Nästa Xbox, Cyberpunk 2077-datum – detta visade Microsoft ikväll

Robot
Nästa Xbox, Cyberpunk 2077-datum – detta visade Microsoft ikväll

Vi sammanfattar en drygt 90 minuter lång presskonferens.

#e3, #pc, #xbox


Medlem

Flight Simulator kommer inte till Xbox
Microsoft var tvungna att tweeta det.

https://twitter.com/Xbox/status/1137821843031592960


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Redaktör
Ponny

@Godofcheese: Ser man på, det missade jag. Tack för rättelse!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Varför ska jag köpa Scarlett om Halo ändå kommer till PC? Trist att Microsoft fortsätter trenden med att inte ha någon form av exklusivitet till konsolen. Blir nog en PS5 och PC då, eftersom Microsoft fortsätter att insistera på det.

Medlem
Skrivet av Marfy:

Varför ska jag köpa Scarlett om Halo ändå kommer till PC? Trist att Microsoft fortsätter trenden med att inte ha någon form av exklusivitet till konsolen. Blir nog en PS5 och PC då, eftersom Microsoft fortsätter att insistera på det.

Varför är det trist? Det är ju skitbra att man kan välja om man vill spela spelen på en konsol eller en PC. Då har man ju möjligheten att spela spelen med mer än 30 fps osv. Det som är trist är ju att man behöver köpa en Sony eller Nintendo konsol för att spela deras spel.

Medlem
Skrivet av Marfy:

Trist att Microsoft fortsätter trenden med att inte ha någon form av exklusivitet till konsolen.

Microsoft ska väl snarare ha en eloge för att de ser till en spelares hela ekosystem snarare än en enskild cell. Det är ju fantastiskt att MS vill förse oss med bra spelupplevelser, helt enligt våra önskemål och preferenser snarare än att tvinga oss att spela på ett på förhand förutbestämt sätt. Det är precis det här tänket tillsammans med Azure/molnet som gör att Microsoft kommer börja vinna mark igen.

Medlem
Skrivet av Marfy:

Varför ska jag köpa Scarlett om Halo ändå kommer till PC? Trist att Microsoft fortsätter trenden med att inte ha någon form av exklusivitet till konsolen. Blir nog en PS5 och PC då, eftersom Microsoft fortsätter att insistera på det.

Varför är det trist? Jag personligen föredrar att sitta i soffan och spela på min xbox. Jättenöjd att jag kan välja mellan det och PC. Träligare när man blir tvingad till en konsol för exklusivitet. Köpa både konsol och gamingPC för att spela samma spel tycker jag både dyrare och tristare.

Medlem
Skrivet av Marfy:

Varför ska jag köpa Scarlett om Halo ändå kommer till PC? Trist att Microsoft fortsätter trenden med att inte ha någon form av exklusivitet till konsolen. Blir nog en PS5 och PC då, eftersom Microsoft fortsätter att insistera på det.

Tror inte Microsoft bryr sig så mkt. De förväntar sig nog att dra in alla strålar via gamepass

Medlem

Besvikelse! Inget direkt nytt häpnadsväckande spel (a la Fable).

Knapp någon gameplay heller utan massa CGI trailers.

Medlem

Knappt någon gameplay och inget intressant för min del. PS5 och PC FTW (samt switch senare i år tack vare Pokémon) =D

Medlem

@Vamp: Här säljer Microsoft fler Xbox Scarlett när alla dess spel även kommer till PC?

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Flight Simulator kommer inte till Xbox
Microsoft var tvungna att tweeta det.

https://twitter.com/Xbox/status/1137821843031592960

Kan det indikera att det blir en riktig simulator då? Grafiken såg fantastisk ut i trailern.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Flight Simulator kommer inte till Xbox
Microsoft var tvungna att tweeta det.

https://twitter.com/Xbox/status/1137821843031592960

Enligt Xbox Game Pass kontot på twitter så kommer det till Xbox också.

https://mobile.twitter.com/XboxGamePass/status/11378311062401...

Medlem

Haha fy fan va inte sugen jag blev på Battletoads, såg verkligen meh ut. Får försöka klara originalet igen stället 😆

Medlem
Skrivet av Marfy:

@Vamp: Här säljer Microsoft fler Xbox Scarlett när alla dess spel även kommer till PC?

Jag gissar att du menar "hur säljer Microsoft fler Xbox..."

Svaret är att det gör dem inte. Men Xbox är troligtvis inte deras huvudprodukt, även om det är deras mest fysiska produkt. Deras långsiktiga plan är troligtvis abonnemang och prenumerationstjänster där Xbox bara är en liten del av det ekosystem de vill erbjuda sina kunder. Tiden då ett företag förlitade sig på en storsäljande enskild produkt är förbi.

Allt handlar om kundupplevelse och det är bättre att sälja en liten liten del varje månad till en stor kundbas än att sälja en dyr produkt en gång var sjätte år. Alla branscher ser över sin "affär" just nu och alla vill åt det ständiga flödet av inkomster. Många bäckar små.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Vamp:

Jag gissar att du menar "hur säljer Microsoft fler Xbox..."

Svaret är att det gör dem inte. Men Xbox är troligtvis inte deras huvudprodukt, även om det är deras mest fysiska produkt. Deras långsiktiga plan är troligtvis abonnemang och prenumerationstjänster där Xbox bara är en liten del av det ekosystem de vill erbjuda sina kunder. Tiden då ett företag förlitade sig på en storsäljande enskild produkt är förbi.

Allt handlar om kundupplevelse och det är bättre att sälja en liten liten del varje månad till en stor kundbas än att sälja en dyr produkt en gång var sjätte år. Alla branscher ser över sin "affär" just nu och alla vill åt det ständiga flödet av inkomster. Många bäckar små.

Precis så.

En konsol är bara en plattform för att sälja mjukvara/tjänster, det är där pengarna finns. Xbox ekosystem förlitar sig inte bara på en plattform, varför skulle man det när de i stället kan nå ut till så många fler.
Alla Xbox-spel har alla Live-tjänster etc oavsett plattform, du är i deras ekosystem. Hur du tar dig dit är irrelevant. Microsoft erbjuder valfrihet helt enkelt. ¨

Det är lite roligt att se när folk säger saker som "hah, jag kommer spela det på PC, tji fick Xbox!"...Eh, du spelar deras spel, var spelar ingen roll


signatur

Jump in.

Medlem

Alltså, comebacken av Microsoft Flight Simulator... helt galet läcker och samtidigt så totalt oväntad överraskning. Fantastiskt kul att se!

Medlem

Mina höjdpunkter var helt klart Cyberpunk + Keanu Reeves avslöjandet. Skönt att det inte blev spoilat.

Och självklart detta, fi satan vad jag längtar på att få sätta tänderna i detta spel -


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

@Vamp: Absolut, du har en god poäng. Men för väldigt många är konsolkriget en stor del, inte minst sagt företagen som deltar i det med ekonomiska intressen. Det är ingen hemlighet att Microsoft "förlorade" mot PS4 och det ser inte bra ut för företag att konstant förlora. Dessutom, varje kund som väljer PS5 istället för Scarlett tar bort en stor del av det ekosystemet de vill bygga upp.

1
Skriv svar