Wasteland 3 tycks lättsammare än Wasteland 2, av E3-trailern att döma

Robot
Wasteland 3 tycks lättsammare än Wasteland 2, av E3-trailern att döma
Medlem

För mig känns det inte helt bra. Får Borderlands vibbar av den humoristiska tonen i trailern; och det är inte vad jag väntade mig.

Gnällkuk

Vilken fin omskrivning, "tycks lättsammare" istället för att skriva, vad fan hände?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Skaparen av spelet skrev på Twitter att spelet är mörkare än vad som visades, tydligen valde dom detta för underhållnings skull eller nått.

Ambassadör
Xbox

Hm ja, de försökte vara lite roliga... Sällan bäst idé. Men det ser ut att bli ett grymt spel.


signatur

Jump in.

Medlem

Får hoppas att denna mycket humoristiska tonen bara är ett försök att marknadsföra spelet till en publik som normalt inte bryr sig om denna typen av spel.

Medlem

Tramsig trailer kanske men 2an var väl också tramsigt raktigenom även om miljöerna var bruna och mörka saker hände? mitt minne av det var att typ 90% av alla dialoger var proppfyllda av massa trist metahumor och kändes oseriöst konstant, vilket jag inte gillade, men jag kanske bara har ett tjurigt minne av det.

Medlem

Enda spelet jag Crowdfundat, får hoppas att det inte suger.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Är det strategi i form av xcom? I brist på passande ord. Men min fundering är om wasteland har samma typ av gameplay? Aldrig hört talas om serien innan

Medlem
Skrivet av Instant:

Är det strategi i form av xcom? I brist på passande ord. Men min fundering är om wasteland har samma typ av gameplay? Aldrig hört talas om serien innan

Lite så kan man nog säga - dock kom detta spelet (1:an då) redan 1988 och först 6 år senare


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Instant:

Är det strategi i form av xcom? I brist på passande ord. Men min fundering är om wasteland har samma typ av gameplay? Aldrig hört talas om serien innan

Tänk dig Fallout 1 & 2. Skulle jag vilja säga för mig är detta det jag längtar mest till. Mer hype än Cyberpunk

Medlem

Lättsamhet </3 Efter att ha spelat Dark Souls-serien så vet jag den fulla innebörden av, vet braheten i, och kan nästan inte fördra spel utan: tungsinthet <3

Medlem

Känns spontant som ett sätt att locka till sig nya fans (läs: casuals), för annars vet jag fasiken inte hur de hade tänkt. Den där tonen är ju definitivt inget som fansen har efterfrågat eller ens vill ha.

Medlem

InXile har varit tydliga på sociala medier att detta inte är representativt för hur spelet kommer bli som helhet:

"When we decided to use Scotchmo as the narrator, the trailer took on a lighter tone, but the game is very much in the same vein as the previous Wasteland games."

Källa: FB.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av Ankh:

Lite så kan man nog säga - dock kom detta spelet (1:an då) redan 1988 och först 6 år senare

Aha okej, tack för infon!

Medlem
Skrivet av Rackaren:

Tänk dig Fallout 1 & 2. Skulle jag vilja säga för mig är detta det jag längtar mest till. Mer hype än Cyberpunk

Missade dubbelcitat.... men tack då vet jag!
Cyberpunk är ju dock svårslagen hype just nu! Men vi får se

Medlem

nu låter jag säkert skitgrinig, men jag fattar inte varför så många spel (eller iaf speltrailers) på senare tid ska vara så "galna" och happy go lucky fun fun fun och påtvingat "charmiga".

mycket av det bethesda gjort på sistone tex. FO76, wolfenstein 2 / youngblood och rage 2 är praktexempel på detta. tom doom eternal verkar lida av en släng av detta. känns som den här trailern försöker haka på den stilen också. FO3, vegas och tom 4 var ju ofta rätt flummiga dom med, men det fanns iaf seriösa undertoner.

kan påkostade storspel inte få vara mörka och nedtonade längre? måste det till ryssar och metro för att det ska bli lite deppigt?

Medlem

Får hoppas att det här är en trailer som inte är representativ för spelet.

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

InXile har varit tydliga på sociala medier att detta inte är representativt för hur spelet kommer bli som helhet:

"When we decided to use Scotchmo as the narrator, the trailer took on a lighter tone, but the game is very much in the same vein as the previous Wasteland games."

Källa: FB.

Men varför släppa en sån trailer? Visst, man gör det antagligen för att "surfa" på populariteten av Rage 2 och Borderlands 3 men det lurar ju kunderna som dessa spel tilltalar och samtidigt förvirrar man fansen och "kickstarter" folket. Riktigt etiskt fel i mina ögon.

Medlem

Håller helt med att den här trailern kändes väldigt "fel" om man jämför med hur Wasteland 2 var - Men vi får ju inte glömma humorn även i det spelet (även om den inte kanske är så lik den här trailern) -

"My 10Mhz 8086 processor allows me to process information faster than you can conceive".

1
Skriv svar