Dark Souls-skaparen och Game of Thrones-författaren ger oss Elden Ring

Robot
Dark Souls-skaparen och Game of Thrones-författaren ger oss Elden Ring

Ger sig till känna via en vag men vacker trailer.

#e3, #elden-ring, #from-software


Medlem

Man vet att det här kommer bli ett bra spel, så enkelt är det, Hidetaka Miyazaki är ett geni. Det ska bli väldigt intressant och se vad GRRM tillför till spelet. Längtar till en gameplay-trailer och att release inte är allt för långt borta.

Häftig bild från Elden Ring hemsidan -


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Lite kommentarer från Miyazaki och GRRM -

"In a press release, FromSoftware president Hidetaka Miyazaki said, “Collaborating with George R.R. Martin to create the Elden Ring mythos has been a genuinely delightful experience and a source of wonderful inspiration.
The team is working hard to ensure that the world of Elden Ring will be a fascinating place for players to explore, filled with peril and wonder from its furthest reaches to its lowest depths. This is a From Software title through and through, rich in fantasy and RPG action. We sincerely hope you look forward to it
.”

George R.R. Martin added, “Building the world of Elden Ring with Miyazaki-san and his team was a treat! The graphics, mythos, and action-RPG gameplay will deliver an unforgettable experience. I can’t wait for people to see what Elden Ring has in store for them.”"


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

HYPE! nytt fromsoft-spel i mars nästa år (antar jag, om dom följer sin vanliga releasemall) och CP2077 i april. galet.

Releasehästryttare

Jag är glad att det inte är Sekiro 2, 1an va för svårt.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Man vet att det här kommer bli ett bra spel, så enkelt är det, Hidetaka Miyazaki är ett geni. Det ska bli väldigt intressant och se vad GRRM tillför till spelet. Längtar till en gameplay-trailer och att release inte är allt för långt borta.

Häftig bild från Elden Ring hemsidan -

https://media.fromsoftware.jp/fromsoftware/jp/eldenring/stati...

Coolt att luvan är ett ansikte.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

@Devan: Äsch, ja det är utmanande, men inte för svårt. Personligen tyckte jag det var perfekt.

Men om vi går efter FromSofts gamla spel lär ju inte detta vara så lätt heller direkt. ;p

Förövrigt en intervju med Miyazaki där vi får lite mer info:

https://news.xbox.com/en-us/2019/06/09/hidetaka-miyazaki-and-...

Lite citat:

"Development for Elden Ring started just after development for the Dark Souls 3 DLC had ended"

"Unlike Sekiro, which has a heavy focus on action, Elden Ring puts more focus on RPG elements."

"Do you believe this title will turn out to be a very From-like and challenging game?

Miyazaki: Yes, I do. The importance we place on the joy the player experiences through overcoming challenges will be the same as it is in our other titles. I believe it will prove to be a very satisfying experience."

What are some differences when compared to your previous titles (especially Dark Souls)?

"If I were to put aside the world full of fresh stimulus thanks to our collaboration with Mr. Martin, I would have to say the biggest difference is it being open world."

Efter har läst intervjun blir jag ÄNNU mer hypad, allt Miyazaki säger låter väldigt intressant. Och han låter även själv riktigt hypad över spelet då han är ett riktigt stort fan av GRRM och att ha jobbat med han låter som en "dream come true" för han.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Gen
Medlem

@Devan: Jag började spela det i helgen och måste säga att det är en hel del svårare än DS3, får Bloodborne att framställas som ett barnspel och tom svårare än DS1 om du frågar mig. Blanda parry och dodge, usch.

Medlem
Skrivet av Gen:

@Devan: Jag började spela det i helgen och måste säga att det är en hel del svårare än DS3, får Bloodborne att framställas som ett barnspel och tom svårare än DS1 om du frågar mig. Blanda parry och dodge, usch.

sekiro är svårt tills man klurar ut att man kan spamma parry knappen, och på så vid undvika i stort sett all skada så länge man har koll på posture mätaren. efter jag upptäckt det kändes det nästan som jag hade förstört spelet tbh, men det blir bättre igen när man spelat ett tag och medvetet försöker göra snygga tajmade parrys istället för att spamma L1.

Gen
Medlem
Skrivet av quadratis:

sekiro är svårt tills man klurar ut att man kan spamma parry knappen, och på så vid undvika i stort sett all skada så länge man har koll på posture mätaren. efter jag upptäckt det kändes det nästan som jag hade förstört spelet tbh, men det blir bättre igen när man spelat ett tag och medvetet försöker göra snygga tajmade parrys istället för att spamma L1.

Finns det inte en "reaction window" gällande parry? Ska ändå testa det där med att spamma L1 Men det är kombinationen av att parrya slag samt akta sig för de röda attackerna (där man antingen ska hoppa eller trycka B beroende på om det är slash eller thrust) som kräver den där reaktionsförmågan jag undrar om jag fortfarande har Man blir inte yngre direkt.

Som alla säger, man måste som gammal DS spelare gå ifrån allt vett och faktiskt i princip krama motståndaren och rulla in i alla attacker

Medlem
Skrivet av Gen:

Finns det inte en "reaction window" gällande parry?

det finns ett reaction window för att få en "korrekt" parry jo, dvs så att fiendens posture bar går upp istället för din egen, men genom att spamma L1 så lyckas man träffa den rätt ofta, och gör man inte det så parerar du ju ändå (du tar ingen skada), fast din posture bar går upp. gället att hålla koll på den bara och slinka undan innan den maxas.

jag spelade igenom alla DS och bloodborne för första gången under 2018, sen direkt från det till sekiro. ganska knepig övergång, iaf i början.

Medlem

Låter ju helt fantastiskt, precis vad jag vill ha! Mer RPG, för de har varit för actiontörstande då DS har frångåtts (i Bloodborne och Sekiro). Jag hoppas att det blir ett lågmält spel också och inte alltför fantastiska gudar och spektakulära effekter. När jag hörde det där om nordiskhet så föddes en önskan om något Korpen Flyger-liknande spel, men det här lär väl bli något mer spektakulärt, och det må väl vara hänt.

Medlem

Spännande, gillar allt From gör.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Devan:

Jag är glad att det inte är Sekiro 2, 1an va för svårt.

Själv var Sekiro bland det bästa jag spelat, åtminstone combaten passade mig som handen i handsken
som att spela trummor, var ett rytmiskt spel

Hade gärna sett en 2:a, dock inte redan nästa år såklart men om ett tag

Medlem

Spelar om DS3 just nu efter att ha klarat Sekiro fyra gånger och påminns om hur OÄNDLIGT mycket bättre combaten är i Sekiro..

Det här lär ju bli mer som DS men kan dom få med samma speed å flöde i combaten som i Sekiro, och få in möjlighet att köra "shinobi style" även i Elden Ring hade jag blivit glad, Deflect ftw

Medlem

Att spamma block i Sekiro funkar INTE i New game + särskilt om du ger bort Kuros charm
En hel del av dina deflects kommer att bli blocks och din posture byggs upp mycket fortare i NG+

Vill man ha en utmaning i Sekiro ska man spela NG+

1
Skriv svar