18:00 avslöjas Stadia-datum – prislapp och spel har redan läckt

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Du har snurrat ihop det på något sätt jag inte förstår hur. Har du 100/10 så har du 100/10 och kan lira det i 4K 60 fps. Det du behöver för att kunna spela i den kvalitén är enligt google 35Mbit/s.

Ja det var väl tur det! Nu när jag läser om det lite mer noggrant så ser jag ju att jag hade fel, topp!

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jason Schreier får det låta som att vissa spel följer med 99kr/m modellen och vissa måste köpas. Kan ju vara så att nya spel måste köpas och läggs till i biblioteket senare.

https://twitter.com/jasonschreier/status/1136615686808190976

Ja jag grävde lite mer och det verkar som att mak måste köpa alla spel man vill spela utöver månadskostnaden. Det enda spelet som ingår ”gratis” är Destiny 2, i alla fall i början. Det du betalar för är alltså högre upplösning och surroundljud. De kommer läggas till fler spel som ingår i månadskostnaden efter hand, men till en börja måste majoriteten av spelen köpas till fullpris.

Medlem
Skrivet av RaXha:

Ja jag grävde lite mer och det verkar som att mak måste köpa alla spel man vill spela utöver månadskostnaden. Det enda spelet som ingår ”gratis” är Destiny 2, i alla fall i början. Det du betalar för är alltså högre upplösning och surroundljud. De kommer läggas till fler spel som ingår i månadskostnaden efter hand, men till en börja måste majoriteten av spelen köpas till fullpris.

På trusted reviews står de

t "Google Stadia Pro subscription will cost £8.99 per month. This top-tier subscription model allows you to stream games at up to 4K at 60fps. You’ll also get access to a library of ‘older’ games with this subscription, but it seems you’ll have to buy modern games separately as they won’t be be included. You will get Destiny 2: The Collection with Stadia Pro though."

Så äldre spel verkar gå att streama "gratis".

Medlem
Skrivet av Managor:

Räkna med att man kommer kunna spela Skyrim på mobilen sen

Precis. Stadia verkar perfekt till mobilen. Det är bara att koppla ps4 kontrollen och köra. Tyvärr kommer det nog aldrig komma till min huawei p20 pro.

Medlem
Skrivet av matnojje:

På trusted reviews står de

t "Google Stadia Pro subscription will cost £8.99 per month. This top-tier subscription model allows you to stream games at up to 4K at 60fps. You’ll also get access to a library of ‘older’ games with this subscription, but it seems you’ll have to buy modern games separately as they won’t be be included. You will get Destiny 2: The Collection with Stadia Pro though."

Så äldre spel verkar gå att streama "gratis".

Ok, ja det återstår väl bara att se vilka dessa äldre spel är, det lär ju va den lista som avgör hur intressant tjänsten blir.

Medlem
Skrivet av RaXha:

Ok, ja det återstår väl bara att se vilka dessa äldre spel är, det lär ju va den lista som avgör hur intressant tjänsten blir.

Ja exakt. Många gamla spel som jag är intresserad av har jag redan köpt

12
Skriv svar