FZ intervjuar Stig Asmussen om Star Wars Jedi: Fallen Order

Robot
FZ intervjuar Stig Asmussen om Star Wars Jedi: Fallen Order

Calle är på plats i L.A. och fixade en rykande het intervju.

#Electronic-arts, #Star-wars-jedi-fallen-order, #e3


Medlem

Trevlig intervju, när han pratar om combat så låter det ju intressant åtminstone, att det inte ska vara en button masher.

Men efter den första gameplay-trailern är jag väldigt skeptisk men hoppas självfallet att slutprodukten blir bra.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Trevlig intervju, jag hade velat fråga varför dem valde Unreal istället för Source.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Första misstaget med combat är ju att det inte är freeflow som Jedi Outcast var, men snarare lock on, attack > hoppa mot den du har lockat på.
Sen får man inte ens känsla att det är ett lasersvärd, ser mer ut som en stor lysande batong som han klubbar ner folk med.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Första misstaget med combat är ju att det inte är freeflow som Jedi Outcast var, men snarare lock on, attack > hoppa mot den du har lockat på.

håller inte med alls. grymt trött på arkadiga button mashers avsaknad av lock-on, som istället förlitar sig på att man ränner runt och svingar hej vilt. ända sedan senaste god of war så känns 3ps action-spel utan lock-on mest gammalt och unket. dark souls-lite combat är definitivt rätta vägen att gå.

Medlem
Skrivet av quadratis:

håller inte med alls. grymt trött på arkadiga button mashers avsaknad av lock-on, som istället förlitar sig på att man ränner runt och svingar hej vilt. ända sedan senaste god of war så känns 3ps action-spel utan lock-on mest gammalt och unket. dark souls-lite combat är definitivt rätta vägen att gå.

Varken Outcast eller Academy var en "button masher", spelen hade riktiga duel system, handlade mycket med att man skulle ha kontroll över sitt svärd och träffa motståndaren manuellt :>

Sen glömmer man bort rätt snabbt att Disney äger Star Wars nu och då vill dom att precis alla ska kunna spela det.
Så enkelt som möjligt.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

NuZ
Testpilot

Ser ut som förenklad Dark souls mekanik. Med lock on, olika tekniker osv. Blir nog amazing mot andra ljussablar. Tror detta blir fantastiskt


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Lite trist att gamla BF2 i Frostbite ser så mycket bättre ut.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Moderator | Testpilot

Folk får det att låta som att Jedi Knight-spelen är helt perfekta. Även där (beroende på vilken "stance" och typ av ljusabbel) dog inte alla fiender, vare sig det var monster eller humanoids, på ett slag.

Hade varit trevligt om kroppsdelar och så flög av faktiskt. Finns vissa tillfällen i gameplay vi fått se när det händer, men andra när det borde hänt men he inte blev av.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Avstängd
Skrivet av Pretorian24:

Lite trist att gamla BF2 i Frostbite ser så mycket bättre ut.

Vem bryr sig? Jag tycker det ser kanon ut för verkar likna Assassin's creed i striderna. Kommer bli underbart att spela på konsol.


signatur

PS5 och inget annat.

Ambassadör
Xbox

Intressant intervju! Stig verkar vara en skön snubbe.

Jag tycker Jedi Fallen Order ser bra ut. När jag såg gameplay så ville jag plocka upp en kontroll och spela själv, känns lovande.


signatur

Jump in.

Medlem

Some say that he thought Star Wars was a documentary. All we know is, he's called the Stig.

Medlem
Skrivet av breahl:

Vem bryr sig? Jag tycker det ser kanon ut för verkar likna Assassin's creed i striderna. Kommer bli underbart att spela på konsol.

Jag bryr mig. Gillar inte när utvecklingen går bakåt. Det är många med mig som tycker det ser mediokert ut rent grafiskt (plus många andra fel)
Men jag hoppas det blir bättre än vad dom visat.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Avstängd
Skrivet av Pretorian24:

Jag bryr mig. Gillar inte när utvecklingen går bakåt. Det är många med mig som tycker det ser mediokert ut rent grafiskt (plus många andra fel)
Men jag hoppas det blir bättre än vad dom visat.

Om du är så petig bör du kanske inte spela spel alls?


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Om du är så petig bör du kanske inte spela spel alls?

Jag gillar att spela spel så det känns dumt att sluta. Bara för jag inte är som du och sväljer vilket skräp som helst behöver du inte bli grinig. Du gillar säkert Anthem också...


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Tycker det ser okej. Skulle tro att detta är hyfsat tidigt i kampanjen och man har mer begränsad mängd förmågor att använda. Med tanke på hur bra GoW 3 blev så har jag svårt att tro att detta blir mindre än bra.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Folk får det att låta som att Jedi Knight-spelen är helt perfekta. Även där (beroende på vilken "stance" och typ av ljusabbel) dog inte alla fiender, vare sig det var monster eller humanoids, på ett slag.

Hade varit trevligt om kroppsdelar och så flög av faktiskt. Finns vissa tillfällen i gameplay vi fått se när det händer, men andra när det borde hänt men he inte blev av.

Men med två enkla script så gick det att lösa i outcast och academy både onehit kill och ”dismemberment”

Moderator | Testpilot
Skrivet av Xaion:

Men med två enkla script så gick det att lösa i outcast och academy både onehit kill och ”dismemberment”

"Dismemberment" finns i spelet från start, dock tror jag det mest handlade om armar.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

"Dismemberment" finns i spelet från start, dock tror jag det mest handlade om armar.

Ja det gör det. Hände dock väldigt sällan om man ej aktiverade det i consolen.

1
Skriv svar