Fallout 76 kämpar vidare, ger oss npc:er och... battle royale!?

Robot
Fallout 76 kämpar vidare, ger oss npc:er och... battle royale!?

År två av Fallout 76 kommer med (gratis) nyheter.

#e3, #fallout-76


Inaktiv

Börjar det äntligen vara dags för mig att plocka upp FO76?! Som ett stor fan av Fallout så har jag velat spela detta länge men inte i stadiet det befunnit sig i men det verkar ju bli bättre med tiden

Moderator | Testpilot
Skrivet av anon_119148:

Börjar det äntligen vara dags för mig att plocka upp FO76?! Som ett stor fan av Fallout så har jag velat spela detta länge men inte i stadiet det befunnit sig i men det verkar ju bli bättre med tiden

Passa på den här veckan! Då ska det vara någon gratis-special där man får testa på det.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv
Skrivet av uberpwnage2.0:

Passa på den här veckan! Då ska det vara någon gratis-special där man får testa på det.

Jo jag såg det! Perfekt läge att checka in och se hur det står till i Falloutland just nu

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Börjar det äntligen vara dags för mig att plocka upp FO76?! Som ett stor fan av Fallout så har jag velat spela detta länge men inte i stadiet det befunnit sig i men det verkar ju bli bättre med tiden

Japp fallout är tillbaka, med online funktion = fallout 76.
Samma här blir en ny äventyr


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem

Undra hur alla de som försvarade "no-npcs" känner nu. Ska de sluta spela tro?

Medlem

Tycker det är dags för skiten att dö. Bethesda ska ju inte uppmuntras till sånt här!

Gen
Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Passa på den här veckan! Då ska det vara någon gratis-special där man får testa på det.

Är det inte endast Battle royal som är gratis? Jag är en gram intresserad av spelet men vill absolut inte lägga en krona på det om det visar sig vara kasst varför det hade vart intressant att testa patchen först innan köp.

Medlem
Skrivet av Gen:

Är det inte endast Battle royal som är gratis? Jag är en gram intresserad av spelet men vill absolut inte lägga en krona på det om det visar sig vara kasst varför det hade vart intressant att testa patchen först innan köp.

Allt dom visade och pratade om angående Fallout 76 är gratis. Dom var noga med att poängtera detta;D Men NPC och storyn kommer först i höst, så ha det i åtanke när du testar denna veckan.

Avstängd

vad gjorde man ens i spelet innan det fanns NPC's? Var det en konsol man gick till för att få uppdrag eller vad?

Medlem

Gratis-veckan har väl inte riktigt startat än? (Bör väl vara någon gång under dagen, sega amerikanare.)


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Inaktiv
Skrivet av Harmond:

vad gjorde man ens i spelet innan det fanns NPC's? Var det en konsol man gick till för att få uppdrag eller vad?

Som jag förstått fick du ta del av storyn genom lämnade holotapes (tänk kassettband) vilket inte riktigt var någon hit i ett spel med andra människor där du måste försöka lyssna på halvlånga band medans andra spelare kanske babblar på eller polarna på discord. Ska testa nu i gratisveckan så får se hur det känns.

Medlem

@Harmond: Man fick quests via holo tapes, eller så dök dom upp när man kom till ett nytt område. Fast det var inte många som brydde sig över questsen, många gick runt och gjorde vad dom ville istället. Dom som har spelat länge, grindar mest efter legendaries eller gör events. Spelet är lite som fallout 4 eller skyrim efter man hade klarat spelet. Eller old school mmo's där man grindar grindar fram sina lvls utan att göra quests. Många missions gick ut på att leta reda på överlevande, men oftast så var dom döda eller så kom man till någon robot.

Om man följde mainquesten så inser man att level kraven ökas ganska mycket mellan varje quest, så man fick lvla under tiden man gjorde dom.

Questsen var inte den starka sidan på spelen, storyn var bra i spelet. Dock är storyn gömd bland holo tapes som ligger lite här och där. Mycket backstory om olika factions som levde där innan, och hur dom dog.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

@anon_119148: Jo, det var holotapes och terminaler som gav ut quests. Tror det enda undantaget var en sån där Mister Handy robot som gav ut quests också om jag inte finns fel, men det var också allt.

Värre blev det också för att nästan varannan quest var "gå hit och snacka med den här personen" - men man visste redan från början att det skulle vara antingen ett holotape/terminal som väntade på en när man kom fram, då riktiga NPCs helt enkelt inte fanns.

Avstängd

Haha okej, låter urtråkigt.

Medlem

Jag måste fråga.
Finns det någon som är sugen på ett fallout battle royal? ärlig? är det något som har efterfrågats?
Gissar på att de dör snabbare än Battlefield Vs försök.

Medlem

@Phyrino: Tror det kan funka på fallout, kommer nog va lite mer åt Fortnite hållet, där man bygger baser och sånt.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

@rmpyro: Inte en chans. Att bygga en bas i FO76 tar evigheter, tack vare att kontrollerna är rent gräsliga. Det är inget man gör mitt i en strid.

Medlem

@Fletchett: Kommer va 3 eller 4 pers som spelar tillsammans så en liten bas kan dom bygga rätt så snabbt, med turrets och sånt. Om man kollar på trailern så får man sin utrussning från vault boxes som är utspridda. I dom ligger säkert bygg material och perk kort också.

Tror det kan va roligt, finns inte många battle royale med monster inblandade i skiten.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Inaktiv

Visst skulle gratisveckan börja idag eller imorn? Någon som vet hur man tar del av detta och när det börjar?

Gen
Medlem
Skrivet av MrKudden:

Allt dom visade och pratade om angående Fallout 76 är gratis. Dom var noga med att poängtera detta;D Men NPC och storyn kommer först i höst, så ha det i åtanke när du testar denna veckan.

Okej, då lär jag testa det. Ska bli intressant hur långt man kommer ensam och hur viktigt basbyggandet är. Är det ett spel som Conan Exiles lär jag avinstallera det illa kvickt.

Medlem
Skrivet av Gen:

Okej, då lär jag testa det. Ska bli intressant hur långt man kommer ensam och hur viktigt basbyggandet är. Är det ett spel som Conan Exiles lär jag avinstallera det illa kvickt.

Jag har inte spelat allt för mycket. Men bara solo. Det är ganska svårt ensam i vissa områden tycker jag. Men det går och ibland hittar man schysst folk som hjälper till. Det är långt ifrån som Conan Exiles, jag har bara byggt en liten fyrkantig låda typ med crafting stationer hehe

Medlem

I början är det bäst att bygga en liten bas bara, för man flyttar runt den hela tiden. Många bygger en upp och ner, liknande pyramid för att kunna placera den vart dom helst. Sen när man har hittat en plats som man vill lägga sin permanenta bas, då är det bara att bygga ut den som man själv vill ha det.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

1
Skriv svar