15 minuter gameplay från Star Wars Jedi: Fallen Order

Testpilot
Skrivet av hannes.theorell:

Inte med Star Wars kanske men vi är förstås bortskämda med andra riktigt bra single player-spel de senaste åren.

Absolut men då måste ju det här spelet upp till minst samma nivå, helst bättre. Annars är det ingen idé att lira det här.

Medlem

verkar ju inte vara mkt till AI


signatur

//monster

Skrivet av Mutumba:

Absolut men då måste ju det här spelet upp till minst samma nivå, helst bättre. Annars är det ingen idé att lira det här.

Det är ju därför vi har all negativitet, för flera av oss ser att det kan bli svårt.

Jag håller nog fortfarande kvar vid min förutsägelse från när Fallen Order utannonserades. EA slänger ut ett något framstressat Star Wars Single Player-spel och när det mottas svagt av spelarna så har äntligen EA svart på vitt att spelarna faktiskt inte vill ha single player-spel.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Testpilot
Skrivet av hannes.theorell:

Det är ju därför vi har all negativitet, för flera av oss ser att det kan bli svårt.

Jag håller nog fortfarande kvar vid min förutsägelse från när Fallen Order utannonserades. EA slänger ut ett något framstressat Star Wars Single Player-spel och när det mottas svagt av spelarna så har äntligen EA svart på vitt att spelarna faktiskt inte vill ha single player-spel.

Om det blir så är det ju jättebra, då kan ett annat företag göra bättre SW spel.

Medlem

Dismemberment hade ökat åldersgränsen svårt olönsamt så det var ju föga oväntat. Tycker combat ser köttigt och lagom invecklat ut. Respawn är ju duktiga och Star Wars kan ibland vara riktigt bra så jag är iaf pepp.

Medlem

Jag gillade det för det påminner så mycket om uncharted. Håller med om att animationerna inte var det bästa.

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

verkar ju inte vara mkt till AI

Exakt
Den första encountern så var det två Troopers som stirrade rakt på honom men gjorde inget
Sen sektionen med spindlarna så gick han bakom någon DÅ JÄKLAR var man Spider-man och märkte av honom på direkten


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Skrivet av Mutumba:

Om det blir så är det ju jättebra, då kan ett annat företag göra bättre SW spel.

Det var INTE bättre förr...


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Skönt att läsa alla andra kommentarer, tycker verkligen inte det ser ut som något speciellt det här, MEN alla som klagar på animationer med ansikte, grafik osv osv. Man bör ha i åtanke att detta vi fick se är ALPHA footage. Spelet är inte ens färdigt, så vi kanske ska låta dem göra klart det först och sen se hur det blir istället för att hagla skit på dem?
Sen skrev någon att hans namn (Cal Kestis) baklänges blir Testicle.. Va fan, kan du inte läsa eller? Omoget av allra högsta grad

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Jag kommer spela det, men det såg inte speciellt imponerande ut. Trodde det var i ett mycket tidigare stadie än vad det verkar vara.


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem

När de visade upp SW 1313 vart jag rejält intresserad då jag är ett stor fan av Uncharted. Det här spelet ser väldigt mediokert ut och då menar jag inte grafiken, grafiken kan jag bortse från om själva spelet är underhållande men det verkar vara ett spel som inte verkar erbjuda mycket i form av variation.

Jag har ofta pratat om Jedi Outcast/Academy här på FZ när det kommer till spel där man kan spela som Sith och Jedi och en stor faktor för detta är hur utmanande spelet är när man slåss mot en Sith, att använda något annat vapen är sabeln är i stort sett meningslöst, man behöver kombinera kraften med anfall från den. Till och med Force Unleashed verkar vara mer utmanande än vad de visat än så länge.

Ambassadör
Xbox

Jag tycker att det ser ut som ett trevligt singleplayerspel att dra igenom. Förhoppningsvis med en habil story som driver på en också.


signatur

Jump in.

Medlem

Tycker det verkar vara lagom tyngd i striderna. Jag ville inte se stridera a´la Yoda i episod 2 där han hoppar runt på väggarna och viftar med light sabern som en hyperaktiv trummis på crack. Jag ville ha mer God of War med en lightsaber, och det verkar ju vara vad de satsat på. Vi får se om de får ihop det i november.

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Det är ju därför vi har all negativitet, för flera av oss ser att det kan bli svårt.

Jag håller nog fortfarande kvar vid min förutsägelse från när Fallen Order utannonserades. EA slänger ut ett något framstressat Star Wars Single Player-spel och när det mottas svagt av spelarna så har äntligen EA svart på vitt att spelarna faktiskt inte vill ha single player-spel.

Efter Battlefront 2-floppen så ställer nog Disney höga krav på att EA levererar den här gången.

Personligen så tycker jag att det såg bra ut. Som en blandning av Jedi Knight och Uncharted. Fattar inte vad folk klagar över när det gäller grafiken. Bra ljus, snygga partikeleffekter, detaljrik level design, helt okej texturer. Animationerna var ganska stela, men då betyder det också att kontrollerna mest troligt kommer vara responsiva.

Testpilot
Skrivet av hannes.theorell:

Det var INTE bättre förr...

Har jag påstått det?

Medlem

Att texturerna fått sig en nedgradering stör mig enormt när man valde Unreal Engine istället för Frostbite. Kolla på wookien, ser fruktansvärd ut. Saknar detaljer på texturerna..

Medlem

Tycker generellt, karaktären ser tråkig ut. Rolig röstskådespelare men själva storyn ser ut att vara väldigt torr och bara meh. Låt oss kränga in ett till spel där du spelar som en Jedi och bara hackar på lite saker.

Finns så mycket mer till det här universumet än rebeller och jedis. Sure Battlefront 2 körde på en Imperial story i ett fåtal uppdrag innan det blev "oj jag fick ett samvete". Tror inte någon som är Imperial född hade bara gjort en vändning på det sättet.

Det såg väldigt mycket ut som en rehash av Force Unleashed. Inget speciellt, massa random abilities som gör livet enkelt där man kan leva någonslags power fantasy utan varken tyngd eller tension. Pointless, boring och uninspiring.

Mina 5 cent i discussionen.

Skrivet av Mutumba:

Har jag påstått det?

"Om det blir så är det ju jättebra, då kan ett annat företag göra bättre SW spel."

Vilket det inte alls var när andra utvecklare strösslade ut spel som "Star Wars Monopoly", "Star Wars Pinball" eller klassikern "Star Wars: JarJar's Journey Adventure Book".


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Shit va alla var negativa! Gameplay o grafik såg helt ok ut. Blandning av uncharted och dark souls light. Funkar för mig😁.
Jag var lite irriterad att de inte visade menyerna, han hade 2 skillpoints att använda...

Medlem

Såg skittråkigt ut, så trött på parkour och korridor-pangare. Hade hoppats på mer rpg och open world. Nu har jag inte följt utveckling mer än kollat på teaser trailern så mina förhoppningar var kanske helt fel från början.

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Det är ju därför vi har all negativitet, för flera av oss ser att det kan bli svårt.

Jag håller nog fortfarande kvar vid min förutsägelse från när Fallen Order utannonserades. EA slänger ut ett något framstressat Star Wars Single Player-spel och när det mottas svagt av spelarna så har äntligen EA svart på vitt att spelarna faktiskt inte vill ha single player-spel.

Hur många här och på andra siter skriker inte efter ett nytt Dark Forces (eller för den delen ett nytt Kotor)? Bara för att detta spel inte intresserar så innebär inte det att folk inte vill ha ett Star Wars spel som fokuserar på single player.

Är man cynisk kan man istället se det på det här sättet, kanske gör det ett "mediokert" SW "solo" spel för att sedan kunna hävda att, som du själv påpekar, ingen vill ha SP ändå. Ett mynt har två sidor, inte bara en.

Personligen ser jag hellre att Activision får tillgång till licensen, de äger Raven Software och jag tror inte de kommer göra sämre spel än EA, snarare tror jag att de mycket väl hade kunnat göra ett SW spel värdigt namnet då det är denna utvecklare som ligger bakom Jedi Outcast och Jedi Academy samt även gjort Star Trek spel (Elite Force 1 och 2) som många gillade.

Medlem

Jag blir osäker av att dom visar en alpha build med 5 månader till release. Det är antingen skitsnack eller bådar inte gott för release versionen, eller.....både och.

Skrivet av PcGamer:

Inte? Hur många här och på andra siter skriker inte efter ett nytt Dark Forces (eller för den delen ett nytt Kotor)? Bara för att detta spel inte intresserar så innebär inte det att folk inte vill ha ett Star Wars spel som fokuserar på single player.

Är man cynisk kan man istället se det på det här sättet, kanske gör det ett "mediokert" SW "solo" spel för att sedan kunna hävda att, som du själv påpekar, ingen vill ha SP ändå. Ett mynt har två sidor, inte bara en.

Personligen ser jag hellre att Activision får tillgång till licensen, de äger Raven Software och jag tror inte de kommer göra sämre spel än EA, snarare tror jag att de mycket väl hade kunnat göra ett SW spel värdigt namnet då det är denna utvecklare som ligger bakom Jedi Outcast och Jedi Academy samt även gjort Star Trek spel (Elite Force 1 och 2) som många gillade.

Nu låter du nostalgin prata för mycket. Det är trots allt snart 20 år sedan de skapade de senaste av de här spelen du nämner.
Det är helt enkelt inte samma utvecklare idag som det var då.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Oj oj oj. Tycker detta såg riktigt mäktigt ut. Ett Uncharted i Star Wars miljö. Blir förvånad av att så många inte ser det. Fin grafik, verkar vara skön spelkontroll och fight system. Givet köp till EA Origin. Skönt att det inte blev ett open-world utan mer linjärt äventyr old school. Allt ska inte vara helt öppet på vid gavel, IMO. Detta var inte vad jag hade väntat mig. Såg betydligt bättre ut mot vad jag trott. Hoppas kampanjen blir matig och inte en 5-6 timmars kaffevolta.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Jag hade hellre sett att det var 15e november nästa år som var release, kändes inte som ett spel jag blev sugen på. Då det var en alpha så tänkte jag att dom skulle hinna fixa till saker och ting till release, men om det är 15 november vetesjutton, då hinner dom väl bara polera det som redan är klart?

Medlem

Verkar hyfsat ok, blir säkert ett köp då bra storydrivna sw spel är väldigt få.

Bästa star wars spelen tycker jag var star wars empire at war med expansionen.
Oändligt med potential och spela det flera gånger o testa olila taktiker o svårighetsgrader och MODS!

Sen dark forces och battle front. Tyckte bf 2 var riktigt hyfsat och hade gärna spelat några fler tim i storyn som kändes som dem höll bra kvalité och hade varierande uppdrag med bra drag i.

Inaktiv

Såg ganska fett ut och då är jag inte ens ett superfan av singleplayer-spel.

eld
Medlem
Skrivet av PcGamer:

Personligen ser jag hellre att Activision får tillgång till licensen, de äger Raven Software och jag tror inte de kommer göra sämre spel än EA, snarare tror jag att de mycket väl hade kunnat göra ett SW spel värdigt namnet då det är denna utvecklare som ligger bakom Jedi Outcast och Jedi Academy samt även gjort Star Trek spel (Elite Force 1 och 2) som många gillade.

Finns inte mycket av det gamla Raven kvar, de flesta har gått vidare.

Medlem
Skrivet av eld:

Finns inte mycket av det gamla Raven kvar, de flesta har gått vidare.

EA har, om det här spelet är ännu ett "mediokert" SW spel bevisat att de inte kan göra spel värdiga licensen. Så även om det kanske inte är många kvar ser jag isf hellre att de får ett försök till att skapa ett spel på den. Jag tror inte heller jag är ensam om att till och med vara ok med en remake av de äldre spelen. Vill minnas att Jedi Outcast och Academy hade rätt så undehållande MP del.

Medlem

Blev inte direkt sugen på att köpa det.
Alla rör sig så extremt långsamt även fast dom springer.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Skriv svar