Uppgift – Blizzard skrotar Starcraft-shooter, satsar på Diablo 4 och Overwatch 2

Medlem

Ow2 öhh ska de bara tvinga hela e-sports delen över till det sen?
Verkar ju helt galet


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Eh, varför overwatch 2!! Idiotisk idé eller? OW idag är bra som den är eller? Nå väll kanske det vill också ha RTX on 4K ? Hur som helst d4 är mer välkommen istället för overwatch 2 kunde det göra starcraft 3 eller mer på campagin mode


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem
Skrivet av Droopydawg:

Vad är det ni hade velat se som är mer " mature " som i starship troopers? Att dom svär lite då och då eller att dom manliga och kvinnliga soldaterna har gemensamma duschar?

Blod.

Medlem

Blod finns inte i StarCraft?

Medlem
Skrivet av Jeehao:

Utrustning och Loot är grymt kasst som det är nu, kör du inte ett helt set bonus så är du inte ens med i leken för att set bonusar ger 20.000% mer skada eller något till enstaka skills. Du kan INTE spela som du vill i Diablo3, Blizzard har gett spelarna set och balanserar spelet ENDAST efter de skills som setten rör. Diablo2 var bra för att du kunde spela lite hur som helst för att alla fiender inte hade 48927648% mer skada och liv som gör skills utan 20.000%+ skada totalt värdelösa, du kunde ha skill charms som gjorde de värdelösaste av spells lite mindre värdelösa.

Visst har de tweakat loot så man måste ha specifik loot för en sorts build. Men det är en del av balanseringen, att det finns många builds som fungerar i D3. Ja, man kunde spela lite hur som helst i D2 och det hade sin charm, men det var knappast någon utmaning. När jag spelade D2 sist kändes det som att det gick på automatik.

Jag är inte emot bättre variation på gear, builds och skills. Det kan nästan alltid göras bättre. Men de senaste åren har det kännts lite som det är bara är en handfull personer som jobbar på D3 och håller det flytande med minsta möjliga kostnad.

Edit: Får hoppas D4 blir det bästa av D2 och D3 och en massa nytt också.

Medlem

Fy fasen va tråkigt att dom la ner det då. Jag tycker verkligen inte om den vägen som battlefield tagit med relativt små banor. I jämförelse med bf1942 så känns det som att dom lagt krutet på grafiken istället för att bygga en ny motor som skulle klara större ytor.

Nä, lite konkurrens i denna genren hade verkligen behövts och jag tror verkligen blizzard hade kunnat leverera, men det är ju klart... Det finns ju andra titlar som konkurrerar på samma område inom samma koncern i form av Activision. Jag blir ju inte helt förvånad om beslutet kommit uppifrån om man säger så 😑


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem
Skrivet av Zidious G:

Tycker att Starcraft redan är rätt blodigt. Eller vill du ha mer?

Inaktiv

Bra! Hade hellre tagit starcraft 3 eller warcraft 4 än någon b-shooter i stil med overwatch fast med andra skins.

Att de skippar mobilspel känns bra. De lärde sig nog en läxa med immortal.

Ser fram emot D4. Serien har bara blivit bättre och bättre för varje ny titel och hoppas att det fortsätter med D4

Medlem
Skrivet av Chiefen:

Men det är ju en märklig inställning. Hela Immortal-debaclet grundar sig i att det nuvarande fanbase'et som hoppades på 4an istället fick ett mobil-spel utannonserat. Så om något borde ju 4-teamet känna att de kommer framstå som hjältar när det är dags för reveal.

Har du hört talas om Jay Wilson?

Han var säkert helt övertygad om att han lyckats tillfredsställa både aktieägare och spelare med Diablo 3.

Hjältestatus?

Resultatet är en googling bort.

Medlem

@Fezk: En lista som bokstavligen sträcker sig nästan 30 år... Varav en majoritet av spelen las ned på 90-talet.

Medlem

Ge oss ett ARPG a la Diablo stuk eller en loot shooter a la Borderlands i Starcraft univesumet.

Medlem
Skrivet av Droopydawg:

https://i.imgur.com/g91N5qK.jpg

Tycker att Starcraft redan är rätt blodigt. Eller vill du ha mer?

He sa va mytje blo'.

Medlem
Skrivet av Cyberz:

Ow2 öhh ska de bara tvinga hela e-sports delen över till det sen?
Verkar ju helt galet

OW är ju ändå 3 år gammalt idag...lär ju ha hunnit bli iaf 4 innan ett OW2 släpps. Känns inte det minsta orimligt tycker jag, speciellt inte ifall det blir riktigt bra.

Medlem
Skrivet av Ender:

OW är ju ändå 3 år gammalt idag...lär ju ha hunnit bli iaf 4 innan ett OW2 släpps. Känns inte det minsta orimligt tycker jag, speciellt inte ifall det blir riktigt bra.

Ja? Man kan ju fortsätta utveckla det espelet man satsar på

Inaktiv
Skrivet av Zidious G:

He sa va mytje blo'.

wut?

Inaktiv

Varför Overwatch 2 av alla spel? Man kan ju undra vad det skulle tillföra som de inte kan göra med Overwatch men om EA Sports kan släppa samma spel år efter år ska väl Blizzard få göra det nån gång då och då också.

Medlem

@Cyberz: Det är ju det dem gör ifall ryktet stämmer. E-sporten vill ju kalla sig en riktig sport och då får väl utövarna för böveln finna sig i att lägga 400-500 kr på ny "utrustning" någon gång.

Medlem

@Ender: lol hoppas utrustningen är lika "bra" som innan.

Medlem

Ser det som oerhört osannolikt att de skulle släppa fullfjädrad uppföljare till Overwatch. Däremot en renodlad PVE-expansion och kanske några nya hjältar.

Medlem

får hoppas dom skrotar diablo immortals.

Medlem
Skrivet av Skuggsvept:

Ser det som oerhört osannolikt att de skulle släppa fullfjädrad uppföljare till Overwatch. Däremot en renodlad PVE-expansion och kanske några nya hjältar.

Håller med, en riktig expansion vore troligare, men visst låter det coolt med ett OW2`:D

Medlem
Skrivet av Jeehao:

Utrustning och Loot är grymt kasst som det är nu, kör du inte ett helt set bonus så är du inte ens med i leken för att set bonusar ger 20.000% mer skada eller något till enstaka skills. Du kan INTE spela som du vill i Diablo3, Blizzard har gett spelarna set och balanserar spelet ENDAST efter de skills som setten rör. Diablo2 var bra för att du kunde spela lite hur som helst för att alla fiender inte hade 48927648% mer skada och liv som gör skills utan 20.000%+ skada totalt värdelösa, du kunde ha skill charms som gjorde de värdelösaste av spells lite mindre värdelösa.

Senast jag kollade så gav en set bonus 50 000% extra damage till en skill. Vilket skämt! Man kunde liksom inte buffa grundskadan lite granna istället. Nej, D3 gav de helt enkelt upp med och satte 2-3 personer på att underhålla det. Nästan vilken tomte som helst hade dock kunnat balansera det bättre.

För att byta topic: Blizzard lade också ner ett äventyrsspel kallat Warcraft Adventures. Det var ett point-and-click-spel i stil med Monkey Island och Beneath a Steel Sky etc. som utvecklades under sent 90-tal, men de tyckte inte att spelet gick åt rätt håll och det lades ned. Det finns faktiskt en video upplagd på spelet för den som är intresserad:

Själva spelet ska faktiskt ha cirkulerat på nätet, men det är en olagligt kopia ska nämnas, eftersom det plötsligt läckte ut för något år sedan.

Inaktiv
Skrivet av Jeehao:

Utrustning och Loot är grymt kasst som det är nu, kör du inte ett helt set bonus så är du inte ens med i leken för att set bonusar ger 20.000% mer skada eller något till enstaka skills. Du kan INTE spela som du vill i Diablo3, Blizzard har gett spelarna set och balanserar spelet ENDAST efter de skills som setten rör. Diablo2 var bra för att du kunde spela lite hur som helst för att alla fiender inte hade 48927648% mer skada och liv som gör skills utan 20.000%+ skada totalt värdelösa, du kunde ha skill charms som gjorde de värdelösaste av spells lite mindre värdelösa.

Kanai's Cube är ett annat bra exempel på hur dåligt loot systemet är just nu och har alltid varit. Du har hur många unika saker som helst du kan sätta in i Kanai's cube men nästan allt är helt värdelöst, det slutar med att alla har exakt samma saker i kuben för att majoriteten av allt i spelet är skräp. Jag spelar Barbar och har testat allt i kuben, majoriteten av allt är värdelöst då de inte påverkas av korkade damage+ sets. Kolla på top 100 för varje karaktär, så gott som ingen kommer att ha något som sticker ut.

Ännu ett exempel på hur dåligt systemet är att du måste som barbar ha cirka 100% damage reduction om du inte vill dö på 1 slag, hur mycket liv du har spelar ingen som helst roll när fiender på högre levlar har attacker som gör miljontals skada. Allt du kan göra som barbar i högre levlar är att spamma något som gör dig odödlig och har du ingen odödlighets så kan du inte spela spelet. Odödlig blir du sedan av att använda förbestämda items som BLIZZARD tvingar dig att använda om du ens vill spela spelet.

Diablo2 är sedan ett riktigt gammalt spel, klart att striderna i D3 känns mer flytande även fast det är helt hjärndött hur man bara samlar 483724932 fiender i en rund ring och spammar attacker i flera minuter. Diablo2 handlade om att döda bossar, Diablo3 handlar av någon anledning om att döda en massa tråkiga fiender med miljarders hp för att sedan döda en tråkig guardian med ännu mer hp.

Håller med Fulci. D3 utmärker sig i allt. Riktigt jävla bra spel med riktigt bra förutsättningar för omspel.
Hatade D3 först pga auction house-skiten men när de tog bort det var spelet perfekt. Spelade alla säsonger fram till säsong 12-13 om jag inte minns fel.

Finns få spel som kommer upp i D3s kvalitet.

Medlem

@Walter S.A. Iego: Ett fantastiskt spel. Ett av mina absoluta favoritspel.

12
Skriv svar