som kommit ut, har väldigt svårt att se att de skickar ut olika info till sina backers och speciellt precis när nyheten kommer ut på scenen.

Ska hålla koll på hans twitter och se om han säger något mer om det


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Satt å läste igenom kommentarerna på deras kickstarter och hittade denna bild:

Såg även att folk hade fått epost för ett par dagar sedan där de blev informerade om att de var tvungna att använda sig av steam klienten för PC versionen.

Så någonstans där emellan har det blivit väldigt stora ändringar och det är inte underligt att folk är förbannade.

Medlem
Skrivet av Bunisher:

Satt å läste igenom kommentarerna på deras kickstarter och hittade denna bild:
https://i.imgur.com/tLnhiNP.png

Såg även att folk hade fått epost för ett par dagar sedan där de blev informerade om att de var tvungna att använda sig av steam klienten för PC versionen.

Så någonstans där emellan har det blivit väldigt stora ändringar och det är inte underligt att folk är förbannade.

På huvudsidan för Kickstartern så specificerar dom nu "Windows PC Physical Copy" så antar att denna uppdatering av huvudsidan måste skett ganska nyligen.

Medlem

Kommer likt Phoenix Point köra en refund på mitt bidrag om tillfälle kommer ges.

Medlem

Så uselt. Vill ha min spelkatalog på ett och samma ställe, inte över halva planeten. Hela högen som varit inblandad i detta beslut ska ha en brännmanet var i röva.

Medlem

Vilken tur att spelet ser ut att vara skräp ändå, jämfört med dagens standard. Så ingen förlust. Räcker med minnena från Shenmue 1 och 2.

Medlem

Trist att EPIC siktat in sig på att totalt döda PC som spelplattform, även om just Shenmue III ser ut som dynga.

Medlem

Hade spelen varit exklusiva till Steam hade ingen lyft ett finger förmodligen...

Medlem
Skrivet av McNord:

Hade spelen varit exklusiva till Steam hade ingen lyft ett finger förmodligen...

Steam erbjuder iaf en fungerande och bra tjänst jämfört med Epic.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Pass på PC då.
Lite tråkigt när vi äntligen fick Shenmue 1-2 på PC och sen gör dom en sån här grej.

Måste bara fråga. Vilka är "dom"?

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Steam erbjuder iaf en fungerande och bra tjänst jämfört med Epic.

Folk hade gnällt ändå då de är så inlåsta i Steam precis som Valve vill. Minns hur mycket folk gnällde på Origins och Uplay men inte längre, förmodligen samma visa om igen

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Måste bara fråga. Vilka är "dom"?

Deepsilver


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av McNord:

Folk hade gnällt ändå då de är så inlåsta i Steam precis som Valve vill. Minns hur mycket folk gnällde på Origins och Uplay men inte längre, förmodligen samma visa om igen

Tycker att konsensus bland folk är att Origin och Uplay anses precis värdelösa båda två, tar ju upp rätt ofta att kring Origins hur man måste gå till t ex reddit för att få hjälp med ett spel som finns på Origins när Steam klarar av att ha egna forum till varje spel som fungerar väldigt bra. Dessutom är ju skillnaden att spelen man tvingas använda på de två du nämner first party games, stor jävla skillnad mot köpta third party.

Gen
Medlem
Skrivet av McNord:

Hade spelen varit exklusiva till Steam hade ingen lyft ett finger förmodligen...

Spel är inte exklusiva på Steam utan KAN även finnas på andra ställen. Epic kör total exklusivitet på många spel och där är den stora skillnaden.

Medlem
Skrivet av Gen:

Spel är inte exklusiva på Steam utan KAN även finnas på andra ställen. Epic kör total exklusivitet på många spel och där är den stora skillnaden.

Finns spelen ingen annanstans så är det exklusivt. Tonvis med spel som bara finns på Steam men inte andra plattformar.
Hade spelen släppts bara på Epic Store utan att få några fördelar överhuvudtaget så hade folk gormat på exklusivitet ändå.

12
Skriv svar