Överraskningen! Microsoft Flight Simulator lever igen

Robot
Överraskningen! Microsoft Flight Simulator lever igen

Ny version släpps till pc och Xbox nästa år – se trailern.

#e3, #microsoft, #microsoft-flight-simulator


Medlem

Ganska roande om man är intresserad. Min gamle Far var hobby pilot, så har flugit med honom sen jag var 2 år gammal. Både propeller plan och segelflyg, även helikopter.

Medlem

OK FS var snyggt men... gnäll(?) ON:

Knepiga kantlinjer runt båtar och kust 0:24.
(Sotmoln (budget ambient occlusion/"O-rtxat" ) runt gubbar (allt) är alltid lika fult 0:35.
Felaktiga reflexer under broarna 1:05.
Fordon korsar motorvägen (magiskt!) 1:09.

(För övrigt.. Grovkantigt modellerande syns en handful+ gånger genom filmen så fort kameran är närmre än 5 meter... 2019.. hade kunnat vara annorlunda).
/gnäll(?)


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem
Är en bit kvar till release
Skrivet av Tobbe:

OK FS var snyggt men... gnäll(?) ON:

Knepiga kantlinjer runt båtar och kust 0:24.
(Sotmoln (budget ambient occlusion/"O-rtxat" ) runt gubbar (allt) är alltid lika fult 0:35.
Felaktiga reflexer under broarna 1:05.
Fordon korsar motorvägen (magiskt!) 1:09.

(För övrigt.. Grovkantigt modellerande syns en handful+ gånger genom filmen så fort kameran är närmre än 5 meter... 2019.. hade kunnat vara annorlunda).
/gnäll(?)

Att kommentera sånt nu långt innan release är ju bara knepigt.

Medlem

Jo det kommer till Xbox också. Inte så svårt att ta reda på det. Bara gå in på Xbox hemsida. Enkelt.

Medlem
Skrivet av Tobbe:

OK FS var snyggt men... gnäll(?) ON:

Knepiga kantlinjer runt båtar och kust 0:24.
(Sotmoln (budget ambient occlusion/"O-rtxat" ) runt gubbar (allt) är alltid lika fult 0:35.
Felaktiga reflexer under broarna 1:05.
Fordon korsar motorvägen (magiskt!) 1:09.

(För övrigt.. Grovkantigt modellerande syns en handful+ gånger genom filmen så fort kameran är närmre än 5 meter... 2019.. hade kunnat vara annorlunda).
/gnäll(?)

Behöver inte vara helt perfekt för att vara ett roligt spel.

Redaktör
Skrivet av denza:

Jo det kommer till Xbox också. Inte så svårt att ta reda på det. Bara gå in på Xbox hemsida. Enkelt.

Det är inte så enkelt. På Xbox Twitterkonto står "pc", där nämns inte Xbox alls.


signatur
Medlem

På hemsidan står det. Haha. Skumt. Scrolla ner längst ner på sidan.

https://www.xbox.com/en-US/games/microsoft-flight-simulator

Medlem

Konsoler.. Snälla!


signatur

"High life on low budget"

Medlem

@Lasrod: Helt rätt. Sen granska jag för det var så snyggt. (vore fint med RTX-reflexer sen ist för ssr dock, om än osannolikt. (Se golvet under sidrodret 0:28).


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem
Skrivet av bent toe:

Konsoler.. Snälla!

Det får gärna komma till konsol och innehålla "flight sim light" läge, bara de inte tummar på simulator-delen.

Medlem
Skrivet av Fulci:

Det får gärna komma till konsol och innehålla "flight sim light" läge, bara de inte tummar på simulator-delen.

Finns ju stöd för mus/tangentbord och jag antar även joystick.

Medlem

Såg mäktigt ut. Har aldrig testat på en flygsimulator. Har det förra spelet in min Steam wishlist men det har aldrig blivit ett köp.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

@CARTMAN: Kan rekommendera DCS world om du vill testa en stridsflygssimulator. Grundspelet är gratis och inkluderar två flygplan, en helsimulerad TP-51D Mustang och en enklare simulerad SU-25.

Ambassadör
Xbox

Det här var en riktigt trevlig överraskning, perfekt i lineupen också.

Azure skall visst driva mycket av världen, kan bli riktigt bra. Kul!


signatur

Jump in.

Medlem

Microsoft Flight Simulator vann E3.
Med tanke på hur bra tidigare versioner var så hoppas jag verkligen de lyckas igen.

Redaktör
Skrivet av BlackZam:

Microsoft Flight Simulator vann E3.
Med tanke på hur bra tidigare versioner var så hoppas jag verkligen de lyckas igen.

Största överraskningen i alla fall. Och roligaste!


signatur
1
Skriv svar