Fable 4-rykten – multiplayer, stadsbyggande, Unreal-motorn m.m.

Robot
Fable 4-rykten – multiplayer, stadsbyggande, Unreal-motorn m.m.

Tunga men svajiga rykten. Vi får sanningen på söndag.

#e3, #fable-4, #microsoft, #nyhetstips


Medlem

Unreal motorn?
Oh my, Epic Store exclusive!


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Unreal motorn?
Oh my, Epic Store exclusive!

Tror inte Microsoft har någon anledning att sälja sin själ för en ynklig slant ner i fickan.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Unreal motorn?
Oh my, Epic Store exclusive!

Windows store om något. Där får de ju 100% av intäkterna även om det sprids ut på olika delar av Microsoft

Medlem
Skrivet av aholman:

Windows store om något. Där får de ju 100% av intäkterna även om det sprids ut på olika delar av Microsoft

Fortfarande royalty kostnader för att dom använder Unreal Engine
Och sen såklart den stora summan pengar som dom får för att göra spelet exklusivt till EGS


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

KoP
Medlem

No guns bådar gott och en tillbakagång i Fable universumet tidsmässigt. Tycker Fable 3 utspelade sig i en för modern era.

Medlem

Ett bra Fable gör mig väldigt... exalterad. Det första Fable spelet var, och är, ett av mina favoritspel varav det andra och tredje Fable är bra spel men få RPG spel fångade mitt intresse så snabbt och väl som först Fable.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Tror inte Microsoft har någon anledning att sälja sin själ för en ynklig slant ner i fickan.

Tror inte heller MicroSoft bryr sig om EPiC store i deras spel. Små cash. Sedan uttalade de sig om att deras spel i fortsättningen skulle komma till Steam och även andra digitala butiker då de vill att vi gamers ska få ha ett val av köpet av spelet.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Denna tid på året inom gaming känns lite som Silly Season tiden inom europeisk ligafotboll, någon hittar ett rykte på twitter som sen exploderar på några timmar och sen skrivs artiklar en masse som alla avslutar med "vi vet dock inte men vi kommer få se om tre dagar"

Medlem
Skrivet av Espresso_Bengt:

Denna tid på året inom gaming känns lite som Silly Season tiden inom europeisk ligafotboll, någon hittar ett rykte på twitter som sen exploderar på några timmar och sen skrivs artiklar en masse som alla avslutar med "vi vet dock inte men vi kommer få se om tre dagar"

Jag älskar smarriga rykten, mums!


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av Godofcheese:

Fortfarande royalty kostnader för att dom använder Unreal Engine

Jag är osäker på om det nödvändigtvis fungerar så för större företag. Mig veterligen finns möjligheten att reducera eller helt eliminera royaltykostnaderna mot en avgift. (Eller att fippla med licenseringen/betalplanen på andra sätt.) Förmodligen betalar inte Microsoft 5 % av bruttointäkterna till Epic, utan de har en helt annan deal.

"We also offer custom license terms to companies who prefer to pay an upfront license fee in order to lower the royalty rate."

https://www.unrealengine.com/en-US/faq?active=general

"The company has some arrangements with game studios who may pay a custom fee rather than the royalty agreement, though Epic declined to name studios with which it has custom deals."

https://www.cnbc.com/2018/12/14/the-reason-epic-landed-a-15-b...


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Ambassadör
Xbox

@Godofcheese: Xbox går åt helt andra hållet dock. Spelen ska vara tillgängliga för så många som möjligt, var man än vill spela. Valfrihet!


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Tror inte Microsoft har någon anledning att sälja sin själ för en ynklig slant ner i fickan.

Känns som att dom styckade av delar av sin själ när dom satte fötterna i MTX träsket. Får hoppas dom har insett att det inte är rätta vägen.

Medlem

Jag hoppas för spelets skull att Molyneux inte är involverad men för min egen underhållnings skull att han är det.

Medlem
Skrivet av Gustav Höglund:

Jag är osäker på om det nödvändigtvis fungerar så för större företag. Mig veterligen finns möjligheten att reducera eller helt eliminera royaltykostnaderna mot en avgift. (Eller att fippla med licenseringen/betalplanen på andra sätt.) Förmodligen betalar inte Microsoft 5 % av bruttointäkterna till Epic, utan de har en helt annan deal.

"We also offer custom license terms to companies who prefer to pay an upfront license fee in order to lower the royalty rate."

https://www.unrealengine.com/en-US/faq?active=general

"The company has some arrangements with game studios who may pay a custom fee rather than the royalty agreement, though Epic declined to name studios with which it has custom deals."

https://www.cnbc.com/2018/12/14/the-reason-epic-landed-a-15-b...

Exakt man köpa en licens eller betala royalties. I'm det inte ändrats. Royalties är ju i första hand till för mindre studios som inte kan betala en fet licenskostnad upfront.

1
Skriv svar