Till slut – Final Fantasy VII-remaken har releasedatum

Robot
Till slut – Final Fantasy VII-remaken har releasedatum
Medlem

Gillar inte kampsystemet men kan bli kul ändå.

Inaktiv

Nåväl, eftersom titeln ändå är remake så får vi nog räkna med att kampsystemet inte är detsamma även om jag önskat att så var fallet.

Återstår att se om det blir ett inköp efter recension av FZ, allt hänger på detta.. ^_^

Medlem

Både detta och cyberpunk med 1mån mellan. Stackars min plånbok😔

Testpilot

Trevligt med ett datum och Heidegger dök upp lite oväntat, mer i natt!

Medlem

Ser verkligen fram emot detta. Hoppas att det inte blir så lång tid mellan episoderna. Hade gärna väntst tills hela serien är släppt men tror det kommer bli svårt att hålla sig.

Medlem

När släpps sista delen då? Vill inte köpa för ens det finns komplett.


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Inaktiv

@korvmos: Blir lite som game of thrones.. längta över ett år för varje säsong. ;-D

Medlem
Skrivet av anon_1418:

@korvmos: Blir lite som game of thrones.. längta över ett år för varje säsong. ;-D

Antagligen


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Som man har väntat, blir till och med ett köp dag ett av detta. 😃 Blir detta och cyberpunk nästa år alltså.

Medlem

Dom kommer inte göra spelet rättvisa. Finns en överhängande risk att dom har förstört allt som gjorde VII så bra.

Testpilot
Skrivet av riflE:

Dom kommer inte göra spelet rättvisa. Finns en överhängande risk att dom har förstört allt som gjorde VII så bra.

Varför? Original spelet finns alltid kvar. Det här är något helt nytt men med liknande story.

Medlem

Det tror jag inte mkt på längre. att man bytt ut det grymma kampsystemet är minus 1 och att det är episod baserat är minus 2.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Det är härligt att se en uppdaterad version av FF7, men jag vågar inte riktigt tro på att det blir bra eller att ens hela spelet släpps.
Risken är ju att spel blir som tv-serier där man håller spelet i liv tills det inte säljer så bra och sen struntar i att göra ett slut eller slänger ihop något lite snabbt för att överhuvudtaget bli klar.

Hoppas att jag har fel, slutet är ca 75% av upplevelsen för mig😓

Inaktiv
Skrivet av Fearnox:

Hoppas att jag har fel, slutet är ca 75% av upplevelsen för mig😓

*OBS!! VARNING för spoiler!*

Medlem

Spoiler!!111

Inaktiv

@unoR: Post editerad och förtydligad.

Medlem
Skrivet av anon_1418:
Skrivet av unoR:

Spoiler!!111

Jag menar såklart att spelet bygger upp till slutklämmen och när man har kämpat sig igenom och lagt ner energi för att sätta sig in i och förstå vad spelet handlar om så måste det finnas ett tillfredsställande slut, annars så har jag svårt att vara nöjd.

Att se slutsekvensen i ett spel säger inget om vad spelaren och karaktärerna gått igenom för att få det tillfredsställande slutet.

Spel med goda och onda/negativa slut gillar jag också T.Ex.
Typ Abe's odyssey var T.Ex. rätt nice där det gick åt skogen ifall man inte räddade tillräckligt med Mudokon.

Men jag förstår att alla kanske inte känner så, det finns ju en del som gillade sista säsongen av Game of Thrones T.Ex.

Medlem

Har de sagt något om hur lång varje del kommer bli? Originalet var väl uppdelat på tre skivor, så det kanske blir tre delar?

Moderator | Testpilot
Skrivet av Bojkott:

Har de sagt något om hur lång varje del kommer bli? Originalet var väl uppdelat på tre skivor, så det kanske blir tre delar?

Nope. Man får väl hoppas att det är någon typ av info man får senare i natt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Avstängd
Skrivet av Fearnox:

Det är härligt att se en uppdaterad version av FF7, men jag vågar inte riktigt tro på att det blir bra eller att ens hela spelet släpps.
Risken är ju att spel blir som tv-serier där man håller spelet i liv tills det inte säljer så bra och sen struntar i att göra ett slut eller slänger ihop något lite snabbt för att överhuvudtaget bli klar.

Hoppas att jag har fel, slutet är ca 75% av upplevelsen för mig😓

Alla delar är nog klara ska du se när det väl släpps. Dom skiter ju inte i att göra hela spelet. Ubisoft för ju samma med expansionerna till AC Odyssey nu. Varje expansion är i tre delar så verkar mode med det nu.


signatur

PS5 och inget annat.

Gnällkuk
Skrivet av Hexon:

Både detta och cyberpunk med 1mån mellan. Stackars min plånbok😔

Om du inte har råd med ett spel per månad så kanske du inte borde köpa ett spel alls Blir det ett spel så skulle jag klart prioritera Cyberpunk, känns som att nöjet och timmarna kommer att krossa en episod i FF7 rätt hårt :>

Skrivet av Bojkott:

Har de sagt något om hur lång varje del kommer bli? Originalet var väl uppdelat på tre skivor, så det kanske blir tre delar?

Det är vad jag hört och läst att det skulle delas upp på lika många episoder som det var skivor, men att varje episod då skulle vara ganska lång. Minns dock inte om det fanns något fog för det eller om det var grova gissningar från fans.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Hade ju självklart helst velat ha en mer klassisk remake. Men det här får väl duga

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Om du inte har råd med ett spel per månad så kanske du inte borde köpa ett spel alls Blir det ett spel så skulle jag klart prioritera Cyberpunk, känns som att nöjet och timmarna kommer att krossa en episod i FF7 rätt hårt :>

Nä det är sant. Fast det framgår inte att jag är och har varit spelsamlare i flera år. Jag köper inte bara ”ett” spel åt gången. Och alla spel jag äger är till mesta dels collector editions. Sällan jag köper en så kallad vanlig utgåva av ett spel.

Cyberpunk för 3500:- och FF7 vet jag inte vad den kostar än med räkna med att de kommer komma en stor och dyr CE på den. Och square enix är inte kända för att vara billiga med deras utgåvor.

Peace out

Gnällkuk
Skrivet av Hexon:

Nä det är sant. Fast det framgår inte att jag är och har varit spelsamlare i flera år. Jag köper inte bara ”ett” spel åt gången. Och alla spel jag äger är till mesta dels collector editions. Sällan jag köper en så kallad vanlig utgåva av ett spel.

Cyberpunk för 3500:- och FF7 vet jag inte vad den kostar än med räkna med att de kommer komma en stor och dyr CE på den. Och square enix är inte kända för att vara billiga med deras utgåvor.

Peace out

Det var verkligen inte menat som en kritik mot dig, köper du enbart collectors edition som de fåtal spel du investerar i så förstår jag dig. Orimligt mycket pengar, men är man en samlare av stora titlar med fina utgåvor förstår jag dig.

FF7 är ju episodbaserat, så har svårt att se att de säljer olika utgåvor. Eller, det känns ju lite märkligt.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Det var verkligen inte menat som en kritik mot dig, köper du enbart collectors edition som de fåtal spel du investerar i så förstår jag dig. Orimligt mycket pengar, men är man en samlare av stora titlar med fina utgåvor förstår jag dig.

FF7 är ju episodbaserat, så har svårt att se att de säljer olika utgåvor. Eller, det känns ju lite märkligt.

Nä då, det är absolut inga problem😉 du kan juh knappast veta att jag samlar på spel. Men visst slår det en ibland att det är sjuka pengar.

Jag har också funderat på hur dom som ska göra med FF7. Min tanke är att det kan komma och bli som med tex Life is strange. Du köper spelet i olika utgåvor och sen får ladda hem episoderna allt eftersom dom släpps.

Medlem
Skrivet av Hexon:

Nä då, det är absolut inga problem😉 du kan juh knappast veta att jag samlar på spel. Men visst slår det en ibland att det är sjuka pengar.

Jag har också funderat på hur dom som ska göra med FF7. Min tanke är att det kan komma och bli som med tex Life is strange. Du köper spelet i olika utgåvor och sen får ladda hem episoderna allt eftersom dom släpps.

Man kan ta cykeln eller gå till jobbet och äta nudlar ett tag, man måste våga offra sig för sin hobby annars så är man inte en riktig samlare=) Tänk bara på alla barn som sålde jultidningar för att ha råd med ett spel eller ett Super Nintendo en gång i tiden, du har det rätt bra nu ändå:)

Hoppas att det blir som du skrev och att man betalar för allt på en gång, då skulle jag känna mig mindre orolig för om spelet blir klart eller inte.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Man kan ta cykeln eller gå till jobbet och äta nudlar ett tag, man måste våga offra sig för sin hobby annars så är man inte en riktig samlare=) Tänk bara på alla barn som sålde jultidningar för att ha råd med ett spel eller ett Super Nintendo en gång i tiden, du har det rätt bra nu ändå:)

Hoppas att det blir som du skrev och att man betalar för allt på en gång, då skulle jag känna mig mindre orolig för om spelet blir klart eller inte.

Haha. Ahh Jultidningar, det var tider det. Idag känns det inte riktigt samma sak. Säg det till min fru att jag ska offra mig för min hobby😂😂

Ja vi får se hur dom tänkt sig när det börjar drar ihop sig. Men hade så gärna velat ha ett komplett spel istället för episoder. Rädd för att fler ska nappa på den trenden.

1
Skriv svar