Medlem
Skrivet av Zimpan:

Grymt jobbat communityt! Fasen vad glad jag blir att alla stödjer @JHGBaouns i detta!

Det är detta jag gillar med FZ bl.a. Stämningen på denna sida är kanonbra tycker jag. Många fina medlemmar. Så en stor klapp på axeln till er alla gamers här på sajten. På GameReactor är det annat. Aldrig någon som svarar/citerar eller gillar ens inlägg. Här är det tvärtom. Föredrar FZ nu för tiden. Sedan ska jag inte glömma "The Crew" behind FZ. Ett härligt glatt gäng som gör ett suveränt arbete.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Ambassadör
Xbox

Låter nästan som om ett next-gen FZ kan växa fram ur den här tråden!


signatur

Jump in.

Medlem

Vad fin tråd. Blir rörd. Fantastiskt att se godhjärtade människor på nätet och inte bara ondska. <3

Ambassadör
The Elder Scrolls Online

Detta är anledningen till att jag älskar FZ! Bra jobbat alla! <3

@JHGBaouns Så otroligt tråkigt att höra vad din son går igenom. Jag blir på riktigt ledsen av det jag läser. Det finns idioter som vill vara elaka mot varandra i spelvärlden, det fattar jag inte. Alla borde kunna få spela vilket spel man vill utan att bli utsatt för mobbning på internet.


signatur

Admin för SpelClockers

Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Ord är mer än tre bokstäver...

Medlem

Vad jag vet så spelar min 12-årige grabb Fortnite och Overwatch på XBone. Har dock ingen koll på om han spelar Apex.

Jag pratade med honom på telefon och förklarade att det finns en kille som behöver lite schystare vänner att lira Fortnite med i alla fall. Han verkade vilja ställa upp.

Ska prata mer med honom, så kanske vi kan utbyta lite nicks, så de kan lägga till varandra in-game.

Medlem
Skrivet av JHGBaouns:

@GizZm086:
Tackar!
Jag ska be honom joina kanalen för att hitta någon.

Om någon har ett tips på vart man kan hitta en sjyst person i 10 års åldern så går det bra att pm mig om ni inte vill posta ut uppgifter.

Riktigt tråkig upplevelse din grabb fått! Berättade din historia för mina grabbar, 10 respektive 11 år gamla, och dem skulle mer än gärna låta din grabb köra med dem när dem spelar!

Medlem

Be han lägga till "faerzka" på fortnite. Min 9åriga son som spelar där till o från

Medlem

Kanske dum fråga från någon som varit medlem på FZ så länge som jag, men hur tusan PM:ar man någon i forumet?

Gott att se alla som ställer upp. Kärlek till FZ-medlemmarna ❤️

Medlem

Finns inga dumma frågor bara dumma svar=). Jag har inte skickat några själv men jag kollade lite snabbt och det verkar som man går till sin profil och väljer privata meddelanden (i övre högra hörnet så kan man sedan välja "nytt meddelande".

Riktigt kul att se hur många som försöker hjälpa till här, det är detta som ett community som FZ handlar om. Det är även väldigt tråkigt att trådar som denna ens ska behövas.

Medlem

@Garibald: Vad jag vet, så trycker man på användarnamnet. Då hamnar du på profilen och där finns på höger hand en liten "Skicka privat meddelande"-länk.

Medlem
Skrivet av decennium:

@Garibald: Vad jag vet, så trycker man på användarnamnet. Då hamnar du på profilen och där finns på höger hand en liten "Skicka privat meddelande"-länk.

@pcgamer och @decennium
Tack. Upptäckte att denna inte visas i mobilvy. Här ska PM:as järnet nu 😀

Medlem

Min son som är 10år spelar gärna fortnite med din grabb. Hans nick är ozzyispro. Vi är finlandssvenskar vilket kan vara intressant för båda killarna.

Medlem
Skrivet av JHGBaouns:

Hej
Jag har en son på 11 år som hemskt gärna vill ha någon att spela Fortnite eller Apex med.
Många av dom han spelar med verkar göra allt för att han ska bli ledsen.
Det förstör hela upplevelsen med spel för honom.
Om någon där ute har ett barn i liknande situation eller som bara vill ha någon att spela med, får ni gärna höra av er.
Det är hemskt att se sin son gråta sig till sömns för att folk inte kan sluta vara elaka.

Sitter i nästan samma situation som dig, min grabb har ingen att spela med heller då han upplever många elaka eller för att det blir missförstånd när han spelar med randoms. Så det är ofta jag får höra "jag har ingen att spela med"

Visade han ditt inlägg och han är är väldigt intresserad av att spela med din son 🙂

Dra ett PM med nick så ser jag till att min grabb får dom

//Johan

Medlem

Fan vad kul att folk sluter upp såhär! Online-klimatet kan vara hårt, så detta inger hopp. Min son är endast 1 år, men kul att se ändå!


signatur

XBL: facingdeath88 - Gears of War 3 & Battlefield 3

Medlem
Uppförande.

Jag är en gammal gubbe som har testat dessa spel men har slutat pga folks attityd.
Numera spelar jag mest singelspel och ibland multiplay men ser då till att det inte är alltför unga som spelar.
De som tycker det är ok att spy galla över andra måste ha problem i sin vardag och borde ha en vuxen som kollar till dom ibland.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Tråddemonen
Testpilot

@Carl Johansson-Sundelius Skapa ett kidsclub på FZ och gör sajten mer barnvänlig!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Zimpan:

@Carl Johansson-Sundelius Skapa ett kidsclub på FZ och gör sajten mer barnvänlig!

Jag har funderat i helgen hur man skulle göra en sån grej. Inte göra sajten mer barnvänlig men skapa utrymme för föräldrar på sajten att hitta vettiga personer att spela med, för sina barn.


signatur
Tråddemonen
Testpilot

@Carl Johansson-Sundelius: Föräldratråd? Eller en egen flik på sidan?

Medlem

PM mig, har en 11 årig son som gärna spelar med din son. Han ogillar alla som är elaka och har bannat en hel del användare. Varken han eller jag förstår varför man måste förstöra för andra och säga grymma saker...

Medlem

Jag spelar inte spelen och har tyvärr ingen yngre vän som gör det, men jag kan rekommendera dig om att ni kan skapa grupper genom Discord på de olika spelens kanaler. I Discord träffar man ofta människor som är snälla och uppför sig, med vissa undantag. Bara killen anger att det är 11+ på gruppen så kommer det nog människor som bara vill spela och ha kul. Det finns nog jättemånga yngre som vill hitta fler att spela med då många äldre oftast håller sig till 18+ grupper.

Medlem

Såna här trådar ger en lite faith in humanity. Hoppas alla med barn får igång något för att undvika ragers/trolls.

Medlem

Fantastiskt med denna support här på FZ. Det verkar dessutom som att fler därute sitter i liknande situationer. Jag får känslan av att man som barn till slut börjar att trakassera andra för att man själv råkar illa ut, och på det sättet eskaleras beteendet, det gäller att hitta några vänliga själar så att man inte hamnar i detta destruktiva beteendet.

Min son är överlycklig av att det är så många vänliga som vill vara med. VI har verkligen försökt att svara eller lägga till alla som skrivit eller PM, och han har redan spelat men ett par vilket han tyckte var roligt.

Kanske kan det vara en ide att skapa en miljö för oss föräldrar som ser att sitt barn behöver lite hjälp att hitta någon att vara med och där man kan diskutera lösningar och till och med reda ut missförstånd som lätt kan hända i denna åldern.

Medlem

Har en brorson på 9 som spelar mycket fortnite, minecraft osv. Han är super snäll, skicka ett PM så får du hans användarnamn

/Andreas

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag har funderat i helgen hur man skulle göra en sån grej. Inte göra sajten mer barnvänlig men skapa utrymme för föräldrar på sajten att hitta vettiga personer att spela med, för sina barn.

Mycket intressant tanke. Hoppas du/ni kommer fram med något bra. Är övertygad om att här finns en marknad för en hel del om det görs rätt. Både för föräldrar och barn.

Hur löser vi detta?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Hej
Jag har en son på 11 år som hemskt gärna vill ha någon att spela Fortnite eller Apex med.
Många av dom han spelar med verkar göra allt för att han ska bli ledsen.
Det förstör hela upplevelsen med spel för honom.
Om någon där ute har ett barn i liknande situation eller som bara vill ha någon att spela med, får ni gärna höra av er.
Det är hemskt att se sin son gråta sig till sömns för att folk inte kan sluta vara elaka.
Hej jag är en 13 årig kille som gärna vill spela med din son!
Och skicka gärna pm om han vill spela eller när han vill spela !

Medlem

Om ni vill så får ni även lägga till min grabb (han är 12) i Fortnite med där heter han (jag) "Abdobe" utan "" såklart 🙂

Medlem

Hej jag gjorde ett liknande inlägg igår:/ om min son. De får gärna byta användarnamn om du vill

Skribent

@JHGBaouns lirar din son fortfarande Fortnite? Om ni har ett glatt gäng kanske Elie222:s son kunde få haka på

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

@JHGBaouns lirar din son fortfarande Fortnite? Om ni har ett glatt gäng kanske Elie222:s son kunde få haka på

Min son spelar inte fortnite så mycket längre men jag kan föra det vidare. Annars är det Apex Legent och Rainbow Six Siege som gäller numera.

Medlem

Spelkompisar
Finns det någon som har barn som spelar scrap mechanic?

Min son på 10år tycker det är jätteskoj, men ingen av hans kompisar spelar detta. Så jag tänkte att det kanske satt fler som inte hittade någon som spelar detta?

Han tycker oxå om att spela Minecraft, Roblox och ibland även Fortnite...

(Han har Skype och discord)

Finns det nån som skriv gärna

123
Skriv svar