15 minuter gameplay från Star Wars Jedi: Fallen Order

Medlem

@Rasmous: Håller med om att de ser rätt taskigt ut grafikmässigt. Har Respawn Entertainment under utveckling bytt från Frostbite till UE4? Tycker UE4 håller riktigt hög standard, bra spelmotor av vad jag har sett. Det är alpha gameplay vi har fått se trots allt. Får hoppas att allt är mycket mer polerat då det väl släpps för att mätta Star Wars fans.

Medlem

Star Wars 1313 var visades också i ett väldigt tidigt skede, visst är det komiskt att se hur många Star Wars fans det är som fortfarande vill att spelet ska utvecklas=). Personligen gillade jag storyn mer, jag gillade det faktum att spelet verkade utspela sig på de lägre nivåerna av Coruscant (där de fattigaste håller till och där kriminaliteten är som störst). Att det hämtade en hel del inspiration från Uncharted var bara en bonus. Men det här spelet ser för enkelt ut, baserat på vad de visat, de verkar sakna mycket av det jag förknippar med ett bra SW spel.

Men det är för tidigt än, kanske ändrar jag uppfatttning när spelet väl släpps eller de visar upp mer från en senare version av det.

Medlem
Skrivet av Freffo:

@Rasmous: Håller med om att de ser rätt taskigt ut grafikmässigt. Har Respawn Entertainment under utveckling bytt från Frostbite till UE4? Tycker UE4 håller riktigt hög standard, bra spelmotor av vad jag har sett. Det är alpha gameplay vi har fått se trots allt. Får hoppas att allt är mycket mer polerat då det väl släpps för att mätta Star Wars fans.

Jämförde mest Battlefront 2 och Fallen Order.

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Det är ju därför vi har all negativitet, för flera av oss ser att det kan bli svårt.

Jag håller nog fortfarande kvar vid min förutsägelse från när Fallen Order utannonserades. EA slänger ut ett något framstressat Star Wars Single Player-spel och när det mottas svagt av spelarna så har äntligen EA svart på vitt att spelarna faktiskt inte vill ha single player-spel.

>Förutom att spelets production började före köpet av Respawn. Det var upp till Respawn att göra detta och inte EA.

Medlem

Glad att jag läste alla negativa kommentarer först. Det sänkte mina förväntningar och gjorde mig verkligen positivt överraskad. Ser ut att vara det bästa spelet på licensen sedan Kotor. Ni som tycker att det ser barnsligt ut. Ni vet att SW alltid varit skitlöjligt va? Visserligen på ett bra sätt, men definitivt skitlöjligt.

Medlem
Skrivet av Vamp:

Glad att jag läste alla negativa kommentarer först. Det sänkte mina förväntningar och gjorde mig verkligen positivt överraskad. Ser ut att vara det bästa spelet på licensen sedan Kotor. Ni som tycker att det ser barnsligt ut. Ni vet att SW alltid varit skitlöjligt va? Visserligen på ett bra sätt, men definitivt skitlöjligt.

Lägg av, vad är det som gjorde dig positivt överraskad, och dessutom det bästa spelet på licensen? Kan du argumentera för dina påståenden?

Medlem

@Rasmous: Okej! Då är jag med. ^^

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Lägg av, vad är det som gjorde dig positivt överraskad, och dessutom det bästa spelet på licensen? Kan du argumentera för dina påståenden?

Påståenden? Har jag svarat i form av en doktorsavhandling igen? Rackarns, det händer heeela tiden. Jag som trodde att jag bara delat med mig av åsikter.

1. Det ser kul ut.
2. Stämningen känns ”rätt”. Får bra SW-känsla.
3. Sett fram emot ett spel i den här genren på licensen.
4. För att vara alpha ser grafiken lovande ut.
5. Kontrollen ser tight ut.
6. Konkurrensen gällande bra SW-spel är pinsamt låg sedan Kotor.

Nöjd så? Får jag gå vidare med mitt liv nu?

Medlem

Jag tycker det ser bra, och kul, ut. Fick lite vibbar av Star Wars: Jedi Knight (eller vad hette det? Det med Kyle Katarn tänker jag på), vilket är ett klart plus! Sen att jag kommer ha möjlighet att placera skill points är en stor bonus, och för min egen del tyckte jag inte alls det såg segt/långsamt ut. Jag blev klart taggad!


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Inaktiv
Skrivet av Vamp:

Påståenden? Har jag svarat i form av en doktorsavhandling igen? Rackarns, det händer heeela tiden. Jag som trodde att jag bara delat med mig av åsikter.

1. Det ser kul ut.
2. Stämningen känns ”rätt”. Får bra SW-känsla.
3. Sett fram emot ett spel i den här genren på licensen.
4. För att vara alpha ser grafiken lovande ut.
5. Kontrollen ser tight ut.
6. Konkurrensen gällande bra SW-spel är pinsamt låg sedan Kotor.

Nöjd så? Får jag gå vidare med mitt liv nu?

Du får inte lov att tycka något nytt med SW ser intressant ut. Det är mainstream att hata på allt som kom efter Jedins Återkomst...

Medlem

Något annat som störde mig nu var att projektilerna åker för långsamt?

men va e det här. sävrdet lyser helt fel..skadorna ser hel knäppa ut. fixar dom mer verkliga skador mindre stelhet och lightsabern så fine. men nu ser det stel och udda ut


signatur

New life, New hope

Medlem
Skrivet av Wille_3:

Ja visserligen, men visst har det flugit kroppsdelar förut i ett Star wars-spel?
Tycker iaf att det skulle må bra av lite mera våld.

Inte nog med att det faktiskt gjort det i filmerna också.

Medlem

Ser ok ut.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Tycker inte det ser amazing ut men tror fortfarande att jag kommer tycka det är tillräckligt kul för att lira igenom någon gång. Det jag önskar mest är att lemmar flyger av. Detta var dock ALPHA så känns inte helt omöjligt att det är något dem kommer implementera. Känns iofs inte omöjligt att dem skippar det heller vi får se helt enkelt.

Testpilot
Skrivet av hannes.theorell:

"Om det blir så är det ju jättebra, då kan ett annat företag göra bättre SW spel."

Vilket det inte alls var när andra utvecklare strösslade ut spel som "Star Wars Monopoly", "Star Wars Pinball" eller klassikern "Star Wars: JarJar's Journey Adventure Book".

Så du påstår att bara för att det var så förr, kommer det vara samma utfall framöver? Förstår inte alls vad du menar. Det jag menar är om EA gör bort sig igen så kanske ett annat företag kan göra bättre SW spel framöver. Har inte påstått något annat så sluta lägga ord i min mun, tack.

Medlem

Jag minns första tech-demot till TFU. Då var det "wow". Sen blev spelet en besvikelse. Ingen större risk denna gång. Jag ser en duglig demonstration av en begränsad del av ett spel i ett yngre stadium. Fast 5 månader kvar till release. Men jag har varken sett,hört eller fått känslan att spelet har så mycket. Så liksom, de är lågmäld och mina känslor är klart lågmäld. Det var inte en imponerande uppvisning. Jag ser att det kanske blir skoj. Men inte mer. EA har fått problem vid nästan alla sina releaser och sannolikheten verkar vara hög att detta blir ett spel som kanske blir "färdigt" ca 2 år efter release. Jag menar, visa innehåll om det finns, prata innehåll vad som kommer finnas.

Inaktiv

Fan vad opolerat det såg ut. Såg lite ut som någon som är jävligt duktig skulle gjort själv i UE4 men hade verkligen inte den där polish som AAA-spel ska ha. Såg bara off ut

Medlem

Är inget stort SW fans men detta såg väl ändå helt ok för att vara alpha, finns nog chans att det blir bra. Kommer troligen att iaf testa via Orgin.

Inaktiv
Skrivet av anon_119148:

Fan vad opolerat det såg ut. Såg lite ut som någon som är jävligt duktig skulle gjort själv i UE4 men hade verkligen inte den där polish som AAA-spel ska ha. Såg bara off ut

Är väl ändå rätt acceptabelt att ett spel i alpha-fasen ser "opolerat" ut? Förväntade du dig att det skulle vara perfekt optimerat och releaseklart idag?

Inaktiv
Skrivet av anon_326725:

Är väl ändå rätt acceptabelt att ett spel i alpha-fasen ser "opolerat" ut? Förväntade du dig att det skulle vara perfekt optimerat och releaseklart idag?

Jag missade helt att det var i alpha, isf kan jag lugn ta tillbaka mycket då det förmodligen kommer bli bättre till release tack för upplysningen

Inaktiv

@anon_119148: Nu kanske jag ljög? Har inte grävt ner mig i info om detta men har för mig att jag snappat upp någonstans att det är i alpha. Reserverar mig för ljug!

Medlem

Jag tyckte de såg kul ut iallafall, gilla alla moves han gjorde, gillade hur AIn uppförde sig, blir ett klart köpa för min del

Redaktör

Grafik och animationer var lite meh, men det känns ändå rätt bra med tanke på andra spels oinfriade grafiklöften vid release. Nästan så man blir lite konspiratorisk.


signatur
Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Det var INTE bättre förr...

Well... Från ett Star Wars spel synpunkt, så tycker jag det. Battlefront må vara väl gjorda grafiskt och ljudmässigt. Såväll som Fallen Order kan bli ett helt reko spel. Design filosofi och gameplay mechanics förr var mer intutive och spelen var helt enkelt mer enjoyable för mig iaf.

Säger inte att allting var bättre förr. Men det argumentet är generellt konstigt, både för och emot "förr". Det finns ju faktiskt saker som var mer positiva tidigare och saker som är mer negativa. Särskilt i spelindustri. Menar grafik må har kommit långt men gameplay har fan stagnerat så otroligt. Som de flesta Star Wars spel som släppts i nutid.

Skrivet av Mutumba:

Så du påstår att bara för att det var så förr, kommer det vara samma utfall framöver? Förstår inte alls vad du menar. Det jag menar är om EA gör bort sig igen så kanske ett annat företag kan göra bättre SW spel framöver. Har inte påstått något annat så sluta lägga ord i min mun, tack.

Jag hade hellre sett att Disney tog ett hårdare grepp om licensen. Sedan får utvecklare presentera idéer för sakkunniga hos Disney, som i sin tur kan låna ut rättigheterna till utvecklare med bra idéer.

Då slipper vi företag som häckar på licensen tills de tröttnar på den och vi slipper företag som skiter ut simpla SW-spel får att få tag på lätta pengar. Men det är nog inte ett system kapitalistiskt nog för att få något genomslag. Så släpp det till Activision så gör de tre-fyra CoD: Star Wars plus ett par remasters efter 10 år.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Det var INTE bättre förr...

Dark Forces, Kotor 1 & 2, Star wars outcast & academy, Star Wars Republic Commando, Star Wars: TIE Fighter, star wars rogue squadron 1 & 2, Star Wars spelen till SNES...

Inaktiv
Skrivet av kaealy:

Dark Forces, Kotor 1 & 2, Star wars outcast & academy, Star Wars Republic Commando, Star Wars: TIE Fighter, star wars rogue squadron 1 & 2, Star Wars spelen till SNES...

Imo så slår SWTOR (2011) alla spel du nämnde. Men sen å andra sidan är jag ju en sucker för multiplayer/MMO.

Testpilot
Skrivet av hannes.theorell:

Jag hade hellre sett att Disney tog ett hårdare grepp om licensen. Sedan får utvecklare presentera idéer för sakkunniga hos Disney, som i sin tur kan låna ut rättigheterna till utvecklare med bra idéer.

Då slipper vi företag som häckar på licensen tills de tröttnar på den och vi slipper företag som skiter ut simpla SW-spel får att få tag på lätta pengar. Men det är nog inte ett system kapitalistiskt nog för att få något genomslag. Så släpp det till Activision så gör de tre-fyra CoD: Star Wars plus ett par remasters efter 10 år.

Det var i princip det jag sade, så vi är överens om det i alla fall, bra. Sen om Disney hittar ett annat företag som bara gör SW och gör det bra, då ser jag inget problem i det. Vill bara ha riktigt bra SW spel, och vi har inte haft ett sådant sedan KOTOR 2 typ.

Dock finns det väl en grundläggande problematik i och med att SW är så pass stort att det måste anpassas till "alla" och har svårt att stå på egna ben.

Medlem

Nästan bara negativa kommentarer här på FZ.
Själv tycker jag spelet ser rätt OK ut och det blir trevligt med ett singelplayer Star Wars spel. Hoppas storyn blir bra. Då blir det nog första bra Star Wars spelet sedan KOTOR och det var ett bra tag sedan.
Jag gillar också att det har Uncharted stilen. Jag är så trött på Open World spel. En bra story och rakt fram är skönt ibland.
Visst, jag gillar inte huvudkaraktären och hans röst. Och viss gameplay såg rätt simpelt ut och skotten från vapnen flög fram sakta. Men att spela på en hög svårighetsgrad hjälper nog till med känslan i gameplay. Det såg ut att flyta på bra annars i combat.
Och folk som förväntar sig ett mörkt och väldigt blodigt spel.. Varför? Har ni glömt bort vad Star Wars är? Ni får nog leta på nya franchises om ni vuxit ur Star Wars. För det är lika som det alltid varit.
En rolig grej, på Facebook i kommentarerna där, är det nästan bara positiva vibbar till spelet.

Skriv svar