Xbox Elite Controller uppdateras – bäst blir bättre. Och dyrare

Robot
Xbox Elite Controller uppdateras – bäst blir bättre. Och dyrare

Series 2 avtäckt – blir din för nätta 2 200 kronor.

#e3, #microsoft, #xbox-elite


Gen
Medlem

Bäst? Kanske det.
Dyrast? Definitivt!

Känner en viss smak av Äpple gällande prissättningen

Medlem
Skrivet av Gen:

Bäst? Kanske det.
Dyrast? Definitivt!

Känner en viss smak av Äpple gällande prissättningen

Nästan lika dyr som ett skärmstöd.

Gen
Medlem
Skrivet av Lasrod:

Nästan lika dyr som ett skärmstöd.

Precis

Medlem

2000:- för en kontroll? Nej, nu blommar purjon. Så kass är väl inte standardversionen att det här är befogat?


signatur

Kunskapsförmedlare.

Avstängd

Tror tyvärr inte denna kommer att sälja så bra. Mest då på grund av det inbyggda batteriet.

Att få byta aaa batterier med jämna mellanrum har ända från Xbox 360 tiden varit en orsak för många Xbox anhängare att föredra Xbox kontrollen över Playstations


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem

Om den ändå skulle funka till både PC och switch också😀

jbx
Medlem

Blir ett köp Day One! Har den svarta och den vita Elite just nu. Har var väldigt nöjd med den men har råkat ut för ett par garantiärenden gällande stick-drifting. Det problemen lär vara löst med denna.


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av aholman:

Om den ändå skulle funka till både PC och switch också😀

Gå säkert att använda samma adapter som finns idag till Xbox kontrollerna för denna nya.

Medlem
Skrivet av DrAg00nEn:

Tror tyvärr inte denna kommer att sälja så bra. Mest då på grund av det inbyggda batteriet.

Att få byta aaa batterier med jämna mellanrum har ända från Xbox 360 tiden varit en orsak för många Xbox anhängare att föredra Xbox kontrollen över Playstations

Öh va?

Medlem
Skrivet av InsaneSharky:

Gå säkert att använda samma adapter som finns idag till Xbox kontrollerna för denna nya.

Hjälper inte till switch. Eller?

Medlem
Skrivet av jbx:

Blir ett köp Day One! Har den svarta och den vita Elite just nu. Har var väldigt nöjd med den men har råkat ut för ett par garantiärenden gällande stick-drifting. Det problemen lär vara löst med denna.

Att de inte nämner något i trailern om att den ska vara mer hållbar är för mig aningen mer alarmerande. Ökade features och tweaking av hur mycket motstånd det ska vara i spakarna låter snarare som ökad risk för slitage och snabbt sönderfall.

Jag har bytt 4st och min 5:e är trasig den med. De tål helt enkelt inte regelbundet och ihärdigt användande. Det har varit allt från knappar som lossnat till spakar som blivit lösa och fallit ner (på den ena var till o med batteriindikatorn defekt). Min nuvarande har jag lagat efter bästa förmåga och den duger till casualspelande i lugna och harmoniska spel. Glöm Rocket League eller fightingspel.

Om de hade sagt att den skulle vara mer tålig hade iofs varit ett erkännande att den nuvarande generationen hade varit undermålig vilket ju också är orimligt att utgå ifrån att de skulle gjort.

Håller iaf tummarna för att de gör rätt denna gång så kanske det kan bli ett köp när denna kommer ner mot 1300-1500kr. För det är trots allt den skönaste jävla kontrollen!

Medlem
Skrivet av Vamp:

Antar han menar att ifall batteriet tar slut under en session så kan man inte bara byta batterier och fortsätta spel, utan då måste man ladda den, men jag antar laddkabel ingår så borde inte vara ett problem.

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Antar han menar att ifall batteriet tar slut under en session så kan man inte bara byta batterier och fortsätta spel, utan då måste man ladda den, men jag antar laddkabel ingår så borde inte vara ett problem.

Din handkontroll laddas i fodralet när du inte använder den och har 40 timmar speltid på ett fulladdat batteri. Du laddar "plattan" som handkontrollen vilar på. Den plattan kan du ladda medan du spelar trådlöst med kontrollen, så precis som Apples airpods behöver du egentligen aldrig ladda själva produkten, så länge du har laddat "asken" som produkten förvaras vid.

Medlem

@Ringo: Jag har hundratals timmar spelade med min Elite (kanske 1000 med tanke på alla timmar med Dark Souls och Witcher 3) och den är i absolut toppskick fortfarande. Jag har hört flera som berättat att deras gått sönder, men just kvalitén är en av de saker jag verkligen framhållit när jag sålt in den till vänner och bekanta. Jag tycker att Elite-kontrollen är den i särklass bästa kontroll som tillverkats.

Medlem

2200:- kostar den hos Microsoft........ väldigt dyrt men det slutar väl med att man sitter med en.

Redaktör
Skrivet av BooliBoo:

2200:- kostar den hos Microsoft........ väldigt dyrt men det slutar väl med att man sitter med en.

Där kom den ja. Tack för tips - nyhet uppdaterad.


signatur
Medlem

Hårdvarurecension från FZ på denna då när den släpps ? 🙂

Redaktör
Skrivet av Luftman:

Hårdvarurecension från FZ på denna då när den släpps ? 🙂

You bet!


signatur
Medlem
Skrivet av aholman:

Hjälper inte till switch. Eller?

Det gör det inte, enda som funkar där är du skaffar dig nintendos "elite" kontroll.

Medlem
Skrivet av Vamp:

Din handkontroll laddas i fodralet när du inte använder den och har 40 timmar speltid på ett fulladdat batteri. Du laddar "plattan" som handkontrollen vilar på. Den plattan kan du ladda medan du spelar trådlöst med kontrollen, så precis som Apples airpods behöver du egentligen aldrig ladda själva produkten, så länge du har laddat "asken" som produkten förvaras vid.

Jag tror inte det är som Apple's AirPods. Det står ju ingenting på produktsidan att fodralet's docka har inbyggt batteri. Det står att du kan ladda handkontrollern antingen genom att plugga in en USB-C kabel direkt i kontrollern, och spela samtidigt som du laddar batteriet, eller docka den i fodralet och ladda den där, men det är ingen som rapporterar att det fungerar som AirPods.

Medlem

Det är lite för mycket cash för en spelkontroll för egen del. Jag nöjer mig med en PlayStation 4 och vanlig Xbox ONE dosa då de har uppdaterats så flitigt mot förra generationen. Föredrar PS4ans dosa. Skulle vara kul och testa på en Elite kontroller dock.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Jag har en XBE controller till PCn. Går det ens att programmera knapparna under kontrollen till att göra något eget än att de är typ samma knappar som Bumpers eller vilka de nu kopierade ovanpå kontrollen?
Jag köpte XBE enbart för att det fanns extra knappar undertill men de verkar ju bara göra samma som andra knappar på kontrollen.

Medlem
Skrivet av InsaneSharky:

Det gör det inte, enda som funkar där är du skaffar dig nintendos "elite" kontroll.

8bitdo har sedan en lång tid tillbaka tillhandahållit en adapter för att kunna parkoppla DS4- och Xbone-kontrollers med Switchen. Borde funka med denna med när den släpps

Medlem
Skrivet av Ringo:

Att de inte nämner något i trailern om att den ska vara mer hållbar är för mig aningen mer alarmerande. Ökade features och tweaking av hur mycket motstånd det ska vara i spakarna låter snarare som ökad risk för slitage och snabbt sönderfall.

Jag har bytt 4st och min 5:e är trasig den med. De tål helt enkelt inte regelbundet och ihärdigt användande. Det har varit allt från knappar som lossnat till spakar som blivit lösa och fallit ner (på den ena var till o med batteriindikatorn defekt). Min nuvarande har jag lagat efter bästa förmåga och den duger till casualspelande i lugna och harmoniska spel. Glöm Rocket League eller fightingspel.

Om de hade sagt att den skulle vara mer tålig hade iofs varit ett erkännande att den nuvarande generationen hade varit undermålig vilket ju också är orimligt att utgå ifrån att de skulle gjort.

Håller iaf tummarna för att de gör rätt denna gång så kanske det kan bli ett köp när denna kommer ner mot 1300-1500kr. För det är trots allt den skönaste jävla kontrollen!

Bara en fråga, vad gör du med dina kontroller? Själv har jag en svart Elite och den håller hur bra som helst, har haft den i över ett år nu utan problem.

Medlem

Har använt min Elite kontroll sen release nu och det börjar bli dags att byta ut den. Fan att det ska ta till November till denna släpps, men jag är glad att jag avvaktade med att beställa en ny. Blir ett köp på release.

Medlem

Jag har 3 st Xbox One-kontroller till datorn/Steam Linken varav en är en Elite. De 2 vanliga håller hur bra som helst men på Eliten så har både R1 och L1 lossnat. Skön att hålla men inte så elite när det gäller kvalitén.

Redaktör

Vi har haft en Elite sen den släpptes, funkar helt felfritt. Det verkar variera kraftigt mellan olika enheter.

Däremot har minst två vanliga Xbox One-paddor pajat (en la av efter tapp i golvet, en annan har en plastbit släppt inuti), vilket jag inte lyckades fixa med en enda 360-kontroll.


signatur
Medlem

Min Elite gick sönder utan våld. Var ett vanligt fel med högra styrspaken som "sjunker ner". Tyvärr efter garantitiden. Vill ha en ny, så blir nog köp i höst när den här släpps. Ska ju vara helt ny uppbyggnad från grunden.

Medlem

Tja, folk kan lägga över 1000kr på ett tangentbord och en mus, så kan man säkert lägga över 2000kr på en handkontroll.

Jag har aldrig testat Elite-controller så vet inte hur den är jämfört med vanliga Xbox One-kontrollen så jag har ingen åsikt om priset

Men jag gillar den vanliga kontrollen väldigt bra.


signatur

Ducati Streetfighter 848

12
Skriv svar